Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuiva suhtautuminen raskauteen työpaikalla :(

Vierailija
16.06.2017 |

Olin ekasta lapsesta täydet kolme vuotta hoitovapaalla. Nyt olen ollut töissä kaksi vuotta ja ilmoitin raskaudesta ennen kesälomalle jäämistä. Voi että kun huomasin miten työkaverit harmistui että lähden taas pois :(. Sijainen on kuitenkin aina saatu. En ymmärrä :(.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sijainen on sinua osaavampi ja mukavampi

Vierailija
2/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sijainen on sinua osaavampi ja mukavampi

Mitä tarkoitat? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, onhan se kolme vuotta aika pitkä aika olla poissa ja sitten tulla taas takaisin. En tiedä millainen työnkuvasi on, mutta omalla alallani olisi täysin kuutamolla kolmen vuoden tauon jälkeen. Miksi ette jakaneet vanhempainvapaita miehen kanssa?

Sikäli en ymmärrä nuivaa suhtautumista raskauteen työpaikalla, se on kuitenkin jokaisen täysi oikeus. Mutta ehkä kannattaisi miettiä miten ne vapaat jakaa, kun siihen kerran on mahdollisuus Suomessa. Ettei vain toisen vanhemman työnantaja kuormittuisi liikaa.

Vierailija
4/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinäkö sitten perehdytät sen sijaisen?

Vierailija
5/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijainen saatu perehdettyä ja sitten tuleekin taas ap joka on kuutamolla missä mennään, huoh!

Vierailija
6/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja sijaisia saa helposti. Ap

Vierailija
7/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja työnkuva ei muuttunut nyt mitenkään radikaalisti kolmessa vuodessa. Hyvin pääsin mukaan taas. Ap

Vierailija
8/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainen saatu perehdettyä ja sitten tuleekin taas ap joka on kuutamolla missä mennään, huoh!

Kaksi vuotta ollut yhtä nuhakuumeripuli kierrettä. Sijaisen perehdyttäminen, ap ajantasalle perehdyttäminen ja here we go again nuhakuumeripuli...

Vierailija
9/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niille tulee ikävä. :(

Vierailija
10/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, etten itse joutuisi sairaalassa sellaisen ihmisen hoidettavaksi, joka on ollut vuosia työstään pois.

Vierailija
11/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa yllätys.

Vierailija
12/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, onhan se kolme vuotta aika pitkä aika olla poissa ja sitten tulla taas takaisin. En tiedä millainen työnkuvasi on, mutta omalla alallani olisi täysin kuutamolla kolmen vuoden tauon jälkeen. Miksi ette jakaneet vanhempainvapaita miehen kanssa?

Sikäli en ymmärrä nuivaa suhtautumista raskauteen työpaikalla, se on kuitenkin jokaisen täysi oikeus. Mutta ehkä kannattaisi miettiä miten ne vapaat jakaa, kun siihen kerran on mahdollisuus Suomessa. Ettei vain toisen vanhemman työnantaja kuormittuisi liikaa.

Olen kaupankassa ja hyvin palauti kaikki kolmenvuoden tauon jälkeen mieleen kun ekan viikon oli toinen kassa seläntakana neuvomassa.

Vierailija
13/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvinnyt ilman kollegoidesi vanhempainvapaita, kun et yhtään osaa asettua heidän asemaan esim. epäpätevää sijaista epäpätevän perään?

Vierailija
14/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tällaiset, jotka sikiää sitä vauhtia etteivät kerkeä käydä töissä kuin kääntymässä pitäisi ihan oikeasti jättää se työnteko siksi aikaa, että ovat saaneet pykättyä kaikki mukulat pihalle.

Paljon helpompaa kaikille osapuolille, kun ei tarvitse perehdyttää tuuraajaa ja sitten taas mammaa ja sitten taas tuuraajaa ja sitten taas mamma ja sitten tuuraaja...

Vierailija
15/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Uskon olleeni parempi sairaanhoitaja, kun hoidin lapseni kotona niin isoksi, että ei tarvinnut väsymyskoomassa annostella lääkkeitä jne.. lapseni oli tosi huono nukkuja ekat 1,5 vuotta. Ap

Vierailija
16/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan opettajana nainen, joka oli vähän väliä äitiyslomalla, tuli muutaman kerran uudestaan tiinenä takaisin töihin.

Sijaiset vaihtui joka kerta ja kukaan ei ollut perillä mitä edellinen oli opettanut, ei liene yllättävää ettei kukaan oikein oppinut mitään.

Vierailija
17/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipa yllätys.

Mitä tarkoitat ? Sairaanhoitajat jää kotiin?

Vierailija
18/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupankassa ja hyvin palauti kaikki kolmenvuoden tauon jälkeen mieleen kun ekan viikon oli toinen kassa seläntakana neuvomassa.

Vähän eri asia olla kaupan kassalta pois kuin sairaanhoidosta. Sairaalahenkilökunta kun on vastuussa ihmishengistä ja sitten siellä seassa sählää joku usean vuoden pois ollut.

Vierailija
19/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipa yllätys.

Mitä tarkoitat ? Sairaanhoitajat jää kotiin?

Taisi viitata siihen, että tällä palstalla ollaan perinteisesti luokiteltu sairaanhoitajat ja lähärit roskaväeksi, joka sikiää minkä ehtii vaikkei varaa olisikaan.

Vierailija
20/45 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitä kommentteja! Ehkä on ihan hyvä, että myös ne sairaanhoitajat elää elämäänsä ja pitää vanhempainvapaata silloin kun lapsi on heille se päivien tärkein tehtävä. Se on jokaisen oikeus. Ilman kyselyjä isästä tai muista lapsista.

Kolme vuotta ei ole erityisen pitkä, kaksi vuotta töissä välissä ei ole "kääntymistä", tiedättekö paljonko töitä nykyään vaihdetaan? Harva edes saa vakkarisopimusta.

Työkaverisi vain harmistui jostain, raskaudesta, sijaisista, kaverin lähdöstä... älä mieti liikaa. Me olemme vain ihmisiä ja valitettavasti (ja onneksi) meilläkin on rajamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi