Minkä kokoisen osakesalkun olet säästänyt itsellesi eläkepäiviä varten?
Itselläni alkaa olla 100 000 euroa kohta kasassa. Tavoite on 400 000 - 500 000 euroa eläkeikään mennessä. Silloin saisi osinkoja jo ihan mukavasti.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evain köyhät SÄÄSTÄÄ sen itse. Muille vain kertyy, tai niin kun mä, olen perinyt sen. Mä sain ap 200 000 euron osakesalkun. Isovanhemman polvelta. Oma vanhempi vielä perimättä.
Niin no, minä en ole vielä perinyt mitään. Että on minullekin sieltä jotain tulossa aikanaan.
AP
Ei vissiin mitään mainittavampaa, koska viitsist säästää. Mun ei kannata, koska tietty osakesalkku on tulevassa perinnössäni miniosassa.
Ai, että pitäis tuhlata vaan kaikki ? :D Tiedätkö mitä "korkoa korolle" tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkaa olla 100 000 euroa kohta kasassa. Tavoite on 400 000 - 500 000 euroa eläkeikään mennessä. Silloin saisi osinkoja jo ihan mukavasti.
200-300 k€ asunto siis tietysti tähän päälle, mutta eihän siitä mitään tuloja saa.
AP
Ei sitä pidä laskea mukaan. Uusimmassa Talouselämässä oli figuureja siitä miksi asuntosäästäminen ei välttämättä kannata. Tästä syystä juuri nyt pidän lähes kaiken likvidinä ja odottelen sopivaa ostohetkeä.
Figuureja? Figuuri on hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt osakkeita romahduksen edellä. Käteistä on 313 000 euroa ja osakkeissa vain 42 500 euroa. Kun romahdus tulee, ostan sitten lisää osakkeita.
Mikä sinulle on romahdus?
Vierailija kirjoitti:
Oho kyllä jollain rahaa on itsellä on about 30e:n osakesalkku ja tavoite olisi 3000e
Mitä osakkeita sulla on salkussasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho kyllä jollain rahaa on itsellä on about 30e:n osakesalkku ja tavoite olisi 3000e
Mitä osakkeita sulla on salkussasi?
Mulla on melkoisesti bemaria ja en ymmarra miksei se nouse :/
Mä kartutan eläkevaroja ihan säästötilille. Tavoitteena n. 400 000. Yksi sijoitusasunto on.
Ei ole osakesalkkua. Palkoista ja bonuksista säästössä miehen kanssa yhteisesti lähes miljoona, olen hieman yli nelikymppinen ja lapset yksi kerrallaan ovat muuttamassa nyt kotoa omilleen. Meillä ei ole koskaan ollut omistusasuntoa:)
Mulle tulee ton verran pelkkiä osinkoja