Vauvakuume kova, mutta mies ei suostu edes puhumaan lapsista :(
Minä olen 24 ja mies 26. Minulla on opinnot kesken, mutta sinäänsä joustavat ettei venymi en haittaa. Käyn töissä koulun loma-aikoina, minulla on työpaikka, jonne pääsen aina jos rahapula iskee vaikka ei ihan mieluista hommaa olekaan.
Meillä on kiva asunto, joka on vuokrattu miehen vanhemmilta. Kolmio, eli ylimääräistä tilaakin löytyy.
Olemme asuneet yhdessä kaksi vuotta.
Minä haluaisin ainakin kaksi lasta, molemmat ennen kuin täytän 30. Ongelmana on vain se, ettei mies suostu edes puhumaan asiasta.
"Sitten joskus" "Vielä ei ole sen aika" "joskus kymmenen vuoden kuluttua"
Puhuu kuitenkin että haluaa ehdottomasti omia lapsia "joskus tulevaisuudessa"
Tulin vuosi sitten vahingossa raskaaksi kun ehkäisykapseli oli koteluitunut ihon alla eikä toiminut enää. Tein abortin, koska en halunnut pakottaa miestä isäksi enkä halua että lapsi kasvaa ilman isää (olen itse isätön ja olen kärsinyt asian takia koko elämäni)
En olisi halunnut tehdä aborttia, mutta tiedän että näin oli parasta. :(
Onko muilla kokemusta, missähän iässä miehet alkavat sitten kaipaamaan perheenlisäystä? Minä en todellakaan aio odottaa kymmentä vuotta...
Kommentit (82)
Harva korkeasti koulutettu 26-vuotias mies edes miettii lasten hankkimista.
Olen miehen puolella. Itsekin olisin noin nuorena sanonut, että lapsia haluan mutta en vielä. Opinnot ensin loppuun!
Terveisin tiukkismutsi 29 vee
Vierailija kirjoitti:
Miks mä kommentoin tänne kirjoitti:
Kannattanee kysyä suoraan kiinnostaako miestäsi lasten hankinta ylipäätään. Hän ei välttämättä puhu totta sanoessaan " sitten myöhemmin", vaan välttelee ikävästä aiheesta puhumista.
Viimeksi kun yritin nostaa kissan pöydälle ja kysyä miehen mielipidettä, suuttui ja sanoi "olenhan mä sulle sanonut että sun kanssa voisin lapsiakin hankkia, mutta ei niiden aika ole vielä" kysyin, että milloin on hänen mielestään hyvä aika:
"No en mä tollasta voi tietää!"Ap
Auttaisiko, jos kysymyksen esittäisi muodossa "millaisessa tilanteessa meidän pitäisi olla, että lapsia voi hankkia"? Se selvittäisi ehkä miehen ajatuksia enemmän kuin "milloin". Edellytyksistä olisi kenties myös helpompi keskustella kuin aikatauluista.
Sä, joka ihmettelit alapeukkuja kommenttiisi "34 on hyvä ikä saada esikoinen", luulen että alapeukkuja (ainakin mun alapeukku) tuli siitä, että nykyään usein vähätellään biologiaa. Jos raskautumiseen meneekin aikaa, ei 34-vuotiaana aloittava välttämättä enää kerkeä saada toivomiaan lapsia. Hedelmällisyys kun kääntyy laskuun aika nopeasti. Biologisesti paras ikä saada lapsia on juurikin se noin 22-24. Harvalla vaan on sosiaaliset asiat tuohon mennessä kunnossa nykyään (vakaa suhde, koulutus, työ). Itse toivoisin että omat lapset olisivat tehtynä 30 ikävuoteen mennessä mutta en usko niin tapahtuvan :D
Ou nou & bloody hell ( Ron Weasley:n äänellä :D )
Öööh. Enemmän ihmettelen kommentoijia kuin aapeetä tai miestään. "Jätä se, ei halua koskaan sitten isäksi" jne. Miksi pitäisi haluta noin nuorena isäksi? Hyvä että sanoo suoraan että 10 vuoden päästä. Se on yhtä ok asia kuin se että Ap haluaa heti. Älä jankuta asiasta, ota puheeksi muutaman vuoden päästä. Olette varsin vähän aikaa asuneet yhdessä, jos ikää olisi 35+ niin voisi hoppuilla, mutta nyt ei ole mikään kiire. En haluaisi, että oma lapseni perustaisi perhettä noin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
34 on ihan hyvä ikä saada esikoinen. Mitä sinä oikein stressaat?
Voisiko alapeukuttaja perustella kantaansa? Vai oliko se AP?
Ei 34 ole ollenkaan huono ikä saada esikoinen noin yleensä, mutta ap:n tapauksessa on kyse siitä, että hänellä ja miehellä on eri toiveet lastensaamisen suhteen. Se on aika iso osa suhdetta, ja sitä ap stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian nuori äidiksi. Kasva nyt vielä muutama vuosi. Aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi saakka, sitä ennen ei kannata hankkia lapsia.
Aivot kehittyvät vielä 35-vuotiaaksi saakka, ja sen jälkeen on liian vanha tekemään lapsia...
En kyllä itse odottaisi 34-vuotiaaksi esikoista, varsinkin jos nyt 24v jo seurustelet sen ihmisen kans jonka kans haluat olla loppuikäsi. Mutta kysy suoraan että haluaako hän kanssasi, tai ollenkaan lapsia ja vaadit vastausta niin kauan että sen antaa. Jos tulee selittelyä ja katellaan, niin sano hänelle joku takaraja mihin asti odotat ja sitten lähdet.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tapaukset eivät oikeasti halua koskaan lapsia. Eivät vaan kehtaa/osaa sanoa sitä suoraan.
"Nuo tapaukset"??? Jos nainen käyttäytyisi 26-vuotiaana samalla tavalla kukaan ei puhuis noin. :D kannustettais vaan et ei todellakaan vielä, jos et ole valmis.
Vierailija kirjoitti:
Öööh. Enemmän ihmettelen kommentoijia kuin aapeetä tai miestään. "Jätä se, ei halua koskaan sitten isäksi" jne. Miksi pitäisi haluta noin nuorena isäksi? Hyvä että sanoo suoraan että 10 vuoden päästä. Se on yhtä ok asia kuin se että Ap haluaa heti. Älä jankuta asiasta, ota puheeksi muutaman vuoden päästä. Olette varsin vähän aikaa asuneet yhdessä, jos ikää olisi 35+ niin voisi hoppuilla, mutta nyt ei ole mikään kiire. En haluaisi, että oma lapseni perustaisi perhettä noin nuorena.
Mitä ihmettä tähän kuuluu se, milloin sinä haluat lastesi perustavan perhettä? Eihän sinulle kuulu edes omien lastesi perheenperustamisaikatalu. Nämä ovat ihmisten omia valintoja. Aloittaja on kertonut mitä hän haluaa eikä hän saa haluamaansa nykyisen miehen kanssa. Ei minusta ole mitään ihmettelemistä siinä, että hän saa tukea täältä.
Vierailija kirjoitti:
No koska se on mies, joka ei halua. Jos olis toisinpäin, ni mies olis taas kerran se sikaosapuoli. "Älä anna sen painostaa, parhaat vuodet elämästäsi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tapaukset eivät oikeasti halua koskaan lapsia. Eivät vaan kehtaa/osaa sanoa sitä suoraan.
"Nuo tapaukset"??? Jos nainen käyttäytyisi 26-vuotiaana samalla tavalla kukaan ei puhuis noin. :D kannustettais vaan et ei todellakaan vielä, jos et ole valmis.
Mitä nauramista tuossa on? Monella täällä on katkeria kokemuksia miehistä, naisista ei. Ihmeellistä, että naisia syytetään välillä solidaarisuudesta, välillä "tappelusta" kun ollaan eri mieltä. Mikään ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tähän kuuluu se, milloin sinä haluat lastesi perustavan perhettä? Eihän sinulle kuulu edes omien lastesi perheenperustamisaikatalu. Nämä ovat ihmisten omia valintoja. Aloittaja on kertonut mitä hän haluaa eikä hän saa haluamaansa nykyisen miehen kanssa. Ei minusta ole mitään ihmettelemistä siinä, että hän saa tukea täältä.
Miksi miehen valinnat tuomitaan mut ap:n ei? Miksi kuvitellaan jo valmiiksi että tiedetään varmuudella ettei mies halua koskaan lapsia??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole äskeinen, mutta on siinä minusta vähän ihmettelemistä, jos tuntematon ihminen "tietää", että mies, joka ei halua lapsia vielä 26-vuotiaana, ei tule niitä koskaan haluamaan. Ehkä se on sinun mielestäsi "tukea", minusta se on vastuutonta huutelua juuri niiltä ihmisiltä, joille asia ei kuulu.
En muuten itse olisi mistään hinnasta halunnut lapsia 26-vuotiaana, vaikka tiesinkin aina haluavani niitä sitten joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nauramista tuossa on? Monella täällä on katkeria kokemuksia miehistä, naisista ei. Ihmeellistä, että naisia syytetään välillä solidaarisuudesta, välillä "tappelusta" kun ollaan eri mieltä. Mikään ei kelpaa.
Naurattaa kaksinaismoralismi. Sitä ei pidä hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen oikeuttaa kaksinaismoralismin ja epätasa-arvon sillä et kun se on niin solidaarista naisten välillä. Sairas ajattelutapa
Minä voin auttaa sinua ap,näyttöä on ,vaaleita reippaita, iloisia, poikalapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin henkilökohtaisesti kohdistan suurimman solidaarisuuteni sille ihmiselle, kenen kanssa lapsiani kasvatan, ja lämpimästi kehotan muitakin samaan. Ihan niiden nykyisten tai tulevien lasten parhaaksi.
Opinnot kunnialla loppuun ensin, sitten lapsi uudelleen harkintaan. Ja jos olette tosiaan seurustelleet vasta suhteellisen lyhyen aikaa, ei ole muutenkaan järkeä alkaa heti lastentekoon. En ihmettele yhtään, ettei 26-vuotias mies halua vielä isäksi.