Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvakuume kova, mutta mies ei suostu edes puhumaan lapsista :(

Vierailija
16.06.2017 |

Minä olen 24 ja mies 26. Minulla on opinnot kesken, mutta sinäänsä joustavat ettei venymi en haittaa. Käyn töissä koulun loma-aikoina, minulla on työpaikka, jonne pääsen aina jos rahapula iskee vaikka ei ihan mieluista hommaa olekaan.

Meillä on kiva asunto, joka on vuokrattu miehen vanhemmilta. Kolmio, eli ylimääräistä tilaakin löytyy.

Olemme asuneet yhdessä kaksi vuotta.

Minä haluaisin ainakin kaksi lasta, molemmat ennen kuin täytän 30. Ongelmana on vain se, ettei mies suostu edes puhumaan asiasta.

"Sitten joskus" "Vielä ei ole sen aika" "joskus kymmenen vuoden kuluttua"

Puhuu kuitenkin että haluaa ehdottomasti omia lapsia "joskus tulevaisuudessa"

Tulin vuosi sitten vahingossa raskaaksi kun ehkäisykapseli oli koteluitunut ihon alla eikä toiminut enää. Tein abortin, koska en halunnut pakottaa miestä isäksi enkä halua että lapsi kasvaa ilman isää (olen itse isätön ja olen kärsinyt asian takia koko elämäni)

En olisi halunnut tehdä aborttia, mutta tiedän että näin oli parasta. :(

Onko muilla kokemusta, missähän iässä miehet alkavat sitten kaipaamaan perheenlisäystä? Minä en todellakaan aio odottaa kymmentä vuotta...

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. Vauva. Abortti. Mies. Uusi vauva. Päätä nyt mitä haluat!

Vierailija
22/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan aina neuvovat miehiä ottamaan sellaisen naisen joka ei myöskään halua lapsia.Kuinkahan luulette sen onnistuvan siitä häviävän pienestä vähemmistöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko miehelle raskaudesta, miten reagoi silloin? Tästä saat jotain osviittaa siitä onko oikeasti joskus halukas isäksi.

Sulla on vielä hyvin aikaa saada lapsi tai jopa kaksi ennen sitä kolmenkympin rajaa, eikä sitä myöhemminkään saadut lapset ole maailmanloppu. Jos mies ja parisuhde ovat muuten hyvät, oottele ja katsele miten tilanne kehittyy. Mun "sitten joskus" mies oli lopulta valmis ideaan lapsesta 28-vuotiaana, olimme siinä vaiheessa seurustelleet kuusi vuotta.

Vierailija
24/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka,nyt,taka-aasialaisen kanssa mitään lapsia haluaa kun ei edes seuraksi eikä seurailemaan haluta. Naikkonen saa häirinnästä nopeasti muutakin kuin rikosilmoituksen itsestään.

Vierailija
25/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ketään ei voi eikä saa pakottaa vanhemmaksi, mutta ei tuokaan tilanne ole reilu sinua kohtaan. Sinuna selittäisin miehelle, että et valitettavasti halua lykätä lapsen yrittämistä tietämättä yhtään milloin se tulee olemaan ajankohtaista, eli jos hän ei voi antaa sinulle jotain aikarajaa niin lähdet.

Meanwhile, ilmoita, että ehkäisy on tästä lähin miehen vastuulla, koska sinä haluaisit lapsia ja hän ei. Älä nyt ainakaan syö hormoneita tuossa tilanteessa miehen mieliksi.

Vierailija
26/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka,nyt,taka-aasialaisen kanssa mitään lapsia haluaa kun ei edes seuraksi eikä seurailemaan haluta. Naikkonen saa häirinnästä nopeasti muutakin kuin rikosilmoituksen itsestään.

Vierailija
27/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko miehelle raskaudesta, miten reagoi silloin? Tästä saat jotain osviittaa siitä onko oikeasti joskus halukas isäksi.

Sulla on vielä hyvin aikaa saada lapsi tai jopa kaksi ennen sitä kolmenkympin rajaa, eikä sitä myöhemminkään saadut lapset ole maailmanloppu. Jos mies ja parisuhde ovat muuten hyvät, oottele ja katsele miten tilanne kehittyy. Mun "sitten joskus" mies oli lopulta valmis ideaan lapsesta 28-vuotiaana, olimme siinä vaiheessa seurustelleet kuusi vuotta.

Kerroin ja mies teki selväksi ettei missään nimessä halua lasta, mutta kantaa kyllä vastuun mitä tahansa päätänkin tehdä.

Ap

Vierailija
29/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "ei vielä" tarkoittaa ei koskaan.Mies haluaa suhteen ja seksiä toisin kuin lapsia.

Peenmarjat. Minä en ollut vielä 26-vuotiaana valmis isäksi, mutta kolme vuotta myöhemmin syntyi esikoisemme ja sen jälkeen vielä pari lasta lisää.

Vierailija
30/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian nuori äidiksi. Kasva nyt vielä muutama vuosi. Aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi saakka, sitä ennen ei kannata hankkia lapsia.

Vierailija
31/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistäsi kuultaa yleinen tyytymättömyys parisuhteeseensa, joten ei ole oikea aika miettiä lasten hankkimista. Hoida nyt ainakin opinnot ensin loppuun, jos ne eivät vie miutamaa vuotta pitempää. Sen jälkeen tietänet, missä mennään ja mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
32/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskustelun perusteella tuntuu, että naiset eivät oikeasti mieti asian vakavuutta, koska vauvakuume on niin kova. Ja lapsi on ihan pakko saada, mutta kaikki perustelut ovat tunnepohjaisia.

Vierailija
33/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä vastaukset ovat? Monikaan tuon ikäinen mies ei halua vielä lasta ja se on ok. Ensisynnyttäjien keski-ikä on nykyään 29, joten ihan tilastollisesti valtaosa miehesi ikäisistä miehistä tai naisistakaan ei vielä halua lapsia, noin niinkuin kärjistetysti.

Itsekään en sinun iässäsi halunnut vielä lapsia vaikka lapsia halusinkin, meni muutama vuosi niin aika tuntui sopivalta ja perustimmekin sitten perheen.

Hirveintä ikinä on alkaa painostamaan tai kiristämään toista.

Vierailija
34/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 -vuotias on todella nuori isäksi. On täysin mahdollista, ettei mies halua isäksi vielä seuraavan 10 vuoden sisään. Nykyään on myös melko tavatonta aloittaa perhe alle 30 vuotiaana. Sinunkin kannattaa ehdottomasti opiskella loppuun vaikka vauvakuume olisikin kova. On hyvä ymmärtää, että Suomikin on keskellä muutosta, eikä sosiaalinen tuki tule olemaan jatkossa välttämättä yhtä kattavaa. Rakennat nyt itsellesi - ja lapsillesi - taloudellista pohjaa koko loppuelämäksi. Ymmärrän, että halu ja hinku ovat todella kovia, mutta samalla olisi hyvä punnita ne kaikki konkreettiset asiat kuten työpaikka, taloustilanne, ura... Miehen varaan - etenkään sellaisen joka ei halua kanssasi perhettä - jättäytyminen tulee olemaan elämäsi virhe. Olen pahoillani, mutta aina ei voi seurata niitä hinkuja, vaikka lapsen saaminen ihanaa olisikin. 

Ainakin miehesi on sinulle rehellinen. Jos todella haluat lapsen, sinun tulee todennäköisesti etsiä joku selkeästi yli 30 vuotias isäksi. Yleensä sen ikäiset kokevat enemmän halua perheen perustamiseen. 

Vierailija
35/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin keskustelun perusteella tuntuu, että naiset eivät oikeasti mieti asian vakavuutta, koska vauvakuume on niin kova. Ja lapsi on ihan pakko saada, mutta kaikki perustelut ovat tunnepohjaisia.

Sama tuli mieleen itselleni.

Ja vastausten perusteella mies saman tien vaihtoon, jos ei ole samaa mieltä!?

Miksi vauvakuumeisen mielipide painaa enemmän kuin -kuumeettoman?

Vierailija
36/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa lapselliselta, itsekkäältä ja vastuuntunnottomalta ihmiseltä. Ei äitimateriaalilta.

Vierailija
37/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tapaukset eivät oikeasti halua koskaan lapsia. Eivät vaan kehtaa/osaa sanoa sitä suoraan.

Ja höpö höpö. Todella harvassa ovat 26-vuotiaat miehet, jotka lapsia haluavat, ja vielä harvemmassa he, jotka vielä hoitavatkin lapsia tasavertaisesti. Aivojen otsalohko, jossa se kärsivällisyys lymyää, kehittyy päälle kolmekymppiseksi.

Oman mieheni tapasin 30-vuotiaana, ja kysyin aika pian suhteen vakavoiduttua, että mitä mieltä hän on lapsista. Vastaus oli juuri se klassinen "en tiedä". Sovittiin, että kysyn muutaman vuoden päästä uudestaan.

33-vuotiaana otin asian uudelleen puheeksi. Olimme molemmat sitä mieltä, että haluamme lapsia ja että kolme lasta on hyvä määrä. Ja tuumasta toimeen. Mies on ollut mahtava tasaveroinen tiimikaveri lasten kanssa.

En osaa antaa muuta neuvoa kuin että malttakaa, siskot, mielenne. Miehet prosessoivat asioita parhaiten silloin, kun niistä ei jatkuvasti puhuta.

Vierailija
38/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda miestä. Voi olla, etteivät lapset ole hänen mielestään ajankohtaisia vielä kymmenenkään vuoden kuluttua. 

Vaihda miestä? Ihan kuin ihmissuhteet olisivat jotain kertakäyttökulutustavaraa. Aivan v****n oksettavan pinnallinen kommentti.

-sinkkumies-

Vierailija
39/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex varmaan erittäin mielellään auttais suakin ja tekis sun kanssa lapsen!! Toki sitten se "pikkumiinus", että kun vauva on syntynyt, niin hoidat sen sitten täysin yksin 18v asti. Ihan vaan tämmöinen pointti, että miehissä ne kaikista innokkaimmat" lapsentekijät" saattaa usein olla myös näitä," varoitan".

Vierailija
40/82 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta liian lyhyt aika tuntemiseen, alkuhuuma vielä suhteessa menossa.