Jos on kaikki laihdutuskeinot yrittänyt
Eikä huonon terveyden vuoksi pääse edes laihdutusleikkaukseen niin onko pakko elää?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ois tämmönen ehkä hullu ehdotus: unohda laihdutus ja kuurit ja tee ruokavalion remontti. Vannon, että uuma kapenee.
Olen mä yrittänyt mutta kun sairauksien takia ei voi juuri liikkua niin se koko laihdutus pitäisi perustua ruokavalioon. Se on hankalaa.
No eiväthä nuo laihduuskuurit toimi ja sen kertoo jo nimikin: kuuri. Kuten edeltäjä sanoi, opettele pysyvästi terveelliset ruokailutavat. Paino putoaa hitaasti, mutta varmasti. Älä etsi helppoa ja nopeaa. Etsi pysyvää, vaikkakin vaivaa vaativaa. Käy vaikka jollain hyvällä ravitsemusterapeutilla. Siis ihan oikealla ravitsemusterapeutilla, ei itse opiskelleella, ties mihin hurahtaneella "ravintoneuvojalla", "ravitsemusasiantuntijalla", "ravintoasiantuntijalla" jne., äläkä usko nettiguruihin. Pöperöproffan sivuista on hyvä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ois tämmönen ehkä hullu ehdotus: unohda laihdutus ja kuurit ja tee ruokavalion remontti. Vannon, että uuma kapenee.
Olen mä yrittänyt mutta kun sairauksien takia ei voi juuri liikkua niin se koko laihdutus pitäisi perustua ruokavalioon. Se on hankalaa.
Ruokavalion on aina, jopa terveellä, 80 % painonpudotuksesta. Liikunta voi tuoda 20 % lisän. Mutta liikkua ei tarvitse laihtuakseen ja pelkkä liikunta ei laihduta. Terveellinen ruokavalion on avain ja ainoa todellinen vaatimus laihtumiseen. Lopeta ensin tekosyiden etsiminen ja tartu sitten toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa liikunta ei laihduta. Syö vähemmän. Itse en ole liikkunut laihdutusvaiheessa juurikaan enempää kuin normaalisti, mutta annoskoot pienensin 1/4. Laihdut taatusti, sitten kun laihdut, pystyt liikkumaankin helpommin.
Onko piri kokeiltu? Se vie nälän ja koko ajan on pakko säätää jotain, tehokas laihdutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutushan aina perustuu ruokavalioon, liikunnalla on vain vähäinen merkitys siihen. Hyvin yleinen tekosyy kun ei halua laihduttaa on juuri tuo kun ei pysty liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa liikunta ei laihduta. Syö vähemmän. Itse en ole liikkunut laihdutusvaiheessa juurikaan enempää kuin normaalisti, mutta annoskoot pienensin 1/4. Laihdut taatusti, sitten kun laihdut, pystyt liikkumaankin helpommin.
Liinkunta ei laihduta sinällänsä, mutta se kyllä se auttaa yhdistettynä vähempiin kaloreihin. Lisäksi se nopeuttaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa mistä on välillistä hyötyä laihdutuksessa.
Olet aiemmin aina korostanut, että ET laihduta etkä ehdottomasti myöskään halua laihduttaa (kun sinulle on sitä ehdotettu terveydellisistä syistä).
Sinulle on ehdotettu myös laihdutusleikkausta, josta olet sanonut, että et missään tapauksessa aio mennä leikkaukseen.
Mikä on saanut mielesi muuttumaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko piri kokeiltu? Se vie nälän ja koko ajan on pakko säätää jotain, tehokas laihdutukseen.
Tulee mieleen leffa unelmien sielunmessu
Mullakin kaikenlaista vaivaa (juuri ylipainosta johtuen) mutta niin vain paino putoaa (kymmeniä kiloja jo hävinnyt) kun unohtaa nuo ihmekuurit ja opettelee syömään oikeaa ja terveellistä ruokaa. En minäkään pysty juuri liikkumaan, mutta eipä estä laihtumista. Herkkujakin joskus nautin, kohtuudella, mutta silti ei paino nouse, kun kokonaisuudessaan on syömiset hallinnassa.
Kun kituuttelin rasvattomuus- ja kevyttuotekuureilla, nousi paino tasaiseen tahtiin. Nyt syön hyvin, eikä nälkä vaivaa. Tietenkään kaikki eivät ole samasta muotista, mutta....
Vierailija kirjoitti:
Olet aiemmin aina korostanut, että ET laihduta etkä ehdottomasti myöskään halua laihduttaa (kun sinulle on sitä ehdotettu terveydellisistä syistä).
Sinulle on ehdotettu myös laihdutusleikkausta, josta olet sanonut, että et missään tapauksessa aio mennä leikkaukseen.
En mä nyt enää pääsisi mihinkään laihdutusleikkaukseen sydämeni takia ja miksi mun pitäisi perustella miksi haluaisin olla hoikempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt enää pääsisi mihinkään laihdutusleikkaukseen sydämeni takia ja miksi mun pitäisi perustella miksi haluaisin olla hoikempi?
Miksi sä oot noin aggressiivinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas mulle mikä siinä on hankalaa? On vaikeaa syödä kunnolla ja terveellisesti niin kuin aikuisen ihmisen kuuluu? Vaikea lopettaa syömistä ja santsaamista? Mikä siinä syömisessä voi olla niin vaikeaa?
Laihdutuksen kuuluukin perustua juuri ruokavalioon. Kerronpa sulle nyt, etten myöskään pääse liikkumaan sairauksien takia. Kummasti olen silti hoikka.
Liikuntaa ei ole syytä vähätellä, liikunnalla on myös muita vaikutuksia kuin itse suorituksen aikainen energiankulutus, liikunta vaikuttaa myös perusaineenvaihduntatasoon, unenlaatuun (tätä kautta hormonitasapainoon), nälänsäätelyyn... Sikäli tällä ei ap:lle ole merkitystä, että hän ei pääse liikkumaan. Sanoisin että katso ravinnon laatua, älä niinkään määrää (muuten kuin niin että nälkään syödään ei huvikseen), muuten ketutus käy sietämättömäksi. Tee terveellistä ruokaa joka on mielestäsi myös hyvää. Et välttämättä laihdu -ainakaan nopeasti- mutta on se silti parempi kuin rasvamättö eikä elämä ole liian tylsää dieettipuurtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas mulle mikä siinä on hankalaa? On vaikeaa syödä kunnolla ja terveellisesti niin kuin aikuisen ihmisen kuuluu? Vaikea lopettaa syömistä ja santsaamista? Mikä siinä syömisessä voi olla niin vaikeaa?
Laihdutuksen kuuluukin perustua juuri ruokavalioon. Kerronpa sulle nyt, etten myöskään pääse liikkumaan sairauksien takia. Kummasti olen silti hoikka.
Se ruoka on ollut mulle lohtu paskassa elämäntilanteessa. Se on tuonut hetkellisen hyvän olon tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ruoka on ollut mulle lohtu paskassa elämäntilanteessa. Se on tuonut hetkellisen hyvän olon tunteen.
Tohon asiaan auttaa asennemuutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pidä.
Olet kuitenkin niin monta vuotta perustellut täällä sitä, miksi et halua laihduttaa tai olla hoikempi (koska syöminen on ainoa ilosi, koska miehesi ei koskaan ole kehottanut sinua laihduttamaan ja koska lihavuudellasi ei ole ollut terveysvaikutuksia).
Olisi siksi kiinnostavaa kuulla, mikä on mielenmuutoksesi takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pidä.
Olet kuitenkin niin monta vuotta perustellut täällä sitä, miksi et halua laihduttaa tai olla hoikempi (koska syöminen on ainoa ilosi, koska miehesi ei koskaan ole kehottanut sinua laihduttamaan ja koska lihavuudellasi ei ole ollut terveysvaikutuksia).
Olisi siksi kiinnostavaa kuulla, mikä on mielenmuutoksesi takana.
Ehkä haluan uuden parisuhteen ja että löydän mieleisiä vaatteita yms.