Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selänteiden arki nykyään: Sirpan työtaakka helpottanut huomattavasti

Vierailija
16.06.2017 |

Mikä työtaakka? Eihän tuo edes ole ollut työelämässä. On niitä paljon muitakin, jotka yksin huolehtivat perheestään esi. yh-äidit ja jos mies matkaTÖISSÄ. Heillä ei ole edes niitä miljoonia, joilla ostaa puutarhanhoitoa.

http://www.is.fi/viihde/art-2000005256185.html

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lapsiahan on useita. Amerikassa pitää viedä ja hakea koulusta, laittaa eväät ja muutenkin osallistua koulun toimintaan.

Harrastuksiin pitää kuskata.

Ja sitten on tietty ruoanlaitto, pyykit, siivous.

Vierailija
2/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni - korjatkaa jos olen väärässä - jenkeissä ei ole julkista liikennettä juuri lainkaan  isojen kaupunkien ulkopuolella. Miehen jenkkeihin muuttaneen työkaverin lapsilla on 2 km koulumatka, eikä sitä voi kulkea yksin, koska se on turvallisuusriski. Kouluruokailua ei tosiaan ole ja koulupäivät lienee aika pitkiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni - korjatkaa jos olen väärässä - jenkeissä ei ole julkista liikennettä juuri lainkaan  isojen kaupunkien ulkopuolella. Miehen jenkkeihin muuttaneen työkaverin lapsilla on 2 km koulumatka, eikä sitä voi kulkea yksin, koska se on turvallisuusriski. Kouluruokailua ei tosiaan ole ja koulupäivät lienee aika pitkiä? 

Juuri näin.

Äiti on kiinni siinä koulussa koko päivän. Sitten on vielä kokouksia, keräyksiä, bake saleja jne. Niitä riittää.

Joissain paikoin on koulubusseja, mutta ei taida tuolla olla, kun se tyttökin edelleen kuskataan.

Vierailija
4/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut juttua, joten yleisellä tasolla:

Lätkäammattilaisen vaimo taitaa olla maailman tylsin työ. NHL:n vaimot eivät voi rakentaa omaa uraa tai opiskella, vaikka asuisivat Pohjois-Amerikan kiinnostavimmissa kaupungeissa.  On aina oltava valmis muuttamaan pelaajakauppojen takia, on perustettava uusi koti ja uudet tilapäiset sosiaaliset suhteet uudessa ympäristössä. Mitä tekemistä suomalaisella naisella voi olla jossakin Edmontonissa? Tai Minskissä (ellei osaa kieltä eikä halua sitä oppia)???

On muuten outoa, että perheen oletetaan muuttavan miehen perässä joka paikkaan. Liittyykö se joukkueiden PR -toimintaan jotenkin, onko pelaajan sopimuksessa joku vaimopykälä? Kauden aikanahan mies ei ole ikinä kotona, joten perhe voisi elää siellä missä vaimolle on mahdollisuuksia, missä on kiinnostava elää. 

Toisaalta, eipä noiden lätkäpelaajien liepeillä näkyvät naiset miltään älyköiltä juuri vaikuta, joten ehkä heille riittää elämänsisällöksi synnyttäminen ja kodin askareet? 

Vierailija
5/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä lapsiahan on useita. Amerikassa pitää viedä ja hakea koulusta, laittaa eväät ja muutenkin osallistua koulun toimintaan.

Niin, täällä Suomessahan ei osallistuta lapsen elämään ja koulunkäyntiin, lapset ei harrasta eikä kotia hoideta...

Vierailija
6/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis sitä mieltä, että autolla lapsen kuljettaminen töihin ja eväiden tekeminen on jotenkin rankkaa ja stressaavaa? Ja siivoaminen kotona koulupäivän päättymistä odotellessa?

Vierailija
7/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, tunnen hyvin menestyneiden pelaajien vaimoja, joilla on yliopistokoulutus ja mielenkiintoinen ura. He eivät juuri ole välittäneet mediassa näyttäytyä (tosin joissain paikoissa ovat toki olleet mukana, esim .Linnan juhlissa).

Vierailija
8/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette siis sitä mieltä, että autolla lapsen kuljettaminen töihin ja eväiden tekeminen on jotenkin rankkaa ja stressaavaa? Ja siivoaminen kotona koulupäivän päättymistä odotellessa?

Niinpä. On myös siivooja, kokki ja puutarhuri käytössä. Aivan varmasti Sirpa tekee kaikki kotityöt itse ja yksin :D

9/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh. Ei niihin koulun juttuihin ole pakko osallistua. Aikamoiset PTO kokeukset jos koulun kaikki 1000 vanhempaa pakkaa samaan huoneeseen. Se PTO on niille äideille joilla ei nyt enää ole mitään mielekästä tekemistä kun muuten olisivat kotona yksinään kun tosiaan se työteko ei heille ole tuttu juttu. Jos on töissä niin ei todellakaan ole aikaa osallistua noihin koulun hömpötyksiin.

Lapset kannattaa opettaa tekemään omat eväät.

Koulubussit toimii tosin noille rikkailla varmaan statusjuttu kuskailla lapsia jossain kallissa autoissa. EI ole pakko vaan valinta.

Vierailija
10/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuolla alueella, missä asuvat on tasan tarkkaan koulubussi, mutta eivät tietenkään halua käyttää sitä. Ja kouluissa on maksullinen lounas, mutta eivät halua käyttää sitä. Eli kuskataan ja tehdään eväät, että äidilläkin on mahdollisuus tehdä jotain järkevää. Kaikilla tavallisenmullakin perheillä kuin Selänteen on tietenkin puutarhuri ja altaan hoitaja erikseen. Varmasti siivosin heillä.

USAssa asunut

11/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaus kannattaa jakaa miehen kanssa. Tai jos olis sirpa niin sanoo sille Teemulle että sun vuoro kokata nyt kun oon kokkaillu täällä jo 20v. Pyykki ja siivous ei tartte olla joka päiväistä ja ihan varmasti heillä käy joku siivooja. Harrastuksiin voi lapsia ajaa, siinä se.

Vierailija
12/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisin jopa perustaa oman firman! "

Ja mikähän toimiala?

Vai sekö riittää että perustaa firman.

Vierailija
13/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, täällä Suomessahan ei osallistuta lapsen elämään ja koulunkäyntiin, lapset ei harrasta eikä kotia hoideta...

Ei suomalaisessa koulussa ole ollenkaan samaa rumbaa. Minulla kokemusta molemmista.

Eikähän kai kukaan ole väittänytkään että vain hänellä on tekemistä...

Vierailija
14/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nämä kuskaamiset sun muut hoitaa sellaisissa perheissä, joissa äitikin käy töissä kodin ulkopuolella?

Vierailija
15/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuolla alueella, missä asuvat on tasan tarkkaan koulubussi, mutta eivät tietenkään halua käyttää sitä. Ja kouluissa on maksullinen lounas, mutta eivät halua käyttää sitä. Eli kuskataan ja tehdään eväät, että äidilläkin on mahdollisuus tehdä jotain järkevää. Kaikilla tavallisenmullakin perheillä kuin Selänteen on tietenkin puutarhuri ja altaan hoitaja erikseen. Varmasti siivosin heillä.

USAssa asunut

Koulujen lounaat...

Ja minä olen ymmärtänyt että asuvat syrjässä?

Vierailija
16/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se PTA ei PTO

Vierailija
17/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nämä kuskaamiset sun muut hoitaa sellaisissa perheissä, joissa äitikin käy töissä kodin ulkopuolella?

Ne kulkee just siksi koulubussilla! Toisilla on tietysti kotiapulainen.

18/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USAssa asunut

Koulujen lounaat...

Jos asuu tosi syrjässä esim. aavikolla tai vuosristossa niin sitten voi käydä jotain virtual schoolia kotoa. Kyllä ne bussit hakee jos asuu niiden koulujen alueella. Mutta sen pitää olla ihan public school eikä mikään yksityiskoulu. Koska ne on rikkaita niin saattaa ollakin yksityinen koulu. Mutta nämä on kaikki heidän omia valintoja.

Vierailija
19/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USAssa asunut

Koulujen lounaat...

Koulujen lounaat, kyllä. Mutta sitä samaa roskaruokaa ne syö kotonakin Yhdysvalloissa. Googleta koulujen ruokalistat. Joka koulussa on maksullinen lounasmahdollisuus. Ja ne koulubussit kulkee syrjäseuduillakin, toisin kuin Suomessa.

Vierailija
20/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa on tosi yleistä että äiti jää kotiin. Koska se perheen infrastruktuuri on työläs järjestää muuten.

Plus että jos miehellä on aikaavievä työ, jonkun pitää tarjota se stabiliteetti. Olisihan se nyt ollut pähkähullua Sirpan räpeltää jotain toimisyotyötä tms. Ja säätää perheen arki au paireilla ja kotiapulaisilla.