Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selänteiden arki nykyään: Sirpan työtaakka helpottanut huomattavasti

Vierailija
16.06.2017 |

Mikä työtaakka? Eihän tuo edes ole ollut työelämässä. On niitä paljon muitakin, jotka yksin huolehtivat perheestään esi. yh-äidit ja jos mies matkaTÖISSÄ. Heillä ei ole edes niitä miljoonia, joilla ostaa puutarhanhoitoa.

http://www.is.fi/viihde/art-2000005256185.html

Kommentit (35)

21/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se PTA ei PTO

Joo, niinpä onkin. En ite harrasta niin menee acronymit vähän miten sattuu. Se kotivanhempien harrastusryhmä.

Vierailija
22/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuolla alueella, missä asuvat on tasan tarkkaan koulubussi, mutta eivät tietenkään halua käyttää sitä. Ja kouluissa on maksullinen lounas, mutta eivät halua käyttää sitä. Eli kuskataan ja tehdään eväät, että äidilläkin on mahdollisuus tehdä jotain järkevää. Kaikilla tavallisenmullakin perheillä kuin Selänteen on tietenkin puutarhuri ja altaan hoitaja erikseen. Varmasti siivosin heillä.

USAssa asunut

Koulujen lounaat...

Ja minä olen ymmärtänyt että asuvat syrjässä?

Koulujen lounaat, kyllä. Mutta sitä samaa roskaruokaa ne syö kotonakin Yhdysvalloissa. Googleta koulujen ruokalistat. Joka koulussa on maksullinen lounasmahdollisuus. Ja ne koulubussit kulkee syrjäseuduillakin, toisin kuin Suomessa.

Emme me voi tietää mitä he syö. Ja niissä koulubusseissa on ihan sama kuin Suomessa: kiertely.

Jokainen eläköön minun puolestani just siten kuin elävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette siis sitä mieltä, että autolla lapsen kuljettaminen töihin ja eväiden tekeminen on jotenkin rankkaa ja stressaavaa? Ja siivoaminen kotona koulupäivän päättymistä odotellessa?

Niin, ja jutusta - sekä Veitolan ohjelmasta - mieleen jäi, että eivätkös he nyt YHDESSÄ kuskaa Veeraa kouluun ja pois, kun ennen Sirpa teki sen yksin. Varmaan sitten menevät golffaamaan tai jotain siinä välillä.

Vierailija
24/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voisin jopa perustaa oman firman! "

Ja mikähän toimiala?

Vai sekö riittää että perustaa firman.

No mites tuo Häkkisen Marketakin nykyään hääpukusuunnittelijana? :D En tiedä onko koulutus tähän, hmm, kun toiminut aiemmin tanssijana...

Sirpalla ja Teemulla on ravintola, jospa Sipe tietää vaikka tätä kautta alasta jotain? Onhan noita mahdollisuuksia, mihin ei niin kokenut tai alalla ollut tarvitse olla. Ja jos konkka uhkaa, voi maksella yrityksen unholaan. Hienoa, kun jollain on noin ihana ja mielenkiintoinen elämä.

Vierailija
25/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette siis sitä mieltä, että autolla lapsen kuljettaminen töihin ja eväiden tekeminen on jotenkin rankkaa ja stressaavaa? Ja siivoaminen kotona koulupäivän päättymistä odotellessa?

Kuule, on se. Meillä lapsia on kuskattu kouluun 15 kilsan päähän vuodesta 2007. Saatanan raskasta.

Meillä lähikoulutilanne oli niin sekava, että kaikki kynnelle kykenevät laittoi lapsensa muualle. Lapsiinsa haluaa panostaa ja se on kannattanut, mutta raskasta se on.

Vierailija
26/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa hyvä että Sirpallakin on helpottanut vähän elämä! Ihan antaa virtaa omille viimeisille työpäiville, kun olo on jo ihan kuitti ja huoli kalvaa siitä miten alakoululaisen lomapäivät sujuvat. Kohta itsellekin koittaa 4 viikkoa Sirpaelämää, vuoden kohokohta eli kesäloma! Jee ei tartte huolehtia kuin kodista, pihasta, lapsista ja ikääntyneistä vanhemmista.

Vierailija
27/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, on se. Meillä lapsia on kuskattu kouluun 15 kilsan päähän vuodesta 2007. Saatanan raskasta.

Meillä lähikoulutilanne oli niin sekava, että kaikki kynnelle kykenevät laittoi lapsensa muualle. Lapsiinsa haluaa panostaa ja se on kannattanut, mutta raskasta se on.

Ei se niin paha oo kun menee rutiinilla. Tosin mulla on vasta 9 v kokemusta ja ajan 80 mailia/pvä. Aika normia USAssa.

Vierailija
28/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin paha oo kun menee rutiinilla. Tosin mulla on vasta 9 v kokemusta ja ajan 80 mailia/pvä. Aika normia USAssa.

Kaikkeen tottuu. Me körötellään Helsingissä keskustan halki. Ja siinä on tietyömaata nyt ihan koko ajan. Pahimmillaan olen kiertänyt yhtä korttelia tunnin... Ensi vuosi toivottavasti nyt vika vuosi! Ja nyt toi nuorinkin tulee jo bussilla pois. Tosin se bussilinja loppuu ensi syksynä...

Vierailija
29/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skandinäppäimistö mukana.

Vierailija
30/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeleeko pojat? Tyttö käy koulua koska vasta 9 kai. Kaksi pelaa lätkää jollain tasolla.

Vierailija
31/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ALT +132 tulee ä, ja ALT +148 tulee ö. ALT +142 Ä Kokeile ihmeessä. Ne muut ei vaan osaa.

Vierailija
32/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos Sirpa Selänne kokee, että työtaakka on keventynyt huomattavasti, niin silloin se on. Ei siihen vaikuta av-mamman "kyllä minäkin hoidan lapset ja kodin ja käyn vielä töissäkin ja kun on niitä köyhiä yksinhuoltajiakin ja mitä sen Sirpan muka on tarttenut tehdä itse"-mussutukset. Ei kaikkien tartte elää elämäänsä samalla lailla kuin joku perusduunariperhe/yh jos kerran mahdollisuudet on annettu johonkin muuhun.

Vierailija
33/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ALT +132 tulee ä, ja ALT +148 tulee ö. ALT +142 Ä Kokeile ihmeessä. Ne muut ei vaan osaa.

Kiitos vinkistä.Itse 10 vuotta sitten raahasin oman näppäimistön mukaani. Tosin sillä oli nopea kirjoittaa. Nyt takas täällä sääntö-Suomessa, av-mammana.

Vierailija
34/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuolla alueella, missä asuvat on tasan tarkkaan koulubussi, mutta eivät tietenkään halua käyttää sitä. Ja kouluissa on maksullinen lounas, mutta eivät halua käyttää sitä. Eli kuskataan ja tehdään eväät, että äidilläkin on mahdollisuus tehdä jotain järkevää. Kaikilla tavallisenmullakin perheillä kuin Selänteen on tietenkin puutarhuri ja altaan hoitaja erikseen. Varmasti siivosin heillä.

USAssa asunut

Koulujen lounaat...

Ja minä olen ymmärtänyt että asuvat syrjässä?

Koulujen lounaat, kyllä. Mutta sitä samaa roskaruokaa ne syö kotonakin Yhdysvalloissa. Googleta koulujen ruokalistat. Joka koulussa on maksullinen lounasmahdollisuus. Ja ne koulubussit kulkee syrjäseuduillakin, toisin kuin Suomessa.

Eikös koulukyyti ole ihan lakisääteinen Suomessa, jos koulumatka on  yli 5 km ja pienemmillä raja vähän lyhyempi? Lisäksi kyytejä saatetaan järjestää, jos koulumatka on erityisen vaarallinen. Esim. tässä kotikunnassani, missä nyt olen lomalla, on järjestetty koulukyyti kaikille tietyllä asuinalueella asuville sen takia, että koulumatka menee osin vilkkaan valtatien reunaa ja siltä asuinalueelta kouluun on 3-4 km. 

Vierailija
35/35 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaahan se on, jos on itse halunnut olla lasten kanssa kotona ja hoitaa perheen ja kodin. Ei kai siinä mitään väärää ole. Nykyään voi opiskellakin vielä iäkkäämpänä ja jos se kiinnostaa, niin maailmahan on Sirpalle 'nyt auki.

Mukavaa, kun nyt mies "eläkkeellä" ja voivat yhdessä harrastaa ja varmaan tehdä just sitä mitä haluaa.

Kyllä uskon, että NHL-pelaajan perheen, Tai minkä tahansa huippu-urheilijaperheen arki on omalla tavallaan todella raskasta. Puoliso on reissussa paljon ja urheilun ehdoilla mennään!