Teinillä ka 7,2 eikä hän päässyt mihinkään opiskelemaan
Hän ei ole tyhmä mutta hän on jumalattoman laiska. Ei tehnyt kertaakaan läksyjä tai lukenut ikinä kokeisiin koko yläasteen aikana. Ka putosi kokonaiset kaksi numeroa ja teinillä on murrosikä hulluimmillaan.
Nyt hän autuaana kuvittelee, että elätämme häntä ja hän voi nukkua päivät ja olla yöt koneella. Ottaa aivoon ja on monta kertaa tehnyt mieli sanoa aika nuivasti.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Heka kirjoitti:
Tietokoneet koetaan jostain syystä ongelmaksi. Tunnen monia joilta on opinnot jääneet kesken, mutta harrastuneisuus koneiden parissa on tuonut töitä hyväpalkkaiselta IT alalta. IT yrityksissä panostetaan rekryssä erityisesti siihen että tukeva työntekijä olisi yhteistyökykyinen ja hyvä tyyppi.
Ja yhteistyökykyiseksi sitä koulintuu yksin tietokoneen ääressä tuoliin juurtumalla suljettuna omaan huoneeseensa, niinkö?
Nykyään nuoret ja aikuisetkin ovat jatkuvasti Skypessä aivan kuin minunkin teinini.
Voin toki laittaa lapset kesäksi isälleen niin näkevät hieman toisenlaista elämää eivätkä pääse Skypettämään.
Meillä oli sama esikoisen kanssa.
Sitä ei koulut kiinnostaneet.
Teki 3 vuotta töitä, ja jo rupes opiskelu kiinnostamaan.
Kävi vielä onni että sai oppisopimus-koulutuksella itselleen ammatin, ei tarttenut ihan hirveesti koulunpenkkiä kuluttaa.
5 vuotta oli töissä ja lähti taas opiskelemaan. Saa toisen ammatin ensi vuonna.
Laiska se ei ole koskaan ollut, vaikka nuorempana ei koulut kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvatus aloitetaan vauvana. Ei viisitoistavuotiaasta.
On varmaan kiva viisastella? Häntä on kasvatettu vauvasta lähtien aivan kuten muitakin lapsia. Hän on kohtelias ja avulias mutta sekosi murrosikäisenä täysin tietokoneensa kanssa. Kasvaisi varmaan valtaistuimeensa kiinni jollei häntä välillä pakottaisi tekemään kotitöitä.
Kolmeen vuoteen ette saaneet alaikäiseen tolkkua?
No, ei tuonikäiselle voi hankkia lastenvahtia huolehtimaan koulussakäymisestä jne. Osasi myös lintsata siten, että kävi lyömässä koulun vessassa sormet kurkkuun ja valitti mahatautia niin ei tarvinut mennä pariin päivään kouluun. Kerroin asiasta suoraan luokanvalvojalle, opolle ja rehtorille ja lopuksi häntä ei päästetty pois koulusta.
Koulussa osoitti mieltään viettämällä italialaista lakkoa eikä syönyt kahtena viimeisenä vuotena kouluruokaakaan. Kärvisteli mieluummin nälissään ja toivoi kai päänsärkyä että saisi livetä kotiin. Terveydenhoitaja antoi Buranaa ja käski mennä tunnille. Edes reksi ei voinut pakottaa häntä syömään.
Mulla on kutosluokkalainen ja ysiluokkalainen.
Ei tulisi mieleenkään tuollainen vanhemmuus. Jokin mättää ja perusteellisesti.
Ja kyllä niille teineillekin hommataan lastenvahteja. Ihan heti seiskalta. Te olette vain pällistelleet ja pakoilleet vastuuta.
Ei minua tarvi teitillä. Ihan niska limassa olen tehnyt kaikkeni lapsistani huolehtimiseen. Olen esim. täysin raitis ihminen, joka harrastaa lukemista ja käsitöiden tekemistä. Turha yrittää leimata joksikin sosiaalitapaukseksi. Tottakai teinit apinoivat toistensa käytöstä. Ihan samoilla konsteilla muutkin livistivät koulusta.
Olet raitis tai et mutta mitään otetta sinulla ei näköjään lapseesi ole.
Väkivaltaako olisi pitänyt käyttää? Jos ei mene rauhallinen järkipuhe jakeluun niin sitten se ei mene jakeluun.
Luuletko tosiaankin, että yksinhuoltaja ehtii kovin paljon virkkaamaan päivätyönsä ja kotitöidensä lisäksi. Annaa niitä hyviä neuvoja äläkä mollaa minua koska se ei edistä mitään. Toki sinulle voi tulla jonkinlaisia kicksejä kun pääset tylyttämään tuntematonta ihmistä sieltä ruudun takaa.