Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö käydä gynekologilla jos ei seksielämää?

Vierailija
15.06.2017 |

En harrasta seksiä eikä ole vaivoja. Tuntuu typerältä juosta siellä ronkittavana.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö joku ihan tosissaan? Lukemattomat gynekologiset sairaudet ovat oireettomia, mutta voivat löytyä helposti ultraäänitutkimuksella. Mutta jos tuntuu inhottavalta käydä ronkittavana niin omalla riskillä jätätte väliin vaan ihan vapaasti.

Vierailija
22/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi munasarjasyöpä on sellainen, että se ehtii kasvaa hyvin pitkälle, lähettää etäispesäkkeitäkin, ennen kuin se oireilee mitenkään. Munasarjasyöpään voivat sairastua nunnatkin. Gynekologilla käynti kannattaa, mutta ei siellä joka vuosi tarvitse hypätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen seksielämän alkamista, ihan vaan että kaikki on kunnossa. Siellä katottiin että munasarjat jne on kunnossa, ja näytti miten katotaan ettei rinnoissa oo mitään outoja kyhmyjä.

Vierailija
24/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt enkä käy. Tiedän riskit erittäin hyvin, mutta en vaan välitä. Kuolemaan tämä elämä jossain vaiheessa joka tapauksessa loppuu, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
25/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Käyttekö myös suolistotutkimuksissa, keuhkoröntgenissä, kilpirauhasen ultrassa jne? Onhan niitä syöpiä paljon muitakin kuin gynekologiset. Miksi siis käydä joka vuosi tai joka toinen vuosi gynellä jos ei muita paikkoja tsekkauta samaan tapaan?

Ja toisekseen papa-kokeisiin ei todellakaan tarvitse gynekologia.

Vierailija
26/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ennen seksielämän alkamista, ihan vaan että kaikki on kunnossa. Siellä katottiin että munasarjat jne on kunnossa, ja näytti miten katotaan ettei rinnoissa oo mitään outoja kyhmyjä.

Eh, kuulostaa melkoiselta liiottelulta. Ei joku ultra edes kerro kovin paljon munasarjojen toiminnasta, sököt ne voi olla silti.

Vierailija
27/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on hysteerisia, ne käy lääkärillä varmuuden vuoksi. Ilmankos on niin pitkät jonot kun sairas haluaa lääkäriin.

Vierailija
28/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Noilla käynneillä seulotaan mm. kohdunkaulansyöpää. Vaikka et harrasta seksiä, olet. silti altis tulehduksille.

Vierailija
29/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt aina välillä, mutta eivät neitsyttä juurikaan edes tutki, eivät ole suostuneet ottamaan papaa eivätkä ultranneet mitään. Ei mulla toki vaivojakaan ole ollut.

Vierailija
30/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikiinnosta kirjoitti:

En ole koskaan käynyt enkä käy. Tiedän riskit erittäin hyvin, mutta en vaan välitä. Kuolemaan tämä elämä jossain vaiheessa joka tapauksessa loppuu, ennemmin tai myöhemmin.

Sinä ehkä et välitä, kuoletko nuorena tai tuskallisesti, ja se on tietenkin oikeutesi. Monella naisella on kuitenkin perhettä, kenties pieniäkin lapsia, jotka varmaan tarvitsevat äitiään terveenä ja elävänä niin pitkään kuin suinkin mahdollista.

Minulla ei lapsia ole, mutta haluan silti oman itseni takia pitää huolta terveydestäni ja varmistaa siinä määrin kuin se nyt ylipäätään on mahdollista, että elän pitkään ja ilman vaivoja. Tähän kuuluu se, että jos minulle joskus tulisi syöpä, se todettaisiin mahdollisimman aikaisin, jolloin sen voi vielä hoitaa.

Vierailija
31/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko mennä kun meinasin vuotaa kuiviin pienen myooman takia. 

Vierailija
32/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mingster kirjoitti:

eikiinnosta kirjoitti:

Sinä ehkä et välitä, kuoletko nuorena tai tuskallisesti, ja se on tietenkin oikeutesi. Monella naisella on kuitenkin perhettä, kenties pieniäkin lapsia, jotka varmaan tarvitsevat äitiään terveenä ja elävänä niin pitkään kuin suinkin mahdollista.

Minulla ei lapsia ole, mutta haluan silti oman itseni takia pitää huolta terveydestäni ja varmistaa siinä määrin kuin se nyt ylipäätään on mahdollista, että elän pitkään ja ilman vaivoja. Tähän kuuluu se, että jos minulle joskus tulisi syöpä, se todettaisiin mahdollisimman aikaisin, jolloin sen voi vielä hoitaa.

Miten hoidat itse terveyttäsi?  Vai käytkö vain välillä lääkärissä varmuuden vuoksi?

Vierailija
33/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse. On ikävää että yhteiskunta on onnistunut aivopesemään ja alistamaan naiset koekaniineiksi :(

Alba hei, jotain rajaa. Jos et ole nainen, voit olla muunsukupuolinen tai mies, yhteiskuntamme mahdollistaa molemmat - tosin kuin todella moni muu yhteiskunta. Yhteiskuntamme tarjoaa ilmaiseksi gynekologin tarkastukset, joissa katsotaan onko sinulla syöpä ja saatko elää vai et. Voit itkeä muista asioista, mutta et tästä.

Missä pääsee ilmaiseksi gynekologin tarkastukseen? Olen asunut Suomessa useassa kaupungissa enkä ole koskaan päässyt ilmaiseksi gynekologille. Edes raskausaikana tai synnytyksen jälkeen en ole gynekologilla käynyt. Muistaakseni olen käynyt gynekologilla kaksi kertaa: kerran opiskelijaterveydenhuollossa (no se oli lähes ilmaista) ja kerran omalla rahalla. Olen 35-vuotias nainen ja äiti.

Vierailija
34/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse. On ikävää että yhteiskunta on onnistunut aivopesemään ja alistamaan naiset koekaniineiksi :(

Alba hei, jotain rajaa. Jos et ole nainen, voit olla muunsukupuolinen tai mies, yhteiskuntamme mahdollistaa molemmat - tosin kuin todella moni muu yhteiskunta. Yhteiskuntamme tarjoaa ilmaiseksi gynekologin tarkastukset, joissa katsotaan onko sinulla syöpä ja saatko elää vai et. Voit itkeä muista asioista, mutta et tästä.

Missä pääsee ilmaiseksi gynekologin tarkastukseen? Olen asunut Suomessa useassa kaupungissa enkä ole koskaan päässyt ilmaiseksi gynekologille. Edes raskausaikana tai synnytyksen jälkeen en ole gynekologilla käynyt. Muistaakseni olen käynyt gynekologilla kaksi kertaa: kerran opiskelijaterveydenhuollossa (no se oli lähes ilmaista) ja kerran omalla rahalla. Olen 35-vuotias nainen ja äiti.

Täällä toinen äiti kertoo sinulle, että gynekologinen tarkastus ei ole sama asia kuin käynti gynekologilla. Edelleen; hoitaja/näytteenottaja tekee nämä tutkimukset. Ja ihan ilmaiseksi.

Vierailija
35/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mingster kirjoitti:

eikiinnosta kirjoitti:

Jos sinä haluat pitää huolta terveydestäsi, niin ole hyvä ja tee se. Sinulla on siihen oikeus ja todennäköisesti mahdollisuudetkin. Yritä silti tajuta, että kaikki ihmiset eivät ajattele samalla tavalla kuin sinä. Jos terveys huolettaa ja/tai terveydestään haluaa pitää huolta, niin tee ihmeessä niin. Mitään velvollisuutta siihen ei kuitenkaan kenelläkään ole. Minä en huolehdi terveydestäni, koska minua se ei kiinnosta. Ja selkeyden vuoksi: minulla ei ole lapsia eikä tule olemaankaan (yllätys?).

Vierailija
36/46 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan tekemässä seulonnassa olen käynyt kyllä, mutta eihän se ole gynekologikäynti, josta tässä puhuttiin.

Vierailija
37/46 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt enkä aio käydäkkään vaikka harrastankin aina joskus seksiä. Pilluni on niin ruma etten todellakaan aio esitellä sitä kenellekkään! En anna edes seksikumppaneideni nähdä sitä sillä panen aina pimeässä. Mistään syövistä turha puhua sillä suurin toiveeni jopa on saada syöpä ja kuolla siihen joten vaikkä kävisin gynellä ja saisin syöpädiagnoosin en hoidattaisi sitä. N28

Vierailija
38/46 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt, ja välttelen viimeiseen asti. Lääkärit kyllä muistaneet mainita, että gynellä käyntiä suositellaan viimeistään, kun täyttää 25v, jos ei ole ennen käynyt. Eli mulla on vielä muutama vuos aikaa vältellä.

Tasan yksi seksikumppani löytyy, ja hänellä ei ole mitään tauteja, joten en ole kokenut tarpeelliseksi käydä tutkimuksissa.

Vierailija
39/46 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän- ja pahanaatuisten kasvainten löytämiseksi kannattaa käydä gynellä.

Kaikenlaisia pikkujuttuja lähdetään ylihoitamaan. Fakta on, että syöpiä on useampia jokaisella ihmisellä. Niitä tulee ja menee ilman mitään myrkkycoktaileja, jotka aiheuttavat pitkässä juoksussa syöpää.

Mitä ihmettä sä selität? Syöpä ei mene mihinkään ilman hoitoa.

Vierailija
40/46 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikiinnosta kirjoitti:

Tulet olemaan eri mieltä kun saat jonkun gynekologisen syöpädiagnoosin, esim juuri munasarjasyöpä on aika kiva.

Siinä on sitten kiva odottaa, että kuoletko heti vai vasta vähän ajan päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi