Olenko ainoa, joka ei tykkää tuosta aurinkoisesta säästä?
Ahdistaa kun aurinko paahtaa. On liian kuuma ja liian kirkas. Haluaisin vain olla sisällä viileässä ja varjossa. Mutta tylsää, kun on loma ja olisi kiva käydä paikoissa, ei vaan voi kun paistaa. Kun on pilvinen sää, tai sade, niin ulkoilen paljon. Samaten pakkasella myös. Mutta vaikka ei ole vielä edes helle, niin ahdistaa kuumuus ja paahtava porotus. Olenko ainoa?
Kommentit (49)
Todellakin olet. Eiks 8 kuukautta talvea riittänyt sulle? Muuta Grönlantiin.
Et ole. Vihaan ulkoilla paahtavassa paisteessa. Naapurit tuijottaa haavi auki kun pidän pitkähihaista suojautuakseni auringolta, itseään ovat grillailleet pitkin päivää ja palaneet pöljät. Onha se niiin ihanaa ku aurinko paistaa.
Onneksi olkoon, elät ihanteittesi maassa! Suomessa talvi kestää 7 kuukautta ja sitä ennen on jo pimeää, kosteaa ja kylmää! Harvassa ovat maailmassa ne ihmisten asuttamat oaikat, joissa näin kylmää ja surkeaa (sinusta ihanaa) on.
En kehtaisi kyllä valittaa noiden kylmien kuukausien jälkeen. Itse täällä viimesillään raskaana enkä siltikään valita. Ihanaa kun aurinko paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olet. Eiks 8 kuukautta talvea riittänyt sulle? Muuta Grönlantiin.
No ei riittänyt, ja muuttaisin jos voisin. Työn takia asun kuitenkin täällä Vantaalla. Ap.
Et suinkaan. Sulan kuin lumiukko helteessä ja palankin äärimmäisen helposti. Nämä ominaisuudet yhdistettynä ulkotyöhön voit vain kuvitella tuskani helteessä.
Minä en tykkää. Menetin lämmönsäätelykykyni sairauden myötä, ja yli 20 asteen lämpötilassa alkaa olla huono olo, helteillä ulkoinen varhain aamulla tai myöhään illalla. En myöskään kestä suoraa auringonpaistetta. Kyllä, ollaan lähdössä Jäämerelle helteitä pakoon.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi kyllä valittaa noiden kylmien kuukausien jälkeen. Itse täällä viimesillään raskaana enkä siltikään valita. Ihanaa kun aurinko paistaa.
Pidän siitä kylmästä, pidän pakkasesta ja pidän palelusta. Ne jotka tykkää kuumasta, valittaa siitä kylmästä. Minä taas pidän kylmästä, mutta en tykkää yhtään lämpimästä. Ap.
Et ole yksin. Kaipaan jo talvea tai edes pilvistä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää. Menetin lämmönsäätelykykyni sairauden myötä, ja yli 20 asteen lämpötilassa alkaa olla huono olo, helteillä ulkoinen varhain aamulla tai myöhään illalla. En myöskään kestä suoraa auringonpaistetta. Kyllä, ollaan lähdössä Jäämerelle helteitä pakoon.
Kuulostaa ikävältä. Mikä sairaus se oli? Luulen että olen itse jotenkin syntynyt ilman sitä lämmönsäätelykykyä. Ja monta kesää olen juurikin sinne jäämerelle paennut helteitä. Nyt olen kiinni töissä, niin en pääse pakenemaan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Et suinkaan. Sulan kuin lumiukko helteessä ja palankin äärimmäisen helposti. Nämä ominaisuudet yhdistettynä ulkotyöhön voit vain kuvitella tuskani helteessä.
Kyllä voin kuvitella tuskasi, kuulostaa ihan kamalalta. Olen itse pari kertaa meinannut pyörtyä kun piti kävellä auringossa helteellä 500 metriä kauppaan. Ja minulla on ihan hyvä kunto. Tuota kuumaa vain en kestä. Ap.
Mä oon kaks päivää ollu mökillä ja uinut, saunonut ja ottanut aurinkoa. Vielä kun olis vähän lämpimämpi niin nauttisin vielä enemmän.
Heti kun on +20 niin alkaa toi kamala ruikutus, kun on niin kuuma ja mä en kestä ja jaksa.....
Eihän tuolla kovin kuuma edes ole. Ilmavat vilpoisat vaatteet päälle ja aurinkolasit, niin kyllä pystyy tuntikausia ulkoilemaan.
Vihaan aurinkoa.
Kesällä olen huomattavasti useammin pahalla päällä kuin muuten. V*tuttaa kun ei voi tehdä mitään kivaa. Ei voi mennä ulos. Ei voi lenkkeillä ennen auringonlaskua. Aina päätä särkee, ihan sama montako litraa juo. Koko ajan pitää varoa palamista.
Asun siis maassa jossa kesä on touko-syyskuussa ja lämpötilat useimpina päivinä 25-35. Tuskaa on mutta työ pitää toistaiseksi täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ikävältä. Mikä sairaus se oli? Luulen että olen itse jotenkin syntynyt ilman sitä lämmönsäätelykykyä. Ja monta kesää olen juurikin sinne jäämerelle paennut helteitä. Nyt olen kiinni töissä, niin en pääse pakenemaan. Ap.
Ei mitään erityisen dramaattista, kilpirauhassairaus. Lääkityksen kanssakin, hoidettuna, on aina kuuma ja hikoilen helposti. Sitäkin pahempaa on muuttua täysin veteläksi ja flegmaattiseksi lämmössä. Ilmojen viiletessä on kuin uudestisyntynyt. Talvi olisi ok, jos olisi valoisaa. Olisi ihanaa viettää kaikki kesät pohjoisessa, ehkä vielä joskus :)
Minä olen myös yksi onnekas, eli en tykkää auringon paahteesta. Suomessa on hyvä asua.
Ilmeisesti olen. Ap.