Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka ei tykkää tuosta aurinkoisesta säästä?

Vierailija
15.06.2017 |

Ahdistaa kun aurinko paahtaa. On liian kuuma ja liian kirkas. Haluaisin vain olla sisällä viileässä ja varjossa. Mutta tylsää, kun on loma ja olisi kiva käydä paikoissa, ei vaan voi kun paistaa. Kun on pilvinen sää, tai sade, niin ulkoilen paljon. Samaten pakkasella myös. Mutta vaikka ei ole vielä edes helle, niin ahdistaa kuumuus ja paahtava porotus. Olenko ainoa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Vantaalla on ollut tänään jo kaksi tyyppiä jotka ei tainneet tykätä.

Vierailija
22/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla kovin kuuma edes ole. Ilmavat vilpoisat vaatteet päälle ja aurinkolasit, niin kyllä pystyy tuntikausia ulkoilemaan.

Tiedän, että siellä ei ole edes vielä kuuma. Silti se on minulle liian kuuma. Helteitä oikeasti pelkään. Se ei ole mikään vitsi, olen tosiaan pari kertaa pyörtynyt ja useamman kerran saanut rytmihäiriöitä helteestä. Ja olen siis ihan hyvässä fyysisessä kunnossa ja hoikahko. Tein tämän aloituksen koska mietin, että onko minussa jokin vika vai onko muitakin kaltaisiani. Ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole yksin. Kaipaan jo talvea tai edes pilvistä päivää.

Niin mäkin! Katon säätiedotuksesta viikon ennusteen ja ihan parasta, jos sade sattuu vapaapäiväksi. Voi olla hyvällä mielellä kotona yöpuvussa

Vierailija
24/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli kuin omia ajatuksiani. Vihaan hellettä, mutta ei näitä päiviä montaa ole ja kohta tulee sateet.

Vierailija
25/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää. Menetin lämmönsäätelykykyni sairauden myötä, ja yli 20 asteen lämpötilassa alkaa olla huono olo, helteillä ulkoinen varhain aamulla tai myöhään illalla. En myöskään kestä suoraa auringonpaistetta. Kyllä, ollaan lähdössä Jäämerelle helteitä pakoon.

Kuulostaa ikävältä. Mikä sairaus se oli? Luulen että olen itse jotenkin syntynyt ilman sitä lämmönsäätelykykyä. Ja monta kesää olen juurikin sinne jäämerelle paennut helteitä. Nyt olen kiinni töissä, niin en pääse pakenemaan. Ap.

Ei mitään erityisen dramaattista, kilpirauhassairaus. Lääkityksen kanssakin, hoidettuna, on aina kuuma ja hikoilen helposti. Sitäkin pahempaa on muuttua täysin veteläksi ja flegmaattiseksi lämmössä. Ilmojen viiletessä on kuin uudestisyntynyt. Talvi olisi ok, jos olisi valoisaa. Olisi ihanaa viettää kaikki kesät pohjoisessa, ehkä vielä joskus :)

Pitää ehkä selvittää tuo kilppari. Minäkin hikoilen helposti, ja aina on tuskaisen kuuma. Meillä on talvella kotona vain +16 ja silti ahdistavan kuuma. Muutun juurikin täysin veteläksi, flegmaattiseksi, ärtyneeksi, en kykene ryhtymään mihinkään, kaikki hidastuu ja ahdistaa. Siis aurinkopäivänä. Ap.

Vierailija
26/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut rakastaa syksyä. On vielä lämmin, illat pimeitä ja järjettömän kauniit värit puissa. Kuumassa (mulle on kuuma jo nyt) tulee tukala olo ja rytmihäiriöitä.

Vierailija
27/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Itse en niinkään vihaa aurinkoa mutta se aiheuttaa kutiavaa ja kivuliasta laikukasta ihottumaa, ja jos sitä erehtyy raapimaan, iho repeää ja vuotaa verta. Hyh.... aurinkorasvoista ei ole ollut hyötyä, kuljen siis pitkissä housuissa ja nahkatakissa, pääkin pitää suojata, muuten päänahkakin kutiaa.

Vierailija
28/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän nämä helteet kun niitä on niin vöhän Suomessa. Jotain Thaimaan ilmastoa en jaksaisi. Täällä voi aina menmä vaikka järven rantaan ja vilvoitella vedessä. Se ei koskaan liian kuumaksi kesälläkään muutu.

Vierailija
29/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee auringosta ihottumaa ja silmien kirvelyä kesällä. Voisin hyvin muuttaa jonnekin Alaskaan tai Grönlantiin, jos keksisi jotain, millä niissä eläisi. No onneksi tämä kesä on lyhyt. Viime viikolla oli mun ihannelomakelit ja samoin alkuviikosta. Olen mielelläni hellepäivät töissä, sillä työpaikka on viileä ja ilmastoitu. 

Vierailija
30/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Et ole. Itse en niinkään vihaa aurinkoa mutta se aiheuttaa kutiavaa ja kivuliasta laikukasta ihottumaa, ja jos sitä erehtyy raapimaan, iho repeää ja vuotaa verta. Hyh.... aurinkorasvoista ei ole ollut hyötyä, kuljen siis pitkissä housuissa ja nahkatakissa, pääkun pitää suojata, muuten päänahkakin kutiaa.

Vika on korviesi välissä, ja toi on vaa normaalia ihon palamista, käytä aurinkorasvaa (ja olet ilmesesti käyttäny sitä väärin. 😂😂

Ei auringosta VOI saada tuollaista, oikeasti. 😂😂

Vierailija
31/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, en tykkää porotuksesta/paahteesta ja palan helposti. Vaikka tykkään kyllä kesästä ja välillä helteistäkin.

Kestän kuitenkin, koska ajattelen että suurin osa lapsista kuitenkin tykkää, pääsevät uimaan jne. Heille olisi niin masentavaa jo toinen kylmä kesä perätysten. Kaikilla ei ole varaa matkustaa etelään.

Helpotusta kuumassa: hakeudu aina kun mahd. varjoon: isot aurinkovarjot, katokset, isot puut, puistot, hellehattu, vanhat kivirakennukset ovat viileitä.

Kannattaa pukeutua vaaleaan pellavaan, joka on tarpeeksi peittävä. Niinhän ne Saudeissakin pukeutuu :D ja siellä on tod. kuuma.

Vierailija
32/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää. Menetin lämmönsäätelykykyni sairauden myötä, ja yli 20 asteen lämpötilassa alkaa olla huono olo, helteillä ulkoinen varhain aamulla tai myöhään illalla. En myöskään kestä suoraa auringonpaistetta. Kyllä, ollaan lähdössä Jäämerelle helteitä pakoon.

Menetit lämmönsäätelykykysi ok. Mutta miten sinä sitten tulet toimeen kylmässä tai yhtään missään kun lämmönsäätelykykysi ei toimi? Hypotalamus siis käskee elimistöäsi jatkuvasti tekemään toimepiteitä muuttaakseni elimistösi lämpötilaa. Ihan riippumatta siitä onko helle tai pakkanen.

Vierailija
33/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, en tykkää porotuksesta/paahteesta ja palan helposti. Vaikka tykkään kyllä kesästä ja välillä helteistäkin.

Kestän kuitenkin, koska ajattelen että suurin osa lapsista kuitenkin tykkää, pääsevät uimaan jne. Heille olisi niin masentavaa jo toinen kylmä kesä perätysten. Kaikilla ei ole varaa matkustaa etelään.

Helpotusta kuumassa: hakeudu aina kun mahd. varjoon: isot aurinkovarjot, katokset, isot puut, puistot, hellehattu, vanhat kivirakennukset ovat viileitä.

Kannattaa pukeutua vaaleaan pellavaan, joka on tarpeeksi peittävä. Niinhän ne Saudeissakin pukeutuu :D ja siellä on tod. kuuma.

Mistäs kaupasta tätä vaaleaa pellavaa nyt sitten saa? 

Vierailija
34/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helkutan kuumat ja helteiset säät täällä ovatkin vallinneet. Järvivesikin taitaa olla huikeat 16 astetta.

Vierailija
35/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäsade on mukavampi kuin aurinko.

Vierailija
36/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetit lämmönsäätelykykysi ok. Mutta miten sinä sitten tulet toimeen kylmässä tai yhtään missään kun lämmönsäätelykykysi ei toimi? Hypotalamus siis käskee elimistöäsi jatkuvasti tekemään toimepiteitä muuttaakseni elimistösi lämpötilaa. Ihan riippumatta siitä onko helle tai pakkanen.

Lämmönsieto, korjataan nyt kun kerran täytyy. Veikkaan sillä olevan jotain tekemistä sen kanssa, että myös ruumiinlämpöni on noussut pysyvästi puolella asteella. Aineenvaihdunnassa on muutakin, harvinaisempaa häikkää.

Kylmässä pärjään hienosti, se on pukeutumiskysymys. Pitkähihainen menee päälle noin kymmenessä plusasteessa. Hammerfestissa paikalliset pukeutuvat silloin shortseihin ja sandaaleihin, koska kesä.

Vierailija
37/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs kaupasta tätä vaaleaa pellavaa nyt sitten saa? 

Ei varmaan ihan halpisketjuista, en tiedä?

Vierailija
38/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Et ole. Itse en niinkään vihaa aurinkoa mutta se aiheuttaa kutiavaa ja kivuliasta laikukasta ihottumaa, ja jos sitä erehtyy raapimaan, iho repeää ja vuotaa verta. Hyh.... aurinkorasvoista ei ole ollut hyötyä, kuljen siis pitkissä housuissa ja nahkatakissa, pääkin pitää suojata, muuten päänahkakin kutiaa.

Mitähän alapeukutettavaa tässäkin nyt oli? Ettekö tienneet että auringollekin voi olla allerginen? Tai siis sen uv-säteilylle.

Vierailija
39/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla kovin kuuma edes ole. Ilmavat vilpoisat vaatteet päälle ja aurinkolasit, niin kyllä pystyy tuntikausia ulkoilemaan.

Tiedän, että siellä ei ole edes vielä kuuma. Silti se on minulle liian kuuma. Helteitä oikeasti pelkään. Se ei ole mikään vitsi, olen tosiaan pari kertaa pyörtynyt ja useamman kerran saanut rytmihäiriöitä helteestä. Ja olen siis ihan hyvässä fyysisessä kunnossa ja hoikahko. Tein tämän aloituksen koska mietin, että onko minussa jokin vika vai onko muitakin kaltaisiani. Ap. 

Juotko tarpeeksi vettä ja syötkö, että pysyy suola- ja sokeritasapainot kunnossa.

Vierailija
40/49 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa mutta en hypi riemustakaan. Oon aikoja sitten oppinut nauttimaan kaikista vuodenajoista ja kivahan tää on, mutta samalla lailla oon menossa kuin aiemminkin. Mun päivät ei täyty sen mukaan paistaako aurinko tai onko lämmin. Oikeestaan tykkään kesän sadepäivistä eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme