Naapuri tuli valittamaan kun kuivattelin pyykkiä parvekkeella.
Sanoi että ei ole sopivaa kuivattaa parvekkeella rintaliivejä ja muita alusasuja. Huomautti myös siinä samalla huuhteluaineiden voimakkaista tuoksuista. :(
Itse per**le!!! polttaa tupakkaa parvekkeella. :(
No otin pyykit sisälle ja annoin asian olla sitte siinä. Ei jaksa ruveta kinaamaan, huononee naapurisuhteet entisestään jos niitä ensinkään on.
Harmittaa vain lähinnä se että olisivat kuivaneet nopeammin ulkosalla kuin sisällä.
Kommentit (27)
Huuhteluaine oikeasti haisee todella voimakkaasti ja aiheuttaa päänsärkyä ja pahoinvointia. Mieluummin haistelen paskaa kuin sitä. Ei ole mitenkään verrattavissa tupakan hajuun, vaikka paha on sekin. Sen sijaan alusvaatteiden parvekkeella kuivattamisessa en näe mitään paheksuttavaa.
Sitä huuhteluainetta ei yleensä tarvitse kuin puoli korkkia. Samaten pesupulveria ihmiset laittaa yleensä tuplaten tarvittuun määrään nähden.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta tuo huuhteluaineen löyhkä ulkotiloissa on kyllä tullut vastaan tosielämässäkin.
Ei tunnin välein syöpäkäärylettä imevää oikeasti voi haitata huuhteluaineen tuoksu. Hajuaisti on jo sen verran heikentynyt.
Täh onko se naapuri ihan tärähtänyt. Tainnut saada auringonpistoksen
Vierailija kirjoitti:
Sitä huuhteluainetta ei yleensä tarvitse kuin puoli korkkia. Samaten pesupulveria ihmiset laittaa yleensä tuplaten tarvittuun määrään nähden.
Puoli korkkia on todella paljon. Itse laitan max ruokalusikallisen ja silloinkin jo tuoksuu aika paljon. Normaalisti en käytä ollenkaan.
Leipoisin tuollaisen naapurin suohon, jos asuisin Porvoossa missä noita vissiin asuu enemmänkin.
Ulkoilmaan mahtuu hajuja, rintsikat ja pikkaritkin kestävät kyllä päivänvaloa. Vaikka olisivat millaiset narustringit. Ei siis välittäisi kyylästä p-askan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta tuo huuhteluaineen löyhkä ulkotiloissa on kyllä tullut vastaan tosielämässäkin.
Ei tunnin välein syöpäkäärylettä imevää oikeasti voi haitata huuhteluaineen tuoksu. Hajuaisti on jo sen verran heikentynyt.
En tupakoi.
Hyi miten kukaan voi käyttää hajustettuja pesu- ja huuhteluaineita?
Parveke ei kuulu osana osakkeeseen vaan on taloyhtiötä. Mitä osakassopimuksessa tai talon järjestyssäännöissä sanotaan? Taloyhtiö vpi kieltää tupakoinnin parvekkeella, ei sisällä. Mahtaako sanoa mitään pyykin kuivaamisesta? Ainakin parvekkeen reunan alapuolella saa kuvata. Ketä ne häiritsevät kun eivät näy kadulle. Itse ostaisin halkiopikkareita ja pistäisin ne kuivumaan avokuppirintsikoiden sekaan, jos taloyhtiön säännöt vain sallivat. Toisen parvekkeelle kurkkiminen loukkaa yksityisyyden suojaa. Ei naapuria saa kuvata parvekkeella eikä tietenkään kotona ikkunoiden läpi.
Siis huuhteluaine pitäis lailla kieltää niin kuin tupakointikin sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli korkkia on todella paljon. Itse laitan max ruokalusikallisen ja silloinkin jo tuoksuu aika paljon. Normaalisti en käytä ollenkaan.
No käytä hajusteetonta, jos et kestä tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käytä hajusteetonta, jos et kestä tuoksua.
Kestän tuoksua jos se on kevyt.
Hah senkus jatkat alusvaatteides kuivattamista partsilla, sanot mummolle vaa kiitti moi :)
Munkin yläkerran mummo meinaa välillä tulla ränniä pitkin mun luo kun sil on nii paljo asiaa mut en tee parvekkeellani mitään joka olisi taloyhtiön säännöissä kielletty, joten hänen ongelmansa ovat todellakin vain hänen.
Mummojen jupinat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!
Rintaliivien elastaani menee pilalle huuhteluaineen käytöstä. Huuhteluaine sopii vain lakanoille, mutta sekin turhaa, kun kuka haisevissa lakanoissa haluaa nukkua.
Alakerran naapurin pyykinpesuaineen tuoksu tulee ulos jopa heidän tuuletusikkunasta, pihalla kuivatessa haju tulee omalle parvekkeelleni ja jopa sisälle. Olisi edes joku raikas tuoksu, josta itseki pitäisin, mutta naapurin pyykki haisee tunkkaiselle ja pahalle.
Käytän itsekin lakanapyykissä hieman huuhteluainetta, sillä se hieman estää kissankarvojen tarttumista. Tuoksun haistan vain minä läheltä nuuhkiessa. Miksi niitä tuoksuja pitää laittaa niin kauheasti? Eikö oikea hajuvesi toimisi paremmin? Vai tottuuko oma nenä ajan myötä...
Minä en olisi sanonut mitään. Jatkanut vain hommia ja myös sitä pyykiin kuivattamista parvekkeella. Tuollaisien valittajien kanssa ei ole mitään syytä vaalia "naapurisopua".
Kai sanoit hänelle tupakoinnista? Laita vaan kuivumaan vaatteesi partsille.
Vierailija kirjoitti:
Alakerran naapurin pyykinpesuaineen tuoksu tulee ulos jopa heidän tuuletusikkunasta, pihalla kuivatessa haju tulee omalle parvekkeelleni ja jopa sisälle. Olisi edes joku raikas tuoksu, josta itseki pitäisin, mutta naapurin pyykki haisee tunkkaiselle ja pahalle.
Käytän itsekin lakanapyykissä hieman huuhteluainetta, sillä se hieman estää kissankarvojen tarttumista. Tuoksun haistan vain minä läheltä nuuhkiessa. Miksi niitä tuoksuja pitää laittaa niin kauheasti? Eikö oikea hajuvesi toimisi paremmin? Vai tottuuko oma nenä ajan myötä...
Nenä tottuu. Tiedän omasta kokemuksesta. Ennen allergisoitumista käytin hurjat määrät huuhteluainetta, nyt tuo määrä saa aikaan päänsäryn. Tiedän, koska suvun yhteismökillä en voi käyttää kälyn/veljen pesemiä petivaatteita. Heillä tapana käyttää huuhteluainetta ja hajullisia pesuaineita. Joskus yritin nukkua sängyssä johon olivat valmiiksi pedanneet heidän pesemät lakanat, ei siitä tullut mitään, täytyi vaihtaa itse pesemiin hajuttomiin.