Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli mielestäsi paremmin työttömänä?

Vierailija
15.06.2017 |

Tarkoitus ei ole työttömyyttä hehkuttaa vaan herättää... itse olen nyt töissä ollut kuukauden ja huomaan jo isoja eroja.

Esim.
Lapsen sairastuminen. Työttömänä hain vain lapsen kotiin, hain apteekista ilmaiset lääkkeet (maksusitoumuksella), pidin lasta kotona hoidossa. Sain normaalisti tältä ajalta päivärahaa ja mahdollisen päivystysmaksunkin maksoi Kela. Kuluja tuli 0€.

Olen töissä ja päiväkodista soitetaan hakemaan lapsi pois koska on sairastunut. Menetin tältä päivältä n. 30€ palkkaa, koska jouduin poistumaan aikaisemmin. Menin päivystykseen josta tulee perässä 32€ päivystysmaksu, jonka maksan itse. Menin apteekkiin ja maksoin antibiooteista 56€ itse. Jouduin jäämään kotiin hoitamaan sairasta lasta ja menetin tästä päivästä n. 70€ palkan. Lapsen sairastuminen 1,5 päivästä tuli "maksamaan" minulle siis n. 190€.

Olen siispä vähän aika sitten aloittanut kesätyöt, saan n. 300-400€/kk enemmän rahaa kun työttömänä. Sinne meni.. Mielestäni on lääkkeet aika kohtuuttoman hintaisia jopa työssäkäyvälle. Onneksi ei toinen lapsista sairastunut samaan aikaan, koska ei olisi ollut varaa ostaa molemmille antibiootteja!! Jos ei ole rahaa tilillä/jemmassa niin lääkkeittä sitten olet tiliin saakka. Työttömänä toimeentulotuen asiakkaana sen kun haet ne. :/

Muita huomattuja asioita mitkä oli työttömänä paremmin?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä melkein kaikki oli paremmin. Ainoat miinukset oli se että rahaa oli vähän vähemmän ja kun kaverit oli töissä kuitenkin niin niillä ei ollut aikaa nähdä silloin kun itsellä olisi sitä aikaa ollut.

Vierailija
22/22 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ollessa pystyi jopa "elämään". Setlementin maksamalla 4,70 tuntipalkalla ei meinaa tulla toimeen. Teen viiden tunnin päivää kolmena päivänä viikossa. Työmatka on 60 km suuntaansa, jota varten piti ostaa autokin. Kaikki tuet ja avustukset lakkasivat kun siirryin tähän työhön, joka oli pakko ottaa karenssin uhalla vastaan. Perusteluina palkkaan työnantajan puolelta minulle sanottiin, että sinun eteen on tehty niin paljon hyvää, etten saisi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla