Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, oletko aktivoitunut kesäksi?

Vierailija
15.06.2017 |

Satoja tuhansia kesälomituksia tekeville, mit olet tehnyt kesätyöpaikan eteen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, otin kesäksi karenssin. Saa vapaasti vaellella, kalastaa ja surfailla.

Vierailija
2/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lähtisin tekemään jotain määräaikaista hommaa juuri silloin kun Suomen luonnosta voi nauttia? Haen töitä mieluummin niinä kymmenenä kuukautena, jolloin kadut ovat sohjoa täynnä ja/tai on kylmä. 

Ennemminkin laitan koko työnhaun jäihin elokuuhun asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sain parin kuukauden työpätkän. Olen kovin aktivoitu nyt.

Vierailija
4/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä lähtisin tekemään jotain määräaikaista hommaa juuri silloin kun Suomen luonnosta voi nauttia? Haen töitä mieluummin niinä kymmenenä kuukautena, jolloin kadut ovat sohjoa täynnä ja/tai on kylmä. 

Ennemminkin laitan koko työnhaun jäihin elokuuhun asti. 

????????

Vierailija
5/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin passivoitunut. Olen tottunut elämään nuukasti, sekä olen jo nähnyt maapalloakin sen verran ettei haittaa olla kotona.

Nautin auringosta. :)

Vierailija
6/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passivoidun aina kesäksi.

Vierailija
7/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, otin kesäksi karenssin. Saa vapaasti vaellella, kalastaa ja surfailla.

Miksi sitä varten piti karenssi ottaa? Itselleni ainakin tulee työmarkkinatuki, yleinen asumistuki ja toimeentulotuki. Olen nuori ja erittäin työkykyinen, mutta ei minua kukaan töihin tule repimään tai edes kysymään. 

Vierailija
8/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sain hyvällä tuurilla 2,5kk kesätyöpaikan.

Vierailija
9/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöpaikat on jo menneet, niihin otetaan opiskelijoita ja hyvä niin. Kesällä rekryt on muutenkin jäissä, kun niistä vastaavat ovat lomalla. Syksyllä opiskelijat palaavat opintojen pariin ja rekryihmiset töihin, joten sitten on hyvä aika hakea töitä. Tosin tuleehan kesällä myös "oikeita" työpaikkoja hakuun.

Vierailija
10/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin tuuraamaan puoli ilmaiseksi lomailuja ja kesän jälkeen potkittaisiin pihalle ja saisin lojua sisällä taas vuoden ja sitten taas parhaat kelit töissä? 

Kuinka tyhmänä minua oikein pidät? Jos kesällä aloitan työt, niin sen pitää olla suoraan vakkarisopimus hyvällä palkalla. Määräaikaisuuksia voin tehdä muina vuodenaikoina. 

Vierailija
11/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että etsisin jonkun osa-aikaisen työtön jolla ei elä ja joutuisin tappelemaan tukien kanssa? Työtä kestäisi se pari kuukautta. Ei kiitos. Mielummin nautin kesästä.

Vierailija
12/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtöntä oteta kesätöihin. Olen hakenut useita kertoja, mutta turhaan.

Vierailija
13/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työtöntä oteta kesätöihin. Olen hakenut useita kertoja, mutta turhaan.

Saman olen huomannut itsekin. Eikä oteta edes normaaleihin töihin jos on työttömyyttä takana. Siksi lähdenkin opiskelemaan uudestaan alaa, joka tukee aiempaa tutkintoani. Silloin minulla on opiskelijastatuksella parempi mahdollisuus päästä harjoittelemaan. Minulla on kuitenkin tutkinto jo takataskussa, joten opintoja ei välttämättä tarvitse edes viedä loppuun jos osaamista löytyy riittävästi ja joku firma haluaa palkata minut vakituiseksi sen perusteella. 

Vierailija
14/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aktivoitunut. Käyn paljon uimassa, pyöräilemässä ja ulkona. Ihana kesä :).

Vierailija
15/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin kesätöihin 3,5 kuukaudeksi. Tykkään työstä, se on haastavaa ja maksavat palkkaa tosi hyvin. Pyysin puolet vähemmän, mutta ne nauroivat ja sanoivat etteivät voi noin vähän maksaa 😂 Olen vieläkin aivan hämmentynyt, että ne palkkasivat minut, olen pitkäaikaistyötön tradenomi ja muut tekevät tätä työtä ktm tai di papereilla. Olen vieläpä pärjännyt aika hyvin. Saahan tästä kivan työkokemuksen, loppuvuoden vietän ulkomailla näillä rahoilla.

Vierailija
16/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tahdo viedä kesäduunia keneltäkään, joka etsii ensimmäistä työpaikkaansa. Lisäksi tommonen lyhytaikainen työ ei parantaisi asemaani mitenkään, joten pitäkööt firmat tunkkinsa jollei juniorit kelpaa!

Vierailija
17/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen. Tai siis en ole enää työtön, ehdin olla melkein puoli vuotta. Kesälomasijaisuuksia nyt kolme kuukautta :)

Vierailija
18/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aktivoitunut. Ostin moottoripyörän ja ajelen sillä sään salliessa mahdollisimman paljon. Se on mukavaa. Hankin myös uuden grillin ja grillailen siinä maistuvia aterioita. Sekin on mukavaa.

Töissä kesällä ei ole mukavaa.

Vierailija
19/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän aktiivisesti kaljaa ja piriä.

Vierailija
20/22 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?