Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ennenvanhaan selvittiin, kun ei ollut jatkuvasti vesipulloa käteen liimattuna?

Vierailija
15.06.2017 |

Naurettavaa kun teineillä/nuorilla naisilla on jatkuvasti vesipullo mukana ja siitä hörpitään kerran minuutissa. Miten ennen selvittiin ilman?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinä olet se "vesipullojankuttaja" joka mainittiin jankuttajaketjussa. En olekaan ennen törmännyt.

Vierailija
42/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvan veden juonnin terveyshyötyjä on liioteltu. Käsittämätöntä että ihminen olisi muka kehittynyt evuluution kuluessa niin, että pitäisi juoda jatkuvasti vaikkei olisi jano. Se olisi ollut niin epäkäytännöllistä.

Juo useammin kuin kahdesti päivässä = jatkuvaa vedenjuontia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisesta on tullut monelle ongelma. Hakekaa apua.

Vierailija
44/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset ovat vesipulloja kanniskelleet mukanaan vuosikymmenet, ennen se vaan oli joku 0,5l vissypullo vedellä täytettynä tai muovinen Etolasta ostettu. Ja sitä ennen oli patenttikorkillisessa lasipullossa maitoa lounaan seuraksi ja vettä sai ainakin maaseudulla pyytää ohikulkijat talon kaivosta. Ei tietenkään kaikilla ollut vesipullo mukana, mutta eipä ole nykyäänkään.

Höpö höpö nyt taas.

Olen 62-vuotias ja tasan tarkkaan kenelläkään ei ollut vesipulloa mukana sanotaanhan vaikka 10 vuotta sitte. Aerobicissa ja zumbassa saattoi olla, mutta ei kadulla kuljeskeli vesipulloa kädessä. Ja vielä vähemmän vuosikymmeniä sitten.579

Vierailija
45/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v., ja olen kantanut vesipulloa mukanani n.7-vuotiaasta lähtien, kun aloin kulkea itsekseni kauempana kotoa. Sitä ennen olin joko kotipihassa tai äidin kanssa, jolla oli juotavaa mukana. Olen aina juonut paljon, koska kurkkuni kuivuu herkästi, ja minulle tulee huono olo, jos en juo tarpeeksi. Diabetes on tutkittu, mutta ei ole todettu, ilmeisesti vaan "sukuvika".

Ap:n kysymykseen en osaa vastata muuten kuin että uskoakseni janoon kuoltiin useammin, tai sitten käytiin taloista kysymässä juotavaa. Siellä täällä olen myös nähnyt vanhoja pumpullisia kaivoja teiden varsilla, joista uskon ihmisten juoneen janoonsa. Ja oikeasti kyllä uskon että ennenkin ihmisillä oli ainakin pidemmillä matkoilla juotavaa mukana.

Vierailija
46/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hullu ku (vesi)pullosta tullu.

Vierailija
47/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki kehitys on "nykyajan kotkotusta"?

Mitä kehitystä on asiassa, joka poistuu parin vuoden päästä?

Vierailija
48/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös täällä ollut ketju, missä todistettiin, että vesipullon avulla suomalaiset tekevät nykyään kovempia tuloksia kuin Paavo Nurmi, Lasse Viren ja muut menneisyyden nimijuoksijat?

Vierailija
49/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ennen vanhaan.

Kyllä ainakin meillä tuolla maaseudulla kuljettiin vesipullot repussa 90-luvulla. Ei se ollut mitään ihmetys kuumalla ilmalla. 70/80-luvulla jos kotipihassa leikittiin helteellä, käytiin välillä juomassa mehua (itse itse mansikoista ja puolukoista tehtyä, jota oli kaikkien kellarit täynnä). Jos mennään sitä varhaisempaan aikaan, kaupungeissakin oli vielä korttelikaivot, joista kuka tahansa sai käydä nostamassa korvollisen janoonsa.

Vierailija
50/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä kuoli jatkuvasti janoon, etkö muista kesäisiä katuja vielä 90-luvullakin? Silloin kannatti olla hautausurakoitsija.

Surullisinta on se että tätä viestiäsi ei tajuta sarkasmiksi.

Vierailija
51/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä pitää juoda, kun janottaa. Ylimäärä tulee ulos, ei keho sitä hyödynnä.  Monissa sairauksissakin pitää oppia juomaan mahdollisimman vähän ( munuaisten ja sydämen vajaatoiminta).

Jatkuvalla vedenlitkimisellä ei saavuteta mitään terveyshyötyjä, haittoja kylläkin.

Vierailija
52/53 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kehtaavat ihmiset juoda vettä. Hyh hyh! Hirveä trendi tämä että pidetään vettä mukana! Kyllä jää vodkatamponit ja valasitsemurhapelit kakkoseksi kun näkee ihmisen ottavan vesipullon laukustaan ja juovan siitä! Nih!

Vierailija
53/53 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä pyörtyili kaduille ja työpaikoille. Ei selvitty mitenkään.