Säälittävintä mitä olet syönyt makeanhimoon (kun parempaa ei saatavilla)?
Aloitan: omenalohkot mikrossa kypsennettynä, vaniljasokerilla ja kanelilla. Jee, melkein kuin omenapiirakka! 🤡
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Herra Hakkaraisia, siis niitä pentujen xylitol-pastilleja. Onneksi niitä on aina monta purkkia kaapissa lasta varten.
Eikö noi pistä pierettään?
Kvilla-yskänlääkettä sokeripalaan dipaten...
Olin raskaana, tajuton himo saada karkkia ja suklaata eikä talossa ollut mitään sellaista, mikä olis ollut niin hyvää, että olis voinut kuvitella karkin korvikkeeksi. Ajoin keskellä yötä 30km lumituiskussa huoltsikalle, että sain suklaata ja karkkia.
Vierailija kirjoitti:
Piparkakkutaikinaa pakkasesta.
Mä ostan joulun alla taikinaa vaan syötäväksi :D Joskus muulloinkin. Joskus tarjosin kaverille siivun, kun tuli kahville. Tykkäsi.
Penskana tehtiin kaakaojauhosta, sokerista ja kermasta sellaista hyvin makeaa tahmaa... Pitäisköhän kokeilla taas :)
No itse oon syönyt ihan vaan pelkkää kaakaojauhetta, jos muutakaan ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehdottomasti yksi aikuisuuden parhaita puolia: ei tarvitse tehdä mitään tyhmiä pipareita, saa syödä taikinan sellaisenaan. Tosin aika vähän sitä kerrallaan uppoaa.
Oikeastikko ihmiset syö tommosta, ei ihme että suuriosa on lihavia. Jos mulla on makeanhimo eikä ole mitää oikeasti makeaa, en syö mitään :D oksettais vetää sokeria suoraa paketista voin kera, hyh hyh
Hevospuuroa eli kaurahiutaleita, sokeria (paljon) ja maitoa,
Kaakaojauheesta ja maidosta tehty paksu tahna valkoisen paahtoleivän päällä.
Tajuatteko te kuinka sairaita olette?
Vierailija kirjoitti:
Kaakaojauhetta hierottuna margariiniin. Mahdolisimman vähän margariinia ja paaaljon kaakaota. Lähtee se makeannälkä.
Eihän kaakaojauhe edes ole makeaa, tähän tarvii sokeria lisäksi.
Leivän päälle levitettävää suklaa/kaakaolevitettä suoraan purkista lusikalla suuhun.
Omatekoista "suklaata": kaakaota, sokeria, voita ja vaniljasokeria kahvikupissa yhteen sekoitettuna, hieman kermaa/maitojauhetta/maitotiivistettä jos on, tai sitten kookoskermaa. Syödään suoraan kupista lusikalla. Kuulostaa aika pahalta ja onkin, ylimakeaa mössöä. Onneksi olen tainnut päästä eroon makeanhimoistani, enää ei ole ainakaan vuoteen tehnyt mieli mitään banaania makeampaa.
Voisulaa, kaurahiutaleita ja sokeria. Marjoja mukaan, jos on.
Vanhemmiten itsehillintäni makeanhimon suhteen on hieman parantunut, mutta olen nuorempana kokeillut kakunkoristeet ja vanilliinisokerit ja maapähkinävoit suoraan purkista. Myös pakastetut umpijäiset kakut ja pikkuleivät on menneet tarmokkaasti järsien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan joulun alla taikinaa vaan syötäväksi :D Joskus muulloinkin. Joskus tarjosin kaverille siivun, kun tuli kahville. Tykkäsi.
Hyi, se kaupan valmistaikina on pahaa. Itsetehty taas ihanaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakaojauhetta hierottuna margariiniin. Mahdolisimman vähän margariinia ja paaaljon kaakaota. Lähtee se makeannälkä.
Eihän kaakaojauhe edes ole makeaa, tähän tarvii sokeria lisäksi.
Joo tietysti kyseessä kaakaojuomajauhe, oboy tai vastaava, en juurikaan käytä sitä sokeritonta mihinkään.
Tummaa kaakaojauhetta sekoitettuna pursotettavaan kermavaahtoon. Ei ollut hyvää, mutta söin silti mössön kokonaan.