Mikä olisit ammatiltasi, jos leikitään, että voisit valita kaikista ammateista itsellesi vain sen mieluisimman? Tai mitä tekisit kaikista mieluiten työksesi koko loppuelämäsi?
Toivon, etteivät ihmiset miettisi tätä palkan takia vaan sen takia, että millaista työtä ihan oikeasti haluaisit tehdä koko elämäsi?
Ei tarvitse esim. ajatella kouluunpääsyä tms, vaan kaikki olisi avoinna. Omat persoonallisuudenpiirteet on myös joihinkin ammatteihin esteitä, mutta nekin voi nyt unohtaa tässä.
Mitä valitsisit?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Olisin jonkun firman trouble shooter, mun vahvuus on löytää ratkaisuja asioihin, sais erilaisia oikeita ongelmanratkaisu tehtäviä koko ajan.
Ja sitten tein kirjoitusvirheen tuohon...
Olen haaveammatissani joten olen tyytyväinen jos saan jatkaa samaa rataa eläkepäiviin saakka. Mutta lisäksi haluaisin olla kirjailija ja kriminologi.
Asianajaja. Tykkään vatvoa asioita monelta kantilta ja etsiä oikeaa ratkaisua pulmallisiin tilanteisiin.
Kansainvälisesti arvostettu artisti tyyliin Celine Dion, näyttelijä, poliitikko tai kirjailija.
Oikeasti jännitän esiintymistä ja lauluääneni on variksen raakkumista tai parhaimmillaan kirkkokuorolaisen ulinaa. Politiikkaan olen liian pehmo ja kirjailijaksi en tarpeeksi taitava ja tarinoita ei vain synny.
Minuakin kiinnostaisi ehkä olla lääkäri. Jatkuva hyvä työtilanne, kuulemma joissakin paikoissa voi pyytää mitä vaan palkaksi ja sen saa kunhan vaan tulee lääkäriksi jonnekin lääkäripulasta kärsivälle pikkupaikkakunnalle. Kyllä tuollaista pari-kolme vuotta tekisi ja sitten muuttaisi isompaan kaupunkiin, jossa kuitenkin heti saisi hyvän duunin.
Tutkija yliopistossa. Alueena kriittinen pedagogiikka, kriittinen aikuiskasvatus ja taisteleva tutkimus.
Kosmetologi! Jos alalla ei olisi bimbostigmaa, tahtoisin opiskella kosmetologiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kutsumusammatissani. Tein paljon töitä, että pääsin tänne, enkä ole katunut päivääkään. M29 ja latino
Vau, minäkin tahdon latinoksi. Kuulostaa hienolta, olla ihan ammattilatino.
Täällä http://csl.ink/2NbH vastailisin kyselyihin ja hörppisin kaffetta omalla sohvalla päivät pitkät. Helpoin tapa ansaita rahulia ✌️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisti sisätyö, missä ei tarvitse päätään vaivata ja palkka olisi ruhtinaallinen. Onko ehdotuksia?
O. Yrityskonsultti.
Mitä sellainen tekee?
t. astronomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija
Psykologi
Ihotautilääkäri
ihotautilääkäri!!!? EIEEI ikinä! Tajuatko miten ällöttäviä ihotauteja ne joutuu hoitamaan!! ja siihen kuuluu myös sukupuolitaudit!!! Vaginasyylien penslaus, jne.
Vihonviimeisin ammatti!!!
Ei ole mitään mahtavampaa kuin innokkaasti levinneet syylät vaginassa!
T: Ihotautilekuri
Hahah! Me ihotautilääkärit ollaan kyllä vähän vinksahtaneita. Minä niiiin allekirjoitan tuon tunteen. Tuo suurta tyydytystä poistaa ihmisten iholta jos mitä pahkuraa.
Mä halusin nuorena arkkitehdiksi. En vaan uskaltanut hakea, kun luulin että pitää osata hyvi matikkaa ja fysiikkaa. Olin hyvä piirtäjä ja suvussani on työkseen taiteella eläviä ihmisiä. Olin myös kiinnostunut rakennustekniikasta, yhä olen. Erityisesti hengittävistä taloista.
Olisi pitänyt uskaltaa. Silloin ei vielä ollut nettejä sun muita joiden kautta selvitellä pääsyvaatimuksia.
Musta tuli talousalan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Perustaisin koirien päiväkodin. <3
Mikä estää? Meidän kaupungissa on tuollainen.
Etsisin tutemattomia eläinlajeja (sellaisia on yhä).
1.Rikosprofiloija 2.Ääninäyttelijä 3. Luontokuvaaja 4. Telinevoimistelija <3
Haluaisin olla anestesialääkäri/ensihoidon erikoislääkäri helikopterissa!
Mä haluaisin olla kelloseppä! Musta olis ihanaa näpertää niitä ja rakentaa jotain taskukelloja alusta adti.
Olisin asiantuntija, samassa työssä kuin nyt mutta paremmalla palkalla ja ilman alaisia paimennettavana.
Hiusten sekoittaja.
Olisin jonkun firman trouble shooter, mun vahvuus on löytää ratkaisuja asioihin, sais erilaisia oikeita ongelmanratkaisu tehtäviä koko ajan.