Mikä olisit ammatiltasi, jos leikitään, että voisit valita kaikista ammateista itsellesi vain sen mieluisimman? Tai mitä tekisit kaikista mieluiten työksesi koko loppuelämäsi?
Toivon, etteivät ihmiset miettisi tätä palkan takia vaan sen takia, että millaista työtä ihan oikeasti haluaisit tehdä koko elämäsi?
Ei tarvitse esim. ajatella kouluunpääsyä tms, vaan kaikki olisi avoinna. Omat persoonallisuudenpiirteet on myös joihinkin ammatteihin esteitä, mutta nekin voi nyt unohtaa tässä.
Mitä valitsisit?
Kommentit (203)
Suomen parhaan siivousfirman johtaja.
Meidän firma tekisi oikeasti hyvää jälkeä, kukaan ei fuskaisi, käyttäisi vessarättiä tiskipöydän pyyhkimiseen, luttaisi likavedellä koska ei ehdi sitä vaihtamaan puhtaaseen ja joutuisi tekemään hommiaan liian tiukaksi lasketuissa aikatauluissa. Maksaisin kunnollista palkkaa ja sopisin työntekijöille sopivat työajat ja -paikat, mikä takaisi työntekijöiden tyytyväisyyden sekä loistavan työmoraalin.
Vierailija kirjoitti:
Floristi. Olen ollut työharjottelussa kukkakaupassa ja rakastin tehdä niitä erilaisia asetelmia ja kimppuja + se tuoksu! Minusta ei vaan ole yrittäjäksi, stressaisin aivan liikaa. Näin kuinka joulunaika ajoi kukkakauppiaan miltei burn outin partaalle, kun kaupalla piti olla melkein 24/7. Lisäksi hautajais yms.rumba, sitten taas muuten hyvinkin hiljasta. Onneksi olen nyt siinä ammatissa mistä pidän enkä tule varmasti tästä vaihtamaan ennen kuin olen sairaseläkkeellä neljäkymppisenä..
Hehe, hautajaisrumba? Kuulostaa siltä, että olisi joku erityinen hautajaissesonki jolloin kaikki heittävät veivinsä.
Hauska lukea näitä, kuvastaa sitä miten erilaisia ihmisiä on :)
Itse haluaisin ehkä olla jonkinlainen monialailija jolla olisi monta eri työtä. Haluaisin että mulla olisi joku pieni liike jonka oven saisin avata aamulla ja lukita kotiin lähtiessä ja saisi palvella ja auttaa asiakkaita, lisäksi haluaisin kirjoittaa (erityisesti työryhmässä), tehdä pitkiä animaatioelokuvia a la Ghibli, laulaa bändissä ja tehdä musaa, matkustaa, luennoida, kirjoittaa ehkä elämäntapaoppaan tai kaksi, auttaa ihmisiä, tehdä jotain käsin (esim. kutoa), tehdä monotonisia excelintäyttötöitä.
Jollain tavalla haluaisin myös olla suosittu vloggaaja. Jauhaisin elämän vaihtuvia totuuksia ja hauskuuttaisin ihmisiä ja auttaisin teiniseuraajiani pohtimalla ratkaisuja niiden ongelmiin. En kuitenkaan koskaan haluaisi olla ihminen joka tunnistetaan kadulla, so no.
Diktaattori. Pitäisin haaremia ja ajelisin kullitetulla bemarilla.