Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin käydä Lidlissä, mutten löydä sieltä ikinä kaikkea tarvitsemaani. Miten te muut saatte kaikki hankittua?

Vierailija
14.06.2017 |

En todellakaan jaksa käydä kauppareissulla kahdessa eri kaupassa ja siksi jokainen Lidl-kokeiluni on ollut pettymys. Käyn ehkä kerran puolessa vuodessa Lidlissä kauppalistani kanssa ja joudun JOKA IKINEN KERTA täydentämään ostoslistaani S-Marketissa.

Onko Lidl sellaisille ihmisille, jotka ostavat lähinnä perunaa, jauhelihaa ja kurkkua? Prosessoituja makkara-
ja lihatuotteita, keksejä, muroja, valmiskastikkeita ja sen sellaista?

Eilen olisin tarvinnut rasvatonta UHT-maitoa mökille. Eli maitoa, jota voi pitää lämpimässä. Oli ainoastaan kevyttä. Mies olisi halunnut Coca Cola Light -pullon. Ei ollut. Oli vain Pepsi Maxia ja Lidlin omaa litkua. Tavallista tyynypurkkaa etsin pitkään, mutta jätin lopulta ostamatta, kun en tavoittanut henkilökuntaa kuin kassalta. Jotain ksylitolittomia hubbabubbamaisia purkkia löysin, mutta ne nyt ovat vähän eri asia.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee kuten täällä Saksassa kaikki tekee: Lidlistä tai vastaavasta halpismarketista, joita on täällä useita eri ketjuja, haetaan suurin osa ja jostain lähellä olevasta kalliimmasta marketista loput. Tämä on rutiinia täällä melkein kaikille, että näin toimitaan.

Vierailija
2/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön hyvin ja monipuolisesti Lidlin valikoimalla.

Jos halut ei tyydyty Lidlin tuotteilla kannattaa tosiaan mennä muualle maksamaan kovaa hintaa.

Elämä on valintoja. Jos on merkkiuskollinen / -vaativa ja jos rohkeus ei riitä vaihtoehtoihin  on Lidl väärä kauppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sieltä LILDistä löytyny terassilautoja ja ruuvejakaan. (eiku hyviä ruujev kyllä on hyvässä tarjouksessa aina silloin tällöin)

Eikä löytynyt mökille grilliä, sellaista hiiligrilliä, toiseen kauppaan joutu meneen.

Vierailija
4/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tulisi mieleenkään haluta kaikkea kerrallaan ja kaikkea aina yhdestä paikasta. Teen jatkuvasti ruokaa joten minulla on "aina" jotain  josta aloitaa ja sitten soveltaa mitä tarvitsen tai mitä mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja minulla on sitä kutsutaan kokkaamiseksi. Tietysti jos tiedän tarvitsevani jotain mitä juuri lidlissä ei ole en mene lidliin senhjän sanoo järkikin tai sitten muutan reseptiä. Lihaa en juurikaan osta. Lidl on hyvä ja halpa kauppa monessa vaikka valikoima onkin suppea, olisiko ongelma asenteessasi. 

Joojoo vastaa että sinä et ainakaan...................

Vierailija
5/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät myös eri kaupoissa. Olipa vaikea kysymys.

Vierailija
6/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä ei kauaa mene, sen tuotteet osaa ulkoa. Äkkiä ne ja toisen kerran toisesta kaupasta tarvittava.

Vierailija
7/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei S ja K valikoimakaan ole kaikenkattava. Itse käyn molemmissa kun en saa kaikkea tarvitsemaani yhdestä ja samasta.

Vierailija
8/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tee kuten täällä Saksassa kaikki tekee: Lidlistä tai vastaavasta halpismarketista, joita on täällä useita eri ketjuja, haetaan suurin osa ja jostain lähellä olevasta kalliimmasta marketista loput. Tämä on rutiinia täällä melkein kaikille, että näin toimitaan.

Miksi ihmeessä, kun menemällä suoraan sinne citymarkettiin saa ostettua kaiken heti.

Mulla suurin syy lidl-käymättömyyteen on piimä ja juustojen ja leikkeleiden vähäiset valikoimat, muuten sieltä ehkä löytyy jos menee sillä mielellä.että kaupassa vasta päättää viikon ruokalistan.

Vierailija
9/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vasta ongelma, jos Lidlin kokis ei kelpaa. Eikä aikuinen toivottavasti kovin montaa kertaa vuodessa kokista juokaan?

Vierailija
10/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin saksalaisen Aldin Suomeen Lidlin sijaan. Ketjun jenkkikaupoissa myydään nykyään vain luomutuotteita, tällainen konsepti kiinnostaisi ja olisin valmis jo hieman tinkimään kotimaisuusvaatimuksistani. Lidl tuntuu olevan täynnä eineksiä ja sokeriherkkuja ja valmiita pakasteaterioita, varmaan kolmasosa koko kaupan pinta-alasta näitä tuotteita. Sitten yksi kolmasosa kaikelle muulle kuin ruoalle, niin ei sieltä juuri jää ostettavaa kuin jauhelihaa ja ehkä broilerin fileesuikaleita (jos näitä saa kotimaisena).

Välttelen myös lisäaineita ja ulkomaisia ei-luomukasviksia, joten tuntuu ettei siellä ole oikein mitään ostettavaa. Käyn kerran vuodessa aina toiveikkaasti Lidlissä jos siellä olisi valikoima muutunut mutta tähän asti olen ainakin saanut pettyä joka kerta. Onneksi ässä on alkanut ottamaan enemmän luomua ja lisäaineetonta valikoimiinsa niin pääsen minäkin ostoksille nykyään edullisesti.

Vierailija
11/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, etten todellakaan pystyisi olemaan noiden lidl-tyyppisten halpaketjujen varassa yksistään. Mutta ruokalaskussa näkyy se todellakin, että viitsii yhdistellä. Halpaketjusta saa edullisesti usein melkein kaiken, kyllä sitä kannattaa hyödyntää. Kun siihen asennoituu oikein, siitä tulee osa ostosrutiinia.

Vierailija
12/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain todella spesiaalia etsin, käyn sen Prismasta, mutta mieluiten en. Aina saa jonottaa ikuisuuden kassalla ja kävellä pitkin hehtaarihallia esimerkiksi linssejä etsien. Mieluummin johonkin pienempään kauppaan.

Ps. Meillä ei syödä lihaa eikä valmisruokaa, muroja tai limppareita. Ostan Lidlistä perusjuttuja ja rakastan sitä ettei kasviksia tarvitse punnita! Ihanan helppoa ja nopeaa :)

Vierailija
13/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä, kun menemällä suoraan sinne citymarkettiin saa ostettua kaiken heti.

Mulla suurin syy lidl-käymättömyyteen on piimä ja juustojen ja leikkeleiden vähäiset valikoimat, muuten sieltä ehkä löytyy jos menee sillä mielellä.että kaupassa vasta päättää viikon ruokalistan.

Tietenkin voi toimia niin. Mutta tarkoitin niitä, jotka haluavat itseni lailla säästää ruokamenoissa. Itse en käy Lidlissä, mutta vastaavassa halpiskaupassa ja sen jälkeen sen lähellä olevassa kalliimmassa marketissa.

Vierailija
14/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli Lidlistä ei pitäisikään saada kaikkea, vaan nimenomaan ne perusasiat. Eli ei maksa vaivaa, en todellakaan jaksa käydä kahta kertaa jonottamassa kassalle ja etsiä kahdesta kaupasta tarvitsemani, kun saan ihan kaiken sieltä S-Marketistakin. 

Siis kuka hullu menee ensin jonnekin Lidliin jonottamaan perunoita ja hakee kastikeainekset sitten muusta kaupasta? Kenellä on aikaa tällaiseen!?!

ap

Vierailija
15/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tulisi mieleenkään haluta kaikkea kerrallaan ja kaikkea aina yhdestä paikasta. Teen jatkuvasti ruokaa joten minulla on "aina" jotain  josta aloitaa ja sitten soveltaa mitä tarvitsen tai mitä mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja minulla on sitä kutsutaan kokkaamiseksi. Tietysti jos tiedän tarvitsevani jotain mitä juuri lidlissä ei ole en mene lidliin senhjän sanoo järkikin tai sitten muutan reseptiä. Lihaa en juurikaan osta. Lidl on hyvä ja halpa kauppa monessa vaikka valikoima onkin suppea, olisiko ongelma asenteessasi. 

Joojoo vastaa että sinä et ainakaan...................

Sanon vielä että uskon 99,99%:lla varmuudella alapeukuttavien heittävän ruokaa roskiin mielitekojensa vuoksi kun ei osata tehdä oikeasti hyvää ruokaa soveltaen.

Joojoo vastatakaa että minä en ainakaan... ... ... ..Ei prismastakaan saa kaikkea mitä haluan tai muistakaan kaupoista. Pitää osata soveltaa ja laittaa oikeasti sitä ruokaa.

Vierailija
16/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli Lidlistä ei pitäisikään saada kaikkea, vaan nimenomaan ne perusasiat. Eli ei maksa vaivaa, en todellakaan jaksa käydä kahta kertaa jonottamassa kassalle ja etsiä kahdesta kaupasta tarvitsemani, kun saan ihan kaiken sieltä S-Marketistakin. 

Siis kuka hullu menee ensin jonnekin Lidliin jonottamaan perunoita ja hakee kastikeainekset sitten muusta kaupasta? Kenellä on aikaa tällaiseen!?!

ap

Se aika säästyy, kun ei tarvitse todella kävellä kilometritolkulla etsien tavaroita Prismasta/S-marketista pienten lasten kanssa jonka jälkeen piiiitkä jonotus. Samalla säästyy rahaa, jonka voi käyttää muuhun :) Viimeksi ei jäänyt mitään tarvetta käydä muualla. Hain jokin aika sitten aasialaisesta kaupasta pavut yms jotka riittävät pitkään. Meille S- ja K-kaupat ovat turhan kalliitakin, kun ruoan menekki on iso suurperheessä.

Vierailija
17/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Lidlin jono on nopea ja varsin lyhyt. Kyllä sitä nyt vähän voi eri kaupoissa käydä. Ei sitä tarvitse samana päivänä käydä molemmissa kaupoissa. Normaalia elämää.

Vierailija
18/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene ihmeessä marketteihin, joista saat kaiken. Mikä tässä on ongelma? Jotkut haluavat käydä lidlissä ostamassa edullisia elintarvikkeita ja he käyvät siellä. Sinun ei tarvitse. Voit käydä rauhassa vaikka siellä Prismassa. Outo aloitusviesti kerta kaikkiaan. Ihme kiukuttelua asiasta, jonka voit korjata heti tänään: ei enää Lidliin. Itse jatkan kahden kaupan käyttöä.

Vierailija
19/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykkää käydä Lidlissä. Mulla on aina etukäteen katottuna resepti johon tarvin ainekset, eikä Lidlissä pysty shoppaan siten. Lidliin mennään ja ostetaan mitä löytyy. Sieltä on usein loppu ihan oudot asiat, mitkä ei muualta koskaan esim. banaanit tai kaali. Mitään vähänkään erikoisempaa ei ole. Valikoima vastaa jotain huoltoasemaa.

Vierailija
20/104 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Monilla tuntuu olevan. Mitä se sua liikuttaa? Et käy ja piste. Miksi vänkäät asiasta, kun sinun ei tarvitse mennä enää koskaan Lidliin. Itse menen ja monet muut myös, saammmeko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi