Haluaisin käydä Lidlissä, mutten löydä sieltä ikinä kaikkea tarvitsemaani. Miten te muut saatte kaikki hankittua?
En todellakaan jaksa käydä kauppareissulla kahdessa eri kaupassa ja siksi jokainen Lidl-kokeiluni on ollut pettymys. Käyn ehkä kerran puolessa vuodessa Lidlissä kauppalistani kanssa ja joudun JOKA IKINEN KERTA täydentämään ostoslistaani S-Marketissa.
Onko Lidl sellaisille ihmisille, jotka ostavat lähinnä perunaa, jauhelihaa ja kurkkua? Prosessoituja makkara-
ja lihatuotteita, keksejä, muroja, valmiskastikkeita ja sen sellaista?
Eilen olisin tarvinnut rasvatonta UHT-maitoa mökille. Eli maitoa, jota voi pitää lämpimässä. Oli ainoastaan kevyttä. Mies olisi halunnut Coca Cola Light -pullon. Ei ollut. Oli vain Pepsi Maxia ja Lidlin omaa litkua. Tavallista tyynypurkkaa etsin pitkään, mutta jätin lopulta ostamatta, kun en tavoittanut henkilökuntaa kuin kassalta. Jotain ksylitolittomia hubbabubbamaisia purkkia löysin, mutta ne nyt ovat vähän eri asia.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Laita palautetta suoraan Lidlille, voisivat jopa kuunnella ja laajentaa valikoimaansa.
L, S, K ainoat elintarvikekaupat, joten kovin vähän Suomessa muutenkaan valinnanvaraa tai kilpailua yhtään missään.
Alkokin on nyt paljastunut vastuuttomaksi monopolikeinottelijaksi, jossa ei piitata kansanterveydestä pätkääkään. Monopolin tarkoitus on aina tehdä rahaa pyramidin huipulle ja sidosryhmille, vaikka kuinka muuta seliteltäisiin.
Erona on että alko on valtion ja parempi niin. Toki sen tulisi ohjata voitot alkoholinhaittojen ehkäisyyn kokonaisuudessa ja tulisi näin olla voittoa tekemätön osapuoli. On vain hyvä ettei vahvempia oluita ja limuviinoja saatu ruokakauppoihin ja huono ettei ravintolat ja pienpanimot saaneet eurooppalaisempia ehtoja myydä tuotteitaan ja työtään.
Siksi Lidlissä säästää kun sieltä ei oikeen mitään saa ostettua. Tietenkin jos eineksiä lähinnä syö ja ulkomaista marinoitua lihaa ja sitten jugurttia jne niin oiva paikka ostoksille.
Itse käyn sieltä ostamassa joskus viikkotuotteita ja jos sattuu olemaan tavara halvalla minkä tarvitsen. Lisäksi jugurttia ja karkkia ja paistopiste tavaraa ja strakhouse ranskalaisia. Ja pullea beefiä. Siihen se sitten aikalailla jää ja loput haen muualta.
Ainoa syy miksi ihmiset sanoo että Lidl on nopea kauppa on se että se on niin pieni ja suurin osa tuotteista jää hyllyyn. Tietenkin menee kauemmin kun haet enemmän tuotteita jos laajempi valikoima. Meillä Lidlissä on ihan järkyttävät jonot aina ja kassa todella hidas. Eniten sielä näkyy ulkomaalaisia ja pitserian pitäjiä joilla kärry täynnä jauhoja ja hiivaa. Nopeammalla pääsee kun käy muualla.
Kukin toki tavallaan ja jos Lidl on sinun mieleen niin sinne sitte än
En mä sieltä kaikkea saakaaan. Enkä saa kyllä muistakaan tämän kylän kaupoista, niin että joka tapauksessa joudun kiertämään parikin kauppaa, ennen kuin kaikki tarvittava on kasassa. Ajan auton keskeiselle paikalle parkkiin ja sitten kipaisen kauppa kerrallaan. Käyn kyllä kaupassa vain pari kertaa kuukaudessa, niin että ei se nyt niin vakavaa ole, jos joutuu parina päivänä kuukaudessa kaikki kaupat kiertämään. Hoidan siinä samalla muutkin erääntyneet asiat.
Vierailija kirjoitti:
99% tässä ketjussa menny Lidlin se ottelu kyllä tunteisiin kun pitää hyökätä oikeen kunnolla vastaan :D
99% tässä ketjussa menny Lidlin arvostelu kyllä tunteisiin kun pitää hyökätä oikeen kunnolla vastaan :D (ihme autocorrect typo)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vain sitä, että kun Lidliä kehutaan ja siellä kehotetaan käymään. No kai sitä rahaa säästyy, kun ei sieltä voi ostaa mitään..
Joo, tuli selväksi, ettei Lidl ole minua varten. Syön muutakin kuin makkaraa ja perunaa.
ap
Öö, makkaraa ja perunaa. Niitäkö Lidlistä saa Pelkästään?
Jossain nillitit, että ei saa kastiketarvikkeita? Oikeasti? Kermaa, tomaattimurskaa, pakastevihanneksia, erilaisia aasialaisia mausteseoksia, voita, tuoreita kasviksia, säilykkeitä laidasta laitaan, öljyjä, etikoita, sinappia, tuorejuustoa, homejuustoa... mistä sä sun kastikkeet väsäät, jos noista ei mitään kastiketta saa kasaan?
Mikä ihmeen rahvas-snobi-ottelu tämä on? Pitääkö pienempituloisille ylimielisesti tuhahdella, että no jos pelkällä perunalla ja makkaralla elätte niin menkää sinne Lidliinne ostoksille... Samalla voitte ihmetellä, miten joku lentää turistiluokassa tai ei mene viiden tähden hotelliin tai ostaa jonku ooppelin autokseen.
Vierailija kirjoitti:
Siksi Lidlissä säästää kun sieltä ei oikeen mitään saa ostettua. Tietenkin jos eineksiä lähinnä syö ja ulkomaista marinoitua lihaa ja sitten jugurttia jne niin oiva paikka ostoksille.
Itse käyn sieltä ostamassa joskus viikkotuotteita ja jos sattuu olemaan tavara halvalla minkä tarvitsen. Lisäksi jugurttia ja karkkia ja paistopiste tavaraa ja strakhouse ranskalaisia. Ja pullea beefiä. Siihen se sitten aikalailla jää ja loput haen muualta.
Ainoa syy miksi ihmiset sanoo että Lidl on nopea kauppa on se että se on niin pieni ja suurin osa tuotteista jää hyllyyn. Tietenkin menee kauemmin kun haet enemmän tuotteita jos laajempi valikoima. Meillä Lidlissä on ihan järkyttävät jonot aina ja kassa todella hidas. Eniten sielä näkyy ulkomaalaisia ja pitserian pitäjiä joilla kärry täynnä jauhoja ja hiivaa. Nopeammalla pääsee kun käy muualla.
Lidlissä nimenomaan sotkumarinoitu liha on vähemmistössä ja maustamattomia on parempi valikoima.
Minä kyllä saan Lidlistä lähes kaiken tarvittavan. Ihmettelen, mitä outoja juttuja te oikein tarvitte. Vihannekset on paremmat kuin missään muualla. No vihreitä papuja kaipaan kyllä joskus.
Kyllä suomalaisilla on vielä asiat mainiosti, kun tarvitsevat 30 metriä hyllytilaa eri jugurteille ja ovat niin fiinejä reseptiensä ja gourmetinsa kanssa, ettei Lidlistä saa muka mitään. Samalla ollaan muka myötätuntoisina auttamassa nälänhädän uhreja. Itselle ei kelpaa mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä nimenomaan sotkumarinoitu liha on vähemmistössä ja maustamattomia on parempi valikoima.
Taitaa sitten olla vahvasti Lidl kohtaista koska joka kerta kun sieltä olen yrittänyt lihaa ostaa se on marinoitua. Ainoa mikä ei ole on naudan pihvit ja paisti ja niitä nyt ei yleensä meillä arkena syödä hinnan takia.
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli Lidlistä ei pitäisikään saada kaikkea, vaan nimenomaan ne perusasiat. Eli ei maksa vaivaa, en todellakaan jaksa käydä kahta kertaa jonottamassa kassalle ja etsiä kahdesta kaupasta tarvitsemani, kun saan ihan kaiken sieltä S-Marketistakin.
Siis kuka hullu menee ensin jonnekin Lidliin jonottamaan perunoita ja hakee kastikeainekset sitten muusta kaupasta? Kenellä on aikaa tällaiseen!?!
ap
Elämä on paljossa valintoja. Jos haluaa saada jotain, niin aina toisinaan sen eteen on nähtävä vähän vaivaa. Tai ainakin aikaa. Ei sinun ole pakko asioida Lidlissä, on niitä muitakin vaihtoehtoja. Mutta itse saatan suositella Lidlissä käyntiä vain siksi, että se on pieni yritys lyödä kiilaa, eli pieni yritys lisätä kilpailua ja saada jotain pitkässä juoksussa halvemmalla ja kenteis jotain muita vaihtoehtosi tuotteita.
Koska kuten tunnettua Suomessa päivittäistavara ja ruoka kauppa on lähinnä kahden suuren jätin e. Keskon ja SOk:n jakamaa. - Kyllä tälle kentälle mahtusi Lidlin lisäksi muitakin haastajia.- Ja kuten arvaat tai osaat päätellä, ellei Lidliä olisi -tai sen tilalle olisi tullut, jotai muuta, niin valikoimat olisivat vielä nykyistäkin rajatummat.
Kilpailun vähyyden johdosta hinnat olisivat myös luultavasti kalliimmat. Mutta tietenkään valikoimien runsaus ei ole avain onneen kaikille; osa haluaa syödä aina samaa tuttua ja turvalliseksi miellettyä. Kun taas itse kuulun siihen toiseen joukkoon, joka mielellään aina toisinaan kokeilee ja maisaa mieuusti jotain uutta. Mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
U
Nämä pistävät aina miettimään, onko lidlien välillä eroja. Meillä nimittäin mies on viljaton, minä laktoositon, kumpikaan ei välitä marinoiduista lihoista eikä vielä tähän päivään mennessä ole ollut ongelmia pärjätä Lidlin valikoimilla. Tampereella asioidaan.
Eikö tuoreimmassa ruokakassivertailussakin Prisma ollut vähäden edullisempi kuin Lidl ja S-Market vain vähäsen kalliimpi? Jos viikossa syntyy kolmen euron ero Lidlin hyväksi, säästää sillä 156 euroa vuodessa. Vitosen erolla säästäisi 260 euroa/vuosi. Eikä ihan sitäkään, jos on S-etukortti ja kerää bonuksia. Vuodessa bonuksilla ostaa juurikin 150 - 200 euron edestä jouluruokia.
Riippuu myös paikkakunnasta ja tietysti omista ruokatottumuksista, missä kannattaa käydä. Meillä syödään maidotonta kasvisruokaa, joten vain tuoreet hedelmät ja vihannekset olisivat ehkä sellaisia, että voisi Lidlistä hakea.Ja koska asiakasomistajuus on S-ryhmässä, Keskittäminen kannattaa, ja bonukset kattavat mahdollisen hintaeron aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sitten olla vahvasti Lidl kohtaista koska joka kerta kun sieltä olen yrittänyt lihaa ostaa se on marinoitua. Ainoa mikä ei ole on naudan pihvit ja paisti ja niitä nyt ei yleensä meillä arkena syödä hinnan takia.
Meidän kylän Lidlissä kyllä nimenomaan on hyvä valikoima esimerkiksi maustamatonta broileria monenlaisella leikkuulla samalla hinnalla kuin jossain lähimarketissa marinadiliemessä. Ja kotimaistakin vielä. Nyt kesällä taitaa niitä marinoituja grilliboxja ja koipia olla, mutta eivät ne ole koko valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuoreimmassa ruokakassivertailussakin Prisma ollut vähäden edullisempi kuin Lidl ja S-Market vain vähäsen kalliimpi? Jos viikossa syntyy kolmen euron ero Lidlin hyväksi, säästää sillä 156 euroa vuodessa. Vitosen erolla säästäisi 260 euroa/vuosi. Eikä ihan sitäkään, jos on S-etukortti ja kerää bonuksia. Vuodessa bonuksilla ostaa juurikin 150 - 200 euron edestä jouluruokia.
Riippuu myös paikkakunnasta ja tietysti omista ruokatottumuksista, missä kannattaa käydä. Meillä syödään maidotonta kasvisruokaa, joten vain tuoreet hedelmät ja vihannekset olisivat ehkä sellaisia, että voisi Lidlistä hakea.Ja koska asiakasomistajuus on S-ryhmässä, Keskittäminen kannattaa, ja bonukset kattavat mahdollisen hintaeron aika hyvin.
Eikö eikö eikö ??? !! === Kannattaisi jokaisen vertailla itse vai mitä mieltä aikuisten oikeasti olet?
Itse olen ollut Lidlin valikoimiin oikein tyytyväinen. Haen Lidlistä pari kertaa viikossa ison kasan kotimaisia kauden kasviksia sekä täydennän kuivakaapin perusjutskat: pastat, jauhot, sokerit, voit, tomaattimurskat, tölkkipavut, kivennäisvedet jne. Lihaa en juuri syö, mutta Lidlin kylmäsavulohi on laadultaan parempaa kuin suomalaiset, ja se kuuluu myös aina ostoslistalle.
Lisäksi tykkään keskieurooppalaisista juustoista ym. kausiherkuista. Karkkia/eineksiä en juuri syö. Sen verran olen Lidlin eineksiä testannut, että olen todennut ne aika pahoiksi. Eli jos harrastaisin karkkia, muroja ja eineksiä, asioisin jossakin muualla. Mutta Lidl on mielestäni parhaimmillaan juuri näissä perusjutskissa. Esim. tuntemani vähän paremman ravintolan kokki vannoo Lidlin pastojen nimeen.
Lidl on halvin myös vertailun mukaan sitä ei käy kieltäminen vaikka sitä yritettiin masinoida niin. Joutuivat tunnustamaan että lidl on halvin myös siinä viritellyimmässä ostoskorissa.
Se kuitenkin osoittaa ettei kaikki ole niin halpaa lidlissä joku voi olla jopa kalliimpaa, mutta tietyt asiat on huomattavasti halvempia lidlissä.
Se juuri kertoo että lidl on oikeasti edullinen kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vain sitä, että kun Lidliä kehutaan ja siellä kehotetaan käymään. No kai sitä rahaa säästyy, kun ei sieltä voi ostaa mitään..
Joo, tuli selväksi, ettei Lidl ole minua varten. Syön muutakin kuin makkaraa ja perunaa.
ap
Mitä siis syöt? Kerro meille.
Vastasitko jo tähän ap? En löytänyt ainakaan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tee kuten täällä Saksassa kaikki tekee: Lidlistä tai vastaavasta halpismarketista, joita on täällä useita eri ketjuja, haetaan suurin osa ja jostain lähellä olevasta kalliimmasta marketista loput. Tämä on rutiinia täällä melkein kaikille, että näin toimitaan.
Miksi ihmeessä, kun menemällä suoraan sinne citymarkettiin saa ostettua kaiken heti.
Mulla suurin syy lidl-käymättömyyteen on piimä ja juustojen ja leikkeleiden vähäiset valikoimat, muuten sieltä ehkä löytyy jos menee sillä mielellä.että kaupassa vasta päättää viikon ruokalistan.
Miksi menisin isoon citymarkettiin kuluttaan aikani ja rahani, vain että saisin sitä yhden merkkistä juustoa enkä sitä toisen merkkistä. En mä sitä juustoa ihan niin paljon halua.
99% tässä ketjussa menny Lidlin se ottelu kyllä tunteisiin kun pitää hyökätä oikeen kunnolla vastaan :D