Haluaisin käydä Lidlissä, mutten löydä sieltä ikinä kaikkea tarvitsemaani. Miten te muut saatte kaikki hankittua?
En todellakaan jaksa käydä kauppareissulla kahdessa eri kaupassa ja siksi jokainen Lidl-kokeiluni on ollut pettymys. Käyn ehkä kerran puolessa vuodessa Lidlissä kauppalistani kanssa ja joudun JOKA IKINEN KERTA täydentämään ostoslistaani S-Marketissa.
Onko Lidl sellaisille ihmisille, jotka ostavat lähinnä perunaa, jauhelihaa ja kurkkua? Prosessoituja makkara-
ja lihatuotteita, keksejä, muroja, valmiskastikkeita ja sen sellaista?
Eilen olisin tarvinnut rasvatonta UHT-maitoa mökille. Eli maitoa, jota voi pitää lämpimässä. Oli ainoastaan kevyttä. Mies olisi halunnut Coca Cola Light -pullon. Ei ollut. Oli vain Pepsi Maxia ja Lidlin omaa litkua. Tavallista tyynypurkkaa etsin pitkään, mutta jätin lopulta ostamatta, kun en tavoittanut henkilökuntaa kuin kassalta. Jotain ksylitolittomia hubbabubbamaisia purkkia löysin, mutta ne nyt ovat vähän eri asia.
Kommentit (104)
Minä käyn joka toinen päivä kaupassa, vuoroin K-marketissa, vuoroin Lidlissä - molemmat ovat Lippulaivassa. Lidlistä ostan salaatit, tomaatit, munakoisot, kesäkurpitsat jne, jotka ovat selvästi halvempia ja laatu on vähintään yhtä hyvä kuin K-kaupassa. Lidlistä hankin myös mm. luomumunat, parmesanin, turkkilaisen jugurtin, pistaasijäätelön, kasvopaperit, märkäpyyhkeet ja eri maiden viikkojen erikoistuotteet.
Minulle on tullut tästä rutiinia. Lidlissä käyn tänään, perjantaina Seilorissa.
En valitse ostospaikkaani puolueen tavoin muita dissaten ja muita omaan ajatteluuni vääntäen. Minusta jokainen saa käydä ostoksilla missä haluaa ja mikä kukkarolle sopii. Ymmärrän hyvin niitä, jotka haluavat säästää ruokamenoissa, itsekin kuulun heihin. Jos joku haluaa hankkia kaiken kalliimmalla, se on minulle täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap nyt sun viestit alkaa kuulostaa jo naurettavilta. Nyt ollaan jo makkarassa ja perunoissa. Ihme ylhäinen oot olevinasi, taitaa olla sulle tärekää korottaa itsesi.
Ja sitä aikaa olis sullakin. Tämän viestiketjun aikana olisit kerennyt jo Lidliin ja takaisin.No, olen töissä, joten en voisi käyttää tätä aikaa Lidlissä jonottamiseen.
ap
S-Marketissa? Siltä kuulostaa.
Ei ongelmaa, olen hyvin joustava ruoanlaitossa ja pystyn muuttamaan suunnitelmia lennossa, jos jotakin jää kauppareissulla uupumaan. En käytä reseptejä, joten yleensä niin ei käy. Ainoa, mitä joudun hakemaan muualta, on ruisleipä (ilman vehnäjauhoja), Lidlin ruisneliöt aiheuttavat vatsavaivoja.
Minusta se on kivan kokoinen kauppa, nopea asioida. Joskus on tosi positiivisia yllätyksiä, kuten hajusteettomat pyykinpesunesteet ja talouskelmu, jolle voisi kirjoittaa oodin. Plussaa joulutingeltangelien puutteesta.
Sattuneesta syystä olen alkanut seuraamaan rahankäyttöä ja eilen kävin läpi koko vuoden kauppakuitit. Asun siis ulkomailla ja täällä on sekä Lidl että Aldi mutta Lidl on aivan liian kaukana että kävisin siellä usein. Mielestäni Aldi ja Lidl on todella samankaltaisia ja pitemmän päälle voi säästää sievoisen summan ruokakuluissa verrattuna siihen jos ostaisi ruuat tavallisesta kaupasta. Ongelmana on tuotevalikoiman suppeus ja saa olla todella tarkkana tuoreiden vihannesten kanssa.
Kyllä Prismassakin on aika paljon tuoteryhmiä, joista en osa mitään. Lidlissä käydään ehkä pari kertaa kuussa ja ostan sieltä yleensä kanaa ja kalaa, juustoa, leipää, hapanmaitotuotteita, ruokaöljyä ja tietysti kasviksia ja hedelmiä, ovat monesti maukkaampia (kypsempiä) kuin isoissa marketeissa. Täysi kassillinen suunnilleen samanlaisia ostoksia on kyllä Lidlissä selvästi halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä mättää? Elät vapaassa maassa, saat käydä kukkaroi mukaan ihan missä tahansa, tai olla käymättä. Jos joku onnistuu saamaan kauppatavaransa Lidlissä, onni hänelle. Mitä siitä ongelmaa tekemään. Me ihmiset olemme erilasia ruokatapoinemme, kyvyssämme valmistaa ruokaa, makutottumuksinemme, rahankäyttötapoinemme, kyvyssämme ja halussamme jaksaa kävellä kaupasta toiseen jne. Olemme siis erilaisia, toinen ei ole sen huonompi kuin toinen. Älä lyö päätäsi seinään, vaan käy marketeissa ja tee hyvää ruokaa - ja ana muiden käydä missä haluat. Mutta älä tyrkytä omia kokemuksiasi ja osaamistasi kaikille ainoaksi oikeaksi.
Itse käyn koplmessakin kaupassa samalla kauppaeissulla, ja aina on kauppalappu mukana. Se on kaiketi se juju, että rahaa säästyy.
Tässä on kaikki hyvin kiteytettynä.
Samaa ihmettelen minäkin, että miksi aloittaa ketju vängäten, miksei kaikki käy esim. Stockan herkussa vai missä ap nyt käykään.
Haluaako ap nyt vain painottaa, että hänelle kauppalaskulla ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tulisi mieleenkään haluta kaikkea kerrallaan ja kaikkea aina yhdestä paikasta. Teen jatkuvasti ruokaa joten minulla on "aina" jotain josta aloitaa ja sitten soveltaa mitä tarvitsen tai mitä mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja minulla on sitä kutsutaan kokkaamiseksi. Tietysti jos tiedän tarvitsevani jotain mitä juuri lidlissä ei ole en mene lidliin senhjän sanoo järkikin tai sitten muutan reseptiä. Lihaa en juurikaan osta. Lidl on hyvä ja halpa kauppa monessa vaikka valikoima onkin suppea, olisiko ongelma asenteessasi.
Joojoo vastaa että sinä et ainakaan...................
Sanon vielä että uskon 99,99%:lla varmuudella alapeukuttavien heittävän ruokaa roskiin mielitekojensa vuoksi kun ei osata tehdä oikeasti hyvää ruokaa soveltaen.
Joojoo vastatakaa että minä en ainakaan... ... ... ..Ei prismastakaan saa kaikkea mitä haluan tai muistakaan kaupoista. Pitää osata soveltaa ja laittaa oikeasti sitä ruokaa.
Mä en ainakaan ala soveltaa kaupan valikoiman mukaan jos kokeilen uutta reseptiä, teen lempiruokaani tai olen kutsunut ruokavieraita.
Vegaanituotteita en saa kaikkia Lidlistä. Sama matka Prismaan minulla kävellen kulkevalla joten valitsen yleensä Prisman.
Ap on viissiin se sama katkeroitunut K kauppias joka ennenkin on tehnyt Lidl aloituksia :-D
Tai sitten aspergeri ihminen jonka pasmat menee sekaisin kun kaupasta ei löydykkään juuri siihen ruokaan kaikkia tarvittavia ainesosia kun mitä hän on päättänyt syödä, eli jumittaa eikä osaa soveltaa.
Mulle on ihan sama missä ap käy ostoksilla, ja samaa toivoisin apnkin ajattelevan muista ihmisistä...
Lidlstä löytyy kyllä muutakin kuin perunaa ja makkaraa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku listata tähän jotain peruselintarvikkeita mitä Lidlistä EI saa? Itselleni tulee mieleen vain linssit, niitä en ole löytänyt Lidlistä. EIkä sekään taida ihan perus olla?
-piimä. Lidlin ja pirkan piimä tulee samasta meijeristä, maku ei miellytä.
-marinoimaton suikaleliha. Olisi kelvannut possu, nauta tai kana, seuraavan päivän pikaiseen ruuanlaittoon. Oli tarjolla puolentoista kilon naudanfile köntsä, eikä sekään ollut kotimainen.
-kotimaista juustoa, muuta kuin aina oltermannia
-yllättäen jäi löytämättä myös kalapuikot ja ranskalaiset
Syön vege-painotteisesti, joskus juustoja, kananmunia, maitotuotteita tai kalaa. Hyvin löytyy Lidlistä kaikki tarvitsemani. Pitkään aikaan sieltä ei saanut esim. kikherneitä tai linssejä, mutta nykyään saa niitäkin :) Vanhempani syövät lihapainotteisemmin ja kyllä hekin pääasiassa asioivat Lidlissä.
Ainoa miinus on mielestäni leipävalikoima, se on vähän huono lukuunottamatta paistopisteen leipiä. Leipä on sellainen mitä ostan usein muualta. Ja karkit, koska irtokarkkipistettäkään Lidlissä ei ole. Mutta nuo leivät ja irtokarkit ovat sellaisia mitä harvemmin tarvitsen muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on viissiin se sama katkeroitunut K kauppias joka ennenkin on tehnyt Lidl aloituksia :-D
Tai sitten aspergeri ihminen jonka pasmat menee sekaisin kun kaupasta ei löydykkään juuri siihen ruokaan kaikkia tarvittavia ainesosia kun mitä hän on päättänyt syödä, eli jumittaa eikä osaa soveltaa.
Mulle on ihan sama missä ap käy ostoksilla, ja samaa toivoisin apnkin ajattelevan muista ihmisistä...
Lidlstä löytyy kyllä muutakin kuin perunaa ja makkaraa ;-)
Olen miettinyt samaa mutta todellisuudessa nämä ketjut satavat aina lidlin "laariin" kun viestejä lukee, joten vain tyhmä k-kauppias harrasataisi tällaista. Toki sillähän suomessa aloitettiin lidlin savustaminen mutta lidl käänsi sen eduksi itseleen. Lidliin voi myös ehdottaa tuotteita valikoimiin jos jotain ei ole. Tietenkin useimmiten on sama vastaus kuin alepallakin ettei oteta kun ei ole menekkiä, tai s ketju ei ole suostunut tilaamaan tuotetta joita muissa heidän kaupoissaan on lähikauppaani kun heitä ei vain huvita. Kaikki samanlaisia eikä mistään saa kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan jaksa käydä kauppareissulla kahdessa eri kaupassa ja siksi jokainen Lidl-kokeiluni on ollut pettymys. Käyn ehkä kerran puolessa vuodessa Lidlissä kauppalistani kanssa ja joudun JOKA IKINEN KERTA täydentämään ostoslistaani S-Marketissa.
Onko Lidl sellaisille ihmisille, jotka ostavat lähinnä perunaa, jauhelihaa ja kurkkua? Prosessoituja makkara-
ja lihatuotteita, keksejä, muroja, valmiskastikkeita ja sen sellaista?Eilen olisin tarvinnut rasvatonta UHT-maitoa mökille. Eli maitoa, jota voi pitää lämpimässä. Oli ainoastaan kevyttä. Mies olisi halunnut Coca Cola Light -pullon. Ei ollut. Oli vain Pepsi Maxia ja Lidlin omaa litkua. Tavallista tyynypurkkaa etsin pitkään, mutta jätin lopulta ostamatta, kun en tavoittanut henkilökuntaa kuin kassalta. Jotain ksylitolittomia hubbabubbamaisia purkkia löysin, mutta ne nyt ovat vähän eri asia.
Tunnut olevan aika kokkaustaidoton jos väität ettei Lidlistä löydy mitään. Itse ostan pääasiassa ruokani Lidlista enkä ole ostanut sieltä kertaakaan perunoita.Myöskään valmisruokaa ei meillä harrasteta ja ihan hyvin löytyy hyviä käsittelemättömiä, maustamattomia raaka-aineita ruoanvalmistukseen.
Toki tajuan jos on noin ennakkoluuloinen ja joustamaton, niin varmaan pelottaa asioida kaupassa missä ei ole noita töllössä ja muualla mainostettuja brändituotteita.
Meillä ei juuri limsaa juoda joten en käsitä kitinää siitä jos cokista ei Lidlistä saa.Rasvaton maito sopii hyvin hyönteisten torjuntaan eikä paljon muuhun.
Kevytmaidon rasva varmaan turmelee sut justiinsa, lol.
Rasvaton maito ja lightcola ovat epäterveellisimpiä litkuja mitä olemassa on..
Ei pitäisi saada ihmisravinnoksi myydä tuollaisia, kun yhä on ap:n kaltaisia reppanoita, jotka tuohon kevytmuttapainavastiprosessoituhöttö -puhallukseen lankeavat.
Lightjuomat aiheuttavat riippuvuutta ja lisäävät sokerinhimoa entisestään..
Laita palautetta suoraan Lidlille, voisivat jopa kuunnella ja laajentaa valikoimaansa.
L, S, K ainoat elintarvikekaupat, joten kovin vähän Suomessa muutenkaan valinnanvaraa tai kilpailua yhtään missään.
Alkokin on nyt paljastunut vastuuttomaksi monopolikeinottelijaksi, jossa ei piitata kansanterveydestä pätkääkään. Monopolin tarkoitus on aina tehdä rahaa pyramidin huipulle ja sidosryhmille, vaikka kuinka muuta seliteltäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli Lidlistä ei pitäisikään saada kaikkea, vaan nimenomaan ne perusasiat. Eli ei maksa vaivaa, en todellakaan jaksa käydä kahta kertaa jonottamassa kassalle ja etsiä kahdesta kaupasta tarvitsemani, kun saan ihan kaiken sieltä S-Marketistakin.
Siis kuka hullu menee ensin jonnekin Lidliin jonottamaan perunoita ja hakee kastikeainekset sitten muusta kaupasta? Kenellä on aikaa tällaiseen!?!
ap
Minä käyn usein sekä lidlissä että Prismassa, hyvin on aikaa esim viikonloppuna ja vapaapäivinä viettää vähä kauemmin aikaa kaupassa
Juu, Stokkalta voi käydä ostamassa saman kurkun ja jauhelihan kun Lidlistä, ja maksaa niistä 30% enemmän. Mut onhan se hienoa. Ehkä samalla somepäivitys, #stockmann #luxury