Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskuja yli 200€ edestä, tilillä satanen. Kela myönsi 30€. Millä maksan laskut??

Vierailija
13.06.2017 |

En ole yleensä tarvinnut toimeentulotukea, mutta nyt hain ja päätöksen mukaan olen oikeutettu tuohon 30€. Liitteenä oli sellaiset laskut, jotka hyväksytään perusmenoiksi toimeentulotuessa, laskuja yhteensä 210€ edestä.

Niin että millä yhtälöllä pitäisi saada kaikki maksettua ja vielä elääkin jollain??

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama tulee kirjoitti:

Joku päivä vaan loppuu nämä tuet. Nytkin valtio velkaantuu kovaa vauhtia. Valtion tehtävä ei ole elättää kansalaista niinkuin jotku vieläkin luulevat. Kun raha loppuu valtiolta niinkuin nyt on käymässä vähentyy ensin tuet ja sitte ne loppuu. Tulee köyhyyttä, ihan kuten muuallakin. http://velkakello.fi/

Me maksetaan niin korkeita veroja, tuloista, alvina jne. että kyllä niistä pitää saada joskus jtn takaisin.

Tiedätkö mitä tapahtuu, jos tukijärjestelmä poistuu? Satojatuhansia ihmisiä, joilla ei ole mitään menetettävää aloittavat ryöstelyn ja väkivallan.

Vierailija
62/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie seurakunnalle. He voivat auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis käyttänyt muut tulosi väärin jos laskuihin ei riitä rahat. Toimeentulotuessa lasketaan selkeällä kaavalla tulot minus hyväksyttävät menot ja jos lopputulos jää alle rajan niin sen saa toimeentulotukena.

Tiedätkö, kun ihmisillä voi olla aika tavalla niitä hyväksymättömiä menoja. Itsekin elän juuri seuraavat reilut kaksi viikkoa parilla kympillä, kun piti maksaa kaksi terveyskeskuskäyntiä ( ei korvattavia yli 40) silmätipat ja keratosis pilarisvoide. Kaikki olivat pakollisia. Niihin meni tämän viikon ruokaraha ja haaveet toppatakista eli mennäänpä vielä marraskuukin syystakissa.

Suututtaa joka kerta, kun ihmiset valehtelevat, että tuet liian suuria tai sun täytyy olla joku baarissanotkuja, jos tuet ei riitä. Olen valitettavasti tukien armoilla ja tämä on yhtä hiton kurjuutta ja penninvenytystä. Jos saat edes parikymppiä säästöön, niin hajoaa joku puhelin tai ainoista talvikengistä vetoketju. Sitten ihmiset vielä moralisoi mikset ole säästänyt pahan päivän varalle. Koska elän täysin kädestä suuhun.

Vierailija
64/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin sosiaalitoimeen laskut mukaan, kun hain toimeentulotukea, että pystyivät maksamaan ne. Esim sähkölaskun maksoivat, mutta jotain nettiä eivät. Lähettivät sitten ne hyväksymättömät laskut takaisin mulle.

Olen itse tehnyt esimerkiksi niin, että keräsin käpyjä, maalasin ne joko kullan tai hopean väriseksi, laitoin narun ja myin joulukoristeina.

Ulkoilutin/hoidin koiria. Ostin lankaa ja neuloin peiton ja myin.

Läheisiltä olen saanut tavaroita myyntiin: stereot, golfbägi, sukset yms. Mitä he eivät itse jaksa myydä, ja saan pitää rahat.

Lankoja saa ilmaiseksikin, ja kierrätyskeskuksesta halvalla.

Vierailija
65/65 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minkä ikäinen? Perheetön vai perheellinen. Elämänhallinta on suhteessa ikään muistapa se ja yritä tsempata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi