Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti että inhoan vaateshoppailua. En ikinä löydä mitään :(

Vierailija
13.06.2017 |

Olin tänään 4,5h kiertämässä vaatekauppoja. Saldo pyöreä 0. Vihaan mun vartaloa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jäätävää etsiä jotain kun ei löydä

Vierailija
2/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. En juuri koskaan ehdi saada ajallaan jotain, mitä "kaikilla muilla" on eli muut kyllä selkeästi löytävät. Olen nyt vuosikausia etsinyt muun muassa sopivaa parkatakkia tai ylipäätään takkia ja "pikkumustaa" sekä uima-asua. Ei tule mitään, tosi turhauttavaa.

Olen päätynyt siihen, että mulla on jotenkin vanhanaikaisen mallinen keilmainen pötkövartalo. Vaatteiden mitoitus ja mittasuhteet eivät vaan istu. Lisäksi pitäisi vielä olla tällaiselle kalpealle sopivia neutraaleja murrettuja värejä ja miellyttäviä kuvioita ja tyyli. Vaikeaa on.

Inhoan sitä, että kaikki omistamani ja käyttämäni vaatteet ovat kompromissihankintoja. Jotain on pakko päällensä pukea, en voi odottaa maailmantappiin sitä täydellistä vaatetta millaisia muut tuntuvat hankkivan noin vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiertelit halvemmissa ketjumyymälöissä, niin tuo on vain terveen ihmisen merkki... 😄

Vierailija
4/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole sinussa vaan nykyajan vaatteissa!!! Suuremmissa ketjuliikkeissä ne tehdään vain tietyntyyliselle vartalokoolle ja muunalisia muotoja ei oteta huomioon. Itselläkin nykyään rsim farkkujen oston olen unohtanut kokonaan ja ostan vain stretch farkkuja koska ne vain eivät istu. Joko minulla on pohkeet kuoliossa tai sitten sopivat sieltä mutta lantiolta 5 kokoa liian suuret. Olen reitevä ja nämä nykymallit on heinäsirkoille!! Samoin paidat. Aivan järkyttävän mallisia ja kokoisia laatikoita. Ja olevinaan "high fashion" tyylisiä jotka ei oikeasti käy kellekkään normi ihmiselle. Itse ostelen kirppiksiltä paljon,sillä koen että löydän "oman tyylistiä" vaatteita sieltä enemmän.

Vierailija
5/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin teininä silloin tällöin kolmen kaverin kanssa isommassa kaupungissa shoppailuretkellä. Muistan että tulin vaan pahalle tuulelle, kun kiersin sata liikettä ja sovitin tuntikausia eikä mikään ollut hyvä. Happamana seurasin kun kaverit sovittivat suunnilleen mitä vaan mistä tykkäsivät ja kas, se sopi päällekin ja näytti hyvältä. Se tuntui suorastaan epäreilulta, huonolta vitsiltä.

Nykyään sama meininki, mutta en enää halua ketään seurakseni kun lähden pettymyskierrokselle.

Vierailija
6/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä. Täälläkin on yksi shoppailun vihaaja, joko en löydä mitään tai sorrun ostamaan heräteostoksia.

Vierailija
7/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans niin kyllästyny kiertelemään vaatekauppoja kun mitään ei löydä. Vituttaa olla tällänen läski ja laihduttaminenkaan kun ei ihan hetkessä sentään tapahdu. 

Nykyään tilaan kaikki vaatteet netistä. Ei tarvi ku hakea pakettiautomaatista, sovittaa ja jos ei sovi, lähettää takas ja tilata eri kokona.

Ei myöskään tuu hikiseksi, kun ei tartte ravata kaupassa ees taas pukukoppiin ja hakea taas uutta vaatetta ja taas pukukoppiin ja ja..

Vierailija
8/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa netistä.

Ei paljon auta minua ainakaan. Ensin selaan tuntikausia, sitten odotan päiväkausia, suoritan turhauttavan sovituksen kotona ja palautan. Toki tuosta jää pois se kaupoissa kulkeminen ja julkisella paikalla päälle vyöryvä paska mieli, se on plussaa.

Vierailija
9/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sulle vinkki: Zalando, Boozt, Ellos, House of Fraser, Asos.

Vierailija
10/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle vinkki: Zalando, Boozt, Ellos, House of Fraser, Asos.

En ole ap.

Joo, käytän, mutta palauttelen sitten suurimman osan, koska mallit ja koot on mitä on. Samat ongelmat sielläkin. 

Olen lyhyt 158 cm, mutta ulkomaisten kauppojen petite-koot on lahkeista liian lyhyitä. Yläosissa  36 on usein leveä teltta ja joskus vaan mittasuhteiltaan vain pitkille tehtyjä. Ja kommentoijille tiedoksi, että en aio laihduttaa, kun en omasta mielestäni ole ylipainoinen (58 kg). 

Vierailija
11/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. En juuri koskaan ehdi saada ajallaan jotain, mitä "kaikilla muilla" on eli muut kyllä selkeästi löytävät. Olen nyt vuosikausia etsinyt muun muassa sopivaa parkatakkia tai ylipäätään takkia ja "pikkumustaa" sekä uima-asua. Ei tule mitään, tosi turhauttavaa.

Olen päätynyt siihen, että mulla on jotenkin vanhanaikaisen mallinen keilmainen pötkövartalo. Vaatteiden mitoitus ja mittasuhteet eivät vaan istu. Lisäksi pitäisi vielä olla tällaiselle kalpealle sopivia neutraaleja murrettuja värejä ja miellyttäviä kuvioita ja tyyli. Vaikeaa on.

Inhoan sitä, että kaikki omistamani ja käyttämäni vaatteet ovat kompromissihankintoja. Jotain on pakko päällensä pukea, en voi odottaa maailmantappiin sitä täydellistä vaatetta millaisia muut tuntuvat hankkivan noin vain.

Just näin. Itse olen etsiny kivaa kesätakkia nyt kolme vuotta. Tuo kompromissihankinta on hyvä kuvaus asiasta. Mun kropan malli on kai omena, eli isot rinnat, ei vyötäröä, hoikat jalat. Nyt pitkään muodissa olleet väljät, lyhyet ja laatikkomaiset yläosat eivät todellakaan toimi, näytän niissä joltain kirkonkellolta tai tikkarilta. Vituttaa.

Joku kommentoija puhui kun ei löydä vaatteita ylipainon vuoksi, no, minä olen 2 vuotta sitten laihduttanut melkein 20kg ja kuvittelin että nyt shoppailutaivas aukeaa, kun on normivartaloinen. Ei. Se vaatteiden osto on ihan yhtä vaikeaa vieläkin :/

Nettishoppailua harrastan myös, siinäkin 98% tilatuista vaatteista menee palautukseen. Kaikista no.9 kommentoijan mainitsemista on tullut tilattua, sekä lukuisista muistakin.

Kolmoselle sen verran, että olin tänään valmis pistämään n. 1000€ likoon vaatteisiin. Ajatuksena oli, että jos löydän jotain kivaa, vaikka vähän kalliimpaakin, niin ostan. Halusin hankkia ns. perusvaatevaraston. Kävin myös näissä kalliimmissa putiikeissa kuin halvoissa ketjuliikkeissäkin. Mitään ostettavaa en löytänyt.

Eikun nyt narrasin, ostin YSL:n yli 30€ huulipunan, siinä kun ei tarvinnut löytää oikeaa kokoa ja mallia *nauraa kyynelten läpi*

Ap

Vierailija
12/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you.

Vaatteita ainakin mainostetaan aikalailla kahdella vartalotyypillä: hoikat mallivartalot tai pulleat muodokkaat vartalot. Mainokset ei yhtään houkuttele mua ostamaan niitä vaatteita, koska en koe olevani mainosten kohderyhmää.

Kun olin iso, niin en tuntenut todellakaan kuuluvani tuohon "great girls" -osioon, koska olin vain iso mutten todellakaan muodokas.

Vähän kadehdin niitä, jotka voi ostaa vaatteita netistä, itse en voisi koskaan, koska vain sovittamalla voin tietää, miten vaate minulle sopii, ja yleensä ei sovi. Kun vaate on mainoskuvassa jonkun ihannevartalon päällä (joko se hoikka malli tai se muodokas great girl), niin en osaa siitä yhtään päätellä, miltä se mun päällä näyttää.

Eipähän ainakaan mene rahaa paljon vaatteisiin, kun sopivia vaatteita on niin vaikea löytää tällaiselle epäsopusuhtaiselle ja epänaiselliselle vartalolle.

Vierailija
13/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa netistä. Täälläkin on yksi shoppailun vihaaja, joko en löydä mitään tai sorrun ostamaan heräteostoksia.

Mitä se auttaa, ei ne vaatteet istu sen paremmin päälle sovitti niitä kotona tai kaupan sovituskopissa.

Vierailija
14/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perun sanojani, tokihan voisin siis tilata vaatteista netistäkin, mutta en ole koskaan perehtynyt tuohon palautukseen, että miten se toimii. Jos palauttaa voi ilmaiseksi, niin voisin harkita netistä ostamistakin. Olen tähän asti pitänyt sitä jotenkin vaivalloisena vain ja tuntuu typerältä ensin ostaa vaatteita ja sitten palauttaa, ihan kuin se olisi jotenkin "huijaamista". Mutta kai sitä monet tekee, vai?

(nro 12)

Vierailija
15/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista löytyy.

Vierailija
16/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa vartaloani vaan vaatekauppiaita, ja vaatevalmistajia. Miksi ei voi tilata suomalaiselle naiselle sopivia vaatteita, vaikka ne jossakin vinkuintiassa valmistetaankin?

Isorintaisen naisen ainoa vaateongelma ei suinkaan ole rintaliivit. Ei nimittäin ole ihan helppo löytää edes pitkää takkia, jossa alaosa ei olisi hirmuinen teltta, kun yläosa on sopiva. Edestä napitettavat vaatteet eivät ole koskaan sopivat. Kaksiosaisia asuja voi ostaa vain silloin, kun ala- ja yläosa myydään erikseen, 

Jaa ettei mene paljon rahaa? Silloin kun löydän oikein mieleisen vaatteen, se maksaa suunnilleen saman verran kuin autoni. Harvemmin sattuu löytymään myös oikea koko.

Vierailija
17/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin teininä silloin tällöin kolmen kaverin kanssa isommassa kaupungissa shoppailuretkellä. Muistan että tulin vaan pahalle tuulelle, kun kiersin sata liikettä ja sovitin tuntikausia eikä mikään ollut hyvä. Happamana seurasin kun kaverit sovittivat suunnilleen mitä vaan mistä tykkäsivät ja kas, se sopi päällekin ja näytti hyvältä. Se tuntui suorastaan epäreilulta, huonolta vitsiltä.

Nykyään sama meininki, mutta en enää halua ketään seurakseni kun lähden pettymyskierrokselle.

Tää on niin tuttua! Nykyään menen aina yksin vaateostoksille, poikkeuksetta. Pettymyskierros, tosiaankin. Kiukun- ja pettymyksenkyyneleet eivät olleet tänäänkään kaukana.

Ap

Vierailija
18/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt vastauksen ongelmaasi. UFF. Löydän sieltä joka kerta jotain kivaa. Siellä on koon ja värin mukaan lajiteltuna vaatteita, niin nappaan aina pinon ja sovitan ja aina löytyy joku kiva. Olen löytänyt paljon laatumerkkejä ja monet kehuvat että ompa kiva vaate, mistä olet ostanut -tyyppisesti

Vierailija
19/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perun sanojani, tokihan voisin siis tilata vaatteista netistäkin, mutta en ole koskaan perehtynyt tuohon palautukseen, että miten se toimii. Jos palauttaa voi ilmaiseksi, niin voisin harkita netistä ostamistakin. Olen tähän asti pitänyt sitä jotenkin vaivalloisena vain ja tuntuu typerältä ensin ostaa vaatteita ja sitten palauttaa, ihan kuin se olisi jotenkin "huijaamista". Mutta kai sitä monet tekee, vai?

(nro 12)

Juu, tilattu on monet kerrat. Ja melkein yhtä monta kertaa palautettu koko satsi. Kannattaa käyttää kauppoja, joissa ilmainen palautus. Ap

Vierailija
20/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös komppi second hand myymälöille, uff, fida, ihan joku kirpparit, tori ja huutis jos myyjä samassa kaupungissa ja sovitus onnistuu. Noin olen löytänyt kaikki parhaimmat vaatteeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi