Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita lopettajia?

29.03.2006 |

Plussasin toissapäivänä ja yritän nyt lopettaa tupakan polttamista. Kävin ostamassa nikotiini inhalaattorin ja välillä siitä sitten " sauhuttelen" . Onko muita, jotka yrittää lopettaa. Ois kiva vaihdella kuulumisia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinani poltin puoliväliin raskautta. Kun sitten havaittiin että lapseni kasvu oli kohdussa oli hidastunut, lopetin polttamisen kuin seinään. Lapseni syntyi hätäsektiolla etuajassa, sillä sydänäänet laskivat rajusti supistusten aikana. Syntymäpaino oli alhainen ja pienokaiseni vietti ensimmäisen elinviikkonsa vauvateholla happikaapissa. En tiedä (eikä kukaan muukaan) mistä johtui, mutta oma syyllisyyteni ja itseinhoni oli valtava. Nyt tämä neiti on pian neljän vanha ja aivan ihana lapsi. Syyllisyys on silti aina olemassa ja se on elämänkumppanina pahin mahdollinen. Itse muuten lopetettuani kävin parvekkeella ihan tavan vuoksi, ilman tupakkaa. Auttoi paljon!

Vierailija
2/13 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3s päivä menossa ja pinnaa kiristää. Toi nikotiini inhalaattori kyllä onneks auttaa jonkun verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan lähtökuopissa tän lopettamisen kanssa. Vakaa päätös on, että en enää osta yhtään askia. Menskut on muutaman päivän myöhässä ja haluan savuttoman raskauden. Takaporttina on kylläkin vielä se, että minulla oli pari askia varalle ostettuna kotiin, joita siis nyt polttelen säännöllisen epäsäännöllisesti. Pahoinvointi vie aika hyvin tupakointihalutkin. Mutta jos tupakoita on vielä pidempään tallella niin lauantaiaamuna en kyllä polta enää niitäkään.

Olen miettinyt nikotiinituotteiden käyttöä, mutta luulen, että yritän ensin olla ihan ilman mitään. Nopeammin olisi sitten vierotettu koko hommasta.

Osallistuin vielä siihen lopeta ja voita kisaankin. Jos siitä vaikka saisi lisämotivaatiota lopettamiselle. En kyllä usko, että raskauden lisäksi tarvitsisin lisämotivaatiota. On tää niin tärkee asia mulle ja mun miehelle.

(t-71)

Vierailija
4/13 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, missä mun ajatukset taas on. Mä vaan sepustan omaa tilannetta ja oikeesti mun piti myös parilla sanalla kehua sun päätöstä ja toivottaa oikein hyvää menestystä lopettamiselle!

(t-71)

Vierailija
5/13 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu nyt jotain viikon polttamatta ton inhalaattorin avulla. Nyt on voinut jo tiputtaa tota nikotiinin määrää huomattavasti. Mulla tää toimii näin hyvin. En olis pystynyt ilman tota korvaustuotetta.

Ai niin Onnea paljon raskaudesta!!!

Vierailija
6/13 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikkoja 16+2 ja lopetin raskauden alussa tupakoinnin. Oli kyl hirmunen taistelu mutta kyl kannatti. Olin polttanu 10v ja nyt en kyl alotakkaan kun sen pois sain elämästä. Paras oli kun ilman mitään lopettaa, eka vähentää vaik 1-2 ja sit pikkuhiljaa vaan puolikas sillon tällön, kyl se siitä sit jää. En olis uskonu itestäni et pystyn siihen kun oli niin vaikeeta alkuun mutta kyl se onnistuu! Hirveesti tsemppiä ja voimia ja hyvää kevään odotusta! -pilvi-

Vierailija
7/13 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on tupakaton elämä kulkenut? Mulla on tänään ensimmäinen kokonaan ilman tupakkaa päivä. Eilen vielä muutaman poltin ja eipä ne kovin hyviltä tupakoilta maistuneet kun omatunto kolkutti pikkusen puolesta. Vielä en ole mitään kummoisia vieroitusoireita nikotiinista kokenut enkä ole edes ajatellut, että käyttäisin mitään nikotiinituotteita. Varalta mulla on kyllä nikotiinipurkkaa laatikossa. Kaikki keinot on sallittuja kun tupakasta haluaa eroon.

Toivottavasti sulla Ria on tupakoimattomuus jatkunut. On se niin iso asia masussa kasvavalle ja niin turha " nautinto" meille äideille.

(t-71)

Vierailija
8/13 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on muitakin lopettajia. Mulla on sujunut hyvin tää homma. Yhtään tupakkaa en ole polttanut.En nyt muista tarkkaan et miten pitkään jotain puoltoista viikkoa kai olen ollut polttamatta. Välillä kyllä tekee ihan hirveesti mieli, mutta inhalaattoria suuhun vaan aina silloin. Mulla ei mee enää paljoa päivässä noita inhalaattori kapseleitakaan.

TSEMPPIÄ KOVASTI KAIKILLE LOPETTAJILLE EDELLEEN!!!!:)

Vierailija
9/13 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan älyttömän helppoa olla ilman tupakkaa. En oikeestaan ole oireillut ollenkaan. Ehkä ne oireet tulee vasta parin päivän päästä. Harvoin edes muistuu mieleen koko tupakka. On ilmeisesti niin paljon muuta ja parempaa ajateltavaa pääkopassa, ettei sinne yks rööki mahdu. Pikkuvauva masussa saa minut leijailemaan pilvissä. Tää on aivan ihanaa!

(t-71)

Vierailija
10/13 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaahan se paljon kun on motivaatio korkealla ja mikäs sen paremmin motivoi kun pieni elämä masussa:)

Mulla on välillä kyllä noita himoja polttaa, mutta en anna periks. Helpottaa kyllä kokoajan mitä pidemmän aikaa olen ollut ilman.

Jatketaan samaan malliin!

Vierailija
11/13 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako nikotiini valmisteita käyttää raskauden aikana? Purkkaa, laastareita ja inhalaattoria???? Eiks niissä ole kieltoja?

Vierailija
12/13 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no niissä lukee, ettei suositella ellei pysty lopettamaan ilman. Nikotiiniahan niistä tulee vain 1/3 tupakkaan verrattuna ja kaikki muut myrkyt jää pois (ne n.4000myrkkyä) joten varmaan voi omaa harkintaa käyttää kumpi on parempi. Siis tosiaan jos ei pysty lopettamaan ilman. Mä en olis pystynyt.

Vierailija
13/13 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka-askissakin on varoitustekstit, joten ei nekään vaarattomia ole. Ei tupakoijalle eikä sikiölle. Mun mielestä sun Pirre olisi parasta tutkia nikotiinivalmisteiden varoitustekstit ja keskustella sitten vielä lääkärin/terkkarin/neuvolan/farmaseutin kanssa mikä olisi sulle paras ratkaisu tupakoinnin lopettamiseen. Mä suosittelisin lopettamaan tupakoinnin mahdollisimman pian jos olet jo raskaana.

Mun mielestä korvaushoito on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tupakointi. Siinä jää useimmat myrkyt tulematta kehoon vaikka nikotiinia tuleekin. Kaikki ei kuitenkaan pysty lopettamaan ja uskon, että jo tupakoinnin vähentäminenkin on parempi kuin että jatkaa samaan tapaan kuin ennen.

Mulla kesti raskauden toteamisesta muutama päivä, että olin kokonaan tupakatta. Ensin vähensin polttamista huomattavasti ja tänään on menossa kolmasta päivä kokonaan ilman röökiä. Korvaustuotteita en ole käyttänyt. Mulle tää tapa on sopinut ja jos tää ei jollekin toiselle sovi niin voihan aina palata entiseen tapaan, mutta ainakin on yrittänyt. Tämä tapa on ainakin ilmainen (ja röökirahat jää vauvanvaatteita varten).

Joten suurta yritystä ja jaksamista tuleviin koitoksiin!

(t-71)