Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elintaso on ansaittava, se ei ole automaattinen ihmisoikeus

Vierailija
13.06.2017 |

Nyt kun taas eräs itse itseään luuseriksi kutsuva täällä avautui ja poti huonoa omaatuntoa saamattomuudestaan ja työttömättömyydestään, jo vain vihervassarimammakerho hyökkäsi valistamaan, että "ihmisarvo ei riipu tuottavuudesta tai työnteosta."

No miten sen nyt ottaa. Onko ihmis- tai itseisarvo, että voi viettää suhtkoht miellyttävää elämää? Vai riittääkö ihmisarvoiseen elämään, että tulee toimeen ja tinkii siitä muusta, minkä toiset työssäkäyvät tai muuten onnekkaat pystyvät itselleen kustantamaan?

Mun mielestä sosiaalituet voisivat olla maltillisempia ja vastikkeellisia. Muussa tapauksessa pari-kolmenkymmenen vuoden päästä meillä on entistä isompi joukko täysin perusterveitä työikäisiä, jotka vaan eivät jaksa keskittyä opiskeluun ja työntekoon mutta jotka kuitenkin, saavutetun edun periaatteen takia, vaativat hyvää elintasoa ja sen nousua samassa suhteessa kuin itse varallisuutensa rakentavat.

Jos puhutaan puhtaasti arvofilosofiasta, kai kaikella elollisella on oma arvonsa, mutta ei kaikki elollinen ole samanarvoista. Että näin. Jos ei mihinkään itse pysty, saa peruselatuksen mutta se kämppä keskustassa ja 3000 käyttörahaa on itse ansaittava.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan sosiaalitukea ja olen täysin työkyvytön. Mitä se vastikkeellisuus minun kohdalla sitten olisi?

Sinun mitä ilmeisimmin on alettava ruikuttamaan koko rahalla..??

Liikkuvatko sinun huulet ja toimivatko sormet?? Keksin sinulle heti jotain käyttöä jollekin 16 tuntistä päivää tekevälle sinkkuihmiselle. Jos nämäkään eivät toimi, niin jos esim. jos nuolisit muutaman työntekijän kengän puhtaaksi, niin heille tulisi edes vähän parempi mieli, ennenkuin verottaja kuittaa heidän palkastaan rahat sinulle. 

Miksei samantien rimjobia, sukupuolesta riippumatta? Sillä vallasta ja kontrollistahan tässä on kyse.

Vierailija
82/82 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahon uusnatsisiiven mediakommandohan se täällä levittää ihmisarvokriittistä sontaansa esittäen eri rooleja ja käyden keskustelua itsensä kanssa. Noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä