Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko laittanut välejä poikki myöhästelijään?

Vierailija
13.06.2017 |

Minulla alkaa olla mitta niin täynnä yhtä ystävääni, joka on aiheuttanut minulle tosi ikäviä tilanteita tämän takia.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdimme tyttöjen vkonlopulle Köpikseen ja yksi myöhästelijä myöhästyi koneesta.

Meidän piti mennä samalla kimppataksilla. Soitin kun lähdin minun luota, sanoin ollaan 15-20 min päästä hänen luonaan. Herätin, ei ollut pakannut, passi hukassa. Sanoin tule omalla taksilla, emme odota.

Soitti koko vkonlopun ajan jokaiselle, en viitsinyt edes vastaa puhelimeen.

Lopulta jättäytyi porukasta.

Esim joulun aikaan, yli 10 v, olemme käyneet fine dine paikassa syömässä.

Otamme 6 ruokalajin menyyn ja ensiksi odotamme toista vartin, sitten alamme syömään ja hlö saapuu jälkiruuan aikaan.

Viime joulukuussa en edes varannut hänelle paikkaa. On ikävä ravintolalle, kun menettää yhden henkilön tulot.

Pari v sitten soitin hänelle pari h oletkotulossa, tietenkin. Varttia vaille kysyin missä on, piti jäädä ylitöihin. Ei edes itse soittanut.

Oli yrittänyt soittaa monelle 4 h myöhässä, kun tiesi jäämme kaupunkiin, mutta kukaan ei vastannut.

Ihminen ei itse tiedä mitä menettää, joka on tiett huippuikävää. Osa porukasta tulee monen sadan km päästä.

Vierailija
22/58 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti jotkut myöhästelijät saavat itsensä töihin ajoissa sen jälkeen, kun aletaan uhkailla potkuilla. On vaikeaa olla suuttumatta jatkuvasta myöhästelystä, kun menet lopulta leffaan yksin tai muihin näytöksiin kesken esityksen sen takia, että toinen on vähintään puoli tuntia myöhässä yms. On siis vain välinpitämättömyyttä myöhästelijältä, kun joku aikataulu kuitenkin onnistuu. En jaksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.Laitan jatkossakin jos on tarvis.

Vierailija
24/58 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällainen myöhästelijä. Onneksi muutkin ystäväni ovat. Joten sovittu aika on lähinnä suuntaa-antava. Toki jos on ehdottoman tärkeää menemistä niin pyritään saapumaan täsmällisesti.

Ongelmia teettää silloin, kun pitäisikin tavata vähän säntillisempi kaveri. Voin jo monta tuntia etukäteen alkaa stressaamaan ja valmistautumaan, jotten varmasti olisi myöhässä. Mulla on vain todella huono ajantaju. Voin varata vaikka muutaman tunnin aikaa valmistautumiseen mutta puolentoista tunnin kohdalla huomaan, että edelleen esim. etsin päällepantavaa, vaikka pitäisi olla jo menossa. Tämä ei nyt tietenkään ole kenenkään muun kuin itseni syy ja häpeänkin omaa myöhästelyäni. Olen itse hieman etääntynyt tällaisista säntillisistä kavereista, koska hävetti aina vaikka olisin ollut "vain" 5min myöhässä mutta, jos toinen saattoi olla jo 20 min etukäteen odottamassa. En kyllä välien katlaisemista silti ymmärrä, ainakaan ystävien kohdalla. Ensin voi kokeilla esim. sitä että myöhästelevälle kaverille sopii vaikka vartin aikaisemman ajan. En tarkoita, että myöhästelymyöhästely millään lailla olisi hyväksyttävää mutta jos voi katkaista välit ennen kuin edes itse ottanut aihetta puheeksi tms. niin tuskin kovin tärkeästä ystävästä kyse.

Jos ystävä on luotettava ja hyvä niin yksi myöhästeli ei ystävyyttämme pilaisi. Saapuisin itse vain myöhemmin sitten paikalle myös.

Vierailija
25/58 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskiivis-aggressiivisuutta tuollainen. "Myö ollaa miettimäs mihkä bussii männää jos tuo poeka sais vaatteet piälle". Että oottakeepa toenennii tunti ihan rauhassa.

Ja sama kylässä, "nymmyömännääkauppoo", tarkoitti sitä että tunti odoteltiin ulkovaatteet päällä että joku saisi päätettyä mitä laittaa päällensä. Noh, se olikin helppo siitä sitten siirtyä ulos ja kotiinmenevään bussukkaan. Saatesanoina että tais olla parasta unohtaa koko helahoito. "Mtääh!!!, Tuostako nyt suutuitta, vastahan kymmenen minsaa män??"

Ei enää elämänhallintaongelmaisia vitkuttelijoita, kiitos.

T. Acca

Vierailija
26/58 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tällainen myöhästelijä. Onneksi muutkin ystäväni ovat. Joten sovittu aika on lähinnä suuntaa-antava. Toki jos on ehdottoman tärkeää menemistä niin pyritään saapumaan täsmällisesti.

Ongelmia teettää silloin, kun pitäisikin tavata vähän säntillisempi kaveri. Voin jo monta tuntia etukäteen alkaa stressaamaan ja valmistautumaan, jotten varmasti olisi myöhässä. Mulla on vain todella huono ajantaju. Voin varata vaikka muutaman tunnin aikaa valmistautumiseen mutta puolentoista tunnin kohdalla huomaan, että edelleen esim. etsin päällepantavaa, vaikka pitäisi olla jo menossa. Tämä ei nyt tietenkään ole kenenkään muun kuin itseni syy ja häpeänkin omaa myöhästelyäni. Olen itse hieman etääntynyt tällaisista säntillisistä kavereista, koska hävetti aina vaikka olisin ollut "vain" 5min myöhässä mutta, jos toinen saattoi olla jo 20 min etukäteen odottamassa. En kyllä välien katlaisemista silti ymmärrä, ainakaan ystävien kohdalla. Ensin voi kokeilla esim. sitä että myöhästelevälle kaverille sopii vaikka vartin aikaisemman ajan. En tarkoita, että myöhästelymyöhästely millään lailla olisi hyväksyttävää mutta jos voi katkaista välit ennen kuin edes itse ottanut aihetta puheeksi tms. niin tuskin kovin tärkeästä ystävästä kyse.

Jos ystävä on luotettava ja hyvä niin yksi myöhästeli ei ystävyyttämme pilaisi. Saapuisin itse vain myöhemmin sitten paikalle myös.

Samanlainen ilmoittautuu. Itse en jaksa enää tavata munakellon kanssa kyttääviä ystäviä. He usein luovat tarkkoja minuuttiaikatauluja jo viikkoja etukäteen, en jaksa enää sellaista aikatauluttamista kun olen vapaalla.

Vierailija
27/58 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varsinaisesti pistänyt välejä poikki, mutta en ole yrittänyt aktiivisesti nähdä, olen antanut suhteen kuihtua. Kaveri ei ole aiheuttanut myöhästelyllään mitään "vakavaa" esim. rahanmenetystä maksetuista käyttämättömistä lipuista tms. mutta otan myöhästelyn niin voimakkaasti että aina kun nähtiin olin aina aluksi jo kiukkuinen siitä että hän myöhästyi. Usein myös odottelin ulkona kylmissäni häntä kun piti mennä lenkille.

Minäkin olen toiminut näin. En enää itse aktiivisesti ottanut yhteyttä enkä ehdottanut näkemistä hänen soittaessaan, ja tapaamiset jäivät sitten pois.

Kaverini ei siis ollut myöhässä minuutteja, vaan saattoi tulla vaikka ryhmätyötapaamiseen niin myöhään, että se oli jo ohi. Mikään ei auttanut, kuten tietyn bussin lähtöajan sopiminen ("harjasin hampaat enkä sitten ehtinyt bussiin") tai kun sanoin, että tilaan keskustan ravintolasta noutoruuan valmiiksi tietyksi kellonajaksi, että päästään sitten syömään  kolmannen kaverin luokse (odottelin kylmenevä ruokalaatikko sylissäni ravintolan edessä, koska hän oli ajatellut, ettei ruoka kuitenkaan luvattuun aikaan ole valmista).

Edellisessä asunnossani minulla oli naapuri, jonka kanssa tehtiin asioita yhdessä, ja jolla oli vähän vastaava aikakäsitys. Kun opin sen, ei se kuitenkaan niin haitannut, koska laitoin omat jutut valmiiksi ja sitten otin vaikka torkut odotellessani.

Vierailija
28/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut välejä poikki, mutta myöhästelijöiden kanssa en sovi mitään sellaista, joka olisi kiinni meistä riippumattomista aikatauluista. En siis matkusta heidän kanssaan ulkomaille, en mene laivaristeilyille, leffaan, konsertteihin tms. Lisäksi tapaan heitä yleensä paikoissa, joihin mulla olisi muutenkin asiaa juuri sinä päivänä. Esimerkiksi voimme sopia käyvämme stadissa oluella terassilla, mutta en mene stadiin vain terassireissua varten vaan ainoastaan, jos mulla on sinne muutakin asiaa. Käyn ensin hoitamassa asiani ja vasta sitten terassille.  Näille myöhästelijöille sanon myös, että lähden stadista kotiin viimeistään esimerkiksi klo 19. Kaveri voi sitten itse kotona hengaillessaan miettiä, kannattaako hänen enää edes lähteä stadiin vai unohdetaanko koko juttu. Mua ei haittaa, vaikka koko terassilla käyminen jäisi väliin, olenhan kuitenkin saanut hoidettua asiat, joiden vuoksi stadiin alunperin lähdin. 

Pääkaupunkiseutulaisena kuitenkin ymmärrän myöhästymisiä. VR:n lempinimikin nykyisin on Venaa Rauhassa. Kännyköiden aikakaudella näistä voi kuitenkin ilmoittaa, jos odottaa asemalla ja junavuoro on taas jälleen kerran liian kylmän, liian kuuman, liian märän, liian kuivan tai jonkun muun syyn vuoksi peruuntunut tai juna seisoo jossain asemien välillä eikä ole aavistustakaan, milloin se jatkaa matkaansa.  

Muiden kuin sarjamyöhästyjien kanssa kumpikin katsoo etukäteen reittioppaasta aikataulut ja sovimme sen mukaan, missä näemme ja milloin. Kun toinen tulee esim Espoosta ja toinen Vantaalta, harvoin osuu bussit tai junat ihan samaan aikaan, joten toinen joutuu odottamaan ehkä varttin. Suurin osa ystävistäni ja kavereistani on sellaisia, että ovat mieluummin reilusti liian aikaisin paikalla kuin minuutinkaan liian myöhään. Meille tämä ei ole ollut mikään ongelma, koska odotusajan voimme käyttää kahvilassa käymiseen tms. 

29/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen pomo oli kanssa aina myöhässä ja kerran meni ihan totaalisesti hermot kun lähemmäs kymmenen alaista odotti kun pomo oli ruokatunniltaa palatessa jäänyt käytävälle juttelemaan niitä näitä. tein kyllä etittäin selväksi että olmeisesti hänen aikansa on tärkeämpää kuin meidän kaikkien muiden aika yhteensä. Meni äijä vaikeeksi kaikien edessä eikä uskaltanut sanoa kulle mitään pitkään aikaan. Totesin samalla että jatkossa minä lähden tekeen töitä jos herra ei suvaitse itse olla kutsumissaan kokouksissa paikalla ja hän saa henkilökohtaisesti hakea paikalle jos minua tarvitaan.

Omassa aktiivisessa tuttavapiirissä ei enää kul säheltäjiä pahemmin ole, joissain satunnaisissa tutuissa joo ja satunnaisssa tapahtumissa. Mä olen päättänyt aina sanoa suoraan heille että tajuuko he haaskanneen mun aikaa jos mun toleranssit on ylittynyt ja todellakin esim kyyti jää saamatta kun kylöästyn oottaan. Toleranssini vaihtelee päivän, tapahtuman ja henkilö yhtälönä.

Vierailija
30/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun on tärkeä pitää kiinni omista rajoistasi. Jokaisen on. Et suostu asioihin jotka rikkoo sua vastaan ja sanot siitä reilusti, ei tarvi martyroida, huutaa tai syytellä.

Et voi pakottaa toista muuttamaan omaa käytöstään, voit vain muuttaa omaasi. Esimerkiksi näin: ota oletukseksi että hän myöhästyy, omien aikataulujesi turvaamiseksi. Älä sovi hänen kanssaan tapaamisia tiukkoihin väleihin. Mieti aina etukäteen miten kauan voit odottaa, mieti vaihtehtoinen tekeminen odotusajalle. Mieti varasuunnitelma siltä varalta että hän ei ehdi ollenkaan paikalle, varsinkin jos tapaamisessa oli tarkoitus hoitaa joku asia. Kerro etukäteen että "joudun lähtemään klo xx" ja kerro se uudestaan jos häntä ei näy, valitellen ja harmitellen mutta ei syytellen. Syyttely vain provosoi toista, viesti menee syvemmälle perille kun ihminen ei ole provosoituneessa tilassa.

Kyllä se nyt on fakta,että aikatauluista kiinni pitäminen on ihan asia,joka kuuluu perus käytästapoihin. Ilmeisesti kuulut itse näihin hälläväliä oleviin tyyppeihin,joiden mielestä toisten ihmisten täytyy ruveta tekemään ns. Vara suunnitelmia,jotta nämä prinsessat tai prinssit voivat jatkaa huoletta omia touhujaan välittämättä toisista ihmisistä. Jos klo 20.00 on sovitti tapaaminen ,niin silloin sinne ilmestytään sovittuna ajankohtana. Mikäli on jotain niin tärkeää,ettei pääse sovittuna ajankohtana,niin voi ottaa luurin käteen ja ilmoittaa siitä toiselle osapuolelle. Mutta kun näitä tapamyöhästelijöitä on nykyään paljonkin,jotka ovat ottaneet sen opikseen vaan.

Kyllä minulle on ainakin jo lapsesta asti opetettu,että kunnioitetaan ihmisiä ja kunnioitukseen perustuu myös aikataulujen noudattaminen. Tottakai joskus kaikki on myöhässä,mutta näillä tapamyöhästelijöillä on asenne se,ettei heidän myöhästely haittaa,joka taas kertoo ihmisen itsekkyydestä. Jos sovittu meno peruuntuu toisen välinpitämättömyyden vuoksi,niin voi vilkaista omaa käyttäytymistä. Kenenkään ei tarvitse ruveta passata eikä hyysätä ihmistä,joka tahallaan aiheuttaa harmia toisille ihmisille omalla käytöksellään.

Vierailija
31/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheni on krooninen myöhästelijä. Syynä on hänen työntekemisen tapansa: kun vastaan tulee viraston käytävillä joku, jolle hän on ajatellut puhuvansa asiasta x jotakin, hän käyttää heti tilaisuuden hyväkseen. Hän myös soittaa työpuheluja ollessaan matkalla seuraavaan kokoukseen, ja jos puhelu pitkittyy, hän myöhästyy.

Erinomaisen aikaansaava ja taitava hän on, joten tätä myöhästelyä katsotaan läpi sormien.

Vierailija
32/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaverin kanssa olen, mutta häneen liittyi muutakin häikäilemätöntä touhua, jota en halunnut enää vierestä katsoa...

En tiedä voiko näitä edes oikeastaan myöhästelyksi kutsua. Itse olin 22 ja tämä kaverini oli 30, olimme opiskelemassa samassa koulussa ja tutustuimme opiskelun yhteydessä. Kerran koulusta lähtiessä sovimme, että hän tulee luokseni kahville, mutta että hän käy nopeasti tsekkaamassa hevostaan siinä välissä ja tulee sieltä suoraan. Lähdimme koululta yhdeltä, hän tuli iltapäiväkahville kahdeksalta illalla. Tällöin ajattelin, että omaa tyhmyyttäni, en vain tiennyt miten kauan hevosen "katsomisessa" menee.

Vähän tämän jälkeen sovittiin, että teen lauantaina lounaan luonani. Lauantai tuli, tein lounaan kuten sovimme, akkaa ei näkynyt missään. Ei vastannut puhelimeen ja ilmestyi luokseni vasta illalla alaovien jo suljeuduttua...oli lähtenyt jonkun hyvän panon perään, kun sen jätkän likkakaveri oli ollut jossain muualla ja oli vihdoin koittanut tilaisuus. Mulle ei ilmeisesti tarvinnut myöhästymisestä/suunnitelman muutoksesta ilmoittaa.

Lopulta vedin herneen nenään, kun kolmena perättäisenä perjantaina hän ilmoitti tulevansa luokseni kahville ja olevansa luonani 20-30 minuutin kuluttua. Ekalla kerralla katoin pöydän koreaksi ja keitin kahvit valmiiksi. En kertaakaan sen jälkeen. Ei ilmestynyt tyyppi paikalle, ei ilmoittanut muutoksesta eikä ekalla kerralla vastannut soittooni, kun olisin kysellyt missä mennään. Sen jälkeen en enää vaivautunut.

Näin häiriintyneeseen käytökseen en onneksi ole törmännyt ennen enkä jälkeen tämän paski*isen!

Vierailija
33/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi pakottaa toista muuttamaan omaa käytöstään, voit vain muuttaa omaasi. Esimerkiksi näin: ota oletukseksi että hän myöhästyy, omien aikataulujesi turvaamiseksi. Älä sovi hänen kanssaan tapaamisia tiukkoihin väleihin. Mieti aina etukäteen miten kauan voit odottaa, mieti vaihtehtoinen tekeminen odotusajalle. Mieti varasuunnitelma siltä varalta että hän ei ehdi ollenkaan paikalle, varsinkin jos tapaamisessa oli tarkoitus hoitaa joku asia. Kerro etukäteen että "joudun lähtemään klo xx" ja kerro se uudestaan jos häntä ei näy, valitellen ja harmitellen mutta ei syytellen. Syyttely vain provosoi toista, viesti menee syvemmälle perille kun ihminen ei ole provosoituneessa tilassa.

Periaatteessa nämä ovat mielestäni hyviä neuvoja, mutta jos vuodesta toiseen joudut tekemään varasuunnitelmia, toistamaan yksinkertaisia asioita ja suoraan sanottuna paapomaan toista, aikuista ihmistä, niin ei siinä ole yhtään mitään järkeä.

Minä toimin noin. Lopulta en enää jaksanut. Miksi minun pitäisi olla se, joka joustaa koko ajan?

Vierailija
34/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kans myöhästelee aina. Monesti tarjoaa kyytiä ettei tarvi mennä bussilla tai taxilla. No jos kyydin ottaa vastaan, niin tulee 30-90min myöhässä hakemaan.. Yleensä olisi siis jo perillä aikaisemmin, mitä hänen kyydillään. Tämän vuoksi menen mielummin vaikka taksilla, olenpahan ainakin ajoissa sovituissa tapaamisissa.

Puolisonsa on samanlainen. Joskus ihmetellyt miten kestää niin kauan. Olin heidän kyydissään kun vastasi puhelimeen "olen tulossa, jo xx kohdalla", jonne siis matkaa vielä 10km.. Tai jos ovat kylässä niin puhelimessa kerrotaan "lähden nyt tulemaan", mutta tunti - pari voi vielä vierähtää sohvalla istuessa omaa puhelinta selatessa. En ymmärrä miksi pitää valehdella näin. Ymmärrän jos myöhästyy ja siihen on syy, mutta tiedetään että on myöhässä tai ei ole edes aikomusta olla ajoissa eikä voi sitä sanoa.

Vierailija
35/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäksi palkkaamani teini-ikäinen oli jatkuvasti viisi-kymmenen minuuttia myössä, joten annoin hänelle kenkää...

(Palkkasin kunnollisen täysi-ikäisen hänen tilalleen.)

T: kahvilayrittäjä

Vierailija
36/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäksi palkkaamani teini-ikäinen oli jatkuvasti viisi-kymmenen minuuttia myössä, joten annoin hänelle kenkää...

(Palkkasin kunnollisen täysi-ikäisen hänen tilalleen.)

T: kahvilayrittäjä

Jos olisi useita työntekijöitä ja vuorot menisi ristiin (1 pärjäisi hetken omillaan), niin olisin itse vain vähentänyt palkasta tai se 5-10min olisi pitänyt tehdä vuoron perään. Sulkemisaikaan loppuvaa vuoroa ei siis olisi voinut käyttää ko. henkilölle. Mutta onhan tuo oikein ja pätevä syy irtisanoa. Ei ole muilla mukava odottaa että milloin pääsee pois, kun ei seuraavaa näy.

Vierailija
37/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut välejä poikki, mutta en myöskään ymmärrä myöhästymistä. Siis joo, toki jokaiselle voi tulla tilanne, että kertakaikkiaan itsestä riippumattomista syistä ei pääse ajoissa paikalle, vaikka onnettomuus tukkii tien tai VR tekee mitä VR tekee parhaiten. Mut silloin ilmoitetaan. Muutoin lähdetään siten, että ehditään sovitusti. 

Vierailija
38/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelijät ovat piittaamattomia toisten ajasta sekä vallankäyttöä.

Kymmenen minuuttia odotan ja senjälkeen se on ohi tapaaminen minun kanssani. En anna hyppyyttää itseäni. Jos ystävä ei arvosta minua en minäkään häntä.

Aikaisemmin kun oli sovittu tapaaminen sinne tultiin. Nyt kännykkäaikana soitetaan 15-45min ennen että tulikin muuta. Mitens tämän asian kanssa?

Vierailija
39/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa nämä ovat mielestäni hyviä neuvoja, mutta jos vuodesta toiseen joudut tekemään varasuunnitelmia, toistamaan yksinkertaisia asioita ja suoraan sanottuna paapomaan toista, aikuista ihmistä, niin ei siinä ole yhtään mitään järkeä.

Minä toimin noin. Lopulta en enää jaksanut. Miksi minun pitäisi olla se, joka joustaa koko ajan?

Ei näin! Vaan se sarjamyöhästelijä kuuluu tuohon varasuunnitelmaan. Sinä suunnittelet, mitä haluat tehdä ja toteutat sen välittämättä siitä, sopiiko se sarjamyöhästyjälle vai ei. Sarjamyöhästelijä ei koskaan kuulu ykkössuunnitelmaasi. Varasuunnitelma siis on, että sarjamyöhästyjä tuleekin mukaasi. Näin ei mene hermot eikä jää tekemättä asiat, joita olisit halunnut tehdä. Eikä tarvitse joustaa. 

t. Nro 29

Vierailija
40/58 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti jotkut myöhästelijät saavat itsensä töihin ajoissa sen jälkeen, kun aletaan uhkailla potkuilla. On vaikeaa olla suuttumatta jatkuvasta myöhästelystä, kun menet lopulta leffaan yksin tai muihin näytöksiin kesken esityksen sen takia, että toinen on vähintään puoli tuntia myöhässä yms. On siis vain välinpitämättömyyttä myöhästelijältä, kun joku aikataulu kuitenkin onnistuu. En jaksanut.

Et kai ole leffassa lörpöttelijä? Ei siellä tarvita seuralaista pitämään kädestä ja kertomaan koko salille juonenkäänteitä. Suut tukkoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän