Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vanhemman mielenterveyshäiriö tehdä kasvattamisesta rankempaa?

Vierailija
12.06.2017 |

Onko merkitystä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, varsinkin puolisolle.

Vierailija
2/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Se voi tehdä mahdottomaksi koko vanhemmuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Se voi tehdä mahdottomaksi koko vanhemmuuden.

Riippuu varmasti mikä häiriö on kyseessä.

Minulla on kaksi häiriötä diagnosoitu, mutta hoidan silti kodin ja lapset, hyvin.

Mutta kyllähän tämä lapsiperhearki on minulle itselleni huomattavasti kuormittavampaa kuin terveille. Emmekä harrasta 'aktiviteetteja' varmaankaan yhtä paljon kuin jotkut perheet.

Mutta meillä on kyllä hyvä tukiverkko sukulaisista.

Vierailija
4/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Älytön kysymys. Rankkaa puolisolle ja kamalaa lapsille.

Vierailija
5/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai, typerä kysymys. Mielenterveysongelmat tekee yleensä jo elämästä ylipäätään rankempaa joten tietysti myös lasten kasvatus on todennäköisesti rankempaa.

Vierailija
6/9 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman mielisairaus sairastuttaa pahimmassa tapauksessa lapsen ja puolisonkin. Riski on moninkertainen ns. normiperheeseen verrattuna.

http://finfamipirkanmaa.fi/lapsena

Ikävä sanoa näin, eivät he tietenkään sitä tahallaan valitse. Toivottavasti ko. vanhempi on terapiassa ja syö lääkkeensä eli yrittää parantua. Ja hyvä olisi tosiaan ylläpitää mahdollisimman normaalia perhearkea, lapselle on tärkeää saada harrastaa ja olla kaverien kanssa. Tukiverkot kannattaa ehdottomasti hyödyntää, ja tukiperhettä harkita, jos omasta takaa ei ole suvusta tukea.

Vierailija
7/9 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
8/9 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyshäiriöitä on todella paljon erilaisia ja vakaavusaste voi vaihdella paljon. Avaa asiaa vähän lisää, niin voidaan miettiä tätä juuri sinua mietityttävän tapauksen näkökulmasta?

Vierailija
9/9 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Ja meillä on toinen lapsi varsinkin oireillut. Toisaalta taas, olen onnistunut katkaisemaan sukupolvien jatkumon mitä tulee paskaan vanhemmuuteen ja muihin ongelmiin joten luulen että monissa asioissa olen jopa parempi äiti kuin moni muu. Mutta raskasta tämä on ollut kaikille, myös puolisolle ja vaatinut minulta pitkän terapian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi