Haluaisin kissan, mutta ei mies tykkää kissoista
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään vaihtokauppa. Lähetä mies tänne ja kissa tulee paluupostissa. Kisu on kyllä jo melko iäkäs, kuitenkinhyvän näköinen ja nuorekas ikäisekseen, syö vähän ja viihtyy kotona. Onko miehellä vastaavat ominaisuudet?
Hyväkuntoinen ikäisekseen, syö vähän ja viihtyy kotona talvet. Kalastuskaudella saattaa kadota pariksikin viikoksi, mutta palaa takaisin ja joskus tuo saaliitakin näytille. Mutta taidan pitää kuitenkin miehen, olen ahne, haluan molemmat.
Oi, kalastava mies! Kyllä kissa tykkäisi! Kiehnäisi säärtä kun mies palaa kalantuoksuisena kotiin, ja häntä täristen kävisi saaliin kimppuun. Kyllä siinä karumpikin mies heltyisi, kun saisi niin vilpittömiä kiitollisuuden osoituksia!
anteeksi tähän on kyllä pakko kommentoida että kaikki kissat eivät tykkää kalasta,tällainen on myös meidän Artturi kissamme joka ei syö kalatuotteita,se tykkää enemmänkin possun sydämmestä,munuaisesta,ja kanasta
Mitä kaloja olet tarjonnut? Kissat ovat tässä asiassa tosiaan keskenään erilaisia, mutta myös kalalajilla on väliä. Yllättävän moni kissa vieroksuu lohta. Jotkut rakastavat muikkuja, toisia ne eivät kiinnosta pätkääkään. Särkien kanssa sama. Kaverin kissan opetin syömään ahventa, mutta sille kelpaa vain vasta järvestä nostettu, turha mitään kalatiskin sinttejä tarjota. Ja pitää olla perattua ja fileoitua. Kun taas oma entinen kissani veti ahvenet päineen evineen kaikkineen, vaikka luulisi että olisi kurkussa pistellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään vaihtokauppa. Lähetä mies tänne ja kissa tulee paluupostissa. Kisu on kyllä jo melko iäkäs, kuitenkinhyvän näköinen ja nuorekas ikäisekseen, syö vähän ja viihtyy kotona. Onko miehellä vastaavat ominaisuudet?
Hyväkuntoinen ikäisekseen, syö vähän ja viihtyy kotona talvet. Kalastuskaudella saattaa kadota pariksikin viikoksi, mutta palaa takaisin ja joskus tuo saaliitakin näytille. Mutta taidan pitää kuitenkin miehen, olen ahne, haluan molemmat.
Oi, kalastava mies! Kyllä kissa tykkäisi! Kiehnäisi säärtä kun mies palaa kalantuoksuisena kotiin, ja häntä täristen kävisi saaliin kimppuun. Kyllä siinä karumpikin mies heltyisi, kun saisi niin vilpittömiä kiitollisuuden osoituksia!
anteeksi tähän on kyllä pakko kommentoida että kaikki kissat eivät tykkää kalasta,tällainen on myös meidän Artturi kissamme joka ei syö kalatuotteita,se tykkää enemmänkin possun sydämmestä,munuaisesta,ja kanasta
Mitä kaloja olet tarjonnut? Kissat ovat tässä asiassa tosiaan keskenään erilaisia, mutta myös kalalajilla on väliä. Yllättävän moni kissa vieroksuu lohta. Jotkut rakastavat muikkuja, toisia ne eivät kiinnosta pätkääkään. Särkien kanssa sama. Kaverin kissan opetin syömään ahventa, mutta sille kelpaa vain vasta järvestä nostettu, turha mitään kalatiskin sinttejä tarjota. Ja pitää olla perattua ja fileoitua. Kun taas oma entinen kissani veti ahvenet päineen evineen kaikkineen, vaikka luulisi että olisi kurkussa pistellyt.
no tuota lohta ollaan sille kissanruoka purkista yritetty syöttää joskus mutta kissa on joka kerta nyrpistänyt sille nenäänsä pitää vielä kokeilla silakalla,jospa se sitten maistuisi.
Kesäkissan tarina
lainaus:Liisa Aaltonen
"Tuijotti ovea pieni kissa, oli aivan hädissään.
Minä se täällä, avatkaa ovi, onhan jo pimeää.
On nälkä ja jano, unikin jo, minua paleltaa.
Tuo metsäkin huokuu pelottavasti, on jo kuurassa maa.
Ovi aukeni silloin, kun mansikat tuoksui, säteili taivas ja maa.
Ilo kaikui kallion kupeelta, sirkat soitteli viuluaan.
Aurinko hitsasi ahjossaan, lintujen kuoro soi.
Kelli kissa nurmella selällään ja onnen maljasta joi.
Nyt pysyy ovi suljettuna, nukkuu portailla vainaja.
Sillä jäätynyt pisara poskellaan ja silmät suljettuna.
Se pisara hyljätyn kyynel on, se itkunsa itkenyt on.
Vain yksi ovi armahti hyljätyn, pääsi lämpöön ja valohon.
Nyt kissojen taivaassa hyljätty, siellä kyynel on pyyhitty pois.
Saa nukkua helmassa armahtajan, mikä parempi olla vois.
Via dolorosa oli viimeinen polku kesäisen lemmikin.
Muistele lähditkö mökiltä Sinä puhtain sydämin"
Mulla oli aikoinaan ihana tyttökissa. Olin äitini ja teini-ikäisen veljeni luona käymässä, kissa mukana.
Veljellä oli aina kotona iso lössi kavereitaan, niitä mököttäviä teinipoikia. Kissalla sattui olemaan alkava kiima-aika joten hän oli aivan haltioissaan talossa ramppaavista nuorista uroksista. Poikien tullessa, kissa odotti innoissaan jo ovella ja flirttaili poikien kanssa.
Yksi veljeni kavereista sanoi inhoavansa kissoja ja yritti väistellä kissan huomiota. Eihän se kissalle käynyt, misuthan tykkää just noista välinpitämätöntä näyttelevistä kolleista :)
Mulle jäi elävästi mieleen kuinka kissa meni päättäväisesti sohvalla istuvan nuoren miehen eteen, nosti sievät etukäpälänsä pojan polville ja kurotti päätään poikaan päin viehkeästi naukuen haluten huomiota häneltäkin. Siinä murtui teinin kova kuori hetkessä ja kohta poika jo silitteli kisua.
Onneksi olen allerginen kuten lapsemekin. Keskustelu kayty.
Tiedän yhden kissan, josta myös kissoja inhoavat ihmiset tykkäsivät. Se oli sellainen oranssi maatiaiskissa, joka oli ollut vanhalla mummolla ennen kuin perhetuttumme sai sen. Se oli vähän pullukka, leppoisa kissa, joka ei tullut hinkuttamaan itseään sua vasten, mutta tykkäsi jos se otettiin syliin ja silitettiin. Ei tarvinnut pelätä, että olisi lapsia tai ylipäänsä yhtään ketään kynsinyt. Huonekalut ja verhotkin jätti rauhaan. Ei juossut vieraiden pihoilla ja pikkulinnut säilyivät hengissä, kun ei se niitä viitsinyt pyytää. Hiiren saattoi joskus tuoda.
Sellaisen jos joskus löytäisi niin tulisi itselle eka lemmikki taloon.
Tykkään mirreistä haluaisin silittää mirriäsi vastakarvaan.
Mun mies haluaisi koiran, mä en.
Meillä on 4 pientä lasta ja mulla kädet täynnä puuhaa. Miehellä pitkät työpäivät ja nytkin pari viikkoa työmatkalla. Koiranhoito olisi lähes täysin mun harteillani.
En ole valmis sitoutumaan 10-15 vuodeksi eläimen hoitamiseen ja kouluttamiseen. Ajatuskin ahdistaa.
Mielestäni mulla on oikeus kieltäytyä, vaikka koirat kivoja onkin ja mies haaveillut omasta jo monta vuotta.