Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet all inclusive lomalle?

Vierailija
12.06.2017 |

Miksi? Eikö olisi hienompaa kokea paikallisia ravintoloita kuin nököttää hotellin ravintolassa syöden kuivaa pizzaa ja nugetteja. Ymmärrän pienten lasten kanssa matkustelevia, mutta pariskuntia sukuineen, jotka lähtee tälläiselle lomalle en ymmärrä. Mikä saa sinut lähtemään tälläiseen white trash lomalle?

Kommentit (316)

Vierailija
201/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua roikkua lomallani netissä googlettamassa ravintoloita, minulla on lomalla kännykkä ja tietokone kiinni...

Vierailija
202/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua roikkua lomallani netissä googlettamassa ravintoloita, minulla on lomalla kännykkä ja tietokone kiinni...

Niin kun oikeasti ei edes tarvitse roikkua ja se puhelin on sinulla mukana ja auki aikuisten oikeasti aina. Sitäpaitsi olet vauvapalstalla muutenkin koko valveilla olo ajan trollamassa, joten valehtelusi kännykän kiinni pitämisestä ei mene läpi. Jäit kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei liity tähän oikeastaan mihinkään, mutta onko kukaan käynyt Malediiveilla ja paljon siellä maksaa all-inclusive?

Paljon. Oltiin miehen kanssa siellä maaliskuussa ja yhteensä koko paketti (otettiin finnmatkojen kautta koska halvempi) eli lennot, hotelli, al a carte all inclusive 14 vuorokautta oli yhteensä 14000€.

Meillä 1,5 vuotta sitten lokakuussa 11 päivää hela hoito kahdelta aikuiselta ja yhdeltä lapselta 7300 euroa. Tjäreborgin kautta, siellä voi itse valita aikataulunsa ja tekevät sitten tarjouksen erilaisilla lentoaikatauluilla.

Vierailija
204/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmillaan all inclusive on täysi helvetti, valikoima voi olla suuri ja ruoka laadultaan hyvää, mutta itse olen ainakin viikossa JOKA kerta saanut tarpeekseni.  Ja väkisinkin ne "paikalliset" herkut on kuitenkin isoina erinä valmistettua ns. laitosruokaa Esim. Espanjassa hotellin all inclusiven paella, ei ollut paellaa nähnytkään. Inhoan myös sitä, että ruoan joutuu hakemaan itse, enkä koe sitä mitenkään helppona lasten kanssa. Ensin haalit ruokaa lapselle tai parille, sitten itsellesi, ja pahimmillaan joka kerran jonotat uudelleen. 

Joku väitti, että all inclusivesta ei saisi turistiripulia niin helpolla. Tätäkään en allekirjoita, miettikää nyt sitä turistien määrää kauhomassa sitä ruokaa samoilla kauhoilla, pesemättömillä käsillä... Ja entä sitten allergiat, sama kauha kiertää pahimmillaan monessa ruokalajissa, kun kaikki turistit eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä, varsinkaan kitattuaan koko päivän sitä "ilmaista" kaljaa.  Itselläni on herkkä maha saamaan turistiripulin, ja joka kerta sen olen all inclusive -lomilla pitänyt. Tripadvisorissa on kattavasti esitelty myös ravintoloita, ja ainakin itsellä nämä täällä hyviksi arvioidut kohteet harvoin ovat olleet huteja ja itsekin näitä arvioita aktiivisesti teen.

Muutenkin all inclusivessa on vaikea kestää sitä muiden turistien määrää. Mitä isompi ketjuhotelli, sitä kamalampi ryysis. Nautin ruokani mieluummin rauhallisemmassa ympäristössä, ja kaikkein mieluiten siellä missä paikallisetkin syövät. 

Juu, molempia tapoja testattu niin monta kertaa, ettei ikinä enää all inclusivea minulle. Esim. aamupalan nautin kyllä mielelläni hotellilla. Olen kuitenkin sellainen, että haluan nähdä ja kokea paljon, eikä pelkkä altaalla loikoilu jaksa kiinnostaa. Silloin all inclusive on vain pallo jalassa.

Kahden tähden AI koettu. Paremmassa AI ei kiskota kaljaa kaksin käsin.

Kokeiltu kaikki kolmesta viiteen tähteen, sama homma. Mitä isompi hotelli, sen pahempi.

Vierailija
205/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä saa kivan laskun kun googlailee ravintoloita EU:n ulkopuolella.

Vierailija
206/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eikö olisi hienompaa kokea paikallisia ravintoloita kuin nököttää hotellin ravintolassa syöden kuivaa pizzaa ja nugetteja. Ymmärrän pienten lasten kanssa matkustelevia, mutta pariskuntia sukuineen, jotka lähtee tälläiselle lomalle en ymmärrä. Mikä saa sinut lähtemään tälläiseen white trash lomalle?

Niin kait tiedät että vanhimmat elintarvikkeet ja ruuat saa ravintolasta, varsinkin jos ostat listan yläpäästä jotain gourmeeta niin se on saattanut tulla ravintolaan sisään takaovesta puoli vuotta sitten ja ollut pakastmessa siitä asti.

Ruuan suhteen parhaan ruuan saa tekemällä itse suomalaisista raakaaineista....sitä varten ei kannata ulkomaille lähteä. Sään ja kulttuurin takia asia on sitten jo toinen....mutta maailman puhtaimmat ruuan raakaaineet tulee Suomesta.

Vierailija
207/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille anannan vinkiksi jota eivät löydä ravintolaa että lukevat tripadvisorista paikallisista ravintoloista etukäteen ja kirjaavat miellyttävät osoitteineen ja tietoineen menusta ylös. Silloin voi vain valita minkä jo hyväksi havaitun vaihtoehdon haluaa kokea. Sitten voi jutella paikallisten kanssa kysyäkseen suositteluita ravintolaksi(ihan rohkeasti) tai käyttää puolihoitoa johon liittyy ruoat. Ovat usein aika monipuolisia hotellilla ja kannattaa tarkistaa nekin etukäteen jolloin voi päättää haluaako syödä hotellilla vai ei.  Jonain iltana se voi olla ihan loistava vaihtoehto.

Nimenomaan aikaa säästää tämä.

Vierailija
208/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten itsekin sanoit tulee sekä helpommaksi että halvemmaksi kun on useampia lapsia mukana. Aikuisporukalla ei tulisi mieleenkään! Silloin on juuri eri paikoissa syöminen ja juominen pitkän kaavan mukaan yksi loman kohokohtia! Sääli on että niin paljon noita all inclusive palveluita käytetään koska ne kyllä tehokkaasti tappavat kaiken paikallisen yrittäjyyden ja lopulta lomakohteessa on vain vieri vieressä isoja all inclusive lomakomplekseja eikä mitään muuta.

Vierailija
209/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kait tiedät että vanhimmat elintarvikkeet ja ruuat saa ravintolasta, varsinkin jos ostat listan yläpäästä jotain gourmeeta niin se on saattanut tulla ravintolaan sisään takaovesta puoli vuotta sitten ja ollut pakastmessa siitä asti.

Ruuan suhteen parhaan ruuan saa tekemällä itse suomalaisista raakaaineista....sitä varten ei kannata ulkomaille lähteä. Sään ja kulttuurin takia asia on sitten jo toinen....mutta maailman puhtaimmat ruuan raakaaineet tulee Suomesta.

Parhaiten saat selville kunhan vaivaudut ennakoimaan vähällä vaivalla katsomaan paikallisista ravintoloista arvosteluita etukäteen.  Tietenkin jos ei haulua toima viisaasti niin sitten voi syytellä kaikkea muuta kuin omaa saamattomuutta.

Vierailija
210/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei liity tähän oikeastaan mihinkään, mutta onko kukaan käynyt Malediiveilla ja paljon siellä maksaa all-inclusive?

Paljon. Oltiin miehen kanssa siellä maaliskuussa ja yhteensä koko paketti (otettiin finnmatkojen kautta koska halvempi) eli lennot, hotelli, al a carte all inclusive 14 vuorokautta oli yhteensä 14000€.

Meillä 1,5 vuotta sitten lokakuussa 11 päivää hela hoito kahdelta aikuiselta ja yhdeltä lapselta 7300 euroa. Tjäreborgin kautta, siellä voi itse valita aikataulunsa ja tekevät sitten tarjouksen erilaisilla lentoaikatauluilla.

Katsottiin kyllä Tjäreborgin kauttakin, mutta ihan yhtä kallis oli. Lennothan tuosta ei maksa kuitenkaan lopulta paljoa, ehkä 600-900€/henkilö. Isoin lovi lompakkoon tulee hotellista ja se on samanhintainen otti mistä tahansa. Harrastetaan omatoimimatkailua, mutta nyt pakettihinta vaan oli halvempi. Meillä oli myös Qatar airwaysin todella hyvät lennot, Tjäreborgin tarjonta Etihadin ja Turkish Airlinesin lennot eivät olleet yhtä hyviä aikataulullisesti ja vaihtoaika mukaanluettuna.

Malediiveilla on aika eritasoisia hotelleja. Meidän hotelliin olisi saanut ehkä nippa nappa viikoksi tuohon hintaan kaksi henkeä.

Vierailija
211/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan miehen kanssa matkustaessa ja vielä kahden pienen lapsenkin kanssa tehtiin reissuja niin, että hotelli oli vain tukikohta ja muuten kierreltiin paikkakuntaa. Varsinkin iltaisin ruokailu oli yksi päivän kohokohdista. Kolman lapsen synnyttyä ensimmäinen reissu tehtiin oikein turistirysien turistirysään Turkin Belekiin ai-hotelliin. Ja mikä lepoloma se olikaan! Isommat lapset nauttivat uimisesta ja herkkujen syömisestä, minä leikin pienimmän kanssa leikkipaikoilla ja mentiin aikaisin nukkumaan. Sen jälkeen ollaan tehty molemmilla tavoilla reissuja, niitä missä mennään koko ajan ja sitten näitä totaalisia lepolomia, joissa suurin työ on vääntäytyä aurinkotuolista lähimpään ruokintapaikkaan.

Jos oikeasti haluaa lyödä aivot narikkaan niin ai-loma on oiva vaihtoehto, vaikka silloin ei välttämättä edes tiedä missä maassa on :)

Vierailija
212/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi googlettaa niitähän on kun sieniä sateella ruokapaikkoja. Minua kiinnostaa nykyään vaan kaupunkilomat ja menipaluulento ja itse hankittu hotelli netistä eikä tarvi olla viiden tähden. 

Vierailija
213/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut tasan kerran all inclusive -lomalla ja voin kertoa ettei siinä hotellissa kyllä syöty yhden yhtä nugettia. Edes ne lapset. Valikoimaa oli sen verran ettei todellakaan tarvinnut nirsoimmankaan nälkää nähdä.

Tosin me ei miehen kanssa myöskään syöty läheskään joka ateriaa hotellilla. Aamupala ja pari illallista, lounaat jäi järjestään jokainen välistä. Mut all inclusive on oikein oiva vaihtoehto ihmiselle joka haluaa lomaltaan vain olemisen sietämätöntä keveyttä.

Yleensä kun me on lähdetty miehen kanssa lomalle, tai sit lasten kanssa, meidän lomat on olleet alusta loppuun omatoimimatkoja. Lennot on varattu hyvissä ajoin ja majoitus on ollut apartments-tyyppinen, autot vuokrattu kentältä jne. Ja kieltämättä se on meille paljon parempi tapa matkustaa, sopi meidän pirtaan paljon paremmin kuin toi valmismatkaversio jossa koneesta juostaan matkanjärjestäjän bussiin ja siitä hotelliin.  Vaikka opas oli paikallinen, suomalainen syntyjään, ja kertoi historiasta ja nähtävyyksistä jne. siltikin se varsinainen kosketuspinta oikeasti paikallisiin jäi kokematta. 

Molemmat todettiin puolivälissä reissua ihan sama juttu; vaikka kierreltiin busseilla lähiympäristöä ja otettiin selvää paikoista, syötiin paikallisissa pienissä ravintoloissa ruokaa, joka tarjoiltiin muuten suurella ylpeydellä pöytään vaikka kyseessä olisi ollut makkaroita, ja kaikki oli oikeasti kaikin puolin hyvin, tuollainen hotellimatkustaminen ei vaan ole meidän juttu.

Mut en mä silti lähtisi heitä arvostelemaan jotka haluavat all inclusiven, se on heidän valintansa ja heille se suotakoon.

Vierailija
214/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan ai-loman, koska minä EN lähde lomalle syömään. En halua käyttää puolta päivää ravintolan etsimiseen ja siellä odotteluun, vaan haluan kierrellä nähtävyyksillä ja luonnossa.

Kiertelet toki nähtävyyksiä ja luontoa, kunhan kuitenkin pidät mielessä, että aina ruoka-aikaan pitää olla takaisin hotellilla.

Vierailija
215/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan ai-loman, koska minä EN lähde lomalle syömään. En halua käyttää puolta päivää ravintolan etsimiseen ja siellä odotteluun, vaan haluan kierrellä nähtävyyksillä ja luonnossa.

Kiertelet toki nähtävyyksiä ja luontoa, kunhan kuitenkin pidät mielessä, että aina ruoka-aikaan pitää olla takaisin hotellilla.

Ei tarvitse pitää huolta ruoka-ajoista, koska AI:ssa saa aina ruokaa. Rantabaarit tarjoaa vähintään sandwicheja, burgereita ja pizzaa klo 12-24.

Ruoka-aika ongelma on silloin, kun ottaa täyshoidon.

Vierailija
216/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen yleistys. Ihmisillä on erilaisia agendoja matkustaa. Kaikki eivät saa mitään kiksejä syömisestä, riittää, että maha tulee täyteen. Siksi all inclusive on kaikken helpoin ja rentouttavin vaihtoehto monelle. Lisäksi niitä on todella eritasoisia, harmi jos et ole koskaan ollut laadukkaassa.

Mikä en koskisi pitkällä tikullakaan all inclusive lomiin. Olen nähnyt tuttavieni kuvia hotellien ruuista ja ihmettellyt että mitä helvettiä ihmiset tälläiseen menee. Minulle matkustamisessa on yhtenä asiana tärkeää kokea paikallisia ravintoloita ruokineen. En saa kiksejä siitä, että syön hotellissa nuivaa nugettia vaikka mahani täyttyisi tunniksi (ravintoarvot näissä kun on mitättömät).

Ap

Ibizalla sai parempaa ruokaa all inclusivessa kuin ravintolassa. Noutopöytää rakastava mieheni oli enemmän kuin tyytyväinen, samoin lapsemme. Matka oli lahjani heille.

Vierailija
217/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen yleistys. Ihmisillä on erilaisia agendoja matkustaa. Kaikki eivät saa mitään kiksejä syömisestä, riittää, että maha tulee täyteen. Siksi all inclusive on kaikken helpoin ja rentouttavin vaihtoehto monelle. Lisäksi niitä on todella eritasoisia, harmi jos et ole koskaan ollut laadukkaassa.

Mikä en koskisi pitkällä tikullakaan all inclusive lomiin. Olen nähnyt tuttavieni kuvia hotellien ruuista ja ihmettellyt että mitä helvettiä ihmiset tälläiseen menee. Minulle matkustamisessa on yhtenä asiana tärkeää kokea paikallisia ravintoloita ruokineen. En saa kiksejä siitä, että syön hotellissa nuivaa nugettia vaikka mahani täyttyisi tunniksi (ravintoarvot näissä kun on mitättömät).

Ap

Ibizalla sai parempaa ruokaa all inclusivessa kuin ravintolassa. Noutopöytää rakastava mieheni oli enemmän kuin tyytyväinen, samoin lapsemme. Matka oli lahjani heille.

All inclusive on hyvä vaihtoehto Ibizalla. Ei tarvitse katsoa perseileviä brittejä kadulla tai ravintolassa.

Vierailija
218/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa joka päivä etsiä uutta ruokapaikkaa. Itsellä vain hyviä kokemuksia ai.

Et ilmeisesti myöskään lomillasi liiku hirveesti? Ravintoloita tulee paljon vastaan samalla kun kiertää kaupungin nähtävyyksiä.

Ap

Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikkien ruoansulatus ei vaan kestä kovin outoja ruokia ja niitä kaikenkarvaisia ravintoloita, joita tulee koko ajan vastaan? Oman hotellin ruoka voi olla sellaista turvallista keskivertoruokaa, mutta ainakin vatsa pysyy yleensä kunnossa. Mahatauti pilaa loman aivan täysin, ja pahimmassa tapauksessa sitä tuo pitemmänkin taudin tai loistartunnan mukanaan kotiin tullessaan.

Kokemuksen rintaäänellä: Mahataudin saa helpommin AI hotellin ravintolasta, kuin paikallisista ravintoloista ja jopa katukeittiöistä.

Vierailija
219/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä saa kivan laskun kun googlailee ravintoloita EU:n ulkopuolella.

Useimmissa hotelleissa on ilmainen wifi...ihan vinkkinä vaan.

Vierailija
220/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän muksut on vetäneet ihan aidossa 5-tähden luksushotellissa AI:ssa Kanarialla nugeja. siellä niitä oli sivupöydällä muiden hamppari-lihapulla-nugetti-nakki-ranskikset -tyyppisten ruokien kanssa. Toisaalta buffetpöydissä oli kaikkea äyriäisistä sushiin. Pieniä ja ihania, uskomattoman kauniisti tehtyjä toistaan mielenkiintoisempia maisteltavia herkkuja. Lisäksi runsaat lihapöydät, kaikkea löytyi possusta kanaan kokkien leikkaamana. Minusta hienoa oli, että ruokaa on joka lähtöön. Jos meidän ruokarajoitteinen 3-vuotias halusi syödä nugettia, lihapullaa ja semmoista, niin hyvä, että niitä oli tarjolla. Ei tuo mitään erikoisia kuitenkaan välitä syödä, perunaa ja kanaa ehkä ja vähän kurkkua sekä tomaattia.

AI-hotellit on edullisia. Jos 3-tähden kurppainen huoneistohotelli maksaa vaikka 2000 euroa, niin 3000 Eurolla saa paljon tasokkaamman ja paremman hotellin AI:lla. Eikä se estä, ettei joskus voi syödä muuallakin. Säästö suurimman osan ruuista syömällä ja vapaalla juomaoikeudella maksaa jo takaisin tuon hintaeron ja loppu on plussaa paremmasta hotellista. Erityisesti juomatarjoilua arvostan. Ei tarvi avata lompakkoa koko ajan, että saa juomista tai jädeä. Ja kyllä, itsekin saadaan ne viinilasit, vaikkei alkoholi missään kärjessä lapsiperheen lomalla olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi