Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset muutamat treffit ja drinkkien maksu

Vierailija
11.06.2017 |

Pakko kysyä, mietityttääkö tämä asia muita naisia. Suomessa kun olen kasvanut, niin en ole koskaan ottanut itsestäänselvyytenä että mies maksaisi ekoilla (jopa parilla) treffeillä juomat/ruuat ravintolassa.

Mulle tulee aina ihan supervaivautunut olo kun tulee drinkkienmaksun aika. Yleensä en halua edes mennä syömään ekoilla treffeillä, varsinkin jos jännitän vähänkin niin ei ruoka maistu. Useimmiten kaivankin rahapussia esiin, ihan vain eleenä siitä etten oleta että mies on se joka maksaa.
Voiko tuollaista tilannetta hoitaa mitenkään fiksusti? Vinkkejä?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varaudun maksamaan itse, kaivan juurikin sen rahapussin esiin, mutta pisteet mies saa kotiin jos sanoo "mä maksan nää molemmat" :)

Vierailija
2/67 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin sanoa että ravintola illallista en tarjoa treffikumppanille ellei tosi superisti ole treffit sujunu, se 40-50e on vähän liika tarjottavaa melkein tuntemattomalle ihmiselle.

Mutta sitten kahvit ja pienet syötävät voin tarjota, myöskin pari drinkkiä. Elikkäs n. 15e voin treffeillä tarjota.

Ja opiskelija olen niin rahaa on rajallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen aina törkeesti etuajassa, jotta voin ottaa itselleni pitkän juoman etukäteen. Esim 24 cl viiniä, sitä juo pitkään. Monesti ottanut ihan kannun (sangriaa) ja kaks lasia toki. Just välttääkseni tuon epämukavan tilanteen!

Vierailija
4/67 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo etukäteen meno on itse asiassa aika hyvä idea, joskus itsekin sitä soveltanut ;). Ja jos menisin syömään, niin en ikinä tilaisi mitään kallista ruokaa.. oikeastaan en halua edes syödä eka treffeillä. En nauti ruuasta yleensä treffeillä, ihan sama mitä se on. 

ap

Vierailija
5/67 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, mietityttääkö tämä asia muita naisia. Suomessa kun olen kasvanut, niin en ole koskaan ottanut itsestäänselvyytenä että mies maksaisi ekoilla (jopa parilla) treffeillä juomat/ruuat ravintolassa.

Mulle tulee aina ihan supervaivautunut olo kun tulee drinkkienmaksun aika. Yleensä en halua edes mennä syömään ekoilla treffeillä, varsinkin jos jännitän vähänkin niin ei ruoka maistu. Useimmiten kaivankin rahapussia esiin, ihan vain eleenä siitä etten oleta että mies on se joka maksaa.

Sallient (ainakin) yhden miehen kommentin? Minusta ensimmäisillä treffeillä ei välttämättä pidä mennä syömään. Mutta jos joku sinulle ehdottaa moista ja et pidä syömis-ajatuksesta, mutta koet, että pyytäjän seurassa saattaisi olla muutoin mukavaa treffata niin minuun ainakin tekee vaikutuksen, jos osaat ehdottaa jotain muuta kiinnostavaa tilalle.

- Jos päädytte tekemään, jotain, mitä tahansa maksullista (taidenäyttelyyn, elokuviin syömään jne) niin, ninusta hyvä pääsääntö on, että pyytäjä maksaa. Mutta toki on huomaavaista tarjoutua maksamaan oma annoksensa, lippunsa jne. Mutta minusta tällöin on pyytäjän on osattava kieltäytyä maksusta. (-Tästä pääsäännöstä on olemassa poikkeus, jonka olen ristinyt vähävaraisten opiskelijoiden poikkeukseksi, tällöin voidaan sopia, että molemmat vastaa omista kuluistaan, mutta asiasta on syytä sopia etukäteen). 

On Kutsunsaajasta enemmän kuin tylsää, jos toine kutsuu kalliiseen paikkaan, tai paikkaan joka ei miellytä itseä kuin korkeintaan hyvin vähän ja odottaa sinun (kutsutun) vielä maksavan osallisuudesta, vaikka ette mahd. edes tunne toisianne hyvin. - Mutta - Vaikka maksaminen on kutsujan velvollisuus, niin vastaavasti kutsutun on osattava tai huomattava kiittää kauniisti. 

Minusta kutsujan pitää  ehdottomasti ymmärtää se, että kyse on ensimmäsisitä treffeistä. Tosin sanoen silloin vasta tunnustellaan ja haetaan yhteistä säveltä. Treffiit  eivät sido tai velvoita sinua - tai sinut kutsunutta myöhemmin mihinkään.  Esimerkiksi vaikka kutsuja tarjoaisi sinulle aterian, vaikka sitten paremmassakin ravintolassa ja ties vaikka jatkaisitte iltaa sen jälkeen  vielä teatteria seuraten tai mihin hän nyt keksiikin pyytää, niin kyse on vasta kuten sanottu tunnustelusta, eikä kutsuja (tai kutsuttu) voi odottaa tai vaatia, että harrastaisit hänen kanssaan seksiä tai, jotain mitä et itse koe miellyttäväksi. 

Jos taas treffinne johtavat useimmille uusille treffeille, niin jossain vaiheessa on syytä tarjota takaisin, tai ainakin maksaa oma osuutensa vaikka kutsujana ja alulle panijana olsi ollut aina yksi ja sama henkilö. - Mukava ja pysyvämmän suhteen kannalta on kuitenkin minusta parempi, jos molemmat voivat välillä keksiä yhteistä tekemistä ja vastavuoroisesti maksaa, asiasta isompaa numeroa tekemättä.

- Mutta yhtä hyvin jo ensimmäsiten treffien jälkeen voi tehdä toiselle selväksi, että kiitos mutta tämä oli tässä ja ettei ole mahdollisesti halukas tapaamaan / treffaamaan uudestaan (ja "kokeilemaan" syttyisi kipinä tosilla treffeillä kun takana olleilla treffeillä se ei syttnyt lainkaan.            

Vierailija
6/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi ensimmäisillä treffeillä syömään vaan vain mahdollisesti kävelylle ja sen jälkeen kahville tai kaljalle. Varaudun maksamaan omani, mutta ehdottomasti mies antaa positiivisen vaikutelman tarjoutumalla maksamaan sen yhden teekupillisen tai oluen. Kävelylenkin etu on se, että jos jompaa kumpaa/kumpaakaan ei edes kiinnosta jäädä kahvittelemaan, niin sen voi ilmoittaa kävelyn päätteeksi.

Palstan lompakkoloisjankkaaja tulee kohta länkyttämään iänikuisia juttujaan, mutta se ei muuta asennettani miksikään: mies tekee positiivisen vaikutelman maksamalla ja jos teekupillinen tai pieni olut on hänelle kynnyskysymys, niin suhtautumisemme rahaan on joka tapauksessa liian erilaista, jotta suhteemme voisi toimia. Piste.

Vierailija
7/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, inhoan ulkona syömistä. Yleensä mies on kutsunut kylään ja laittanut itse ruokaa, enkä ole kyllä siitä tajunnut maksaa.

Tuntemattomille en maksaisi, mutta en kyllä tuntemattomia treffailekaan. Tutulle treffikumppanille saatan kyllä maksaa liput tapahtumaan (5-35€) hetken mielijohteesta ystävällisenä eleenä, vaikka oletus on, että molemmat maksavat omansa. Kauhean usein en tuollaista harrasta, ettei kellekään jää velkaantunut olo.

Vierailija
8/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi ensimmäisillä treffeillä syömään vaan vain mahdollisesti kävelylle ja sen jälkeen kahville tai kaljalle. Varaudun maksamaan omani, mutta ehdottomasti mies antaa positiivisen vaikutelman tarjoutumalla maksamaan sen yhden teekupillisen tai oluen. Kävelylenkin etu on se, että jos jompaa kumpaa/kumpaakaan ei edes kiinnosta jäädä kahvittelemaan, niin sen voi ilmoittaa kävelyn päätteeksi.

Palstan lompakkoloisjankkaaja tulee kohta länkyttämään iänikuisia juttujaan, mutta se ei muuta asennettani miksikään: mies tekee positiivisen vaikutelman maksamalla ja jos teekupillinen tai pieni olut on hänelle kynnyskysymys, niin suhtautumisemme rahaan on joka tapauksessa liian erilaista, jotta suhteemme voisi toimia. Piste.

Kysymys on symbolisesta eleestä. Tarjoamalla mies maksaa naiselle saadakseen viettää hetken aikaa hänen kanssaa. Tulee asetelma jossa mies on se joka saa ja nainen kuka antaa. Tällä vuosituhannella parisuhteissa kuitenkin haetaan tasa-arvoa. Tätä tavoitetta kannattaa sekä naiset, että miehet. Sen takia halutaan heti alusta asti lähteä siitä liikkeelle. Vai pitäisikö miehen maksaa kaikki kulut koko illan ajan ja naisen sitten antaa seksiä.

Tilanne on ihan eri jos tarjoamatta jätettäisiin saituuttaan. Nyt ei ole kysymys rahasta. Kuka tahansa tavallinen mies tai nainen pystyy tarjoamaan treffikumppanilleen kahvin tai drinkin asiaa rahan kannalta murehtimatta. Summat on kuitenkin niin pieniä.

Itse mitä olen treffeillä käynyt niin ihan luonnolliseen tapaan molemmat maksaneet oman osuutensa. Kerran käytiin vuorotellen tiskilta hakemassa molemmille oluet. Tasoihin se meni silloinkin.

M35

Vierailija
9/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä oleta, että mies maksaa, vaan kaivan oman rahapussin esiin. Jos sitten tarjoutuu maksamaan, niin yleensä koen tilanteen kiusallisena, mutta saa kyllä kohteliaisuudesta paljon plussaa.

Tavatessamme treffailimme mieheni kanssa kuukauden ajan, melkein joka päivä, ja hän aina maksoi. Minua hävetti ihan suunnattomasti, mutta itse opiskelijana ei ollut varaa maksaa juuri mistään. Hän kuitenkin halusi viedä minua kiertelemään museoita, ja syömään, ja samalla ne maksoi. Vieläkin ollaan yhdessä kolmen vuoden jälkeen, ja olen pystynyt tarjoamaan hänellekin kaikkea kivaa parantuneen rahatilanteen ansiosta.

Vieläkin hävettää, jos esimerkiksi luokkakaveri tarjoutuu maksamaan drinkkejä, mutta tarjoan yleensä sitten seuraavan kierroksen, niin menee tasan.

Vierailija
10/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on selkeintä, että molemmat maksavat omansa ja asia tehdään selväksi jo ennen tilaamista. En epäröi ottaa tätä puheeksi, sillä välttää vaivautumisen ja väärinkäsitykset. Ja jos mies tekee jotenkin poikkeuksellisen suuren numeron siitä, että nainen maksaa omansa, sekin on tietämisen arvoinen juttu. 

Vierailija
11/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä koe koskaan tämän takia mitään vaivaantumisia. Minusta lähtökohta on se, että maksan oman osuuteni itse ja jos mies tarjoutuu maksamaan ja saa suun ajoissa auki, hän saa niin tehdä. Sama pätee kahviin, ruokaan, lippuihin jne.

Vierailija
12/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitit ja mikä ongelmasi on. Jos sinusta miehen maksaminen ei ole itsestäänselvyys, miksi kuitenkin rahapussin kaivaminen on vain ele eikä oikea aikomus maksaa? Enkä tiedä, mitä tarkoitat tilanteen fiksulla hoitamisella. Aikuiset ihmiset sopivat keskenään, miten maksetaan ja toimitaan sen mukaan.

Vierailija
13/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on symbolisesta eleestä. Tarjoamalla mies maksaa naiselle saadakseen viettää hetken aikaa hänen kanssaa. Tulee asetelma jossa mies on se joka saa ja nainen kuka antaa. Tällä vuosituhannella parisuhteissa kuitenkin haetaan tasa-arvoa. Tätä tavoitetta kannattaa sekä naiset, että miehet. Sen takia halutaan heti alusta asti lähteä siitä liikkeelle. Vai pitäisikö miehen maksaa kaikki kulut koko illan ajan ja naisen sitten antaa seksiä.

Tilanne on ihan eri jos tarjoamatta jätettäisiin saituuttaan. Nyt ei ole kysymys rahasta. Kuka tahansa tavallinen mies tai nainen pystyy tarjoamaan treffikumppanilleen kahvin tai drinkin asiaa rahan kannalta murehtimatta. Summat on kuitenkin niin pieniä.

Itse mitä olen treffeillä käynyt niin ihan luonnolliseen tapaan molemmat maksaneet oman osuutensa. Kerran käytiin vuorotellen tiskilta hakemassa molemmille oluet. Tasoihin se meni silloinkin.

M35

Ei se mies minulle mitään maksa, sille kahvilalle se maksaa. Ja juurihan sanoin, etten lähtisi edes sylömään (saati viettämään koko iltaa) vaan vain sille yhdelle kupilliselle/lasilliselle.

Oma miesystäväni ei tarjonnut ensimmäisillä treffeillä, minä tarjosin hänelle teetä kotonani. Ostinko minä siis aikaa hänen kanssaan?

Mutta kuten sanottu: mielipiteitä on monia. Omaa asennoitumistani ne eivät tule muuttamaan. Jos olisin tavannut miesystäväni kahvilassa, niin olisin pitänyt positiivisena eleenä sitä, että hän olisi tarjonnut (ja hänet tuntien uskallan väittää, että hän olisi pitänyt sitä itsestäänselvyytenä).

Vierailija
14/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä koe koskaan tämän takia mitään vaivaantumisia. Minusta lähtökohta on se, että maksan oman osuuteni itse ja jos mies tarjoutuu maksamaan ja saa suun ajoissa auki, hän saa niin tehdä. Sama pätee kahviin, ruokaan, lippuihin jne.

Ei varmaan monikaan koe kovin isona ongelmana sitä, että toinen vain ja ainoastaan tarjoutuu maksamaan toisen kahvin tai vaikka päivällisen. Mutta ongelmia on luvassa jos maksaja kuvittelee ostavansa jotain muutakin,  En esimerkiksi itse ole niin halpa, että minut voisi ostaa yhdellä ruokailulla, vaikka tuo ruokailu, tarjottu ateria tapahtuisi paremmassakin (lue kalliimmassa) paikassa. Ja toiseksen ei minusta osoittaa myös (pientä) typeryyttä, jos toinen kutsuu sinut kalliiseen paikkaan tai paikkaan, jossa sinä itse viihdyt äärimmäisen huonosti, mutta johon kuuliaisesti saavut paikalle.

Mutta sen sijaan, että kutsuja -joka siis on yksin valinnut ja päätänyt paikan- odottaa, vai olisiko oikeampaa sanoa, että vaatii, että sinä maksat laskun hänen kanssaan puoliksi, tai ainakin sen mitä olet luullut tai kuvitellut, että kutsuja maksaa. 

Vaikka, kuten täällä jokunen täällä jo kerkisi sanomaan, niin poikkeuksena voidaan pitää tilannetta, jossa kumpikin on hyvin vähävarainen (opiskelija). Mutta, mutta koska ilmesiesti kaikille ei ole selvää, että mitä tarkoittaa, että kutsuu tai pyytää henkilöä, jota ei edes vielä kunnolla tunne kunnolla kanssaan treffeille, niin kutsutun kannattaa varata myös itselleen "hieman" rahaa mukaan.

Itse kyllä joskus köyhempänä opiskelijana mietin, että mitä jos ottaisin omat eväät mukaani, koska olisin sitten voinut esittää kunnolla köyhää opiskelijaa, kun olin kuullut, että treffeille minua pyytänyt saattaisi arvostella tilaustani, katsoen että se olisi huono ja väärävalinta  koska annokseni ei ollut (a) yhtä kallis kuin hänen ja (b) vielä erityisesti, koska siitä puuttui liha.  

Vierailija
15/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat maksavat omansa. Tämä " mies saa maksamisesta kyllä pisteitä" kertoo sanojastaan paljon.

Jos naisella itsellään ei ole rahaa, hän ilmoittaa siitä ennen treffejä miehelle.

Vierailija
16/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jos päädytte tekemään, jotain, mitä tahansa maksullista (taidenäyttelyyn, elokuviin syömään jne) niin, ninusta hyvä pääsääntö on, että pyytäjä maksaa.

Koska pyytäjä on melkein aina mies, tämä on sama kuin sanoisi että miehen pitää maksaa naisen seurasta. On vain epärehellinen tapa sanoa se. Teeskennellään ettei kyse ole sukupuolirooleista.

Vierailija
17/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nainen tekee vaikutuksen maksamalla osuutensa, ei edes tarvitse maksaa toisen osutta, kuten sinä käytännössä edellytät mieheltä.

Maksulliset naiset voivat sitten ihmetellä miksi mies katoaa seksin jälkeen. 

Vierailija
18/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nainen tekee vaikutuksen maksamalla osuutensa, ei edes tarvitse maksaa toisen osutta, kuten sinä käytännössä edellytät mieheltä.

Ihanko oikeasti sinä odotat seksiä palkaksi maksettuasi euron hintaisen teekupillisen? Jos nainen kutsuu sinut kotiinsa ja tarjoaa sinulle tekemänsä aterian, niin mikä sinä siinä tapauksessa olet? Tarjoudutko edes tiskaamaan?

Vierailija
19/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti sinä odotat seksiä palkaksi maksettuasi euron hintaisen teekupillisen? Jos nainen kutsuu sinut kotiinsa ja tarjoaa sinulle tekemänsä aterian, niin mikä sinä siinä tapauksessa olet? Tarjoudutko edes tiskaamaan?

Naisethan kutsuukin usein tuntemattomia miehiä kotiinsa ensitreffeillä?

Vierailija
20/67 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

annan tietenkin seksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi