Siis nyt kyllä... Jatkuvalla syötöllä saikuttava työkaverini lomaillee iloisesti samassa paikassa kuin minäkin...
Tyyppi aina niin kipeä, niin kipeä. Järkyttävät selkäkivut kuulemma ja jäi taas saikulle. No mullapa alkoi loma ja lähdin Mallorcalle, niin arvatkaa kuka oli siellä myös, eikä kivuista tietoakaan..
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun flunssaa sairastava työkaveri oli poikaystävän ruokaravintolassa tarjoilemassa annoksia terassille. Ja kyllä, käräytin pomolle, olen paikannut ko. henkilön motivaatiosaikkuja usemman kerran.
En tajunnut tätä, vaikka luin kolmeen kertaan. Kuka tarjoili kenelle?
Komppaan, ei tuosta kyllä tajunnut oliko se lusmu siellä tarjoilemassa vai syömässä...
Pelottaa tämä ihmisten tyhmyys!
Oletko persu? Uskon, että olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[ Muka sairaat tulevat kalliiksi yhteiskunnalle. Työhaluisia on työttömänä massoittain.
Sittenkö ne ei maksa mitään, kun ovat työttöminä?
Ennemmin niin, että motivoitunut ihminen käy töissä ja se ei-motivoitunut makaa sohvalla. Tulee enemmän tulosta niin. Kikyä olisi parhaimmillaan, että lusmuilijat laitettaisi vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei halua olla rikkaan eliitin orja niin paljon kuin sinä, miksi tulet haukkumaan häntä anonyyminä keskustelu palstalle?
Sitten voi omalla kustannuksellaan olla olematta rikkaan eliitin orja - miksi siitä pitäisi saada palkkaa/sairauspäivärahaa/yms. yhteiskunnan tukia ja teettää työt muilla?
Muista laittaa facebookiin sairaslomakuvia Välimereltä.
Vaikka oletkin kotona.
Ilmiantajat saavat elitellä aiheettomia ilmiantojaan.
Luottamusmies aina mukaan kun keskustelet "ilmiannoista" esimiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräyttämistä oon minäkin harkinnut. Sattumalta törmättiin samalla terassilla ja vaikeaksi meni ihminen. Ap
Saikulla saa olla missä tahansa, vaikka siellä Mallorcalla. Esim. Burn out on ihan pätevä syy poistua kotiympyröistä rentoutumaan.
.
Hirveissä selkäkivuissa ei kyllä tulisi mieleenkään lähteä lentelemään yhtään mihinkään,
lääkäri oli varmaankin antanut matkustusluvan?
Kyseleekö joku oikeasti lääkäriltä lupaa? Siis jos on kyse itsehoitovaivasta?
Selkäkipu ei taida olla ns. itsehoitovaivoja, vaan tarvitsee aina lääkärillä käynnit ja tutkimisen!
Keski-Uusimaa- lehden tutkimuksessa kävi ilmi, että joka kahdeskymmenes on saikulla vähintään päivän kuukaudessa, vaikka ei ole sairas. Ja toinen vastaava määrä harvemmin kuin kerran kuussa. Eli joka kymmenes lintsaa töistä mukasairaana.
Meillä oli töissä mies, jolle sairaudet osuivat äitienpäivään, yo-juhliin ja muihin juhlapäiviin kun sen vaimolla oli kukkakauppa ja tarvitsi autokuskia. Me työtoverit käräytimme sen, kun jouduimme aina tekemään senkin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on apn kaltainen työkaveri niin en yhtään epäile työpaikkakiusaamisen takia sairaslomallaoloa.
Ei tee kiusaajaa, jos näkee selkäkipujen vuoksi saikulla olevan työkaverin samassa lomapaikassa, vaan enemmänkin ehkä ärtyneen työkaverin, joka on joutunut tekemään ylimääräiset työt (kun aika monessa paikassa ei sijaisia oteta etenkään lyhyempiin pesteihin, sijaisia ei ehditä perehdyttää, mahdollisesti kesäsijaisia jo paikalla ohjattavana) ehkä vielä tuntien sympatiaa kipeää kollegaa kohtaan! Ja, jos kiusaamisen vuoksi saikulla, niin valehdeltuhan siinäkin on - eipä se taida oikeasti selkää kipeyttää!
Mun työkaveri oli myös kipeänä, jos oli juhlat keskiviikkona, torstaina oli mennyt ääni.
Uudenvuoden aatoksi etsittiin varapäivystäjiä. Kun tuli töihin kutsu, oli mennyt ääni. Mutta palkka olisi pitänyt saada.
Kerran pomo tuli samoihin juhliin, yleensä lähti alkuillasta, mutta nyt oli loppuun asti.
Aamulla sitten kun näitä sairaslomalaisia soitteli, sanoi jokaiselle joo ja jokainen heistä joutui puhutteluun. Ja allekirjoittivat paperin päivä oli palkaton.
Seuraavien juhlien jälkeen olikin yt.t. Ja ei ollut vaikea arvaa ketkä joutuivat lähtemään.
Tämä tapahtui vielä pienellä paikkakunnalla. Nämä juhlajuopot eivät myöskään saaneet töitä.
Tästä kaikesta on yli 10 v aikaa, mutta kannattaa miettiä mitkä asiat tulevat vastaan.
Minut käräytti työtoveri, olin ulkomailla sairaslomalla ja näimme rannalla. Arvasin heti, miten tulee käymään, hänen ilmeensä suorastaan hurmioitui.
Ajattelin ensin, että kerron todellisen syyn sairaslomalleni, olin hänelle kertonut valkoisen valheen, kun syy ei todellakaan hänelle kuulunut. En kuitenkaan kertonut, päätin katsoa miten käy.
Seuraavana päivänä näimme taas, työkaveri tuli soittamaan suutaan umpikännissä, oli ratkennut ryyppäämään. Esimiehemme oli ilmoittanut, että purkaa käräyttäjän työsuhteen. Hän ei pitänyt juoruilijoista.
Esimieheni tiesi sairausloman todellisen syyn ja tiesi tietysti matkastanikin.
Käräyttäjä oli juuri sellainen työkaveri, jonka kanssa kukaan ei halunnut tehdä töitä, käytti aikansa juoruiluun, toisten kyttäämiseen ja aivan hirvittävään uteluun.
Jos haluat käräyttää, kannattaa miettiä tarkoin, miten sen teet.
Minä olisin kiristänyt lusmulta vaikenemispalkkiota. Jos ei olisi maksanut niin olisin käräyttänyt pomolle tarkan selostuksen ja kuvien kera.
Vituttaa tollaset lusmut. Ite joutunu kans näitten lusmujen töitä paikkailemaan ja kattelemaan tota touhua vierestä. Puhdasta laiskuutta kun terveet ihmiset menee valittamaan milloin mitäkin vaivaa just sopivasti kun töissä on esim. inventaario tai heillä on joku terassinpesu tai vastaava homma kotona tehtävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräyttämistä oon minäkin harkinnut. Sattumalta törmättiin samalla terassilla ja vaikeaksi meni ihminen. Ap
Saikulla saa olla missä tahansa, vaikka siellä Mallorcalla. Esim. Burn out on ihan pätevä syy poistua kotiympyröistä rentoutumaan.
Jos on selkäkipujen takia saikulla kun ei voi istua niin silloin ei pysty lentämään Mallorcalle... Voi käräyttää. Tai pitääkin kertoa töissä. Esimies voi sitten tehdä omat johtopäätökset (jos esim saikku sen takia, ettei voi istua).
Vierailija kirjoitti:
Minut käräytti työtoveri, olin ulkomailla sairaslomalla ja näimme rannalla. Arvasin heti, miten tulee käymään, hänen ilmeensä suorastaan hurmioitui.
Ajattelin ensin, että kerron todellisen syyn sairaslomalleni, olin hänelle kertonut valkoisen valheen, kun syy ei todellakaan hänelle kuulunut. En kuitenkaan kertonut, päätin katsoa miten käy.
Seuraavana päivänä näimme taas, työkaveri tuli soittamaan suutaan umpikännissä, oli ratkennut ryyppäämään. Esimiehemme oli ilmoittanut, että purkaa käräyttäjän työsuhteen. Hän ei pitänyt juoruilijoista.
Esimieheni tiesi sairausloman todellisen syyn ja tiesi tietysti matkastanikin.
Käräyttäjä oli juuri sellainen työkaveri, jonka kanssa kukaan ei halunnut tehdä töitä, käytti aikansa juoruiluun, toisten kyttäämiseen ja aivan hirvittävään uteluun.
Jos haluat käräyttää, kannattaa miettiä tarkoin, miten sen teet.
Sinun kohdalla näin, mutta todellisa lusmujakin on. Olet its eollut esimies miehelle, joka saikutti koko ajan. Ei mm selän takia voinut istua. Kuulin kuitenkin, että oli saikun ajan lentänyt purjelentokoneella tunteja joka päivä (selällä, jolla ei pääse sängystä). Lähtö tuli miehelle.
Esimiehelle voi aina kertoa havainnoistaan. Esimies kyllä sitten osaa päättää jatkotoimista - oli ne mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin kiristänyt lusmulta vaikenemispalkkiota. Jos ei olisi maksanut niin olisin käräyttänyt pomolle tarkan selostuksen ja kuvien kera.
Vituttaa tollaset lusmut. Ite joutunu kans näitten lusmujen töitä paikkailemaan ja kattelemaan tota touhua vierestä. Puhdasta laiskuutta kun terveet ihmiset menee valittamaan milloin mitäkin vaivaa just sopivasti kun töissä on esim. inventaario tai heillä on joku terassinpesu tai vastaava homma kotona tehtävänä.
No onneksi tuo pyhimysmäinen omatuntosi kestää kiristämisen.
Voi olla leivättömän pöydän istunto edessä, jos kiristämisen tielle lähtee.
Valitettava tosi asia on se, että tunnollisille työntekijöille ei voi maksaa bonuksia tai tehdä palkankorotuksia, koska rahat menevät saikkuilijoiden kulujen maksamiseen. Jos turhia saikkuttajia ei joutuisi maksamaan, heidän töidensä tekijöille pystyisi maksamaan ekstraa.
Kaverin mökillä oli timpurina mies, joka oli selän takia sairaseläkkeellä, harrasti noita rakennushommia sekä maratonien juoksemista.
ota kuvia/videota siitä ja pistä lähettäen pomollesi tyyliin arvaa kehen törmäsin lomalla?
Joku voisi ajatella niinkin päin, että se joka on turhaan sairaslomalla ja teettää työnsä muilla on työpaikkakiusaaja. En näe kiusaamista siinä, että närkästyy työkaverinsa epärehellisestä lusmuilusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on apn kaltainen työkaveri niin en yhtään epäile työpaikkakiusaamisen takia sairaslomallaoloa.
Ei tee kiusaajaa, jos näkee selkäkipujen vuoksi saikulla olevan työkaverin samassa lomapaikassa, vaan enemmänkin ehkä ärtyneen työkaverin, joka on joutunut tekemään ylimääräiset työt (kun aika monessa paikassa ei sijaisia oteta etenkään lyhyempiin pesteihin, sijaisia ei ehditä perehdyttää, mahdollisesti kesäsijaisia jo paikalla ohjattavana) ehkä vielä tuntien sympatiaa kipeää kollegaa kohtaan! Ja, jos kiusaamisen vuoksi saikulla, niin valehdeltuhan siinäkin on - eipä se taida oikeasti selkää kipeyttää!
Kerrotko vielä, missä on kielletty valehtelemasta työkavereille sairausloman syystä? Se syy kun ei kuulu sairauslomalaisen lisäksi yhtään kenellekään, ei edes työnantajalle.
Ap ilmoittaa työnantajalle, mitä näki. Sen enempää kommentoimatta. On sitten työnantajan asia miten asiaan suhtautuu.
Minulla oli ystävä, joka oli aika-ajoin pitkillä sairaslomilla. (Ja ehkä välillä vähän lyhyemmilläkin.) Oli talonsa 'huippumyyjä', silloin kun oli töissä. Ilmeisesti tuli hehkuttaneeksi vähän turhan kovasti näitä sairaslomiaan. Kenkää tuli. Itselleen oli iso ihme. Ympärillä olijoille ei. Todettiin jo kauan sitten, että kuinkaham kauan työnantaja katsoo vierestä...
Itse toivon aurinkoista ja kaunista kesää kaikkien duunareiden puolesta! Näin minäkin vuokrafirman tuuraaja saan enemmän töitä, kun vakituiset eivät malta tulla työmaalle.