Miksi aina samoilla ihmisillä on hyvä tuuri?
Tiedätkö sinä oman näitä oman elämänsä Hannu Hanhia joilla tuntuu käyvän uskomattoman hyvä tuuri? Näitä ihmisiä joille Loton päävoitto osuu kahdesti. Vedin nuorempana mummoille bingoa ja siellä tuntui voittavan aina samat ihmiset. Karma vai mikä tässä on??
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No okei, jossain bingossa kyse on oikeasti tuurista.
Mutta olen huomannut, että on ihmisiä, jotka kuvittelevat, että asiat elämässä tapahtuvat onnella. Että toisilla on hyvää onnea, kun saavat töitä, löytävät puolison, ansaitsevat hyvin, jne. Jotenkin ihmeellisesti eivät näe mitä näiden asioiden eteen on tehty.
Toki tuossakin joillakin lapsilla käy niin hyvä tuuri, että syntyvät perheeseen, jossa saa hyvät eväät elämään. Ja joillain saamisina ovat vähän mädät eväät. Mätiä eväitä syöneet eivät sitten aikuisenakaan huomaa, että he voisivat edelleen kehittää itseään, jotta saavuttaisivat toivomiaan asioita elämässään. Ihan ymmärrettävää kyllä, että tällaisista lähtökohdista on huonompi ponnistaa. Mutta silti kyse ei ole enää pelkästä tuurista.
Juuri näin. Kuvitellaan että tuurilla jollain pysyy kroppa kuosissa ja pääsi haluamaansa kouluun jne. Hän teki paljon töitä sen kaiken eteen. Onni suosii rohkeaa, koska rohkea uskaltaa pyytää.
Kyllä sitä toisetkin tekee töitä asioiden eteen, mutta jostain syystä ei vain onnista. Kyllä sitä vain helpommalla pääsee ja tulee luonnostaan onnistumiset, jos on saanut hyvät lähtökohdat ja on tietynlainen ihminen (mm. sosiaalinen ekstrovertti)? Toisentyyppisillä voi olla hieman vaikeampaa?
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on hyvinkin paljon asioita joihin onni vaikuttaa, vaikka jotkut haluavat vain kieltää sen. Se on onnesta kiinni vaikka saako syövän tai jonkun muun vakavan sairauden tai joutuuko onnettomuuteen. Eikä työpaikkojakaan ihan rehellisesti jaeta sillä perusteella kuka on oikeasti paras, vaan suhteilla. Jopa elämää paljon määrittävien yo-kirjoituksien tulokset ovat osaltaan kiinni onnesta, eli siitä mitkä tehtävien aiheet sattuvat olemaan. Jollekin osuu kohdalle kaikki tärpit, joillekin ei yhtään tärppiä ja joku toinen on vatsataudissa kirjoituspäivänä. Pääsykokeissa on aina ne jotka jäivät ekoille varasijoille, vaikka ovat lukeneet vuosia ja tehneet töitä paljon enemmän kuin monet sisäänpäässeet. Esimerkkejä voisi luetella tuhansia.
Onnesta kiinni saako syövän tai vakavan sairauden?! No eipä ole, enimmäkseen geeneistä ja elintavoista.
Vierailija kirjoitti:
Huono- ja hyväosaisuus lähtevät usein omille kehilleen ja kasautuvat. Esim. ero tai sairastuminen tuottavat mukanaan paljon muutakin huonoa.
Tai sitten kyse on elämänasenteesta. Joku voi olla onnellinen ja onnekas vaikka olisi eronnut ja/tai sairastunut. Toiset keskittyvät elämässään AINA negatiivisiin asioihin ja toiset iloitsevat siitä mitä on, ja uskaltavat tavoitella enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Ja sitten on meitä joilla aina on huono tuuri.
Tuuria on kahdenlaista. Huonoo ja helvetin huonoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yksi näistä "onnekkaista". Tilaisuuksia, joista muut voi vaan haaveilla, suorastaan tippuu myn syliin ja joka päivä mä ihmettelen kuinka tämmöinen voittoputki voi jatkua. Kaveritkin on huomannut saman ja välillä tätä päivitellään porukassa.
Kääntöpuolena täytyy todeta että oon parikymmentä vuotta tehnyt duunia tän tilanteen eteen, kestänyt hammasta purren ja painanut eteenpäin vaikka luovuttaminen olisi ollut niin paljon helmpompaa. Nyt mä nautin tän työn tuloksista, ilman huonoa omaatuntoa.
Että onnekkuus saattaa joskus olla vaan ihan stnan kovan työn hedelmää. Tätä ei kovin moni ymmärrä.
Miksi ajattelet, että ne huono-onniset eivät olisi tehnyt töitä, kuten sinä? Mitäpä, jos he ovat tehneet sen kaiken saman, jopa enemmänkin, mutta silti ei onni käänny.
Toiset oikeasti hamkasta purren sinnittelevät vastoinkäymisestä toiseen, eikä mikään silti muutu
Tästä tulee aina mieleen Pomo piilossa jakso, jossa mies (pomo) kertoi työskennelleensä kovasti isän yrityksessä. Isä oli saapunut maahanmuuttajana reppu selässään ja rakentanut imperiuminsa yksin, kovalla työllä. Pomon asenne isältä oli, että kun tekee kovasti töitä se palkitaan jossain vaiheessa.
Pomo tutustui piilossa ollessaan nuoreen mieheen. Mies oli joutunut jättämään koulutuksen kesken, koska sairas äiti ei voinut enää työskennellä ja miehen piti huolehtia perheen elättämisestä ja äidin lääkekuluista. Mies sanoi, että ei hänellä ole toivoakaan koskaan päästä opiskelemaan tai tämän parempaan ammattiin. Mies oli ahkera ja toimelias, juuri sellainen kuin pomon isä oli opettanut, että menestyjät aina ovat.
Pomo oli järkyttynyt ja itki koko loppupäivän hotellihuoneessaan. Hänelle valkeni, että hän on tehnyt töitä kovasti, joo, mutta hänellä on ollut muutenkin paremmat kortit; terveet vanhemmat, joilla on ollut varaa kouluttaa lapset, hyvä kasvuympäristö, mahdollisuus lähteä hyvään kouluun ja isän rakentama imperiumi, johon hän on työllistynyt suoraan.
Että ei, vaikka miten vääntäisit työskennellä hampaat irvessä, se ei aina tuota tulosta.
Ihan jo niin pieni asia voi vaikuttaa, että onko lapsella opiskelurauhaa (esim. oma huone) ja vanhempia, jotka tarkastavat läksyt ja auttavat niiden teossa VS lapsi, jolla ei ole toista VS lapsi, jolla ei ole kumpaakaan. Plus oppimisvaikeudet, terveysongelmat, diagnosoimattomat haasteet, asuinpaikka, perheen varallisuus, suhteet jne.
Meidän firmassa esimerkiksi ylennyksen uusiin tehtäviin sai alalta 0 tuntia työkokemusta omaava henkilö VS henkilö, jolla kokemusta oli yli 10 vuotta. Kumpikohan heistä on tehnyt enemmän töitä ammattiosaamisensa eteen? Kumpi palkittiin?
Itse koen olevani onnekas
- minulla oli hyvä lapsuus ja olin onnellinen
-olen löytänyt todella hyvän puolison
-minulla on fiksut lapset ja ydinperhe
-olen saanut hoitaa lapseni kotona eskariin asti
- talous on ok olen aina elänyt säästäväisesti ja muutamien loistavien osakekauppojen ja maakauppojen ansiosta tulevaisuus on taloudellisesti turvattu. Nämä osakekaupat liittyivät työpaikkaani jossa myytiin osuuksia ja sittemmin yritys meni pörssiin ja sijoitusten arvo nousi todella rajusti ja myytiin parhaaseen hintaan ennen laskua. Eli ei ollut kyse taidosta vaan tuurista olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa (tosin tietty oli kyse myös siitä että oli säästöjä joilla uskalsi ostaa riskillä osuuksia)
No toisaalta on se elämä potkinut päähänkin. Olen joutunut tekemään vanhempien yrityksessä töitä jo alle kouluikäisestä. Opiskeluaikana minulla todettiin pysyvä sairaus josta kärsin loppuelämäni. Puolison etsintä kesti kauan ja olin pitkään sinkku. Olen kärsinyt lapsettomuudesta. Lapsillani oli kaikilla sairauksia joiden takia elämä oli todella rankkaa ja sisälsi lasten sairaalajaksoja ym. Kun lapset olivat pieniä yritys josta olin hoitovapaalla meni konkurssiin ja jäin työttömäksi. Sen jälkeen on ollut vain muutamia pätkätöitä viimeisen 20 vuoden aikana ja niissäkin on ollut kaikissa jotain ongelmia esim työssä altistunut vaarallisille aineille, toinen työpaikka mennyt konkurssiin ja kiusaava esimies yhdessä. Eläkkeeni tulee olemaan todella pieni. Ja lapsilla edelleen terveysongelmia.
Eli kaikki on niiiin suhteellista. Edelleen koen olevani todella onnekas. Usein tilanteissa joissa joku muu valittaisi huonoa onnea minä näen asian positiiviset puolet. Esim pitkä työttömyys on antanut minulle mahdollisuuden hoitaa lapset kotona. Nyt olen onnellinen etten ole töissä koska pelkäisin tuovani töistä Koronan perheelleni.
En yleensä lottoa tai osta arpoja. Mutta sattuipa tuossa, että jalat kuin magneetin vetäminä veivät kioskille, ja ostin pari ässä-arpaa. Voitin 200 €.
Kauan sitten lasten kirkkokerhossa voitin melkein kaikki voitot, eikä voinut olla manipuloitua, näimme kaikki, kuinka arpalipukkeet nostettiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vetovoiman lakia tutkiakseen ja opetellakseen ei välttämättä tarvitse ostaa yhtäkään kirjaa. Monilla on kotonaan Raamattu, josta sen opetus löytyy.
Mikä sivunumero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono- ja hyväosaisuus lähtevät usein omille kehilleen ja kasautuvat. Esim. ero tai sairastuminen tuottavat mukanaan paljon muutakin huonoa.
Tai sitten kyse on elämänasenteesta. Joku voi olla onnellinen ja onnekas vaikka olisi eronnut ja/tai sairastunut. Toiset keskittyvät elämässään AINA negatiivisiin asioihin ja toiset iloitsevat siitä mitä on, ja uskaltavat tavoitella enemmän.
Eroa ei vielä mutta muuta sattunut ja tapahtunut, likeltä liipaissut ja tk eläkkeellä mutta ei tarvitse murjottaa eikä mököttää. Heikot sortuu elontiellä, jätkät senkun porskuttaa. Vielä paljon tekemättömiä asioita mutta pikkuhiljaa eteenpäin.
Mietin usein miten huono tuuri kävi naisena kun synnyin tänne enkä Afganistaniin.
Minullakin on aina hyvä tuuri. Mulla ei ollut väkivaltaiset vanhemmat (äiti kuoli jo ollessani nuori ja isä alkoholisoitui), pääsin hyvällä tuurilla peruskoulun läpi ja jotenkin arpaonni suosi lukioon ja yliopistoonkin pyrkiessäni. Kuin sattuman kaupalla valmistuin maisteriksi (venyi kyllä, kun sairastuin, mutta hyvällä tuurilla myös sain hyvää hoitoa ja sain jostain onnenkantamoisella voimaakin kuntoutua). Omaa perhettä ei vielä ole ja alkaa olla myöhäistäkin, mutta tuuri on varmaan piilossa seuraavan nurkan takana. Siellä lottovoiton kanssa se mua oottelee. On ollu kyllä hyvä tuuri koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jolla on, sille annetaan ja hän on saava yltä kyllin. Jolla ei ole, otetaan pois sekin mikä hänellä on. Näin sanoi Jeesus.
Tältä on tuntunut koko elämän ajan. Ja tyhjästäkin pitäisi muistaa olla kiitollinen ja olenkin. Mutta se loukkaa kun esittelen sitä tyhjää että tämän saavutin kovalla työllä ja olen tosi ylpeä siitä ja onnellinen, niin sitten katsotaan kuin olisin ihan hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetovoiman lakia tutkiakseen ja opetellakseen ei välttämättä tarvitse ostaa yhtäkään kirjaa. Monilla on kotonaan Raamattu, josta sen opetus löytyy.
Mikä sivunumero?
Raamatussa ja jäteastioissa on paljon samaa. Kumpiinkin on laitettu omistajilleen hyödyttömiksi muuttuneita jakeita.
Minä en ainakaan ole ollut onnekas milloinkaan elämässäni ja tuuri näyttää koko ajan vain heikkenevän, nykyään jo ihan mitättömät pikkuasiatkin menevät pieleen, suurista puhumattakaan.
Esim. tänäänkin olisi kannattanut jäädä vain sängyn pohjalle nukkumaan. Kävin pyörälenkillä, ostin jäätelöpallon, no parin haukkapalan jälkeen se putosi tietysti maahan. Ajelin takaisin kotiin v1ttuuntuneena, niin eikö jo kerran säädetty jarrupala ruennut taas ärsyttävästi vikisemään. Kotona säädin sitä uudelleen ja kiristin, ja eikun vikisee edelleen vaikka ei pitäisi olla nyt asennosta kiinni!! Säädin vaihdevaijeriakin kun ykköspykälä on toiminut huonosti, arvelin että vaijeri on venynyt, kiristin sitä, niin eikö vaan mennyt entistä huonommaksi, nyt ei mene ykkönen ollenkaan päälle!!!!
Voi j-lauta että minua vtuttaa tämä tällainen vttumainen paskakarma, vie elämästä mielekkyyden täydellisesti!! Mitään ei kannata edes yrittää kun se ei onnistu kuitenkaan!!!!!!
Teinpäs onnesta ja tuurista päättävälle melkoisen tenkkapoon, pelasin Eurojackpottia porukkapelinä, nyt onkin onnekkaampien tekemät numerot eikä minun onnettoman hylkiön, joka en koskaan voita mitään, aina on se prkeleen nolla oikein vaan.
Kyllä nyt varmaan onnetarta harmittaa kun on ratkaistava huomiseen mennessä, viedäkö normaalituurisilta ne normaalit voitot pois vain siksi, että minä en saisi mitään, vai myöntääkö pitkin hampain minullekin jokin voitto onnekkaampien mukana xD
Saas nähdä miten käy...
Kyse ei ole tuurista vaan geeneistä. Eli synnymme eri tavoin varusteltuna, toinen on kauniimpi, komeampi, älykkäämpi ja terveempi eikä sairastu syöpään tai sydän- ja verisuonitauteihin niin helposti kuin joku toinen.
Tuuria ei ole myöskään se, että jaksaa opiskella ja saavuttaa hyvän tulotason tai jaksaa kuntoilla.
Suurin osa ei ole erityisen älykkäitä eikä ulkoisesti viehättäviä, joten ahkeruudella on myös suuri merkitys siinä mitä saavuttaa. Kateellinen ja katkera ajattelee, että kaikessa on kyse tuurista. Se on aika pahanlaatuinen sairaus tuo kateus, koska se estää melkein kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole tuurista vaan geeneistä. Eli synnymme eri tavoin varusteltuna, toinen on kauniimpi, komeampi, älykkäämpi ja terveempi eikä sairastu syöpään tai sydän- ja verisuonitauteihin niin helposti kuin joku toinen.
Tuuria ei ole myöskään se, että jaksaa opiskella ja saavuttaa hyvän tulotason tai jaksaa kuntoilla.
Suurin osa ei ole erityisen älykkäitä eikä ulkoisesti viehättäviä, joten ahkeruudella on myös suuri merkitys siinä mitä saavuttaa. Kateellinen ja katkera ajattelee, että kaikessa on kyse tuurista. Se on aika pahanlaatuinen sairaus tuo kateus, koska se estää melkein kaiken.
Hyvätuurinen ja -osainen tietysti haluaa ajatella menestyksensä olevan täysin omaa ansiota ja sulkee korvansa kaikelta muulta...
Vierailija kirjoitti:
Teinpäs onnesta ja tuurista päättävälle melkoisen tenkkapoon, pelasin Eurojackpottia porukkapelinä, nyt onkin onnekkaampien tekemät numerot eikä minun onnettoman hylkiön, joka en koskaan voita mitään, aina on se prkeleen nolla oikein vaan.
Kyllä nyt varmaan onnetarta harmittaa kun on ratkaistava huomiseen mennessä, viedäkö normaalituurisilta ne normaalit voitot pois vain siksi, että minä en saisi mitään, vai myöntääkö pitkin hampain minullekin jokin voitto onnekkaampien mukana xD
Saas nähdä miten käy...
Ei tullut mitään. On näköjään tärkeämpää, että minä en saa mitään, kuin että onnekkaammat olisi tuoneet mullekin onnea :/ Ei ole mitään mahdollisuutta tällaisella karmalla... prkele!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä miten käy...
Ei tullut mitään. On näköjään tärkeämpää, että minä en saa mitään, kuin että onnekkaammat olisi tuoneet mullekin onnea :/ Ei ole mitään mahdollisuutta tällaisella karmalla... prkele!!
Paljonko maksatte, että en jatkossa osallistu porukkapeleihin, ja pilaa teidänkin mahdollisuuksianne voittaa yhtään mitään tällä pahalla karmalla? Alkaa tällaiset keinot olla ainoita keinoja tienata yhtään mitään... :/
Miksi ajattelet, että ne huono-onniset eivät olisi tehnyt töitä, kuten sinä? Mitäpä, jos he ovat tehneet sen kaiken saman, jopa enemmänkin, mutta silti ei onni käänny.
Toiset oikeasti hamkasta purren sinnittelevät vastoinkäymisestä toiseen, eikä mikään silti muutu