Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina samoilla ihmisillä on hyvä tuuri?

Vierailija
11.06.2017 |

Tiedätkö sinä oman näitä oman elämänsä Hannu Hanhia joilla tuntuu käyvän uskomattoman hyvä tuuri? Näitä ihmisiä joille Loton päävoitto osuu kahdesti. Vedin nuorempana mummoille bingoa ja siellä tuntui voittavan aina samat ihmiset. Karma vai mikä tässä on??

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käy useammassakin kerhossa, joissa myydään osallistujien kesken kerhon toiminnan tai hyväntekeväisyyden nimissä arpoja. Melkein jokainen myös tuo jotain arvottavaa, joten on suuret mahdollisuudet voittaa. Jotkut ostavat enemmän arpoja ja voittavat siksi melkein joka kerta jotain. Jotkut taas sanovat, että en koskaan voita mitään eivätkä osta arpoja, joten ei tietenkään voita.

Vierailija
22/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin tavallaan hyvää onnea että minkälaisen älykkyyden saa syntyessään. Kaikista ei tule vaikkapa erikoislääkäriä, vaikka kuinka yrittäisi. Toisille se onnistuu hyvinkin helposti. Kauneus tulee myös geeneistä ja kauneudella pääsee tosi pitkälle, saa hyvän ja varakkaan puolison jne.

Voi luoja :D joo ihan tuurilla joku pääsi erikoislääkäriksi ja pysyy vielä hoikkana ja kauniina, ihan tuuria.. Mitää ei näiden eteen tee ;)

Jos syntyy ruusuksi, on ruusu vähän vähemmälläkin puunaamisella ja treenaamisella. Hieman ehkä pulleampi ruusu vain. Peruna taas ei muutu ruusuksi, vaikka treenaisi 24/7. Hoikaksi perunaksi voi toki muuttua, mutta sekään ei ole vielä läheskään yhtä kaunis kuin pullea ruusu. Samoin keskivertoa tyhmempi ei opiskele lääkäriksi, vaikka lukisi 24/7. Esität vain että et tajunnut pointtia, koska sun äö:n pitäisi kyllä rittää sen tajuamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on hyvinkin paljon asioita joihin onni vaikuttaa, vaikka jotkut haluavat vain kieltää sen. Se on onnesta kiinni vaikka saako syövän tai jonkun muun vakavan sairauden tai joutuuko onnettomuuteen. Eikä työpaikkojakaan ihan rehellisesti jaeta sillä perusteella kuka on oikeasti paras, vaan suhteilla. Jopa elämää paljon määrittävien yo-kirjoituksien tulokset ovat osaltaan kiinni onnesta, eli siitä mitkä tehtävien aiheet sattuvat olemaan. Jollekin osuu kohdalle kaikki tärpit, joillekin ei yhtään tärppiä ja joku toinen on vatsataudissa kirjoituspäivänä. Pääsykokeissa on aina ne jotka jäivät ekoille varasijoille, vaikka ovat lukeneet vuosia ja tehneet töitä paljon enemmän kuin monet sisäänpäässeet. Esimerkkejä voisi luetella tuhansia.

Tottakai jotkut asiat riippuvat onnesta täysin, mutta usein nämä "minulla on vaan huono tuuri" ihmiset eivät edes yritä ja sitten surkuttelevat kun voi voi minähän sanoin ettei onnistu... Ja kierre jatkuu.

Vierailija
24/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin tavallaan hyvää onnea että minkälaisen älykkyyden saa syntyessään. Kaikista ei tule vaikkapa erikoislääkäriä, vaikka kuinka yrittäisi. Toisille se onnistuu hyvinkin helposti. Kauneus tulee myös geeneistä ja kauneudella pääsee tosi pitkälle, saa hyvän ja varakkaan puolison jne.

Voi luoja :D joo ihan tuurilla joku pääsi erikoislääkäriksi ja pysyy vielä hoikkana ja kauniina, ihan tuuria.. Mitää ei näiden eteen tee ;)

Jos syntyy ruusuksi, on ruusu vähän vähemmälläkin puunaamisella ja treenaamisella. Hieman ehkä pulleampi ruusu vain. Peruna taas ei muutu ruusuksi, vaikka treenaisi 24/7. Hoikaksi perunaksi voi toki muuttua, mutta sekään ei ole vielä läheskään yhtä kaunis kuin pullea ruusu. Samoin keskivertoa tyhmempi ei opiskele lääkäriksi, vaikka lukisi 24/7. Esität vain että et tajunnut pointtia, koska sun äö:n pitäisi kyllä rittää sen tajuamiseen.

Toi on ihan paskapuhetta nääs. Laiskojen ihmisten tekosyy ettei tarvitse ottaa vastuuta omasta elämästään. Kaikki on jonkun muun vika, aina. Mikä on muuten ÄÖ? Älykkyysösamäärä?

Vierailija
25/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan paskapuhetta nääs. Laiskojen ihmisten tekosyy ettei tarvitse ottaa vastuuta omasta elämästään. Kaikki on jonkun muun vika, aina. Mikä on muuten ÄÖ? Älykkyysösamäärä?

Äö oli typo. Ja kyllä itsekin tiedät ettei kärjistetysti sanottuna kenestä tahansa tule huippumallia vaikka mitä tekisi.

Vierailija
26/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äö oli typo. Ja kyllä itsekin tiedät ettei kärjistetysti sanottuna kenestä tahansa tule huippumallia vaikka mitä tekisi.

Ei tulekkaan, mutta suurinosa ihmisistä nyt ei muutenkaan ole mitään huippumalleja. Puhuin nyt ihan "normaaleista" ihmisistä.

Vierailija
27/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolle loton päävoitto olisi osunut edes yhden kerran.

Vierailija
28/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äö?!?!

Vierailija
29/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yksi näistä "onnekkaista". Tilaisuuksia, joista muut voi vaan haaveilla, suorastaan tippuu myn syliin ja joka päivä mä ihmettelen kuinka tämmöinen voittoputki voi jatkua. Kaveritkin on huomannut saman ja välillä tätä päivitellään porukassa.

Kääntöpuolena täytyy todeta että oon parikymmentä vuotta tehnyt duunia tän tilanteen eteen, kestänyt hammasta purren ja painanut eteenpäin vaikka luovuttaminen olisi ollut niin paljon helmpompaa. Nyt mä nautin tän työn tuloksista, ilman huonoa omaatuntoa.

Että onnekkuus saattaa joskus olla vaan ihan stnan kovan työn hedelmää. Tätä ei kovin moni ymmärrä.

Vierailija
30/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna ottaa pankista lainaa, menee plastiikkakirurgille ja muuttuu ruusuksi. 

Vierailija
31/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuuri:

-Ostan kivan auton ja parin viikon päästä joku ajaa kylkeen ja eikun lunastukseen.

-Ostan toisen auton ja näen kahvilan ikkunasta kuinka joku peruuttaa autoani päin parkkipaikalla.

-Kolmas autoni hajoaa keskelle metsää keskellä yötä keskellä talvea.

-Kerrostalomme parkkipaikalla jonkun auton varashälytin menee itsekseen päälle keskellä yötä, vaikea arvata kenen.

-Lähden laivalle katsomaan kauan odotettua bändiä, terminaalissa ilmoitus keikka peruttu.

-Kauan odotettu lomareissu ja olen niin kipeä etten pysty kuin maata hotellin sängyssä.

-Hääpäivänä järkyttävä kaatosade ja tuuli, hääpäivää edeltävänä ja jälkeisenä päivänä aurinkoinen lämmin kesäpäivä.

Ja näitä siis tapahtuu päivittäin tai vähintään viikoittain. Tässä vain muutama niistä miljoonista hetkistä kun olen miettinyt miksi aina minä. En koe pystyväni vaikuttamaan tuuriini, ellen ole joka hetki varautuneena pahimpaan ja elä sen mukaisesti. Tosin en usko senkään pelastavan minua.

Vierailija
32/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan käy tuuri missään rahapeleissä yms ja esim työelämässä on iskenyt päälle yt:t tai mennyt firma konkurssiin joten työurani on todella katkonainen. Mutta olen löytänyt puolisokseni sielunkumppanin ja saanut kolme tyttöä (toivoin aina tyttöjä) ja raskautunutkin todella helposti enkä ole kokenut keskenmenoja yms. Joten koen olevani onnekas perheeni takia.

Vierailija
33/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin se on paska tuuri, ei omasta osaamisesta kiinni, että olen sattunut töihin sellaisiin firmoihin, jotka loppuvat kokonaan. En ole saanut potkuja sen takia, että olisin huono, vaan siksi, että firma lakkaa. Toinen oli sen verran iso firma, että uutisissakin oli iso juttu silloin aikanaan. Yritystä on ollut, mutta ei tuuria. Sekin on paskaa tuuria, että 87 hakijasta jää ensimmäiseksi varalle sen takia, että valittu on amk-insinööri ja minä perusinsinööri. Nykyään olen amk-insinööri, täydensin tuon takia, vaikka oppiin olisi riittänyt vähempikin. 

Vierailija
34/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma ja vetovoiman laki

Vierailija
35/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs tuttuni oli aina oikea onnenmyyrä, elämässä oli aina kaikki ollut hyvin lapsuudesta asti ja työasiatkin oli mallillaan. Mutta niin vaan hän menetti vuoden sisällä pienen lapsensa ja äitinsä. Että kyllä sitä paskaa tapahtuu kaikille.

Vierailija
36/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma että 99% oudoista sattumista on vain sattumaa, mutta sitten jää se 1% joka on vaan täysin uskomatonta. En osaa sitä selittää kun en ole taikauskoinen, mutta jostain oudosta ilmiöstä on kyse. Sellainen ajatus vääjäämättä tulee että maailma ei ole ihan niin yksiselitteinen paikka kun luulemme.

Vierailija
37/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekkuudesta on tehty tutkimusta. Sekä itseään onnekkaiksi että huono-onnisiksi kuvaileville annettiin lehti ja pyydettiin laskemaan sen sivuilta kaikki kuvat. Alkusivuille oli lisätty ilmoitus, "älä enää laske, niitä on 43". Onnettomilta tuo meni ohi silmäin, hyväonniset huomasivat sen. Onnekkuus on sitä että on riittävän joustava tajuamaan kun tilaisuus on ovella, sen sijaan että laput silmillä vetää kohti aiemmin (joskus mielivaltaisesti) asetettua maalia.

Vierailija
38/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No okei, jossain bingossa kyse on oikeasti tuurista.

Mutta olen huomannut, että on ihmisiä, jotka kuvittelevat, että asiat elämässä tapahtuvat onnella. Että toisilla on hyvää onnea, kun saavat töitä, löytävät puolison, ansaitsevat hyvin, jne. Jotenkin ihmeellisesti eivät näe mitä näiden asioiden eteen on tehty.

.

Kyllä näitä vain tapahtuu. Oma työpaikkani on hyvää tuuria, ei niinkään ahkeruutta. OIin työttömyysuhan alainen ja olin tehnyt vain hiomattoman avoimen nettiCV:n, kun sain yhteydenoton nykyiseltä työnantajaltani. Siitä huolimatta samalla koulutuksella moni tekee paljon vaativampaa ja parempipalkkaista työtä. Mutta minä tein sen erehdyksen, että lähdin heti hanttihommiin ja uraa on ollut vaikea saada käyntiin sen jälkeen, kun on reppanaksi luokiteltu, vaikka olen käynyt kouluja, opiskellut itsenäisesti, hakenut jne. 

Mieheni on saanut työpaikkansa kaverisuhteillaan. Ensimmäisen työpaikkansa sai peruskouluaikaisen kaverinsa kautta ja sen jälkeen ei ole tarvinnut koskaan hakea töitä. Eikä hänellä ole kuin keskinkertainen teknikkotodistus. Hän on kyllä osaava alallaan, mutta niin olen minäkin. Silti ennen nykyistä työpaikkaani sain tehdä älyttömästi töitä saadakseni edes jotain töitä, miestäni koulutetumpana. Edellinen typöpaikka olikin työllistämistukityö. Veljeni ura lähti käyntiin tuurin kautta. Hän meni vain tuuraamaan muutaman opetustunnin, kun tuttunsa pyysi. Osa etenee paljon vähemmällä, osa tekee paljon töitä ja silti ei onnistu.

Meilläkin vanhemmalla pojalla käy kesätyöpaikkojen suhteen parempi tuuri kuin nuoremmalla, vaikka vanhempi ei pärjää opinnoissaan läheskään yhtä hyvin. Hän on vain sattunut kysymään sopivista paikoista. 

Miehesi sai työn kaverisuhteillaan:

Onkohan hänellä enemmän kaverisuhteita? Eli onko hän tehnyt enemmän töitä kaverisuhteiden eteen? Onko hän kertonut aktiivisesti kavereilleen, millaista työtä etsii? Onko hän kertonut myös, mitä osaa, tai näyttänyt osaamisensa jotenkin? Onkohan hän kenties kuitenkin tehnyt jotakin sen eteen, että sai työpaikan kaverinsa kautta?

Veli sai tutun kautta muutaman sijaistunnin ja sitä kautta jatkoa:

Onkohan veljesikin tehnyt jotain tuttavuussuhteidensa (ja itsensä mainostamisen) eteen? Ja kaikki eivät ottaisi mitä tahansa "muutamaa sijaistuntia" vastaan.

Vanhempi poika saa paremmin kesätöitä, kun on sattunut kysymään sopivista paikoista:

Onkohan hän kenties kysynyt useammista paikoista kuin nuorempi? Tai onko hän valikoinut paikat, joista on kysynyt, huolellisemmin tai älykkäämmin? Onko hän kenties osannut antaa paremman vaikutelman itsestään töitä kysyessään?

En tarkoita, etteikö osa voi ollakin tuuria, mutta silta ihmiset ovat voineet tehdä paljonkin vaikka työn saannin eteen, vaikka eivät itsekään sitä välttämättä tajuaisi. Olen kesätyötön nuori itsekin, enkä voi väittää, että töitä saaneet kaverini olisivat saaneet kaiken vain tuurilla (siitä huolimatta, että olen itsekin töitä ahkerasti hakenut.)

Vierailija
39/86 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä. Teillä on hyviä pointteja. Silti minä tarkoitan enemmän sellaista tuuria, että miksi ne aina ne samat mummot voittaa esim. siinä bingossa. Se on peli, jossa on puhtaasti kyse onnesta, eikä lainkaan taidoista. Minä taas en voita koskaan yhtään mitään. Tiedän jo etukäteen, että jos joku jaetaan arpomalla, minä en saa sitä. Muistan kerran, kun olin ainoa joka ei voittanut yhtään mitään. Jossain Monopolissa olen taas aina vankilassa. :D

Vierailija
40/86 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kuolema askarruttaa minua ja silti kirjoitan tätä tekstiä. Kuinka pääsen pois tästä tyhjiöstä. Auttakaa !!. Huono tuuri jatkuu kuolemankin jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän