Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erottiin miehen kanssa, muutto edessä - ilman apuja

Vierailija
10.06.2017 |

Miten selviän? Ei ole ketään ketä pyytää avuksi muuttoon ja mies tai tuleva ex mies irtisanoutui myös jutusta. Olen jo valmiiksi stressaantunut ja uupunut vaikka muuttopäivä on kuun vaihteessa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytynee palkata muuttoforma, jos ei kerran tosiaan yhtään kaveria tai sukulaista ole.

Vierailija
2/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ois mahtavaa, jos elettäisiin maailmassa, jossa olisi yrityksiä, jotka tulisivat tekemään ihmisten muuttoja?

Vierailija
4/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala pakata laatikoihin ja varaa muuttofirmalta keikka. Ei se sen kummempaa ole. 

Vierailija
5/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalismi. Nyt on tilaisuutesi Konmarittaa elämäsi. Ota mukaan vain välttämättömät. Mun elämä meni 2 matkalaukkuun. Hankin yksiööni sängyn ja ruokapöydän. Aah!

Vierailija
6/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tajusin kyllä että minun on pakko laittaa monta sataa muuttofirmaan. Ajatus kaiken pakkaamisesta ja muusta vaan ahdistaa. Ja Miten saan lamput ym. uudessa kämpässä laitettua, kun olen ihan kädetön itse. AP

Vierailija
7/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on loistava tilaisuus päästä eroon kaikesta turhasta rojusta, otat mukaan vain kaiken välttämättömän ja jätät loput eksän riesaksi. Itse en vastaavassa tilanteessa halunnut edes ottaa mukaan tavaroita/huonekaluja jotka muistuttivat eksästä vaan hankin uudet, kun alkoi mun "uusi elämä"...

Vierailija
8/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet kaiken sen, mitä et osaa mm. lamppujen kiinnittämisen. Netistä etsit tietoa. Ei ole mitään, mistä et selviä. Usko pois. Jos sulla on kortti vuokraat pakun ja ostat nokkakärryt. Hoituu se muutto yksinkin. Missä päin asut? Jos Helsingissä voin tulla kantamaan.

Vierailija
9/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo tajusin kyllä että minun on pakko laittaa monta sataa muuttofirmaan. Ajatus kaiken pakkaamisesta ja muusta vaan ahdistaa. Ja Miten saan lamput ym. uudessa kämpässä laitettua, kun olen ihan kädetön itse. AP

Nyt sit vaan kasvatat ne kädet itsellesi.

Pakkaamisen aloitat heti huomisaamuna. Jostain paikallisesta fb-ryhmästä saattaa löytyä joku handyman joka tulee auttamaan lamppujen kanssa, kysy myös talkkarilta. Onko sulla veljeä, isää, serkkua, ystäväpoikaa? Naisetkin osaa koota huonekaluja, ripustaa lamppuja jne. Kesällä on onneksi valoisaa, selviät parilla pöytälampulla pari kuukautta ihan hyvin.

Tsemiä, ja onnea uuteen!

Vierailija
10/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaksi viimeistä muuttoa ostopalveluna (1 aikuinen, kolme lasta, joten tavaraa oli). Kaksi miestä kuljetusfirmasta ja kuljetusfirman auto. Kuljettivat tavarat puolijuoksua, raskaat huonekalut osoittamilleni paikoille ja pahvilaatikot niiden päälle kirjoitettuihin huoneisiin. Vein itse henkilöautolla kevyempiä tavaroita, koska matka oli lyhyt. Hinta ei ollut paha ja koskaan aiemmin ei ole ollut niin helppoja muuttoja. Se raha kannatti ehdottomasti käyttää.

Nyt asun yksin ja suunnittelen lähivuosina muuttavani eläkepäiviksi lähemmäksi aikuisia lapsia. Koska se muuttomatka on pitkä, ajattelin ostaa palvelun muuttoihin erikoistuneelta firmalta, josta saa hyvin edullisesti vuokrata muovisia muuttolaatikoita. Varmaankin entistä helpompaa, kun ei tarvitse roudata pahvilaatikoita.

Vierailija
11/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirman väki laittaa kyllä ne valaisimetkin, jos ne on sokeripaloilla, ettei tarvita sähkömiestä.

Vierailija
12/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain seurakunnissa on lähimmäispalvelutoimintaa eli alueesi kirkossa voi olla vapaaehtoisia, jotka kokoavat kalusteita tai kiinnittävät lamppuja ym. Juuri sinunlaisille avuntarvitsijoille. Onko sulla pyykinpesukone? Onko kalusteet kasattavia kaikki?

Vierailija
13/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutatko Porvooseen?

Jos oikeasti olet aikuinen ihminen, et vammainen tms., on jo aika opetella tuollaiset perusasiat. Nykyään valaisimet kiinnitetään yleensä pistotulpalla, jonka osaa lapsikin.

Vierailija
14/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä, minun pitää huomenna paremmalla ajalla tutkia vaihtoehtoja. Siihen varauduin että lomarahat menee tällä kertaa muuttoon ja takuuvuokraan. AP

Vierailija
15/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

isket uuen miehe? tai sitten myyt omaisuutes ja ostat uusiks välttämättömimmät ja laitat ilmotukseen että pitää itse noutaa?

Vierailija
16/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele muuttoapua oman kotikuntasi facebook-ryhmässä. Melkein kaikilla kunnilla/alueilla alkaa olla tämmönen puskaradioryhmä. Ainakin täällä Espoossa vieraat ihmiset näyttää melko auliisti lupautivan muuttoavuksi/lapsenvahdiksi/seinien maalaajaksi. Vaikka joutuisit jotain korvaamaan, niin silti varmasti halvempaa kuin muuttofirma.

Sitten uudessa kämpässä opettelet youtube-videoiden avulla kaiken mitä et osaa. Ihan kaikesta löytyy varmasti video, siitä lamppujen laitostakin. Itse opettelin sieltä mm. tapetoimisen, hyvä tuli.

Vierailija
17/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kaupungeissa työpajat tarjoavat muuttoapua joka on halvempaa kuin yksityisillä firmoilla, auttavat myös tavaroiden pakkaamisessa ja kodinkoneiden asentamisessa yms. Tarkasta olisko tällaista tarjolla sun kaupungissa?

Vierailija
18/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä hätä keinot keksii. Onneksi on google, josta voi katsoa esim ohjeet miten kiinnitetään lappu kattoon. mutta ihan oikeasti, eikö sulla ole yhtään kaveria tai sukulaista joka voisi auttaa? vai onko kyse siitä, ettet halua pyytää/ ottaa vastaan apua?

Vierailija
19/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on sokeripalat, homma voi olla haasteellista jos värit ei ole sininen ja ruskea. Suosittelen silloin sähkömiestä. Muista että nuo palvelut kuten muutto ja sähkömies voi laittaa kotitalousvähennyksiin!!

Mutta siis itse olen asentanut sokeripalojen tilalle pistokkeita.

Pyydä muuttofirmaa kytkemään pesukone. Se on yllättävän haasteellista, jos se pitää saada vaateriin. Itse selviän putkihommista mutta se jalkojen säätö kaakelilla kontaten on syvältä.

N 45 v.

Vierailija
20/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouset tuolille ja laitat pistokkeen paikalleen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi