Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kovasti yrittänyt ystävystyä lapsen harrastuksissa olevien äitien kanssa

Vierailija
10.06.2017 |

Mutta ei se vaan tuota tulosta. Mies on niin hyvää kaveria joka isän kanssa. Miksi en saa ystäviä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä istut autossa odottamassa, kun poika potkii palloa, niin ei ne muut äidit varmaan osaa sinne autoon sun seuraksesi tulla.

Vierailija
2/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sä istut autossa odottamassa, kun poika potkii palloa, niin ei ne muut äidit varmaan osaa sinne autoon sun seuraksesi tulla.

Mitä? Ihan siellä kentän laidalla ole missä muutkin vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee voi olla monia syitä mutta itselläni varmastikin vaikeus saada ystäviä se, etten pohjimmiltaan pidä itsestäni ja lähetän viboja "pitäkää te muut minusta kun minä en siihen pysty". Olen kaiketikin sitten semmoinen hyväksyntää hakeva epätoivoinen, mikä ei toimi ystävyyssuhteissa sen paremmin kuin miessuhteissa, ainakaan minulla..

Vierailija
4/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne yhtään äitiä kahden lapsen harrastuksista. Ja nää on nyt harrastaneet jo vaikka mitä 14 vuoden aikana. En edes ulkonäöltä tuntisi. Mulle ne harrastuskuskaukset on sitä omaa aikaa, kun tipautan lapsen/lapset sinne ja saan ulkoiluttaa koiraa ylhäisessä yksinäisyydessäni.

Vierailija
5/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nyt on vähän tuommoisia jostain syystä. Luulevat varmaan joka tuntematonta naista uhkaksi tai jotain.

Kertokaa naiset miksi ette ota kentän laidalla tai muualla kosketusta tuntemattomiin naisiin ystävyys mielessä (ja maailma huonoin tekosyy sosiaaliselle kömpelyydelle on 'mulls on jo tarpeeksi ystäviä'

Vierailija
6/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset nyt on vähän tuommoisia jostain syystä. Luulevat varmaan joka tuntematonta naista uhkaksi tai jotain.

Kertokaa naiset miksi ette ota kentän laidalla tai muualla kosketusta tuntemattomiin naisiin ystävyys mielessä (ja maailma huonoin tekosyy sosiaaliselle kömpelyydelle on 'mulls on jo tarpeeksi ystäviä'

Lue ylläoleva. Monelle naiselle se aika kun lapsi on harrastuksessa on se ainoa hetk sitä rauhallista omaa aikaa.

4

Vierailija
7/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vaihtoehtoa: joko muilla äideillä on jo oma kuppikuntansa ja he eivät sinne muita huoli. He voivat ovat olla myös itse aika introverttejä ja kiireisiä, jolloin vieraaseen ihmiseen ei vain jaksa tutustua.

Tai sitten sinussa on vikaa jollakin tavoin. Voit olla eri näköinen kuin muut, liian kylmä/hissukka/mölyävä/muiden miehiä vikittelevä tms.

Vierailija
8/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan oikeasti on tarpeeksi ystäviä. Hyvä että riittää aikaa ja energiaa niitäkään nähdä. Miksi ehdoin tahdoin yrittäisin hankkia lisää? Toki jos jonkun kanssa alkaa juttu luistaa luonnollisesti ja kemiat kohtaa, nii sitten ehkä ystävystyn, mutta harvemmin niin hyvin natsaa. Olen sosiaalisesti taitava, mutta melko erakkoluonne.

Vierailija
9/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää ystävystyä äitien kanssa ja miehesi isien kanssa..?

Vierailija
10/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ystäviä niin vaan saa. Kuulosti hieman siltä, että olet ladannut kovat odotukset ja yrittänyt ystävystyä ihan vain siksi, että teidän lapsenne pelaa samassa. Monesti näistä piireistä voi tulla tuttavia tai kavereita, jotka ovat sidottu sen hetkiseen elämäntilanteeseen. Sitten kun lapset eivät enää pelaa samassa niin ollaankin enää korkeintaan moikkaustuttuja. Ystävyys vaatii paljon enemmän. Kaikki eivät välttämättä kentän laidalla ole sillä mentaliteetilla, että ovat valmiita syvällisemmin tutustumaan kehenkään. Ehkä ystäviä kannattaa etsiä vaikka niistä omista kiinnostuksenkohteista. :-)

Vierailija
11/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sekä sulkuihin laittamasi lause ovat syynä. Sulle ystävyys on jotain satunnaista jutustelua kentän laidalla, mutta mulle ystävyys on ihmissuhde, jolle pitää olla huomattavasti enemmän aikaa. Eikä mulla ole aikaa kuin rajalliselle määrälle ystävyyssuhteita. Jokainen uusi ihmissuhde on pois niiltä ihmisiltä, joita mun lähipiirissäni nyt jo on. Voin kyllä jutella ihmisten kanssa vaikka bussipysäkillä tai kaupan kassajonossa, mutta ystäviä en halua enempää. 

Vierailija
12/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mutta miehelleni se vaan tuntuu olevan tosi helppoa.

Vierailija
13/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan oikeasti on tarpeeksi ystäviä. Hyvä että riittää aikaa ja energiaa niitäkään nähdä. Miksi ehdoin tahdoin yrittäisin hankkia lisää? Toki jos jonkun kanssa alkaa juttu luistaa luonnollisesti ja kemiat kohtaa, nii sitten ehkä ystävystyn, mutta harvemmin niin hyvin natsaa. Olen sosiaalisesti taitava, mutta melko erakkoluonne.

Sama juttu. Minullakin on tarpeeksi ystäviä ja myös hyviä kavereita. Osa ystävistä on myös jäänyt matkan varrella pois ihan sen takia, että aikaa ei riitä. Minun pitää olla myös töissä sosiaalinen ja se syö virtaa muulta sosiaalisuudelta. Niinpä valitettavasti yritän suorastaan vältellä tällaisia lastenharrastuskavereiden "äitiystäviä", koska haluan olla edes sen hetken yksin. Tarvitsen sitä aikaa. Kun olin kotiäitinä vuosia, niin silloin taas hakeuduin mielelläni iltaisin aikuiseen seuraan, nyt se aika on jo takana ainakin toistaiseksi. En ole siis ylpeä vaan en jaksa turhaa lörpöttelyä aamusta iltaan.

Vierailija
14/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Ihan siellä kentän laidalla ole missä muutkin vanhemmat.

No hyvä. Kerroit vain taannoin, että mies ja poika häpeävät sinua ja haluavat siksi, että odotat pelin/harjoitusten ajan autossa. Hyvä jos olet siitä huolimatta rohkeasti mennyt mukaan. Ystävyyssuhteita siellä ei ehkä silti ole helppo solmia, ystävystyminen vaatii enemmän kuin saman kentän laidalla seisoskelemista.

Vierailija
15/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vain jutut osuvat yhteen, se on selvä juttu. Mutta ehkä miehille riittää se hetken höpinä kentän reunalla ja he eivät ole sen enempää energiasyöppöjä toisilleen?

Vierailija
16/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulisi kieltämättä hieman omituinen kuva henkilöstä, joka yrittäisi kovasti ystävystyä useamman henkilön kansaa lasten harrastuksessa. 

Toki useimpien henkilöiden kanssa voi tutustua ja vaikka pyytää kahville, jos on sosiaalinen ihminen niin se ikään kuin tuntuu luontevalta. Sitten ystävystyminen tapahtuu, jos on tapahtuakseen. 

Mutta jos jo alkuun on sillä ajatuksella, että yrittää ystävystyä kenen kanssa tahansa, niin tulee tunne, että kaipaa vain ystävää. Kun yleensä ystävystyminen lähtee siitä, että kemiat kohtaa tms. Ei siitä että toisella on lähtökohtaisesti tarve ystävään ja etsii henkilöä kuka täyttäisi tämän tarpeen. Varsinkin jos kentän laidalla joku alkaisi puhua minulle henkilökohtaisia tai utelisi niitä minulta niin voisi tulla vähän tunkeileva olo. 

Vierailija
17/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se tuntuu huonolta tekosyyltä henkilölle, joka väkisin haluaisa ystävystyä. Mutta henkilö, joka ei ole valmis syvempään ystävyyteen sillä hetkellä kenenkään uuden henkilön kanssa tai vain kyseisen henkilön kanssa niin ei se ole mikään huono tekosyy. 

Toisen elämään ei voi vain tunkea sillä ajatuksella, että itse nyt sattuu tarvitsemaan ystävää. Ystävyyden muodostaminen ja ylläpito vaatii ennen kaikkea sosiaalista pelisilmää. Voi olla että sillä toisella henkilöllä on vaikka raskas elämäntilanne ja kaikki voimat menevät nykyisten läheisten ihmissuhteiden ylläpitoon. Eri asia koulumaailmassa, jolloin ketään ei saanut jättää yksin ja ystävyydet ja kaveruudetkin saattoivatmuodostua aika heppoisin perustein. Aikuisena jokainen kuitenkin saa ihan itse päättää kenet päästää lähelleen. 

Vierailija
18/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes omasta mielestäsi tarvitse [ystävystyä]. Miksi sitten yrität niin kovasti?

Vierailija
19/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tulisi kieltämättä hieman omituinen kuva henkilöstä, joka yrittäisi kovasti ystävystyä useamman henkilön kansaa lasten harrastuksessa. 

Toki useimpien henkilöiden kanssa voi tutustua ja vaikka pyytää kahville, jos on sosiaalinen ihminen niin se ikään kuin tuntuu luontevalta. Sitten ystävystyminen tapahtuu, jos on tapahtuakseen. 

Mutta jos jo alkuun on sillä ajatuksella, että yrittää ystävystyä kenen kanssa tahansa, niin tulee tunne, että kaipaa vain ystävää. Kun yleensä ystävystyminen lähtee siitä, että kemiat kohtaa tms. Ei siitä että toisella on lähtökohtaisesti tarve ystävään ja etsii henkilöä kuka täyttäisi tämän tarpeen. Varsinkin jos kentän laidalla joku alkaisi puhua minulle henkilökohtaisia tai utelisi niitä minulta niin voisi tulla vähän tunkeileva olo. 

Ohis, mutta inhoan kaikenlaisia kahvitteluja! Ei ole mitään niin turhaa kuin istua jonkun kanssa juttelemassa kahvikupin ääressä. En kutsu ikinä kotiini ketään kahville, en mene kahville kenenkään luokse ja hyvin harvoin lähden kenenkään kanssa jonnekin kahvilaan. Mieluimmin pyydän toisen vaikka kävelylle kanssani.

Vierailija
20/22 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi