Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Holma: ”Rakkaus parisuhteineen on heteroiden rahastusmalli, enkä halua olla siinä mukana”

Vierailija
10.06.2017 |

Onko Antti Holmalla mielestäsi vintillä kaikki matot nyt ihan suorassa?

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005247430.html

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti on ihana, edelleen, yhä ja aina <3

Terveisin yli puolet elämästään parisuhteessa ollut heteronainen jolla perhe.

Vierailija
82/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti "NWO" Holma ajaa maailman eliitin agendaa onnellisten perheiden vähentämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Mä olen kyllä heteronaisena ihan samaa mieltä.

Romanttiseen yksiavioiseen rakkauteen perustuva heteroseksuaalinen parisuhdemalli on historiallisestikin aika nuori ilmiö, ollut länsimaissa vallitseva ihanne vasta noin parisataa vuotta. 

Pidät ehkä parempana rakkausavioliittoa edeltänyttä naimakauppa-avioliittoa, jossa nainen elätti itsensä antamalla tavaraansa itseään parikymmentä vuotta vanhemmalle, hänet "ostaneelle" miehelle?

En ole tuo yllä oleva. Mutta vastaan kuitenkin. Jos olisin elänyt tuohon aikaan, olisin varmasti ollut tyytyväinen liittooni, mikäli puoliso olisi ollut sopuisa, varakas ja ehkä vielä nuori ja hyvännäköinenkin. Todennäköisesti olisin avioliiton myötä alkanut rakastaa häntä, kuten kunnon naiset kunnon puolisoitaan.

Rakkausavioliitossa on mahdollisuus varmistaa nuo ominaisuudet etukäteen, erityisesti kun naisellakin on sanansa sanottavana puolisonvalinnasta. Romanttisen rakkauden käsitettä ei ollut nykymuodossa ennen romantiikan aikakautta (jestas!).

Aika merkillistä, miten Cervantes osasikin parodioida romanttista rakkautta jo 1600-luvulla, parisataa vuotta ennen romantiikan aikakautta. Shakespearen Romeosta ja Juliasta puhumattakaan.

Vierailija
84/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holma on siinä iässä että biologinen kello taitaa tikittää, mutta homolle se ei ole mikään yksinkertainen juttu. Helpompaa taitaa olla kieltää kaikki ja vakuuttaa itselleen että kaikki on okei ja näin on hyvä. Tiedän monta tuon saman läpikäynyttä, se on pitkä ja karu tie.

Vierailija
85/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Antti on oikeassa. Ei rakkaudessa ja normatiivisessa keskiluokkaisessa parisuhdemallissa ole mitään pahaa. Ihmiset kuitenkin ajatutuvat osittain ulkoisista paineista tuollaisiin järjestelyin. Pahimmillaan se tekee ihmiset epäonnisiksi, katkeroittaa aikuiset, traumatisoi lapset ja johtaa juurettomuuteen. Uusperheet ovat sellaisen normatiivisen ajattelun tuotos, jossa kaikki ei ole mennyt nappiin. Ihmiset vain ihmettelevät, miksi meillä on niin paljon mielenterveysongelmaisia nuoria. Se johtuu aivan siitä, että aikuiset ihmiset eivät ole osanneet ajatella itse vaan rakentaneet elämänsä tiettyjen normien ympärille siinä epäonnistuen.

t. keskiluokkaisen ydinperheen lapsi, joka valitsi toisenlaisen tien elää ja sivusta katselee kauhulla, kuinka aikuiset ihmiset toimivat lampaiden tavoin omassa epäonnessaan kieriskeleen ja samaa kaavaa toistaen

Mä ainakin saan perheestä ja parisuhteesta nimenomaan voimaa. Ja siis en sano tätä siksi, etten hyväksyisi tai tajuaisi muitakin malleja elää. Minusta parisuhteiden erot tai perhe-elämän onnettomuus eivät johdu siitä, että ihminen ei vain tiennyt haluavansa elää yksin tai vapaassa suhteessa tms., vaan siitä, että ihmiset eivät osaa enää ottaa muita huomioon vaan ajatellaan ensn itseä. Vaikka haluttaisiin olla parisuhteessa ja perhe, niin se ei onnistu, jos siellä on kaksi itsekästä ihmistä. En siis lähtökohtaisesti tajua, mitä hienoa on tajuta itsekkyytensä ja valita siksi sinkkuus, verrattuna siihen, ettei sitä tajua ja valitsee sen mitä halusi, vaikka se itskkyyteen kaatuukin.

Jos mä nyt liian itsekkäänä ihmisenä lähtisin suhteeseen joka itsekkyyteni takia sitten päätyisi huonolle tolalle, kärsisin itse, hypoteettinen puolisoni joutuisi kärsimään ja mahdolliset lapset myös. Ja holma taisi kommentillaan viitata tietämiinsä huonoihin parisuhteisiin ja niihin syihin miksi ihmiset pysyvät huonossa suhteessa kurjistaen niin elämäänsä ja ehkä muidenkin perheenjäsenten elämää... Mutta siis senhän tietää miten hyvä luetun ymmärtämisen taito ihmisillä keskimäärin on, että juu, kohu ja paheksunta on taattu.

Vierailija
86/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää näin normihomona ihan suunnattomasti se, että nämä julkisuudessa esiintyvät homot ovat lähes poikkeuksitta aina jotain pellejä tai sitten muuten vaan tahallisen yliampuvia kommenteiltaan. Ja sitten vielä kehdataan kertoa asioita ikään kuin ollessa äänitorni koko vähemmistölle.

Minä itse halveksin sellaista elämäntyyliä, minkä kuvan Holman haastatteluista ja ulosanneista on saanut. Siis pätee myös heteroihin, joilla ei ole mitään kestävää elämässään vaan partnereita ja puolisoita vaihdellaan kuin sukkia.

Vierailija
87/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka joku persu olisi haukkunut homojen yhden illan jutut hedonistisiksi hetken irstailuiksi, hänet olisi kivitetty. Miksi Holma kokee tarvetta haukkua muiden elämän valintoja, rakkautta, seksuaalista suuntautumista ja seksuaalisuutta? Olen hieman hämmentynyt. Miksei voi antaa kaikkien elää tavallaan? Itse en koe mitään ongelmaa, jos joku haluaa heterona/homona/minä vaan elää parisuhteessa, avioliitossa tai yksin.

Tämä juuri on erityisen hämmentävää. Luulisi, että itse vähemmistöön kuuluvana tajuaisi, kuinka tärkeää on hyväksyä ihmisten erilaiset elämäntavat ja valinnat.

Tuli jotenkin sellainen kummallinen ajatus, että homot ylipäätään ovat olleet mukavia erityisesti siksi, etteivät tuomitse erilaisia ihmisiä. Nyt Antti on pilaamassa tämän mielikuvan.

Vähän ruusuinen kuva sinulla taitaa olla. Jotkut homot esim. haukkuu naisen sukuelintä mätäreiäksi. Ei kovin mukavaa minusta.

Jotkut.

Samoin jotkut heteromiehet ovat uleja. Onneksi valtaosa miehistä on normaaleja.

Vierailija
88/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä mä luin ton menaisten artikkelin ihan erilai kuin moni muu täällä? Ymmärsin rahastuksella puhuttavan enemmänkin: häät- pariskuntaa rahastetaan, ero- pariskuntaa rahastetaan, lapset- pariskuntaa rahastetaan, en siten että puolisot rahastais toisiaan.

Olen itse ollut yläasteelta alkaen parisuhtekriittinen (saat lukea sitoutumiskammoinenkin), mutta jotenkin silti vaan ajautunut parisuhteisiin.

Tälläkin hetkellä olen "parisuhteessa", vaikkei suhteemme oikeasti mikään parisuhde käytännössä olekaan, kämppiksiä oikeasti. Ja kun miehen kanssa yritin pohtia suhteemme suuntaa, niin hänestä on "mukavaa, että olen talossa".

Eli olemme tässä vain laiskuudesta ja mukavuudenhalusta. N50+

Vierailija
89/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anttipa ei ole kokenut (edes nähnyt) tasa-arvoista ja rakastavaa hetero parisuhdetta.

Tuohan lähinnä pyörii noissa "taitelijapiireissä", joissa vaihdetaan kumppania sukanvärien mukaan ja tehdään lapsia ristiin rastiin.

En minäkään ole koskaan nähnyt hyvää heterosuhdetta. En liiku mainitsemissasi taiteilijapiireissä.

N

Vierailija
90/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holma on oikeassa mutta koskee kullä muitakin kuin hetero suhteita

Vierailija
91/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku viisas on sanonut, että suhteista parhaat saa mahtumaan kahteen tuntiin, kyse kun ei ole ihmissuhteen pituudesta vaan sisällöstä. Nähtävästi Antti ei ajattele samoin.

Tai sitten ajattelee juuri noin. Ei tarvitse ostaa koko lehmää, jos haluaa joskus lasillisen maitoa. 

Jos haluaa maitolasin kuitenkin joka päivä, niin lehmän ostamalla saa varmaankin sen maitonsa halvemmalla ja aina yhtä hyvälaatuista (edellyttäen, että valitsi lehmänsä oikein :-)

Vierailija
92/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä perustaa perheen ja haluaa lapsia, osa ei. Onko tuossa mitään uutta? Rahastusmalli kuulostaa lähinnä naurettavalta, meillä moleemet vanhemmat käyvät töissä ja osallistuvat perheen kuluihin. Vanhempsni kannystivat opiskeluun ja siihen, että on taloudellisesti itsenäinen. 🙄

Avioliitto ei ole rahasampo 😊

Lapsiperheiden saamilla tulonsiirroilla on Suomessa jo pidemmät perinteet. Yhteiskunta haluaa tukea tällaisten normien mukaista elämää, vaikka se ei oikeasti ole välttämättä edes kannattavaa.

Voisitko luetella millaisia tulonsiirtoja lapsiperheet saavat niiden ah niin runsaiden lapsilisien lisäksi?

Yhteiskunta, jossa ei ole lapsia kuolee ja kuihtuu pois. 

Vierailija
93/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en halua parisuhdetta, mutta tuo tapa kutsua parisuhteita ja rakkautta "rahastusmalliksi" on musta outoa. Kyllä mä uskon että jotkut rakastuu ja haluaa olla yhdessä, ihan kuten mä haluan olla yksin. Mitä siitä numeroa tekemään.

Vierailija
94/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako Holma siis että homot harrastavat paljon irtoseksiä kuten stereotyyppisesti ajatellaan? Miksi homot kannattavat tasa-arvoista avioliittolakia jos sitoutuminen, rakkaus ja perhearvot ovat heteroiden hömppää?

Vierailija
95/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli pakko mennä naimisiin, että naisella oli elättäjä raskauden aikana. Nykyään ei ole pakko ja naimisiin mennään vaan, koska aidosti halutaan. Joten ihan turha itkeä tuollaista. Leimautuu vain katkeraksi.

Vierailija
96/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homot on siis kaikki ihanan spontaaneja ja erilaisia ihmisiä, heterot taas jotain tyhmiä lampaita? Aika yksinkertainen ajattelumalli.

Mulle tulee taas etsimättä lampaat mieleen tästä, kuinka nämä holmat ja vastaavat sopulit tai yhtä hyvin lampaat, kuinka vaan haluatte,  juoksevat hurmostilassa julistaen jokaisen muotibrändin perässä. Nyt se sattuu olemaan homous, huomenna jotain muuta ja taas mennään. 

Vierailija
97/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hontti" on oikeassa. Häähumut ym. jonnin joutavuudet. Että aikuiset ihmiset viitsivätkin.

Vierailija
98/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homot on siis kaikki ihanan spontaaneja ja erilaisia ihmisiä, heterot taas jotain tyhmiä lampaita? Aika yksinkertainen ajattelumalli.

Mulle tulee taas etsimättä lampaat mieleen tästä, kuinka nämä holmat ja vastaavat sopulit tai yhtä hyvin lampaat, kuinka vaan haluatte,  juoksevat hurmostilassa julistaen jokaisen muotibrändin perässä. Nyt se sattuu olemaan homous, huomenna jotain muuta ja taas mennään. 

Yli yhdeksän ihmistä kymmenestä on heteroita, joten mikähän se on muotia?

Vierailija
99/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli yhdeksän ihmistä kymmenestä on heteroita, joten mikähän se on muotia?

Sulta meni nyt pointti ohi ihan kokonaan.

Vierailija
100/123 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä perustaa perheen ja haluaa lapsia, osa ei. Onko tuossa mitään uutta? Rahastusmalli kuulostaa lähinnä naurettavalta, meillä moleemet vanhemmat käyvät töissä ja osallistuvat perheen kuluihin. Vanhempsni kannystivat opiskeluun ja siihen, että on taloudellisesti itsenäinen. 🙄

Avioliitto ei ole rahasampo 😊

Lapsiperheiden saamilla tulonsiirroilla on Suomessa jo pidemmät perinteet. Yhteiskunta haluaa tukea tällaisten normien mukaista elämää, vaikka se ei oikeasti ole välttämättä edes kannattavaa.

Voisitko luetella millaisia tulonsiirtoja lapsiperheet saavat niiden ah niin runsaiden lapsilisien lisäksi?

Yhteiskunta, jossa ei ole lapsia kuolee ja kuihtuu pois. 

En ole kenelle vastasit, mutta Kelan sivuilla ainakin lukee vanhempainpäivärahat, joita on useampaa sorttia. Sitten on erilaisia lastenhoitotukia, kuten kodinhoitotuki. Lisäksi on äitiyspakkaus/raha. Sossusta en tiedä mitä saa, mutta luulisi, että sieltäkin jotain voi saada. Lisäksi päivähoitoon ja terveydenhoitoon menee paljon rahaa.