Antti Holma: ”Rakkaus parisuhteineen on heteroiden rahastusmalli, enkä halua olla siinä mukana”
Onko Antti Holmalla mielestäsi vintillä kaikki matot nyt ihan suorassa?
Kommentit (123)
Jos hetero sanoisi, että joku asia on homojen rahastusta, eikä halua olla siinä mukana, hän olisi heti homofoobinen paska. Homot taas saa puhua heteroista juuri niin nuivaan sävyyn kuin kiinnostaa
sinkkuN kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Miksi ihminen heti leimataan vialliseksi, jos hän ei halua olla parisuhteessa? Mun mielestä helvetin hyvä kysymys. Asenteet tulee tässäkin keskustelussa hyvin esille. Parisuhteeseen on kaikkien pakko päästä, tai ainakin haluta. Ilmeisesti seksuaalinen vapaus on joillekin uhka?
On tässä keskustelussa myös haukuttu parisuhteissa elävät lampaiksi.
Kysymys ei ole varmastikaan siitä, että kaikki olisivat lampaita. Ihmisillä nyt on vain toisinaan sellaisia pinttyneitä ajatuksia, että elämän kuuluu olla tietynlainen. Kliseisin esimerkki tästä lienee se klassinen: 2 lasta, omakotitalo, farmariauto ja kultainen noutaja. Meillä on järkyttävä määrä avioeroja, koska ihmiset eivät osaa elää omaa elämäänsä vaan toteuttavat ympärillä vallitsevien ihmisten käyttäytymisen ja tapojen matkimista. Sitten aikuisena ihmetellään, että miten noilla omilla lapsilla meni niin huonosti, vaikka ainakin yritettiin elää sitä unelmaa. Omaa vai muiden?
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä perustaa perheen ja haluaa lapsia, osa ei. Onko tuossa mitään uutta? Rahastusmalli kuulostaa lähinnä naurettavalta, meillä moleemet vanhemmat käyvät töissä ja osallistuvat perheen kuluihin. Vanhempsni kannystivat opiskeluun ja siihen, että on taloudellisesti itsenäinen. 🙄
Avioliitto ei ole rahasampo 😊
Lapsiperheiden saamilla tulonsiirroilla on Suomessa jo pidemmät perinteet. Yhteiskunta haluaa tukea tällaisten normien mukaista elämää, vaikka se ei oikeasti ole välttämättä edes kannattavaa.
Niin, heterothan on yksi sama massa, eikä yksilöitä tietenkään ole. Kaikki heteroseksuaalit vauvasta vaariin rahastamassa lgbt-parkoja koska ovat foobikkoja
Vai meneeköhän kuitenkaan näin?
Ilman sitä vaaleanpunaista unelmaa naiset eivät lisääntyisi. Sellainen, joka joskus on ihastunut, jää kaipaamaan sitä ihastumisen tunnetta. Se oksotosiinin määrä on huumaava kokemus ja miehillä se erittyy, kun hän saa saaliinsa. Sitä tunnetta sitten jahdataan aina hamaan tappiin asti. Rakastua voi keneen tahansa, mutta se pystyykö toisen kanssa tulemaan toimeen arjessa onkin sitten toinen juttu. Rakkaus minusta on toisen kanssa toimeentulemista ja ihastuminen alkuhuumaa.
Homot on siis kaikki ihanan spontaaneja ja erilaisia ihmisiä, heterot taas jotain tyhmiä lampaita? Aika yksinkertainen ajattelumalli.
Kaffepulla kirjoitti:
Miksi ihminen heti leimataan vialliseksi, jos hän ei halua olla parisuhteessa? Mun mielestä helvetin hyvä kysymys. Asenteet tulee tässäkin keskustelussa hyvin esille. Parisuhteeseen on kaikkien pakko päästä, tai ainakin haluta. Ilmeisesti seksuaalinen vapaus on joillekin uhka?
Ihmistä ei leimata vialliseksi, vaikka haluaa elää yksin. Lähes kukaan ei asiaa enää kummastele haluat sitten elää yksin, toisen miehen/ naisen kanssa, tuhannen elukan kanssa tai ihan mitä vaan. Sen sijaan ei ole mitään syytä myöskään leimata "tavallista" parisuhdetta haluavia lampaiksi tai jotain kapitalistista päämäärää noudattaviksi idiooteiksi. Eikö parisuhdetta haluava saa tehdä mitä itse haluaa? Ei tietenkään, sehän ei ole erilaista ja hienoa. Pitää olla niiiiin erilainen ja haukkua kaikki tavikset, että voi tuntea itsensä jotenkin hienommaksi ja paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Happamia", sanoi kettu pihlajanmarjoista.
"Happamia", sanoi homokettu heteropihlajanmarjoista.
Anttipa ei ole kokenut (edes nähnyt) tasa-arvoista ja rakastavaa hetero parisuhdetta.
Tuohan lähinnä pyörii noissa "taitelijapiireissä", joissa vaihdetaan kumppania sukanvärien mukaan ja tehdään lapsia ristiin rastiin.
sinkkuN kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
On tässä keskustelussa myös haukuttu parisuhteissa elävät lampaiksi.
Lammas on ilmeisesti sitoutumiskammoisen/kyvyttömän vastakohta :D
Olen mieluusti lammas :)
Vierailija kirjoitti:
Joku viisas on sanonut, että suhteista parhaat saa mahtumaan kahteen tuntiin, kyse kun ei ole ihmissuhteen pituudesta vaan sisällöstä. Nähtävästi Antti ei ajattele samoin.
Tai sitten ajattelee juuri noin. Ei tarvitse ostaa koko lehmää, jos haluaa joskus lasillisen maitoa.
🇺🇦🇮🇱
Ihmettelen kyllä eikö muita homoja ärsytä nuo mielipiteet, jotka ovat kuitenkin melko alentuvia ja tuomitseviakin. Ikään kuin sellaiset homot, jotka haluavat romanttista rakkautta ja pitkän parisuhteen, eivät Holman mielestä jotenkin ole vielä heränneet tiedostamaan tarpeeksi ja mukautuvat vain aivottomasti heteroiden normeihin.
Itse näen että ihmisille seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta on luontaista etsiä turvallisuuden, luottamuksen ja arvostuksen kokemuksesta kestävistä ja merkityksellisistä ihmissuhteista. Nämä ihmissuhteet voivat tietty olla eri muotoisia, yksi muoto on romanttiset parisuhteet eri pituuksissaan, on ne sitten eksklusiivisia tai polyamorisia tai mitä vain. Mutta toki muitakin on kuten ystävyyssuhteet ja suhde omaan perheeseen ja sukuun. Yhteyden kaipuu toisiin ihmisiin ei ole mikään heteroiden tai patriarkaatin keksintö. Seksuaalisuuden toteuttaminen on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä eikö muita homoja ärsytä nuo mielipiteet, jotka ovat kuitenkin melko alentuvia ja tuomitseviakin. Ikään kuin sellaiset homot, jotka haluavat romanttista rakkautta ja pitkän parisuhteen, eivät Holman mielestä jotenkin ole vielä heränneet tiedostamaan tarpeeksi ja mukautuvat vain aivottomasti heteroiden normeihin.
Itse näen että ihmisille seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta on luontaista etsiä turvallisuuden, luottamuksen ja arvostuksen kokemuksesta kestävistä ja merkityksellisistä ihmissuhteista. Nämä ihmissuhteet voivat tietty olla eri muotoisia, yksi muoto on romanttiset parisuhteet eri pituuksissaan, on ne sitten eksklusiivisia tai polyamorisia tai mitä vain. Mutta toki muitakin on kuten ystävyyssuhteet ja suhde omaan perheeseen ja sukuun. Yhteyden kaipuu toisiin ihmisiin ei ole mikään heteroiden tai patriarkaatin keksintö. Seksuaalisuuden toteuttaminen on asia erikseen.
Ja Anttihan puhuu vain heteroparisuhteista, ei homo. Esim. Pekka Haavisto on pitkään ollut suhteessa Antonion kanssa mutta kaipa Antti ei heitä laske mukaan tähän.
Jos vaikka joku persu olisi haukkunut homojen yhden illan jutut hedonistisiksi hetken irstailuiksi, hänet olisi kivitetty. Miksi Holma kokee tarvetta haukkua muiden elämän valintoja, rakkautta, seksuaalista suuntautumista ja seksuaalisuutta? Olen hieman hämmentynyt. Miksei voi antaa kaikkien elää tavallaan? Itse en koe mitään ongelmaa, jos joku haluaa heterona/homona/minä vaan elää parisuhteessa, avioliitossa tai yksin.
En tiedä, mitä Antti tässä tarkoittaa rahastusmallilla. Samaa voisi sanoa nykyään melkein mistä vain. Kaikesta on tässä yhteiskunnassa tehty bisnestä. Erityisesti ja kasvavissa määrin siitä sinkkuudesta.
Uskon, että Suomi sinkkuuden luvattuna maana janoaa esikuvia vahvoista sinkuista ja siinä Antti osuu itsekin oikeaan markkinarakoon. Kommentti tuollaisenaan jää tosin vähän katkeran kuuloiseksi heitoksi, kuin joku olisi haukkunut hänen elämäntyyliään ja pitäisi antaa takaisin vajoamalla itse samalle tasolle.
Jos tämä herättää nyt jonkun ihmisen miettimään, mitä elämältään oikeasti haluaa (vs. se, että tekee mitä äiti haluaisi), niin hyvä. Mutta erityisen kiva kun saatiin taas lehdelle klikkituloja ja Antille tunnettavuutta..
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka joku persu olisi haukkunut homojen yhden illan jutut hedonistisiksi hetken irstailuiksi, hänet olisi kivitetty. Miksi Holma kokee tarvetta haukkua muiden elämän valintoja, rakkautta, seksuaalista suuntautumista ja seksuaalisuutta? Olen hieman hämmentynyt. Miksei voi antaa kaikkien elää tavallaan? Itse en koe mitään ongelmaa, jos joku haluaa heterona/homona/minä vaan elää parisuhteessa, avioliitossa tai yksin.
Tämä juuri on erityisen hämmentävää. Luulisi, että itse vähemmistöön kuuluvana tajuaisi, kuinka tärkeää on hyväksyä ihmisten erilaiset elämäntavat ja valinnat.
Tuli jotenkin sellainen kummallinen ajatus, että homot ylipäätään ovat olleet mukavia erityisesti siksi, etteivät tuomitse erilaisia ihmisiä. Nyt Antti on pilaamassa tämän mielikuvan.
Ei Antti Holma edusta mitään homokollektiivia, hän kertoi vain oman mielipiteensä. Piste.
Ei hänen tarvitse olla erityisen miellyttävä tai suvaitseva vain siksi, että on homo.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri on erityisen hämmentävää. Luulisi, että itse vähemmistöön kuuluvana tajuaisi, kuinka tärkeää on hyväksyä ihmisten erilaiset elämäntavat ja valinnat.
Tuli jotenkin sellainen kummallinen ajatus, että homot ylipäätään ovat olleet mukavia erityisesti siksi, etteivät tuomitse erilaisia ihmisiä. Nyt Antti on pilaamassa tämän mielikuvan.
Vähän ruusuinen kuva sinulla taitaa olla. Jotkut homot esim. haukkuu naisen sukuelintä mätäreiäksi. Ei kovin mukavaa minusta.
Päivän etusivun aiheet: Mayn vaalitappio Briteissä - ja Suomesta lähtenyt homoseksuaali vierailee suuntauksensa mukaisessa näyttelyssä.
Minusta Holma on tahallaan halunnut ajatella koko asian väärin. Avioliitto ei ole mikään tunnepohjainen asia, se on juridinen sopimus samalla tavalla kuin vaikka työsopimus. Laissa kerrotaan oikeudet ja velvollisuudet eikä siellä mainita rakkaudesta sanaakaan, ei edes parisuhteesta.
Eikä missään ole edellytetty Holman ajattelumallin mukaisesti, että rakkaus ja parisuhde kuuluvat yhteen, että toisesta seuraa toinen tai että toista ei voi olla ilman toista. Hän on itse muodostanut mielessään tuollaisen kuvan.
Joku viisas on sanonut, että suhteista parhaat saa mahtumaan kahteen tuntiin, kyse kun ei ole ihmissuhteen pituudesta vaan sisällöstä. Nähtävästi Antti ei ajattele samoin.