Arvostatko puolisoasi? Kuinka osoitat sen arjessa?
Arvostatko puolisoasi? Kuinka osoitat sen arjessa?
- spontaanit hellyydenosoitukset?
- sanot ääneen jotain?
- teet jonkun palveluksen?
- muu, mikä?
Kommentit (21)
Arvostan ja näytän sen useilla eri teoilla joka päivä. Sekä käytännön teoilla että rakkautta näyttämällä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan ja näytän sen useilla eri teoilla joka päivä. Sekä käytännön teoilla että rakkautta näyttämällä.
Miten siis käytännössä? Millaisen reaktion se aiheuttaa?
Huomioin häntä teoilla ja sanoilla...
Suostun kaikkeen mitä hän pyytää sängyssä. Hän myös arvostaa sitä. Suostun koska vain ja lähes missä vain. Vaikka välillä sattuu.
Halaan ja kehun.
Herään joka aamu miestäni aikaisemmin töihin ja teen hänelle työeväät valmiiksi ja keitän kahvit vaikka itse en juo :)
Aika ympäripyöreää tuo "näyttää tekoja" tai "näyttää rakkautta"?
Mitä ne teot ovat vai ovatko ne vain omaa mielikuvituksen tuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siis käytännössä? Millaisen reaktion se aiheuttaa?
Teen esim kotitöitä mitkä olisi miehen vuoro tehdä aina välillä ihan vain helpottaakseni hänen elämäänsä. Varsinkin jos hänellä on raskasta. Joskus tuon kaupasta ekstra herkkua miehelle ja teen miehen lempi ruokia. Autan pyytämättä jos mies tekee jotain missä voin olla avuksi.
Hellyydenosoituksia annan joka päivä ja kerron että rakastan, jopa silloin kun ollaan riidelty. Annan hierontaa jos miehellä on paikat kipeänä ja välillä muutenkin ilman pyyntöä. Seksissä pyrin tuottamaan miehelle niin paljon nautintoa kun pystyn ja välillä pukeudun hepeneisiin vaikka ne ei niin minua innosta.
Lisäksi tietenkin kuuntelen miehen huolia ja murheita ja välillä yllätän miehen esimerkiksi treffi illalla ravintolassa tai muuta vastaavaa.
Ja saan myös nämä kaikki asiat takaisin mieheltä eli meillä on rakastava ja vastavuoroinen suhde. Kun annat myös saat.
Teen kaikkea aloituksessa mainittua päivittäin. On kuitenkin vaikeaa eritellä, milloin motiivina on juuri arvostuksen osoittaminen ja milloin taas rakkaus, välittäminen, velvollisuudentunto, halu olla lähellä tms. Yleensä kun kaikkeen tekemiseen sekoittuu monia eri toiminnan syitä.
Teen kaikkea aloituksessa mainittua päivittäin. On kuitenkin vaikeaa eritellä, milloin motiivina on juuri arvostuksen osoittaminen ja milloin taas rakkaus, välittäminen, velvollisuudentunto, halu olla lähellä tms. Yleensä kun kaikkeen tekemiseen sekoittuu monia eri toiminnan syitä.
Sama täällä. Aamumme alkaa siitä, että kömmin hänen peittonsa alle, halaan ja suukotan. Se on ihana hetki tulevaa päivää ajatellen. Juomme kupposet kahvia ja luemme kiinnostavia asioita yhdessä. Sellasta leppoisaa hommaa ennen töihin lähtöä. Hän usein ehtii laittaa ruokaa valmiiksi, kun tulen töistä. Arvostan tätä suuresti. Yhdessä hoidetaan kaikki arjen askareet. Meillä halataan, kun nähdään ja usein minä otan hänet itseäni vasten, kun siltä tuntuu ja kerron, että hän on rakas, sillä hän on. Minä kaipaan enemmän läheisyyttä ja fyysistä kontaktia, joten siksi on luontevaa, että teen sitä enemmän. Mutta ehkä teen sitä myös itseni vuoksi, en siis pelkäästään halusta osoittaa rakkautta tai velvollisuudesta. Sillä tähän osoittamisprosessiin liittyy monia asioita, myös omat tarpeeni.
Kuinka usein sanotte suoraan: "Minä arvostan sinua?"
En kuulemma mitenkään. Sanoi tänään puhelimessa, kun arvostusta ei ole.
Joka päivä silti teen hänelle ruuan, tänäänkin kolme tuntia sitten. Ei ole syöjää näkynyt.
Päivällä lähetin hänelle lirkutteluviestin.
Eilen kehuin, että on komea ja hieroin.
Joka ilta annan hänelle suukon ja sanon "hyvää yötä rakas".
Pyykkihuollosta vastaan mä, kodin siivoan mä, kaupassa käyn, suunnittelen ruuat ja teen ne sapuskat.
Hän keitti mulle sunnuntaina kahvit.
Oon loppu.
Kyllä sanon suoraan arvostavani häntä, tuon sellaisista asioista ja ominaisuuksista joita todella arvostan. Vielä useammin sanomme molemmat rakastavamme tosiamme. Halaan aina kun on kotona, nyt työreissulla joten menee huomiseen. Kun on ollut suhteessa jossa rakkautta, huolenpitoa ja arvostusta ei paljon sanoin eikä teoin näytetty on todella ihanaa tuo toiselle näyttää kun saa saman takaisin.
En nyt ole suhteessa, mutta tuon kahvia, laitan ruokaa, siivoan, en vaadi enää mitään ihmeellisiä, pyrin oikeudenmukaisuuteen, yritän pinnistellä sängyssä ja kirjoitan kaikkea hassua ja yritän kuunnella ja ymmärtää. Hehe
Arvostan. Arjessa tulee kiitettyä aika paljon. Kiitos ruokapöydästä noustessa tai saadessani kahvikupin käteen on perus. Tai kyydistä kiittäminen. Näitä mitä sanoisin toki vaikka äidilleni tai kaverillenikin jos näitä asioita tekisivät minulle/vuokseni mutta niitä arvostankin.
Osoitan kyllä paljon hellyyttäkin (silittelyt, halaukset) mutta en jotenkin miellä sitä arvostuksen osoittamiseksi.
Mielestäni "kiitos" osoittaa parhaiten arvostusta. Ja silloin tällöin erityinen "Kiitos kun teit asian X, tässä sinulle asia Y (esim karkkipussi) vastapalveluksena."
Aamut alkavat sillä että teen eväät miehelle töihin ja halipusut ennen töihin lähtöä. Saatan ostaa yllärinä lemppari herkkuja tai esim arvan, teen ruokaa mistä en itse pidä mutta mies pitää, hieron hartioita, kuuntelen kun toinen kertoo murheistaan tai vaikka työpäivästä ja halin voi antaa ihan silloin kun siltä tuntuu. Illalla viimeisenä iltapusut.
Ja näitä tehdään arjen keskellä ihan molemmin puolin.
Miesten näkökulmasta, kuinka mies tulkitsee arvostuksen osoituksen:
1 selkeä ilmaisu "kiitos kun teit asian X, minä voin nyt tehdä vaikka sen asian Y" tms.
2 kehuminen komeaksi, seksikkääksi jne.
3 sanoo selkeästi: "rakastan sinua" (tätä ei voi koskaan kuulla liikaa)
4 miehisten mittojen kehuminen
5 aito halukkuus tyydyttää miestä sängyssä eikä vain pakollinen rutiini jota välttelee
Mitä tapahtuu jos näitä ei tee?
1 mies kokee että nainen on kiittämätön eikä huomaa uurastusta
2 mies kokee ettei nainen koe häntä viehättävänä ja rakastettavana eli arvosta häntä
3 (sama kuin kohta 2)
4 (sama kuin kohta 2)
5 (sama kuin kohta 2)
Mieheni täytyy joka päivä lähteä töihin klo 6, minun vasta 8 tai 9. Herään silti joka aamu samaan aikaan ja keitän kahvit ja teen hänelle eväät mukaan töihin.
Kaupassa ostan aina jotain mistä hän tykkää erityisesti. Seksiä on joka päivä ja pidän itseni hyvässä kunnossa. Nojaa-lapsia ei vielä ole joten saa nähdä miten tilanne muuttuu sitten kun on kiirettä ja hälinää kokoajan... ollaan oltu kohta 4 vuotta yhdessä ja mieheni ei ole tarvinut tiskata kertaakaan, koska inhoaa tiskaamista. (Minä onneksi tykkään siitä ) :) kaikkea tällasta pientä. Vastapainoksi mies tekee todella paljon ruokaa, ja antaa mulle aina ruokarahaa koska "sä ostat järkevämmin" :D tietysti myös sanoilla arvostetaan toista ja kuunnellaan toisiamme.
Pyrin.
Teen ruuan josta hän pitää valmiiksi kun hän tulee kotiin.
Laitan saunan lämpenemään valmiiksi.
Pesen puhtaaksi ne vaatteet joita tiedän hänen seuraavana päivänä tarvitsevan.
Kuuntelen huolia ja murheita
Hieron kipeytynyttä niskaa
Siivoan kotia, koska stressaa likaisesta kodista...
Tiedän että on univaikeuksinen ja stressaantunut, mutta silti kun kaikesta yrityksestä huolimatta on kiroileva ja äkäinen mies, alkaa avioero väsyneessä mielessäni olemaan myös yksi vaihtoehto...
Nuo kaikki.Joka päivä.