Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa kohdetta Kreikassa kahdelle aikuiselle

Vierailija
09.06.2017 |

Matkalle aikuisten kesken olemme lähdössä elo-syyskuussa. Edellisenä vuonna olimme Samoksella, joten ei sinne. Samoin Kreetalla Platanias jne on nähty. Ei käydä bailaamassa, joten ei tarvitse olla vilkas kohde.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santorini, jos ette halua laajempaa reviiriä. 

Vierailija
2/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kos

Pargas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää. Laittakaa myös suosituksia hotelleista.

Vierailija
4/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parga oli tosi kiva. Pieni, kaunis ja rauhallinen paikka, jossa viikko vierähti nopeasti. Plussaa myös hyvistä retkimahdollisuuksista, esim. Korfulle, Meteoralle ja Albaniaankin pääsee tuolta näppärästi.

Vierailija
5/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista Kreikan paikoista missä olen käynyt, Parga on ollut mieluisin.

Vierailija
6/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parga täälläkin, ihana paikka. Viime kesänä oltiin.

Ei mikään bilemesta, mutta vilkasta elämää kuitenkin, ravintoloita ja rantoja, kaikkia mitä sitä ihminen tarvitsee.

Paras retki oli matka jokiretki, en muista joen nimeä, mutta sinne matkatoimistot järjestävät päiväretkiä.

Vierailija
7/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs haluatte tehdä? Ei bailata, mutta shoppailla, patikoida, olla rannalla, uima-altaalla? Millaiset tasovaatimukset esim. hotellin suhteen? Pitääkö olla samalla saarella kuin lentokenttä (esim. Rodoksen lähellä Symi on OK ja Tilos tosi ihana, Kosilta pääsee esim. Kalymnokselle. Itse tykkään kyllä ihan Rodoksestakin.

Vierailija
8/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään pargaan lomalla.

Vierailija
9/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olis Ateena. Yleissivistyksen kannalta kaikkien pitäisi käydä, että vähän historiasta tiedettäisiin.

Vierailija
10/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Pargassa niin mieluista sitten on?

Vierailija
11/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parga täälläkin, ihana paikka. Viime kesänä oltiin.

Ei mikään bilemesta, mutta vilkasta elämää kuitenkin, ravintoloita ja rantoja, kaikkia mitä sitä ihminen tarvitsee.

Paras retki oli matka jokiretki, en muista joen nimeä, mutta sinne matkatoimistot järjestävät päiväretkiä.

Ja oltiin Lignos Beach hotellissa, upea hotelli, viihdyttiin siellä, hyvä palvelu, oma ranta. Ainoa huono puoli hotellissa oli matka keskustaan (4km), hotellilta kulki kyllä bussi jolla pääsi keskustaan ja taksilla tietysti.

Vierailija
12/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skopelos. Mamma Mian kuvauspaikka.

Vierailija
13/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Pargassa niin mieluista sitten on?

Itse en ole vielä pargassa käynyt, mutta nyt mennään kun sitä niin paljon kehutaan.

Vierailija
14/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä halutaan lomalta?

Hyvää ruokaa ja kauniita maisemia, jokin esim veneretki voisi olla kiva. Halutaan levätä ja viettää aikaa kahdestaan, esim rannalla. Hotelli saisi olla hyvä, esim 4 tähteä. All inclusive ei tarvitse olla, mutta saa olla. Ap

Pargaa on moni kehunut, täytyy tutustua.

Vierailija
15/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pargan viehätystä on vähän vaikea selittää. Itse olimme viime vuonna toukokuussa, jolloin ei ollut juurikaan muita turisteja. Kylä on sillä tavalla aito, että paikalliset asuvat siellä itse, tunnelma on ehkä siksi aivan eri kuin esimerkiksi Kreetan pahimmissa turistikeskittymissä. Lisäksi Parga on tietysti todella kaunis, kukkuloille ja metsäpoluille kannattaa uskaltautua, monella reitillä on hienot näköalat.

Vierailija
16/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen todella tätä Parga-viehätystä...Kuulin itsekin siitä ennen kuin menimme "lemmenlomalle" sinne n. 4 vuotta sitten. Minusta Kreikassa on tosi monta kauniinpaa paikkaa ja itse kylä tosi kälynen, vain jyrkkiä pikku teitä jossa turistikrääsää. Pari hyvää retkeä oli, mutta niin on yleensä muissakin paikoissa. Liikuimme myös skootterilla ja tutustuimme paljonkin lähiseutuun, mutta silti...ei tulisi mieleenkään mennä sinne uudestaan. Ihan ok, mutta ei sen enempää.

Vierailija
17/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessakin paikassa (siis Kreikassa) käyneenä olen pitänyt Zakhyntoksesta. Olimme Kalamakin alueella (siellä munii kilpikonnat rannalla, joten pimeän jälkeen ilta-aikaan ranta oli rauhoitettu). Verkkainen saari, paitsi Laganaksen kylä, joka on oikea bile mesta. Sen kiertäisin, sieltä tuli vatsatauti.

Toinen kiva saari on Rhodos, jossa on kyllä tarjontaa moneen makuun. Rhodoksella olimme mm. Kolymbian ja Ixian alueilla. Saarella on tarjolla kivoja retkikohteita ja sieltä pääsee laivareissulla mm. ihastuttavalle Symin saarelle.

Joku ehdotti Ateenaa, mutta siitä en pitänyt. Likainen, sekava ja muutoinkin ahdistava kokemus. Akropolin kukkula oli jees, mutta sen vuoksi en sinne lähtis.

Santorini, no joo, onhan siellä kaunista, mutta jotenkin ei sitten kuitenkaan kolahtanut. Kamarin alueella tällä lomalla. Firassa muistaakseni kävi paljon reisteilyaluksia, joten turisteja riittää. Auringonlaskut on kyllä huikeita tällä saarella. Tuo, miksi tämä saari ei sytytä, johtuu henkilökohtaisista syistä, joten ehkä se tosiaan voisi olla jollekkin toiselle mahtava kokemus.

Me vuokrataan reissuillamme usein auto, joten nähdään kohteita tosi monipuolisesti. Nyt kun mietin, niin en ehkä ole vielä löytänyt upeinta Kreikan kodetta itsekkään. Kreetalla on upein ranta koko Euroopassa, Gramvousa Balos. Googleta, se kannattaa.

Vierailija
18/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleochora Kreetan etelärannikolla.

Vierailija
19/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en missään nimessä suosittele Pargaa!

Vierailija
20/23 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Ateenalle! Jos vähänkin haluaa muuta kuin turistikylää.