Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalloista mustasukkaisuutta?

Mustis
09.06.2017 |

Kaipaisin vertaistukea ja mielipidettä erääseen asiaan, josta olemme miehen kanssa pariin kertaan vähän kinastelleet.
Aiheena on siis mieheni ystäväporukka, ja tarkemmkn porukassa oleva nainen, joka on ilmeisimmin ollut jo kauan kiinnostunut miehestäni. Mies on itse asiasta minulle kertonut.
Olen tavannut naisen pari kertaa, hän on minua nuorempi ja kaunis, mutta olen myös itsekkin näyttävä nainen. Minusta tuntuu pahalta välillä se, että mies hengailee tämän naisen kanssa, välillä isommalla porukalla ja välillä kaksin. Tämä ihastus asia on juuri siinä se, mikä tökkii ja ahdistaa. Mieheni mielestä olen kohtuuton kun olen ottanut asian pari kertaa puheeksi. Hän on loukkaantunut koska kokee etten luota häneen, kun motkotan ihastuneesta naiskaverista. Luotan kyllä mieheeni, mutta ajatus että hän saattaa käytöksellään ruokkia toisen ihastusta entisestään tuntuu ikävältä. Välillä mietin että olenko vain sairaalloisen mustasukkainen ja pitäisikö minun ottaa iisimmin.

Miten itse toimisitte vastaavassa tilanteessa, antaisitteko miehen vapaasti hengailla ihastuneen naisekaverin seurassa? Onko mustasukkaisuuteni kohtuutonta?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kohtuutonta, vaan täysin ymmärrettävää. Miehesi on kohtuuton, jos ei aseta tärkeysjärjestystä uudelleen. Kun rakastuu ja sitoutuu, ei silloin enää hengailla vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa aivan miten sattuu kuten ennenkin. Eikä varsinkaan tuollaisissa tilanteissa. Isolla porukalla tqapaamisten pitäisi ihan totta riittää. Eikä niitäkään tarvitse olla kaiken vapaa-ajan täyttäen, täytyyhän teidän omaakin kahdnekeskistä suhdetta rakentaa.

Tottakai sellaisessa tilanteessa voi käydä niin, että syntyy suhde. On vain järkevää välttää sellaisia tilanteita.

"Kun rakastuu ja sitoutuu, ei silloin enää hengailla vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa aivan miten sattuu kuten ennenkin."

Tuo juurikin on sairaalloista mustasukkaisuutta. Näet jokaisessa vastakkaista sukupuolta edustavassa potentiaalisen uhan + et luota siihen, että miehesi viimeistään viheltää pelin poikki jos lähentelyjä ilmenee. Herää kysymys, että miksi edes olet parisuhteessa jos et kykene luottamaan toiseen.

Näissä mustasukkaisten maailmoissa kumppanit ovat täysin vietävissä ja valmiina paneskelemaan jokaista, joka tähän ilmaisee halukkuutensa.

Ei mitään luottoa, että toinen torjuisi lähtenyt ja iskuyritykset.

Mies ei anna mun hengailla vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, eikä edes harrastaa paritanssia. Musta se on ymmärrettävää. Maailmassa on sellaisiakin ihmisiä jotka kyllä panee jokaista joka vaan älyää kysyä. Itse annan hänen jutella kaunottarienkin kanssa. En sellaisten naisten kanssa, joista tiedän seuraavan ongelmia ja kiusallisia tilanteita.

Itse en voisi kuvitella, että parisuhteessani käytettäisiin ilmauksia "antaa/ei anna tehdä jotain". Sen sijaan meillä saa ja on suotavaa kyllä kertoa ääneen, jos toisen toiminta aiheuttaa epävarmuuden tunteita, ja toinen ottaa ne tosissaan. Silti hänellä on edelleen itsellään oikeus päättää siitä, mitä hän tekee.

Vierailija
22/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sulle kertonut itse asiasta, joten mielestäni mustasukkaisuudelle ei ole mitään perusteita. Eri asia olisi, jos asia olisi tullut muuta kautta ilmi. Nyt annat miehesi elää ja nauttia ihmisten seurasta, etkä ala tukahduttamaan sitä. Voit vaikka yrittää jutella mukavia tämän daamin kanssa, ties vaikka tulisitte hyvinkin juttuun ja sitten myöhemmin voitte naureskella tälle tilanteelle.

Olen jutellut tämän naisen kanssa pari kertaa, hyvin iloinen ja nauravainen tyyppi, ja hän on ehkävähän luonnostaankin flirtti ja pilke silmäkulmassa menevä. Siis mukavan ja hauskan oloinen. Sepä ei auta mun kalvavaa mustasukkaisuutta toki yhtään :D

T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat draamaa, jää suhteeseen. Itsellä on parempaa ja ennenkaikkea mukavampaa tekemistä, kun setviä ihmissuhde sotkuja joita en edes itse olis aiheuttanut. Kynnysmattoja saa kaupasta. Kun kohtelee muita reilusti, saa samaa takaisin.

Vierailija
24/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kohtuutonta, vaan täysin ymmärrettävää. Miehesi on kohtuuton, jos ei aseta tärkeysjärjestystä uudelleen. Kun rakastuu ja sitoutuu, ei silloin enää hengailla vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa aivan miten sattuu kuten ennenkin. Eikä varsinkaan tuollaisissa tilanteissa. Isolla porukalla tqapaamisten pitäisi ihan totta riittää. Eikä niitäkään tarvitse olla kaiken vapaa-ajan täyttäen, täytyyhän teidän omaakin kahdnekeskistä suhdetta rakentaa.

Tottakai sellaisessa tilanteessa voi käydä niin, että syntyy suhde. On vain järkevää välttää sellaisia tilanteita.

"Kun rakastuu ja sitoutuu, ei silloin enää hengailla vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa aivan miten sattuu kuten ennenkin."

Tuo juurikin on sairaalloista mustasukkaisuutta. Näet jokaisessa vastakkaista sukupuolta edustavassa potentiaalisen uhan + et luota siihen, että miehesi viimeistään viheltää pelin poikki jos lähentelyjä ilmenee. Herää kysymys, että miksi edes olet parisuhteessa jos et kykene luottamaan toiseen.

Näissä mustasukkaisten maailmoissa kumppanit ovat täysin vietävissä ja valmiina paneskelemaan jokaista, joka tähän ilmaisee halukkuutensa.

Mies ei anna mun hengailla vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, eikä edes harrastaa paritanssia. Musta se on ymmärrettävää. Maailmassa on sellaisiakin ihmisiä jotka kyllä panee jokaista joka vaan älyää kysyä. Itse annan hänen jutella kaunottarienkin kanssa. En sellaisten naisten kanssa, joista tiedän seuraavan ongelmia ja kiusallisia tilanteita.

Itse en voisi kuvitella, että parisuhteessani käytettäisiin ilmauksia "antaa/ei anna tehdä jotain". Sen sijaan meillä saa ja on suotavaa kyllä kertoa ääneen, jos toisen toiminta aiheuttaa epävarmuuden tunteita, ja toinen ottaa ne tosissaan. Silti hänellä on edelleen itsellään oikeus päättää siitä, mitä hän tekee.

En harrasta sanakikkailua, sori.

Vierailija
25/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti haluatko vanhainkodissa miettiä saitko elämästä muuta käteen kun siivota toisten ihmissuhde sotkuja vai saitko itselleskin jotain. Voisin kuvitella et niin repivässä elämäntyylissä ei työnteostakaan tulis mitään, jossa kumppani vaihtuis viikon välein. Onhan se jo henkisestikin raskasta.

Vierailija
26/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä hengailisi kahdestaan kenenkään miehen kanssa, joka olisi minuun ihastunut niin, että tilanne olisi omalle miehelleni ikävä ja epävarmuutta aiheuttava. Niinpä en toivoisi, että oma miehenikään tekisi niin.

Voi olla ,että syyllistyt aiheettomaan mustasukkaisuuteen, mutta niin syyllistyisin minäkin asemassasi.

Vierailija
27/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettu jäätelö maistuu pahalta. ;)

Vierailija
28/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitetään kysymys näinpäin: Mikä on sopiva määrä mustasukkaisuutta? Täytyyhän sitä vähän olla, jos rakastaa.

Vierailija
29/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä pitäis kysyä toisinpäin, että onko hänestä ok jos hengailet sellaisen miehen seurassa, joka on sinusta kiinnostunut?

Jos ei ole ok, niin voisi miettiä mitä muuta hänen on ok tehdä mutta sinun ei.

Vierailija
30/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä hengailisi kahdestaan kenenkään miehen kanssa, joka olisi minuun ihastunut niin, että tilanne olisi omalle miehelleni ikävä ja epävarmuutta aiheuttava. Niinpä en toivoisi, että oma miehenikään tekisi niin.

Voi olla ,että syyllistyt aiheettomaan mustasukkaisuuteen, mutta niin syyllistyisin minäkin asemassasi.

Itse toimisin juuri näin, kun sinäkin. Siksipä tuntuukin ikävältä. T. AP

Vierailija
31/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä pitäis kysyä toisinpäin, että onko hänestä ok jos hengailet sellaisen miehen seurassa, joka on sinusta kiinnostunut?

Jos ei ole ok, niin voisi miettiä mitä muuta hänen on ok tehdä mutta sinun ei.

Olen esittänyt hänelle tämän kysymyksen ja hän väittää ettei asialla ole väliä. Hän on kuitenkin ollut mustis jos olen nähnyt exääni, jonka kanssa välini ovat kaveruutta, ilman mitään romanttisia tunteita.

T.ap

Vierailija
32/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuudesta en tiedä mutta miehesi empatiakyvyttömyttä ihmettelen. Eikö ole vähintäänkin kyseenalaista hengata kahdestaan ihastuneen tyypin kanssa, jos ei ole tarkoitus antaa hänen elätellä toiveita suhteesta?! Itsekin saatan flirttailla monien kanssa, mutta en missään nimessä sellaisen kanssa jonka tiedän olevan ihastunut minuun, puhumattakaan siitä että viettäisin aikaa kahdestaan hänen kanssaan.

Vierailija
33/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitetään kysymys näinpäin: Mikä on sopiva määrä mustasukkaisuutta? Täytyyhän sitä vähän olla, jos rakastaa.

Ei ainakaan minun suhteessa. Luotan siihen että toinen haluaa olla mun kanssa, eikä tee mitään sellaista mikä vahingoittaisi meidän suhdetta. Jos tekee, se ei selvästi halua samaa kuin minä, joten silloin se saa mennä. En halua pidellä väkisin ketään, joka haluaa jotain muuta kuin minut.

Vierailija
34/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehesi ei luota sinuun, koska on olemassa ihmisiä jotka pettävät.

Ihan aukoton logiikka? Vai epäiletkö itsekin, että petät heti kun vaan tilaisuus tulee?

Muutenkin toisen rajoittaminen kahden aikuisen välisessä suhteessa on sairasta. Toisen tavat joko hyväksyy tai ei. Jos ei, niin voi etsiä ihmisen jonka arvomaailma on itselleen sopivampi.

Ei. Hän ei vaan siedä ajatusta, et joku likistelis mua likaiset mielessään. En petä.

Vierailija
35/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minun suhteessa. Luotan siihen että toinen haluaa olla mun kanssa, eikä tee mitään sellaista mikä vahingoittaisi meidän suhdetta. Jos tekee, se ei selvästi halua samaa kuin minä, joten silloin se saa mennä. En halua pidellä väkisin ketään, joka haluaa jotain muuta kuin minut.

Sama juttu.

Vierailija
36/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehesi ei luota sinuun, koska on olemassa ihmisiä jotka pettävät.

Ihan aukoton logiikka? Vai epäiletkö itsekin, että petät heti kun vaan tilaisuus tulee?

Muutenkin toisen rajoittaminen kahden aikuisen välisessä suhteessa on sairasta. Toisen tavat joko hyväksyy tai ei. Jos ei, niin voi etsiä ihmisen jonka arvomaailma on itselleen sopivampi.

Eli arvomaailmamme kohtaavat täysin. Olemme yhtä mustasukkaisia, kun luotammekin toisiimme.

Vierailija
37/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan siihen että toinen haluaa olla mun kanssa, eikä tee mitään sellaista mikä vahingoittaisi meidän suhdetta, eli vietä kahdenkeskistä aikaa häneen ihastuneen naisen kanssa. Koska kukaan täyspäinen ei sellaista tee. Jos tekee, se ei selvästi halua samaa kuin minä, joten silloin se saa mennä. En halua pidellä väkisin ketään, joka haluaa jotain muuta kuin minut.

Vierailija
38/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jossain määrin ikävää käytöstä mieheltä, sekä sinua että tuota toista naista kohtaan, ja se että sinun ystävyytesi exäsi kanssa on hänelle kuitenkin ongelma osoittaa kyllä melkoista kaksinaismoraalia. Ehkä mies ymmärtää toimivansa ikävästi mutta toisen naisen ihastuminen hivelee itsetuntoa liikaa.

Vierailija
39/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä mies ymmärtää toimivansa ikävästi mutta toisen naisen ihastuminen hivelee itsetuntoa liikaa."

Tämä.

Vierailija
40/44 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotan siihen että toinen haluaa olla mun kanssa, eikä tee mitään sellaista mikä vahingoittaisi meidän suhdetta. Jos tekee, se ei selvästi halua samaa kuin minä, joten silloin se saa mennä. En halua pidellä väkisin ketään, joka haluaa jotain muuta kuin minut.

Juuri näin. Jos parisuhde ei olisi tällainen, se ei olisi edes jatkamisen arvoinen. Mitä sellaisella miehellä tekee, joka haikailee jonkun toisen luo.