En osaa keskustella Tinderissä?
Miten ihmeessä tuolla voi tutustua kehenkään ja tehdä itsestään mielenkiintoisen muiden silmissä, kun ei vain tule juttua? Kaikki mitä haluaisin kirjoittaa, tuntuu vain niin typerältä ja sitten jään siihen "juu, oli tänään pitkä päivä töissä ja kävin pyöräilemässä" -tasolle. Nytkin on yhden miehen kanssa ollut mukavaa keskustelua ja hän laittoi vähän syvällisemmän ihanan viestin, mutta en osaa vain vastata siihen mitään. Nyt apua ja vihjeitä tarvitsisin.
Kommentit (48)
Kun nyt kaipasit vinkkejä...
Älä esitä kysymyksiä vaan totea asioita. Jos puhe tulee vaikka kesästä, älä sano "Onko sulla mitään erityisiä kesäsuunnitelmia?" Tuosta tulee vain tiukkarajainen kuulustelu tai haastettelu.
Sano sen sijaan "Mä vietin aina lapsuuden kesät tädin mökillä. Oon nyt tosi monena kesänä kaivannut puilla lämpiävään saunaan ja pelaamaan Afrikan tähteä niin että puolivälissä huomataan, että se tähtilaatta on kadonnut eikä oo edes pelissä."
Tällä tavalla saa keskustelun vietyä tunnetasolle, ja toisen on helppo jatkaa siitä saunomiseen, mökkeilyyn, Afrikan tähteen, lautapeleihin, omiin kesämuistoihin, sukulaisiin, kaivattaviin asioihin... Tällä lailla keskustelut oikeastikin etenevät.
4
Vierailija kirjoitti:
Älä esitä kysymyksiä vaan totea asioita. Jos puhe tulee vaikka kesästä, älä sano "Onko sulla mitään erityisiä kesäsuunnitelmia?" Tuosta tulee vain tiukkarajainen kuulustelu tai haastettelu.
Sano sen sijaan "Mä vietin aina lapsuuden kesät tädin mökillä. Oon nyt tosi monena kesänä kaivannut puilla lämpiävään saunaan ja pelaamaan Afrikan tähteä niin että puolivälissä huomataan, että se tähtilaatta on kadonnut eikä oo edes pelissä."
Tällä tavalla saa keskustelun vietyä tunnetasolle, ja toisen on helppo jatkaa siitä saunomiseen, mökkeilyyn, Afrikan tähteen, lautapeleihin, omiin kesämuistoihin, sukulaisiin, kaivattaviin asioihin... Tällä lailla keskustelut oikeastikin etenevät.
4
Kyllä itse ainakin haluan että nainen kysyy multa kysymyksiä.
Jos itse kysyn naiselta asioita ja nainen ei kysy mitään takaisin niin ajattelen että onpa itsekäs tyyppi ja tulee ajatus että minä en kiinnosta häntä tippaakaan vaan hän haluaa puhua vain itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sinun naisena tarvitsekaan osata, kun aloittevelvollisuus on meillä miehillä. Ja se kyllä näkyy: yli puolet naisista on aivan toivottomia Tinder-keskusteluissa. Vaikka pidänkin itseäni hyvänä kirjoittajana, minusta kannattaa silti skipata turhat tsättäilyt ja koettaa sopia tapaaminen mahdollisimman nopeasti. On sinunkin etusi, ettet jää päiväkausiksi luomaan toisesta haavekuvia, joihin kukaan todellinen ihminen ei voi vastata.(Sori hetero-oletus, jos et ole hetero.)
Et sitten kuitenkaan yhtään vinkkiä voinut antaa, miten siitä keskustelusta saisi paremman. Kyllä minä aloitteita saan ihan kivasti, ei se olekaan ongelmani, mutta kyllä se kiinnostus pitäisi jollain tavalla saada ylläpidettyä edes sen verran, että tietää, kannattaako edes tavata. Millä perusteella sinä sitten valkkaan naisista ne, jotka pyydät treffeille, vai pyydätkö kaikki, jotka sanovat moi?ap
No vinkkini on siirtää keskustelut tosimaailmaan mahdollisimman nopeasti. Ei millään, mitä on kirjoiteltu, ole kuitenkaan enää mitään väliä, jos kasvokkain kohdatessa toinen ei kiinnostakaa. Mitä pidempään ehdit "pitää yllä kiinnostusta", sitä todennäköisemmin joudut vain pettymään, kun mies ei vastannutkaan mielikuviasi.
Et voi mitenkään etukäteen varmistua, että pidät miehestä. Jos tyypin naama ja bioteksti on miellyttänyt, ja hän kykenee kirjoittamaan "ihania, syvällisiä viestejä", tuossa on jo aivan tarpeeksi pohjaa puolen tunnin kahvitreffeille. Jos sinulla on joitakin ehdottomia dealbreakereita (lemmikit, lasten haluaminen, uskonto, poliittinen kanta...) niistä voi tietty kysyä, mutta muuten pitää vain uskaltaa.
Minä mätsään vain naisia, jotka näyttävät mielenkiintoisilta ja jotka haluan tavata. Tsättäilen sen verran, että pystyn antamaan itsestäni turvallisen ja täysipäisen vaikutelman (helppoa, koska olen sellainen), ja sitten koitan sopia ne treffit. Jos nainen haluaa rupatella pidemmin, pyydän vaihtamaan WhatsAppiin, koska Tinder on sovelluksena tosi huono.
4Tilanne on se, että vaikka sopisinkin treffit heti, menee väistämättä yli viikko ennen kuin pääsen ketään tapaamaan, joten olisi kyllä kiva, että osaisi keskustella edes sen ajan luontevasti. Ja puolen tunnin kahvitreffit eivät minulle useimmiten onnistu, koska asun perähikiällä. Vaatii poikkeuksetta vähän enemmän järjestelyjä.
Tässä nyt ajauduttiin siihen, että pitäisi mahdollisimman pian tavata, kun minä nyt vain kysyin, miten keskustellaan.
apJos tapaaminen sovitaan esim viikon päähän niin kyllä minä sanon siinä vaiheessa että nähdään sitten ja pidän radiohiljaisuuden.
Mun mielestä kaikki keskustelu ennen treffejä on turhaa. Ei se 30min treffit ole suuri uhraus.
Tätä on näköjään vaikeaa selittää sellaiselle, jonka matsit ovat max 10 kilometrin etäisyydellä. Ei 30 minuutin treffit olekaan suuri uhraus, mutta se on, jos ensin matkustan yli tunnin ja juon kahvit ja sitten vielä ajelen yli tunnin kotiin. Siinä meni vähintään kolme tuntia yhden kahvikupin ja ehkä ihan turhan tyypin takia. Ja näitä pitäisi sitten tehdä viikon/kahden välein. Ei onnistu kyllä minun aikatauluissani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sinun naisena tarvitsekaan osata, kun aloittevelvollisuus on meillä miehillä. Ja se kyllä näkyy: yli puolet naisista on aivan toivottomia Tinder-keskusteluissa. Vaikka pidänkin itseäni hyvänä kirjoittajana, minusta kannattaa silti skipata turhat tsättäilyt ja koettaa sopia tapaaminen mahdollisimman nopeasti. On sinunkin etusi, ettet jää päiväkausiksi luomaan toisesta haavekuvia, joihin kukaan todellinen ihminen ei voi vastata.(Sori hetero-oletus, jos et ole hetero.)
Et sitten kuitenkaan yhtään vinkkiä voinut antaa, miten siitä keskustelusta saisi paremman. Kyllä minä aloitteita saan ihan kivasti, ei se olekaan ongelmani, mutta kyllä se kiinnostus pitäisi jollain tavalla saada ylläpidettyä edes sen verran, että tietää, kannattaako edes tavata. Millä perusteella sinä sitten valkkaan naisista ne, jotka pyydät treffeille, vai pyydätkö kaikki, jotka sanovat moi?ap
No vinkkini on siirtää keskustelut tosimaailmaan mahdollisimman nopeasti. Ei millään, mitä on kirjoiteltu, ole kuitenkaan enää mitään väliä, jos kasvokkain kohdatessa toinen ei kiinnostakaa. Mitä pidempään ehdit "pitää yllä kiinnostusta", sitä todennäköisemmin joudut vain pettymään, kun mies ei vastannutkaan mielikuviasi.
Et voi mitenkään etukäteen varmistua, että pidät miehestä. Jos tyypin naama ja bioteksti on miellyttänyt, ja hän kykenee kirjoittamaan "ihania, syvällisiä viestejä", tuossa on jo aivan tarpeeksi pohjaa puolen tunnin kahvitreffeille. Jos sinulla on joitakin ehdottomia dealbreakereita (lemmikit, lasten haluaminen, uskonto, poliittinen kanta...) niistä voi tietty kysyä, mutta muuten pitää vain uskaltaa.
Minä mätsään vain naisia, jotka näyttävät mielenkiintoisilta ja jotka haluan tavata. Tsättäilen sen verran, että pystyn antamaan itsestäni turvallisen ja täysipäisen vaikutelman (helppoa, koska olen sellainen), ja sitten koitan sopia ne treffit. Jos nainen haluaa rupatella pidemmin, pyydän vaihtamaan WhatsAppiin, koska Tinder on sovelluksena tosi huono.
4Tilanne on se, että vaikka sopisinkin treffit heti, menee väistämättä yli viikko ennen kuin pääsen ketään tapaamaan, joten olisi kyllä kiva, että osaisi keskustella edes sen ajan luontevasti. Ja puolen tunnin kahvitreffit eivät minulle useimmiten onnistu, koska asun perähikiällä. Vaatii poikkeuksetta vähän enemmän järjestelyjä.
Tässä nyt ajauduttiin siihen, että pitäisi mahdollisimman pian tavata, kun minä nyt vain kysyin, miten keskustellaan.
ap
Ymmärrän, että ajattelet säästäväsi aikaa, kun jutustelet etukäteen pitkällisesti. Mutta tosiasiassa saatatkin vain tuhlata aikaa, kun tosielämässä ei sitten olekaan mitään kemiaa, ja viestittely menee hukkaan. Sen kolme viikkoa, jotka viestittelit yhden tyypin kanssa, olisit ehtinyt tavata neljä muuta miestä, ja jonkun kanssa olisi voinut synkata hyvinkin.
Ja minä siis olen sellainen mies, että keskustelen kyllä mielelläni tekstimuodossa, siitä ei ole kysymys. Mutta ei se kovin tehokasta ajankäyttöä ole.
4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4
Jos itse kysyn naiselta asioita ja nainen ei kysy mitään takaisin niin ajattelen että onpa itsekäs tyyppi ja tulee ajatus että minä en kiinnosta häntä tippaakaan vaan hän haluaa puhua vain itsestään.
Niin, se ongelma on nimenomaan se, että sinä esität niitä kysymyksiä. Sillä lailla luodaan haastattelu, ei keskustelu. Haastattelussa yksi kysyy ja toinen vastaa, keskustelussa esitetään vuorotellen ajatuksia, ja kysymykset ovat lähinnä tarkentavia ja selventäviä. Tämän voi todeta vaikka salakuuntelemalla kahvilassa ihmisten keskusteluja.
4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4
Niin, se ongelma on nimenomaan se, että sinä esität niitä kysymyksiä. Sillä lailla luodaan haastattelu, ei keskustelu. Haastattelussa yksi kysyy ja toinen vastaa, keskustelussa esitetään vuorotellen ajatuksia, ja kysymykset ovat lähinnä tarkentavia ja selventäviä. Tämän voi todeta vaikka salakuuntelemalla kahvilassa ihmisten keskusteluja.
4
Riippuu tietty minkälaista se keskustelu on. Joskus naisesta näkyy että en kiinnosta häntä yhtään ja siksi hän ei kysy mitään vaan puhuu vain itsestään eli keskustelu ei ole interaktiivista.
Mulla on ollut useita treffejä joissa nainen kysyy multa vain koulutuksen ja työpaikan ja sen jälkeen ei kysy enää mitään..
Onnistuneimmilla treffeillä nainen on halunnut tietää asioita mun elämästä, muunkin kuin statukseen ja rahaan liittyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä pitää keskustella? Itse vaihdan muutaman viestin ja otan selvää kelpaanko varmasti miehelle (olen ruma ja tissitön nainen), ja sitten sovin panotreffit.
Koska en voi sopia tapaamisia ihan kaikkien kanssa ja koska haluan, että mieskin oikeasti kiinnostuu minusta niiden viestien takia eikä pelkästään sen takia, että meille tuli mätsi.
apNo ei ihme, ettet saa sanaa näppiksestäsi, jos johtoajatuksesi on "Toivottavasti hän kiinnostuu minusta juttujeni perusteella."
4
Mikä tässä ajatuksessa siis oli väärää? Tarkoitin siis sitä, että oltaisiin juteltu edes pari lausetta, että tiedetään toisesta edes jotain pientä. Esim ettei mies, joka ehdottomasti haluaa lapsettoman naisen, lähtisi treffeille naisen kanssa, jolla on 6 lasta tai ettei pelkästään seksiä etsivä mies lähde treffeille nunnan kanssa. Ihan vain siis sitä, ettei treffit olisivat tällä tavalla ihan selkeää ajanhukkaa. Kyllä minulla on aika monikin mätsi parin viestin perusteella osoittautunut sellaiseksi, että tiedän heti, ettei olisi mitään järkeä tavata, kun ollaan liikenteessä ihan eri lähtökohdista tai ei edes pystytä kunnolla kommunikoimaan.
ap
Oon itse miettinyt Tinderiin menoa. Sanokaapa nyt miten se toimii. Eli vetäiset vasemmalle, jos ei natsaa, oikealle, jos natsaa, ja ylöspäin, jos supernatsaa? Miten ne keskustelut sit alkaa? Tuleeko keskustelupyyntöjä?
Olen pahvi.
T. Tinder-neitsyt (ei muuten)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä pitää keskustella? Itse vaihdan muutaman viestin ja otan selvää kelpaanko varmasti miehelle (olen ruma ja tissitön nainen), ja sitten sovin panotreffit.
Koska en voi sopia tapaamisia ihan kaikkien kanssa ja koska haluan, että mieskin oikeasti kiinnostuu minusta niiden viestien takia eikä pelkästään sen takia, että meille tuli mätsi.ap
No ei ihme, ettet saa sanaa näppiksestäsi, jos johtoajatuksesi on "Toivottavasti hän kiinnostuu minusta juttujeni perusteella."
4Mikä tässä ajatuksessa siis oli väärää? Tarkoitin siis sitä, että oltaisiin juteltu edes pari lausetta, että tiedetään toisesta edes jotain pientä. Esim ettei mies, joka ehdottomasti haluaa lapsettoman naisen, lähtisi treffeille naisen kanssa, jolla on 6 lasta tai ettei pelkästään seksiä etsivä mies lähde treffeille nunnan kanssa. Ihan vain siis sitä, ettei treffit olisivat tällä tavalla ihan selkeää ajanhukkaa. Kyllä minulla on aika monikin mätsi parin viestin perusteella osoittautunut sellaiseksi, että tiedän heti, ettei olisi mitään järkeä tavata, kun ollaan liikenteessä ihan eri lähtökohdista tai ei edes pystytä kunnolla kommunikoimaan.
ap
Näin on. Musta on useampikin mies hakenut äitipuolta lapsilleen, eikä se kiinnosta, etenkään jos lapsia on yli kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oon itse miettinyt Tinderiin menoa. Sanokaapa nyt miten se toimii. Eli vetäiset vasemmalle, jos ei natsaa, oikealle, jos natsaa, ja ylöspäin, jos supernatsaa? Miten ne keskustelut sit alkaa? Tuleeko keskustelupyyntöjä?
Olen pahvi.
Eiköhän se kokeilemalla selviä... Aika yksinkertainen täytyy olla jos ei Tinderiä opi käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en voi sopia tapaamisia ihan kaikkien kanssa ja koska haluan, että mieskin oikeasti kiinnostuu minusta niiden viestien takia eikä pelkästään sen takia, että meille tuli mätsi.ap
No ei ihme, ettet saa sanaa näppiksestäsi, jos johtoajatuksesi on "Toivottavasti hän kiinnostuu minusta juttujeni perusteella."
4Mikä tässä ajatuksessa siis oli väärää? Tarkoitin siis sitä, että oltaisiin juteltu edes pari lausetta, että tiedetään toisesta edes jotain pientä. Esim ettei mies, joka ehdottomasti haluaa lapsettoman naisen, lähtisi treffeille naisen kanssa, jolla on 6 lasta tai ettei pelkästään seksiä etsivä mies lähde treffeille nunnan kanssa. Ihan vain siis sitä, ettei treffit olisivat tällä tavalla ihan selkeää ajanhukkaa. Kyllä minulla on aika monikin mätsi parin viestin perusteella osoittautunut sellaiseksi, että tiedän heti, ettei olisi mitään järkeä tavata, kun ollaan liikenteessä ihan eri lähtökohdista tai ei edes pystytä kunnolla kommunikoimaan.
ap
"Haluan että mieskin kiinnostuu minusta niiden viestien takia" antaa sellaisen käsityksen, että keskustelet tehdäksesi vaikutuksen toiseen. Se ei ole koskaan hyvä lähtökohta keskustelulle. Jos tarkoitit jotakin muuta, unohda tuo kommenttini.
Noista dealbreakereistahan sanoin jo aikaisemmin, että mikäli sellaisia on, niistä voi tietysti kysyä. Tuossa yllä kerroin myös, miten keskustelu toimii paremmin ilman kyselemistä. Kerrot vain, mitä ajatuksia sinulle herää. Ei tekstimuotoinen keskustelu eroa tässä suhteessa ns. oikeasta keskustelusta.
4
Ja onpa muuten minulle tullut vastaan sellainenkin mätsi, joka näytti suomalaiselta ja suomalainen nimi profiilissa, mutta ei osannut muutamaa fraasia enempää suomea tai englantia. Yhteisen kielen puuttuminen selvisi juuri viestimällä vähän pidempään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahvi.
Eiköhän se kokeilemalla selviä... Aika yksinkertainen täytyy olla jos ei Tinderiä opi käyttämään.
No mikset neuvo? Voi mennä elämän rakjaus ohi jos sweeppaan väärään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"Haluan että mieskin kiinnostuu minusta niiden viestien takia" antaa sellaisen käsityksen, että keskustelet tehdäksesi vaikutuksen toiseen. Se ei ole koskaan hyvä lähtökohta keskustelulle. Jos tarkoitit jotakin muuta, unohda tuo kommenttini.
Noista dealbreakereistahan sanoin jo aikaisemmin, että mikäli sellaisia on, niistä voi tietysti kysyä. Tuossa yllä kerroin myös, miten keskustelu toimii paremmin ilman kyselemistä. Kerrot vain, mitä ajatuksia sinulle herää. Ei tekstimuotoinen keskustelu eroa tässä suhteessa ns. oikeasta keskustelusta.
4
Niin tarkoitin, että mies kiinnostuu minusta sen perusteella, mitä itsestäni kirjoitan, eikä pelkästään sen perusteella, miltä profiilikuvani näyttää. En tarkoittanut sitä, että kirjoittaisin jotenkin erityisen hurmaavasti (sanoinhan, että en osaa niin tehdä), vaan ihan siitä, mitä olen itsestäni ja elämästäni kertonut.
Mutta kiitos noista vinkeistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apYmmärrän, että ajattelet säästäväsi aikaa, kun jutustelet etukäteen pitkällisesti. Mutta tosiasiassa saatatkin vain tuhlata aikaa, kun tosielämässä ei sitten olekaan mitään kemiaa, ja viestittely menee hukkaan. Sen kolme viikkoa, jotka viestittelit yhden tyypin kanssa, olisit ehtinyt tavata neljä muuta miestä, ja jonkun kanssa olisi voinut synkata hyvinkin.
Ja minä siis olen sellainen mies, että keskustelen kyllä mielelläni tekstimuodossa, siitä ei ole kysymys. Mutta ei se kovin tehokasta ajankäyttöä ole.
4
No itse asiassa en olisi ehtinyt. Aika harvakseen ehdin treffeille.
ap
Mä löysin Tinderistä nykyisen mieheni, joten koitan antaa vinkkejä 🙂 Kävin tinderissä aina silloin tällöin ja aluksi olin kans aika jäässä. Sit tuli fiilis, että mähän voin kirjoittaa ihan mitä mieleen juolahtaa eikä mun tartte hävetä yhtään mitään. Oon ihan normaali, fiksu nainen, jolla on ihan hyviä juttuja. Niinkuin varmasti sinäkin! Eli älä mieti ja murehdi. Kirjoitat vaan mitä ajattelet, olet oma itsesi. Kun aloitat, huomaat, että kohta se sujuu jo ihan itsekseen ja turhat kelailut häviää. Tuolla tavalla sain kyllä monta ihailijaa ja treffipyyntöä 🙂
Miten ehtisit seurustella jonkun kanssa, jos jo kerta viikkoon on liian tiuha tahti tavata ketään?
Jos et keksi miehen kanssa paljon keskusteltavaa. Teillä ei todennäköisesti ole paljon mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme, ettet saa sanaa näppiksestäsi, jos johtoajatuksesi on "Toivottavasti hän kiinnostuu minusta juttujeni perusteella."4
Mikä tässä ajatuksessa siis oli väärää? Tarkoitin siis sitä, että oltaisiin juteltu edes pari lausetta, että tiedetään toisesta edes jotain pientä. Esim ettei mies, joka ehdottomasti haluaa lapsettoman naisen, lähtisi treffeille naisen kanssa, jolla on 6 lasta tai ettei pelkästään seksiä etsivä mies lähde treffeille nunnan kanssa. Ihan vain siis sitä, ettei treffit olisivat tällä tavalla ihan selkeää ajanhukkaa. Kyllä minulla on aika monikin mätsi parin viestin perusteella osoittautunut sellaiseksi, että tiedän heti, ettei olisi mitään järkeä tavata, kun ollaan liikenteessä ihan eri lähtökohdista tai ei edes pystytä kunnolla kommunikoimaan.ap
"Haluan että mieskin kiinnostuu minusta niiden viestien takia" antaa sellaisen käsityksen, että keskustelet tehdäksesi vaikutuksen toiseen. Se ei ole koskaan hyvä lähtökohta keskustelulle. Jos tarkoitit jotakin muuta, unohda tuo kommenttini.
4Niin tarkoitin, että mies kiinnostuu minusta sen perusteella, mitä itsestäni kirjoitan, eikä pelkästään sen perusteella, miltä profiilikuvani näyttää. En tarkoittanut sitä, että kirjoittaisin jotenkin erityisen hurmaavasti (sanoinhan, että en osaa niin tehdä), vaan ihan siitä, mitä olen itsestäni ja elämästäni kertonut.
Mutta kiitos noista vinkeistä.
ap
Joo, eipä mitään.
Se tuli kyllä mieleen, että jos mies svaippailee järkevästi (eikä anna sydäntä en masse, mistä algoritmikin rankaisee), hän on jo kiinnostunut sinusta sen perusteella, miltä profiilikuvasi näyttää. Ja niin olet sinäkin kiinnostunut hänestä. Mutta ymmärrän kyllä, mitä meinaat.
Jos haluaisit esimerkiksi minun kiinnosuvan sinusta enemmän etukäteisviestittelyn perusteella, sinun pitäisi olla nokkela, ehkä jopa sarkastinen, osoittaa huumorintajua, tunea samoja pop-kulttuuriviittauksia kuin minä, osoittaa hyvää makua elokuvien/musiikin/taiteen/ruoan jne. suhteen tai paljastaa itsestäsi jotakin, mikä saa minut ajattelemaan, että meillä on samanlainen käsitys hyvästä elämästä ja samanlaisia odotuksia tulevaisuudelta. Muu voi oikeastaa vain vähentää kiinnostustani.
Eikä tuolla ole mitään merkitystä, jos ensitreffeillä ei syty kipinää. Tuskin sinäkään ajaisit tunnin verran toisille treffeille, jos ensimmäisillä ei kolahda.
4
Kiitos tästä viestistäsi. Näin kai se toimii. Tämä viimeisin viesti oli kyllä sellainen, etten osaa siihen sanoa oikein mitään muuta kuin "oi, juuri noinhan se on, valitettavasti". Mutta mitä sitten? Miten jatkan siitä?
ap