Tämä on synnintunnustus.
Monesti mietin tutun kadulla nähdessäni, että toivottavasti hän ei huomaa minua, kun ei jaksaisi jutella asioista, jotka eivät kumpaakaan oikeasti kiinnosta.
Joskus riidellessäni mieheni kanssa, minun tekisi hetkellisesti mieli esim potkaista häntä tai lyödä oikein kunnolla. Toisinaan mieleni tekisi tappaa itseni riidan jälkeen, koska olen niin vihainen ja pettynyt siihen, etten saanut tahtoani läpi. emme tosin riitele usein.
Toisinaan mieleeni tunkeutuu väkisin rumia ajatuksia läheisistäni. Esim kun vauvamme oli muutaman päivän ikäinen. Katselin häntä ihaillen ja samalla takaraivooni jomotti ajatus, että eikö tämä nyt tämän kummallisemmalta tuntunutkaan.
Vaadin läheisiltäni/ystäviltäni asioita, joita vaadin itseltäni, mutta joita en pysty toteuttamaan oman vajavaisuuteni tähden.
Valehtelen silloin tällöin saadakseni elämäni kuulostamaan kiinnostavammalta itselleni ja muille.
Olen kateellinen ja joskus toivon salaa epäonnea ihmisille, joilla on kaikki aina hienosti.
Jos lukisin tämän viesti jonkun muun aloituksena, vastaisin siihen tyyliin " olet kyllä ruma ja kamala ihminen" . Vastailen täällä muutenkin sikamaiseen sävyyn aina välillä.
Koen olevani älykkäämpi kuin keskiverto ihminen.
Kommentit (35)
Mitäpä tota paljon pahempaa ihmisessä oikeasti voi enää olla?
Varmasti kaikki on samaa mieltä, osa vaan ei kehtaa tunnustaa.
Vierailija:
Monesti mietin tutun kadulla nähdessäni, että toivottavasti hän ei huomaa minua, kun ei jaksaisi jutella asioista, jotka eivät kumpaakaan oikeasti kiinnosta.
Vaadin läheisiltäni/ystäviltäni asioita, joita vaadin itseltäni, mutta joita en pysty toteuttamaan oman vajavaisuuteni tähden.
Valehtelen silloin tällöin saadakseni elämäni kuulostamaan kiinnostavammalta itselleni ja muille.
Olen kateellinen ja joskus toivon salaa epäonnea ihmisille, joilla on kaikki aina hienosti.
Koen olevani älykkäämpi kuin keskiverto ihminen.
Ja muutenkin jättää ylimääräiset pohdinnat pois. Ja laput pois silmiltä: elämä on juuri tätä, ei mitään ihmeellistä.
Saanhan myös synnin päästön...
1) En rakasta miestäni vain ja ainoastaan hänen ulkonäkönsä takia.
Muuten täydellinen.
2) Petän, ja elän fantasia maailmassa, jossa kaikki miehet rakastavat minua, ja jos eivät, oppivat pian rakastamaan.
3) Valehtelen, manipuloin jotta saan tahtoni läpi.
Jos en saa, suutun niin, että läheiseni kärsivät
4)Olen alalla, jossa minun on tehtävä päätöksiä omaatuntoani vastaan.
En haluaisi vedättää ihmisiä, jotka luottavat minuun, mutta on pakko, jotta saa leipää pöytään.
5) Uskottelen itselleni olevani täydellinen.
Kun menkat sattuu päälle, huomaan kaikki virheet.
Olen ailahtelevainen.
Tässäpä näitä.
Olet vähän pelottava.
Tässä omani:
Olen estynyt ja yksinäinen mutta yritän esittää etten kaipaa seuraa.
Olen mielestäni selvästi keskivertoa älykkäämpi mutta peitän ylpeyteni maireaan ystävällisyyteen ja tasapuolisuuteen.
Olen oikeasti vähän rasisti mutta ulkokultaisesti puolustan vähemmistöjä aina tilaisuuden tullen.
En pidä muista lapsista kuin omastani.
Pidän itseäni kauniina, vaikka todennäköisesti parhaat päiväni ovat jo jääneet taakse.
Tanssin näyttävsäti ja huomionhakuisesti vaikka minulla ei ole juuri rytmitajua eikä vartalon hallintaa.
Taidat olla itsesi kanssa sujut kuitenkin aika hyvin.
Olen vain ihminen...
Kuvasin tässä sinulle äärimmäisiä " syntejäni" , en toki ole kaikkia näitä todellisuudessa--vain heikoimpina hetkinäni.
Kuitenkin olen rakastava, luotettava, äiti-ennenkaikkea.
t.se syntinen
luin listasi uudestaan uudella asenteella.
Et olekaan niin pelottava.
Saat ainakin minulta anteeksi.
13
-pidän itseäni ehdottomasti keskivertoa älykkäämpänä
-ihmettelen usein miten tällä av-palstalla onkin niin tyhmiä ihmisiä (siis muut tietysti) :)
- olen piilorasisti
-olen kateellinen. Tosin tämä piirre on vasta tullut esiin koettuani kovia. Toivon muille yhtä paljon epäonnea, mitä itse olen kokenut ja samalla en kuitenkaan toivo....ota tästäkin selvää...
-muiden kakarat ovat todella rasittavia, omani taas maailman ihanimpia :)
-en aina jaksa vastat kännykkään kun se soi. Tai välttelen myös kadulla tuttuja
- en pidä yllätysvieraista ollenkaan!!!!
- tunnen ylpeyttä ja ylemmyydentunnetta joskus akateemisten arvonimieni takia
Huhhuh, tulipa lista :)
Kaikki me olemme epätäydellisiä, mutta sinulla oli asennetta katsoa minua minua myös " enkelin silmin."
Kiitos.
Life`s about makin` mistakes...and learnin´ from them.
12
Vierailija kirjoitti:
Olen teitä kaikkia huomattavasti älykkäämpi.
En puhu koskaan totta.
Sekin on siis valetta, ettet puhu koskaan totta. Kumpikaan väitteistäsi ei pidä paikkaansa.
huh, ihanaa en olekaan " yksin" HUH...