Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin yli 300e pellavalakanat ja yllätyin

Harmittaa!
08.06.2017 |

Ihan sairaan ärsyttävät! Liian leveät peruspeittoihin. Liian pitkät myös. Saumat kiertävät ja oikeastaan tuntuvat vain kuumilta ja karheilta. Aamuisin ihan vinksin vonksin ja megahankalat pedata siististi.
No taatusti kestävät sen 50v mitä takuu lupaa, jos eivät tuplatkin, sillä eihän ne kaapissa käyttökelvotttomina. Harmittaa ihan älyttömästi!

https://www.finlayson.fi/tuote/jesus-pellavapussilakanasetti/60750-0100…
Tämä tuote siis kyseessä

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Ikean pellavatyynyliinat ja ne on ihan hyvät ja pehmeät, käytän huuhteluun vaihtelevasti väkiviinaetikkaa ja pehmennysainetta.

Eikö nuo ole sellaiset ihan sileät, eivät rouhean pellavaiset?

Vierailija
22/38 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä reklamointi otetaan huomioon - ei siis omia surautteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle kukaan ole kertonut, että Finlaysonin laatu on nykyään suorastaan kelvotonta.

Olen saanut vinot lakanat, joiden saumat kiersivät niin että kun itse korjasin, lähti 10 senttiä toisesta reunasta vinoutta. Sain uuden suoran lakanan tilalle. Saumojen sisäänsurauttaminen ei tosiaan riittänyt vaan ne piti purkaa ja ommella uudestaan langansuunnan mukaan.

Tämä todistaa sen, että on siellä suoriakin. Laadunvalvonta on vaan täysin olematonta ja jää asiakkaille.

Juuri ap:n kaltaisten vuoksi tämä jatkuu. Otetaan 300€ omaksi vahingoksi eikä lähetetä virheellistä tuotetta takaisin.

MInun käsittääkseni Finlaysonilla on maksuton asiakaspalautus, joten pakettiin vaan ja postiin. Tuote on selvästi virheellinen ja sillä selvä.

Voi kun minä olisin löytänyt ne pellavaverhot! Minulla on mankeli, ja siinä pellavasta tulee ihanan sileä ja kiiltävä. Pölyävä pellava on liian huonolaatuista siihen tarkoitukseen eli liian lyhytkuituista.

Vierailija
24/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Pentikin pellavalakana, joka ei ihan ykköslaatua ole, mutta ei ollut hintakaan, eikä se ainakaan susi ole. Minusta pellavaa on turha ostaa, jos ei pidä ryppyisestä ja pikkuisen karheasta - tai käytä mankelia.

Vierailija
25/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellava kutistuu pesussa. Pehmenee ajan myötä. Kesällä ihana. Talvella lämmin. Valmistaja tuskin ottaa vastuuta, jos et pidä pellavasta. Laita kiertoon tai pahan päivän varalle.

Vierailija
26/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan maksaisi tuollaisia summia lakanoista? Itse en maksaisi vaikka olisin kuinka äveriäs.

Olen aina haaveillut pellavalakanoista. Luulin ostavani laadukasta ja kestävää (tätä varmaan ovatkin versus joku hm).

Jotkut tykkää Ikeasta ja jotkut artekista. Vähän sama asia.

Ap

Finlayson ja laadukas eivät enää aikoihin ole kuuluneet samaan lauseeseen. Mullakin oli Finalysonin pellavalakanat. Saumat ratkesi ja niihin tuli reikiä alle vuoden käytöllä. Sain toki uudet tilalle, mutta myin ne pois ja ostin Balmuirit tilalle. Kyllä nyt kelpaa :).

Vierailija
27/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika roisia on pellava valkaisemattomassa Finlaysonin Jesuksessa 😳 Pesun jälkeen 5 - 50mm pitkät paksut ja kelletävät ”oksat” pistelee ihan sormissakin! Monta (kymmentä) kertaa näitä pitää pestä, että kelpaavat tarkoitukseensa, lakanoina?

Jesus - lakana joka herättää kuolleenkin unestaan!

Vierailija
28/38 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös nuo Finlaysonin Jesukset!

Aivan ihanan tuntuiset mutta nyt muutaman pesun jälkeenkin pölyää ihan älyttömästi!

Kokeilin silitystäkin mutta ei juurikaan auttanut...

Vierailija
29/38 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ihmetellyt kuinka kapeat ja pitkät tyynyliinat ovat. Tyynyn saa sulloa sisään ja aamulla sauma kiertää tyynyä.

Vierailija
30/38 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt lakanat 20 kertaa ja edelleen joka kerta pitää pesukoneen nukkasihti puhdistaa kun on tukossa. Muiden pyykkien kanssa ei voi pestä koska nukkaavat pyykit kauttaaltaan! Makuuhuone ja aluslakanat pitäisi joka päivä imuroida jos haluat pölyttömän makuuhuoneen. Jos taas haluat heiluttaa imuria joka päivä tämä on ehdoton ostos sinulle!!!

Vierailija
31/38 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttävä lakanat, mutta pölisevät aivan perkeleen paljon...

Olen pessyt lakana setit reilusti yli 30 kertaa, nukkasihtiä olen joutunut tyhjentämään joka pesukerran jälkeen, joka on ollut aivan tukossa. Jokaisella pesukerralla on irronnut noin golf pallon verran hienoa nukkaa.

Yhteensä melkein jalkapallon verran...

Sitä ihan on ihmeissään mistä tätä kertyy?

Varmaan joku Jeesus juttu?

Jos rakastat imurointia tänä on ehdottomasti juuri sinulle!!!

Viikossa sängyn alueen on aivan TÄYNNÄ hienoa pölyä. Astmaatikolle aivan kamalat pussilakana setit.

Olen kirjoittanut Finlaysonin sivuille asiallises arvostelun kaksi kertaa....

Molemmat on poistettu heidän sivuiltaan!!!

Vierailija
32/38 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa yllätys, että ovat paskat lakanat, kun ne on valmistettu Turkissa.

Vierailija
33/38 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako näitä Finlaysonin Jesus-lakanoita, parin vuoden käytön (pesut, rummutukset, mankelointi) jälkeenkin vielä pölyää aivan uskomattoman paljon. Meni hermo ja laitoin nämä lakanat muovipussiin, todella huonolaatuista pellavaa.

Vierailija
34/38 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon. En kyllä pystyisi pelaavassa nukkumaan. Myös se pölyn määrä on kamalaa. En pysty edes pellavavaatteita käyttämään kun kutittavat.

Vierailija
35/38 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on pitänyt tehdä kestämään sen 50 vuotta niin ne on parhaimmillaan sitten 49 vuoden päästä tästä. Vaatii vuosikymmenten pesut ja käytöt, että pehmenee.

Ne kiertävät saumat eivät taida oieta sittenkään.

Te reklamaatio, vaikka varmaan se nyt 5 vuotta myöhemmin on turhaa. Niin minä tein ja sain tilalle uuden pussilakanan, jossa eivät saumat kiertäneet. Käytän mankelia ja Finlaysonin lakanat ovat mahdottoman mankeloitavat, kun ovat niin vinoja.

Vierailija
36/38 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavaa on olemassa kahta laatua. On karkeaa rohdinpellavaa, joka pölyää, ja hienoa pitkäkuituista aivinaa. Lakanoiden pitäisi olla jälkimmäistä.

Vierailija
37/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan maksaisi tuollaisia summia lakanoista? Itse en maksaisi vaikka olisin kuinka äveriäs.

Minä maksaisin. Säästyy vaivalta käydä aina ostamassa uudet lakanat, nämä tuntuvat todella hyvältä ihoa vasten, ovat ajattomat ja niin kauniit. 200 e saa neljät perushyvät lakanat, itse valitsen mielummin yhdet, täydelliset! Toki nyt pitää ostaa toiset, kun en enää muilla halua nukkua....

Vierailija
38/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina haaveillut pellavalakanoista. Luulin ostavani laadukasta ja kestävää (tätä varmaan ovatkin versus joku hm).

Jotkut tykkää Ikeasta ja jotkut artekista. Vähän sama asia.

Ap

Finlayson ja laadukas eivät enää aikoihin ole kuuluneet samaan lauseeseen. Mullakin oli Finalysonin pellavalakanat. Saumat ratkesi ja niihin tuli reikiä alle vuoden käytöllä. Sain toki uudet tilalle, mutta myin ne pois ja ostin Balmuirit tilalle. Kyllä nyt kelpaa :).

Itse tykkään Unikulman tenceleistä, ihan parhaat!