YLE : Miehille kasvaa nyt naisten sormet - syy elämäntyylissä
Ennen heiluteltiin talikkoa, nykyään räplätään kännykkää ja sormet jäävät ohuiksi ja naismaisiksi.
Kommentit (13)
Kuinka monta aloitusta tästä samasta aiheesta täytyy tehdä?
Ja naisille miesten jalat. Mitä uutta, miehillähän voi olla pimppi, siis tytöllä pallit ;D
Ja paskat. Ihmiset ovat aina olleet rakenteeltaan erilaisia. Vuonna 1934 syntyneellä isällänikin oli ohuet sormet. Ei hänkään talikkoa heilutellut, koska oli varttunut kaupungissa.
Jotain vikaa vesijohtovedessä. Naishormooneja jne.
En käsitä koko uutista kun samaan aikaan uutisoidaan miten ihmisten liikalihavuus on kasvussa ja yli puolet ihmisistä on jo ylipainoisia ja tällöin myös sormet paksuuntuu. Vai vainko normaalipainoiset nakkisormet menee kihloihin?
Joo, mutta näillä pienikätisillä nykynuorimiehillä on suurempi "se". Eikö olekin ihmeellistä?
Minä olen 70-luvulla syntynyt, ja katsoin jo 20 vuotta sitten, että miesten kädet naisellistuivat. Nyt viisikymppisenä olen kohdannut jopa hevosen kokoisia äijiä, joilla on ns estrogeenikädet; laihat luikkusormet vauvaihoisissa, taikinaisissa kämmenissä kiinni. Myös kämmenosa on naismaisen kapea.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta näillä pienikätisillä nykynuorimiehillä on suurempi "se". Eikö olekin ihmeellistä?
Mutta pienet pallit, huono seisokki ja sperman laatu huonontunut.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 70-luvulla syntynyt, ja katsoin jo 20 vuotta sitten, että miesten kädet naisellistuivat. Nyt viisikymppisenä olen kohdannut jopa hevosen kokoisia äijiä, joilla on ns estrogeenikädet; laihat luikkusormet vauvaihoisissa, taikinaisissa kämmenissä kiinni. Myös kämmenosa on naismaisen kapea.
😂👍
Juuri kerrotaan MTV:n taholta, että vesipuhveli on hän ja hän synnyttääkin, kuten sika ja lehmä. Huh huh.
Miehet naisistuu. Y kromosomi heikkenee. Tiede on tätä kertonut jo pitkään.
Tamperelainen kultaseppämestari Jyrki Karvinen on tehnyt erikoisen havainnon. Vuosi vuodelta hän tekee yhä pienempiä sormuksia nuorille aikuisille. Karvinen uskoo, että syynä ovat elintavat: nykylapset ja nuoret eivät heiluta talikkoa vaan pipertävät puhelimillaan.
Myös koruliike Tillanderilla on huomattu, että etenkin nuorten kaupunkilaismiesten kihlasormusten koko on pienentynyt.
Työssäni olen huomannut, että kun katsoo Stadissa kasvaneen, toimistotyötä tekevän nuoren miehen kättä, niin onhan se hieman feminiinisempi verrattuna miehiin, jotka ovat Kälviällä kasvaneet, painineet ja tehneet fyysistä työtä.
Skutnabbin mukaan kultaseppien havaitsemaa ilmiötä voi siis selittää se yksinkertainen asia, että monen nykyihmisen kädet eivät saa riittävästi kuormitusta, joka vahvistaisi kämmenen lihaksia ja parkkiinnuttaisi ihon paksuksi.
Mutta vielä tärkeämpää on käsikirurgin mukaan se, mitä kädet tekevät ennen murrosikää.
Skutnabbin mukaan moni nykyihminen kärsii käsien liian vähäisestä rasituksesta. Kun kuormitusta ei tule, puristusvoimakin jää heikommaksi.