Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin yli 300e pellavalakanat ja yllätyin

Harmittaa!
08.06.2017 |

Ihan sairaan ärsyttävät! Liian leveät peruspeittoihin. Liian pitkät myös. Saumat kiertävät ja oikeastaan tuntuvat vain kuumilta ja karheilta. Aamuisin ihan vinksin vonksin ja megahankalat pedata siististi.
No taatusti kestävät sen 50v mitä takuu lupaa, jos eivät tuplatkin, sillä eihän ne kaapissa käyttökelvotttomina. Harmittaa ihan älyttömästi!

https://www.finlayson.fi/tuote/jesus-pellavapussilakanasetti/60750-0100…
Tämä tuote siis kyseessä

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesus-lakanat? Mitä vielä...

Vierailija
2/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jesus-lakanat? Mitä vielä...

Se on niiden nimi? Aika yleinen miehen nimi muuuten maailmalla, jos sekin tulee sulle yllätyksenä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ne mulle. Pellava on niin ihanaa.

Vierailija
4/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan maksaisi tuollaisia summia lakanoista? Itse en maksaisi vaikka olisin kuinka äveriäs.

Vierailija
5/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saumat kiertävät, on kyseessä selkeä virhe ja syy palautukseen. Mitä pellavaan muutoin tulee, se paranee ajan eli pesukertojen myötä.

Vierailija
6/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pessyt ne? Kuinka monta kertaa? Pellavahan paranee ja pehmenee pesussa.

Kutistuukin jonkun verran. Etkö tarkistanut kokoa ennen ostamista?

Sen sijaa tuo saumojen kiertäminen on sellainen asia, josta kyllä valittaisin Finlaysonille. Laatutuotteessa näin ei saisi tapahtua.

Vierailija
7/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa mitat, mikset katsonut ovatko sopivat peittoihisi?

Itse silitän pellavalakanat, niin tuntuvat viileiltä ja sileiltä. Ovat aivan ihanat ja paranevat vain käytössä. On siinä vähän vaivaa, mutta mielestäni sen arvoista. 

Omani ovat jo vuosikymmeniä vanhoja, sukulaistätien kapioita. En tiedä, ovatko uudet tehdasvalmisteiset yhtä hyviä.

Vierailija
8/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan maksaisi tuollaisia summia lakanoista? Itse en maksaisi vaikka olisin kuinka äveriäs.

Olen aina haaveillut pellavalakanoista. Luulin ostavani laadukasta ja kestävää (tätä varmaan ovatkin versus joku hm).

Jotkut tykkää Ikeasta ja jotkut artekista. Vähän sama asia.

Ap

Vierailija
9/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raaskin tänä keväänä heittää pellavaverhoni kierrätykseen, ei millään jaksanut sitä silityksen määrää. Kaunis ja kestävä luonnonmateriaali, mutta pitäisi käyttää 10 vuotta, että se pehmenisi inhimillisemmäksi.

Vierailija
10/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

150x210 on kyllä ihan normi yhden hengen peiton koko, mutta tuo tyynyliina on kyllä oudon mallinen. Ostaessasi olet kyllä nuo koot varmasti nähnyt, että sen puoleen turha nyt vinkua, mutta voithan tosta laadusta käydä kysymässä, kuuluuko olla semmoista vai voisiko reklamoida.

Vierailija
11/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vaan Marimekon trikoopussilakanoita.

On vaan mulle parhaat, kun on unelma pehmeät.

On niilläkin hintaa 120 euroa yksi pussilakana muttta meillä koko perhe rakastaa niitä.

En tykkää itsekkään pellavasta.

Vierailija
12/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse silitän pellavalakanat, niin tuntuvat viileiltä ja sileiltä. Ovat aivan ihanat ja paranevat vain käytössä. On siinä vähän vaivaa, mutta mielestäni sen arvoista. 

Omani ovat jo vuosikymmeniä vanhoja, sukulaistätien kapioita. En tiedä, ovatko uudet tehdasvalmisteiset yhtä hyviä.

Totta, noiden mittojen tarkistaminen olis ollut hyvä. Mutta muut finlaysonit ovat istuneet ihan hyvin mittaamatta.

Kai nämäkin käytössä pehmenee, ja mankelointi vei pahimmat karheudet.

Ap

Vierailija
13/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, noiden mittojen tarkistaminen olis ollut hyvä. Mutta muut finlaysonit ovat istuneet ihan hyvin mittaamatta.

Kai nämäkin käytössä pehmenee, ja mankelointi vei pahimmat karheudet.

Ap

Käy kysymässä tuosta saumojen kiertämisestä. Jos reklamaatio ei tuota tulosta ja palautus ei onnistu, voithan vähän pienentää lakanoita. Helppo surauttaa saumoista vähän sisään, jotta istuu napakasti peittoihin ja tyynyihin. Pese usein, kerran viikkoon on hyvä.

Vierailija
14/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on pitänyt tehdä kestämään sen 50 vuotta niin ne on parhaimmillaan sitten 49 vuoden päästä tästä. Vaatii vuosikymmenten pesut ja käytöt, että pehmenee.

Vierailija
15/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä raaskin tänä keväänä heittää pellavaverhoni kierrätykseen, ei millään jaksanut sitä silityksen määrää. Kaunis ja kestävä luonnonmateriaali, mutta pitäisi käyttää 10 vuotta, että se pehmenisi inhimillisemmäksi.

Miksi verhojen pitäisi olla pehmeät? Oon huomannut, että pellavaverhot pölyää kauheesti.

Vierailija
16/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ikean pellavatyynyliinat ja ne on ihan hyvät ja pehmeät, käytän huuhteluun vaihtelevasti väkiviinaetikkaa ja pehmennysainetta.

Vierailija
17/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää koska aioin ostaa noi. Mulla olikin jo hm:n pellavapussilakana, joka myös on ihan susi.

Vierailija
18/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niilläkin hintaa 120 euroa yksi pussilakana muttta meillä koko perhe rakastaa niitä.

Marimekon trikoot on minustakin ihan hyvät, ne on meidän lasten suosikit. Minä pidän kyllä pellavastakin, mies taas ei muuta haluakaan. Nytkin sängyssä on miehellä valkoiset pellavat ja minulla valkoiset egyptiläiset. Ja lapsilla Marimekon trikoot. Lakanat, peitot, tyynyt ja sängyt on tärkeitä juttuja, meillä nukkuu hyvin koko perhe 💤😴

Vierailija
19/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää koska aioin ostaa noi. Mulla olikin jo hm:n pellavapussilakana, joka myös on ihan susi.

Millä tavalla susi?

Minulla on H&M:n pellavat ja tykkään niistä, vaikka niihin tulikin muutamia pieniä reikiä vajaan vuoden käytön jälkeen. Minulla on myös Stockmannin pellavat ja ne on todella hyvät, en löydä mitään huomautettavaa.

Vierailija
20/38 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekon trikoot on minustakin ihan hyvät, ne on meidän lasten suosikit. Minä pidän kyllä pellavastakin, mies taas ei muuta haluakaan. Nytkin sängyssä on miehellä valkoiset pellavat ja minulla valkoiset egyptiläiset. Ja lapsilla Marimekon trikoot. Lakanat, peitot, tyynyt ja sängyt on tärkeitä juttuja, meillä nukkuu hyvin koko perhe 💤😴

Seuraavaks ostetaan sit noi Marimekon trikoot. Niistä olen myös haaveillut. Meillä myös ihana uus tempurin sänky. nukkumishommat on meilläkin tärkeitä =)

Ap