Oletko nähnyt kuollutta onnettomuuspaikalla/tapaturmaisesti kuollutta?
Itse en ole nähnyt. Tuleeko siinä paniikki, kauhu vai eikö tunnu miltään? Jotenkin ahdistava ajatus.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Auto ajoi täysillä päin punaista ja metrin päässä minusta toisen jalankulkijan yli suojatiellä. Uhri lensi useiden metrien päähän ja jäi kouristelemaan maahan jalat ja lantio aivan vinksin vonksin poissa paikoiltaan. Ekaksi tuli valtava adrenaliinipiikki, soitin aivot sumussa häkeen ja ambulanssin tultua alkoi kamala vapina ja säikähdys iski päälle. Itse jouduin jäämään paikalle vielä pitkäksi ajaksi antamaan silminnäkijälausuntoa. Uhrin kohtalo jäi kummittelemaan mieleen ja ymmärtääkseni hän menehtyi. Tapahtuma vaikutti minuun niin, että kertaan säännöllisesti ensiaputaitoja, havainnoin tarkkavaisemmin ympäristöäni ja katson aina tarkkaan ylittäessäni katua.
Just tän takia kannattaa aina tarkastella koko tilannetta eikä vain valojen väriä. Oon nähny näitä punaisia päin menijöitä, kaikki puhuvat aina luuriin. Kierrän usein pitemmän matkaa jalankulkijan valoihin koska siellä autoilijoiden pitää oikeesti pysähtyä ja jalankulkija voi helpommin arvioida tuleeko päälle. Katson yleensä kuskin suuntaan just kun oon menossa auton edestä. Huumekuskin/juopon tunnistaa kyllä, vaisto herättää siinä kohtaa.
Olen nähnyt. Toinen oli moottoripyöräonnettomuus. Olin itse lähdössä samana päivänä liikenteeseen moottoripyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Auto ajoi täysillä päin punaista ja metrin päässä minusta toisen jalankulkijan yli suojatiellä. Uhri lensi useiden metrien päähän ja jäi kouristelemaan maahan jalat ja lantio aivan vinksin vonksin poissa paikoiltaan. Ekaksi tuli valtava adrenaliinipiikki, soitin aivot sumussa häkeen ja ambulanssin tultua alkoi kamala vapina ja säikähdys iski päälle. Itse jouduin jäämään paikalle vielä pitkäksi ajaksi antamaan silminnäkijälausuntoa. Uhrin kohtalo jäi kummittelemaan mieleen ja ymmärtääkseni hän menehtyi. Tapahtuma vaikutti minuun niin, että kertaan säännöllisesti ensiaputaitoja, havainnoin tarkkavaisemmin ympäristöäni ja katson aina tarkkaan ylittäessäni katua.
Järkyttävää. Itseäni pelottaa myös se että ajaisin itse jonkun päälle, vahingoittaen tai tappaen tämän. Ajan todella ihan rajoitusten mukaan ja seuraan liikennettä, mutta joskus pelottaa että joku lapsi vaikka syöksyy puskista eteen. Se olisi aivan käsittämättömän kamalaa.
Minä näin kun samasta kerrostalosta missä itse asuin, oli yksi asukas hypännyt alas. Jostain 4. kerroksesta suunnilleen. Saavuin paikalle samaan aikaan kuin poliisitkin. Näin vaan hypänneen siinä maassa, hieman erikoisessa asennossa, hieman verta. Mielestäni kuitenkin hengitti vielä, kun kuului vaivalloista puhinaa. En tiedä selvisikö, toivottavasti. Itketti kuitenkin, vaikka ei ruumis ollutkaan.
Olin Lontoossa menossa töihin kun muistaakseni Kings crossin asemalla oli kuollut koditon narkkarimies makaamassa lattialla. Siinä vieressä seisoi kaksi poliisia tekemättä yhtään mitään, odottivat kaiketi lisäapua. Aika karmeaa oli mutten saanut painajaisia tai mitään traumoja.