Miksi Sumarin ikäiset ihmiset ovat täysin armottomia?
Minulla on isosisko ja isoveli samaa ikäluokkaa ja he ovat tismalleen samanlaisia: Arvostelevia, ylimielisiä, maanrakoon lyttääviä, armottomia ja ehdottomia.
Esimerkiksi: veljeni kävi kylässä samana päivänä kun lapset sai todistuksensa. Nämä tietty menivät niitä nätttämään ja ainoa mitä veli sanoi oli se, että rupesi sättimään minua siitä, miten huono äiti olen, kun todistukset ovat liian hyviä, enkä anna lasteni viihtyä koulussa.
Veli lainasi autoni ilmaiseksi kuukaudeksi. Ja häneltä tuli puoli tuntia meiltälähdön jälkeen tekstari, että oli pesettänyt auton, koska se oli niin likainen ja sitten lista asioita, jotka autossa on pielessä.
Isosiskoni on lapseton, mutta lastenkasvatuksen asiantuntija. Haukkuu, arvostelee, kritisoi, lyttää ja nujertaa. En osaa yhtään mitään.
Miksi he ovat tällaisia? Kuin suoraan Hannan Kyttäys et Lyttäys Oy Ab:n palkkalistoilta?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään itse halua koskaan muuuttua tuollaiseksi. Haluan että lasteni lapsilla on hyväksyvä, rakastava ja armollinen mummo sitten joskus.
Ap
Suloista<3 Voi lapsi kulta... sinä, kun et voi tietää mihin suuntaa valitsevat olosuhteet sinut muovaa.
Mitkä on ne olosuhteet jotka ovat sinusta muovanneet kielteisen ylimielisen lyttääjän? Mitä sinulle on tapahtunut?
Ap
Sinun on ihan turha hurskahdella, kun et voi tiettää millainen olisit jos olisit siskosi ikäluokkaa. Ei esim. 60-luvalla lapsia suojeltu aikuisten maailma kuten nyt tai vanhemmat olleet psyykkisesti saataville, lasten ruumiillinen kurittaminen kiellettiin vasta 30 vuotta sitten.
En ole monia vuosikymmeniä nuorempi ja elämä on kyllä kolhinut minua paljon enemmän kuin sisaruksiani. Veljeni oli isämme silmäterä, joka sai aivan kaiken. Asunnon, opinnot, auton ja ajokortin, jopa harjoitteluvuodet ulkomailla mikä ei tod ollut silloin tavallista. Siskoni taas on mm perinyt äitinsä puolelta suuren omaisuuden. Eli tuo ei kyllä yksin selitä asiaa.
Ap
Jaaha, kateus on kamala tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Hanna Sumari on jotain mieltä, ei se tarkoita että kaikki samanikäiset ovat samaa mieltä tai että edes kaikki samanikäiset Hannat ovat samaa mieltä.
Kieltäydyn olemasta ikävä ihminen.
Terv. Hanna 52vPiti oikein kuuklata Sumarin Hannan ikä, mulla onkin 6v aikaa muuttua ikäväksi.
Minä olen jo 63, en vieläkään ole muuttunut ikäväksi.
No nyt Alaan ikäväksi; tämä Sumari on niin pohjattoman teennäinen ihminen, että katsoessani esim. Suomen kaunein koti -ohjelmaa, piti Sumarin jutut ottaa pikakelauksella. Korvat ja silmät vuotaa verta, jos häntä on pakko katsoa ja/tai kuunnella.
Yritän muuttua kivaksi jälleen.
Ps. Hän on kyls helkkarin huono häviäjä, jos muistatte käytöstään siinä tanssiohjelmassa.No nytkäänhän hän ei myönnä mokanneensa...
Vaaditko taas verta? Hengenmenoa somekohusta?
En vaan elämänkokemuaten tuoma kypsyyttä. Sitä että osaa arvioida myös omia tekemisiään. Armollisuutta myös omaa keskeneräisyyttään kohtaan. Nythän hän on sitä mieltä, että hän kirjoitti täydellisen tekstin, joka on vain väärin ymmärretty. Tällä asenteella ei ikinä kehity ihmisenä. Näin käyttäytyy hemmoteltu nelivuotias...
Jos hän pyytäisi anteeksi, some huutaisi että väärin pyydetty. Some on paljon pahempi ja kovaäänisempi kuin hemmoteltu nelivuotias...
En usko.
Kysy Teriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään itse halua koskaan muuuttua tuollaiseksi. Haluan että lasteni lapsilla on hyväksyvä, rakastava ja armollinen mummo sitten joskus.
Ap
Suloista<3 Voi lapsi kulta... sinä, kun et voi tietää mihin suuntaa valitsevat olosuhteet sinut muovaa.
Mitkä on ne olosuhteet jotka ovat sinusta muovanneet kielteisen ylimielisen lyttääjän? Mitä sinulle on tapahtunut?
Ap
Sinun on ihan turha hurskahdella, kun et voi tiettää millainen olisit jos olisit siskosi ikäluokkaa. Ei esim. 60-luvalla lapsia suojeltu aikuisten maailma kuten nyt tai vanhemmat olleet psyykkisesti saataville, lasten ruumiillinen kurittaminen kiellettiin vasta 30 vuotta sitten.
En ole monia vuosikymmeniä nuorempi ja elämä on kyllä kolhinut minua paljon enemmän kuin sisaruksiani. Veljeni oli isämme silmäterä, joka sai aivan kaiken. Asunnon, opinnot, auton ja ajokortin, jopa harjoitteluvuodet ulkomailla mikä ei tod ollut silloin tavallista. Siskoni taas on mm perinyt äitinsä puolelta suuren omaisuuden. Eli tuo ei kyllä yksin selitä asiaa.
Ap
Jaaha, kateus on kamala tauti.
Ois ihan mahtavaa kuulla ap:n siskon näkemys asioista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa varmaan olla keski-iän ylittänyt vanha, elähtänyt haaska, joka ei saa vehettä, ku ehkä säälistä baari- illan jälkeen, näin se sit purkautuu kateellisuutena toisiin kanssaihmisiin.
Luojalle kiitos, että on jo sen verran ikää, että on päässyt tuosta ajattelutavasta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin siskon kanssa puutarhamyymälässä. Hänellä ei ole autoa eli minä kyydin. Katselin pihalleni puuta ja heti se alkoi: "ethän sinä nyt tuollaista, herran jestas sentään, minä näin niitä lapsena liikaa ja inhoan niitä. Ota tämä, tämä on parempi."
Kun pääsimme pihalleni, hän riepoi sen taimen kädestäni että "älä nyt hyvä ihminen aitä siihen istuta, eihän siinä ole mitään järkeä".
Hän väkisin istutti sen paikkaan jossa se ei mitenkään mahdu kaavamaan (metri seinästä) ja niin että katon lumet tippuu päälle.
Ihan kä-sit-tä-mä-tön-tä.
Ap
Ilmeisesti siis poistuit pihalta ja sisko salaa kaivoi taimen maahan? Jos olit paikalla niin miksi sallit siskosi koskea omaisuuteesi?
Jos sinua ja apuasi ei arvosteta, miksi jatkat toimintaasi, miksi kuskaat sisaruksiasi tai lainaat autoasi?Minulla on kouluikäiset lapset joiden kanssa jatkoin siellä pihalla. Sisko sitten ähräsi mitä ähräsi.
En kysynyt neuvoa siitä miten minun pitäisi toimia, vaan siitä, että mikä ihmisestä tekee tuollaisen. Minusta esim se Hanna Sumarin teksti paljasti aika onnettoman ihmisen, joka säännöillä ja rajoilla yrittää pelokkaana jotenkin hallita elämää. Onko se se vanhuus kun pelottaa?
Ei, vaan ei jaksa enää katsella kuinka monet vanhemmat antavat lastensa käyttäytyä huonosti. Ehkä se vanhuus sitten teettää sitä että ei millään jaksaisi kuunnella jossain ravintolassa möykkää ja kirkumista ja katsella sotkemista.
Kaikki lapset eivät suinkaan tee niin, vain jotkut. Näiden vanhemmat eivät kai viitsi kasvattaa vaan antavat asioiden olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi sitten et ole armollinen siskoasi kohtaan? Miksi et hyväksy hänen vikojaan ja puutteitaan? Mikä on tehnyt sinusta tuollaisen? Kateus?
Onneksi nuoremmat ovat "kohteliaita".
Tulin syöpähoidoista ja olin pahasti turvonnut kortisonin vuoksi ja minulla oli hyvin lyhyet hiukset sytohoitojen jälkeen. Kaksi nuorta naista osoitteli minua, tuijotti ja tirskui. Nolo ja kiusallinen tilanne.
Bussipysäkeillä vanhukset seisovat ja nuoret istuvat penkeillä ja tuijottavat kännyköitään.
Onneksi ikäiseni eli herjatut keski-ikäiset ovat kohteliaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi sitten et ole armollinen siskoasi kohtaan? Miksi et hyväksy hänen vikojaan ja puutteitaan? Mikä on tehnyt sinusta tuollaisen? Kateus?
Se on se siskon perintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millä tavoin olen häntä kohtaan armoton? Käyttäydun asiallisesti, en kiinnitä huomiota hänen purkauksiinsa, snnan hänen teutaroida pihallani ja siirrän vain sen puun vaivihkaa pois. Kannustan häntä hänen valinnoissaan, tarjoan kyydin kun hän pyytää, kutsun yksinäisen ihmisen meille jouluksi, lainaan kesämökkiäni ja koiraani... pidän omat ja perheeni rajat mutta niin että häneltä ei mene kasvot.
Haluan vain tietää, miksi ihmisestä tulee tuollainen. Armoton muita ja myls itseään kohtaan. Mikä palikka elämässä menee pieleen kun lopputulos on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin siskon kanssa puutarhamyymälässä. Hänellä ei ole autoa eli minä kyydin. Katselin pihalleni puuta ja heti se alkoi: "ethän sinä nyt tuollaista, herran jestas sentään, minä näin niitä lapsena liikaa ja inhoan niitä. Ota tämä, tämä on parempi."
Kun pääsimme pihalleni, hän riepoi sen taimen kädestäni että "älä nyt hyvä ihminen aitä siihen istuta, eihän siinä ole mitään järkeä".
Hän väkisin istutti sen paikkaan jossa se ei mitenkään mahdu kaavamaan (metri seinästä) ja niin että katon lumet tippuu päälle.
Ihan kä-sit-tä-mä-tön-tä.
Ap
Ilmeisesti siis poistuit pihalta ja sisko salaa kaivoi taimen maahan? Jos olit paikalla niin miksi sallit siskosi koskea omaisuuteesi?
Jos sinua ja apuasi ei arvosteta, miksi jatkat toimintaasi, miksi kuskaat sisaruksiasi tai lainaat autoasi?Minulla on kouluikäiset lapset joiden kanssa jatkoin siellä pihalla. Sisko sitten ähräsi mitä ähräsi.
En kysynyt neuvoa siitä miten minun pitäisi toimia, vaan siitä, että mikä ihmisestä tekee tuollaisen. Minusta esim se Hanna Sumarin teksti paljasti aika onnettoman ihmisen, joka säännöillä ja rajoilla yrittää pelokkaana jotenkin hallita elämää. Onko se se vanhuus kun pelottaa?
Ei, vaan ei jaksa enää katsella kuinka monet vanhemmat antavat lastensa käyttäytyä huonosti. Ehkä se vanhuus sitten teettää sitä että ei millään jaksaisi kuunnella jossain ravintolassa möykkää ja kirkumista ja katsella sotkemista.
Kaikki lapset eivät suinkaan tee niin, vain jotkut. Näiden vanhemmat eivät kai viitsi kasvattaa vaan antavat asioiden olla.
Hän nälvi äitiä ja lasta jotka ei millään tavoin häirinneet häntä.
Ja meni lastentapahtumaan saamaan hermoromahduksen.
Kumpikin tilanne siis ihan hänestä lähtöisin. Kukaan ei pakota kuuntelemaan vieraiden keskusteluja, eikä sinne lastentapahtumaan tarvitse mennä. Vaikka onkin toimittaja ja sai ilmaiset safkat.