Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätyöntekijä joka ei kysy mitään. Istuu hiljaa.

Vierailija
08.06.2017 |

Eilisen oli mun opissa ja istui hiljaa koko päivän. Ei tehnyt tarkentavia kysymyksiä. Kun kysyin onko ymmärtänyt, niin vieno "joo" tuli vastauksesksi. Ei myöskään tehnyt muistiinpanoja.
Todella hiljainen ja aran oloinen. Huoh... miten ihmeessä se ikinä tulee pärjäämään?!

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli joskus kesätyöntekijä, joka meni tuntia ennen meitä muita töihin ja istui tuolilla ja odotti meitä muita. Olin sanonut hänelle, että työt alkavat klo 9.

Hän ei tehnyt mitään klo 8-9. Ei yhtään mitään.

Mitäs itse teit tuona 8-9 aikana? Töitäkö? Vai olitko kenties heräilemässä ja vasta valmistautumassa töihin lähtöön? Jos itse joutuisin kyytien takia menemään jo kello kahdeksaksi työpaikalle oleskelemaan, vaikka varsinainen työaika alkaisi kello 9, niin en minä siellä tuntia palkatonta duunia painaisi, vaan lepäisin.

Voi hyvänen aika, luentun ymmärtäminen.

Jos tulee, vastoin ohjeita, tuntia liian aikaisin, eikä tee mitään, ei voi lähteä tuntia aikaisemmin pois, sen varjolla, että on tullut istumaan tunniksi.

Ei voi lähteä, vaikka töitä tekisikin, jos työnantaja sanoi, että työt alkavat klo 9.00 ja päättyvät klo 17.00.

Menikö jakeluun?

Voi herttileijaa, että joku onkin idiootti. Et ole maininnut koko jutun pääkohtaa, tuntia aiemmin lähtemistä, mutta kaikkien pitäisi se vain mystisesti tietää.

Mies kävi kasvitieteellisessä puutarhassa ja heitti tarhan paperiesitteen vahingossa lasijätteeseen. Paikalle kutsuttiinkin heti poliisit ja mies sai lopulta 4 vuotta vankeutta. Ai miksi hän sai näin kovan tuomion väärin kierrättämisestä? No, koska mies oli pyromaani ja poltti koko puutarhan maan tasalle. Luetunymmärtäminen!!

Rauhotu ja lue noi viestit.

Vierailija
42/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli joskus kesätyöntekijä, joka meni tuntia ennen meitä muita töihin ja istui tuolilla ja odotti meitä muita. Olin sanonut hänelle, että työt alkavat klo 9.

Mitäs itse teit tuona 8-9 aikana? Töitäkö? Vai olitko kenties heräilemässä ja vasta valmistautumassa töihin lähtöön? Jos itse joutuisin kyytien takia menemään jo kello kahdeksaksi työpaikalle oleskelemaan, vaikka varsinainen työaika alkaisi kello 9, niin en minä siellä tuntia palkatonta duunia painaisi, vaan lepäisin.

Voi hyvänen aika, luentun ymmärtäminen.Jos tulee, vastoin ohjeita, tuntia liian aikaisin, eikä tee mitään, ei voi lähteä tuntia aikaisemmin pois, sen varjolla, että on tullut istumaan tunniksi.Ei voi lähteä, vaikka töitä tekisikin, jos työnantaja sanoi, että työt alkavat klo 9.00 ja päättyvät klo 17.00.Menikö jakeluun?

Luepas itse tuo ensimmäinen kommenttisi ja näytä, missä siinä sanottiin, että tämä henkilö lähti myös aiemmin töistä.

Viestit numero 16 ja 19, ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä jutusta tuli mieleen, että meillä oli joskus muinoin kesätyöntekijä, joka kolmena(!) peräkkäisenä aamuna laukaisi rakennuksen hälytykset tulemalla liian aikaisin töihin. Kyseessä oli siivoustyö kohteessa jota kaksi kesätyöntekijää hoitivat itsenäisesti aamulla, ei siis esimiehiä paikalla. Heille oli kerrottu jo perehdytyksessä, että ennen seitsemää ei saa mennä sisään edes omilla avaimilla koska rakennuksessa on siihen asti hälytykset päällä, ja se hälytys menee suoraan vartiointiliikkeeseen. Eka kerta oli kuitenkin ihan ymmärrettävää, eihän sitä kaikkea voi muistaa. Toinen kerta jo todella oudoksutti, kun juuri edellisenä päivänä oli ängennyt sisälle niin että oli saanut hälytykset laukeamaan ja vartiointiliikkeen kiiruhtamaan paikan päälle. Kolmantena päivänä meinasi jo usko loppua ja väkisin ajatteli että käykö tuo ihminen ihan täysillä edes?! Onneksi se loppui kolmannen aamun jälkeen - kolme turhaa hälytystä kolmena peräkkäisenä aamuna siis vaati ennen kuin tämä puupää tajusi että sinne ei _ihan_oikeasti_ saa mennä edes niillä avaimilla ennen seitsemää. No, plussaa toki siitä, että yleisempi ongelma taitaa olla että töihin tullaan myöhässä, kuin että sinne rynnitään varashälytyksistä huolimatta yli tuntia etuajassa. :D 

Me lähetetään siivousfirmalle lasku näistä turhista hälytyksistä. Se on oikeasti kallista kun vartijat saavat hälytyksen ja tulevat paikalle. En tiedä laskuttaako siivousfirma toistuvia turhiahälytyksiä jo työntekijöiltä, mutta yleensä porukka oppii nopeasti.

Vierailija
44/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, luentun ymmärtäminen.Jos tulee, vastoin ohjeita, tuntia liian aikaisin, eikä tee mitään, ei voi lähteä tuntia aikaisemmin pois, sen varjolla, että on tullut istumaan tunniksi.Ei voi lähteä, vaikka töitä tekisikin, jos työnantaja sanoi, että työt alkavat klo 9.00 ja päättyvät klo 17.00.Menikö jakeluun?

Luepas itse tuo ensimmäinen kommenttisi ja näytä, missä siinä sanottiin, että tämä henkilö lähti myös aiemmin töistä.

Viestit numero 16 ja 19, ole hyvä.

Luetun ymmärtäminen edelleen. Tämän lainausketjun ensimmäinen sinun kirjoittamasi kommentti. Se, johon vastaajaa moitit huonosta luetun ymmärtämisestä.

Vierailija
45/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi uusille työntekijöille, joilla ei ole mitään kysyttävää, koska hommat ovat selkeät: kannattaa silti jutella siitä työtehtävästä vaikka niitä itsestäänselvyyksiäkin opastajalle. Se varmistaa perehdyttäjälle, että homma on hallussa ja ylipäänsä molemminpuolin helpottaa juttelua. Ei siis erityisesti tarvitse tehdä tikusta asiaa, mutta jos perehdyttäjä tulee kysymään, että onko kysyttävää, niin siinä yhteydessä voi kertoa, että miten menee ja mitä on tekemässä juuri sillä hetkellä. (Vaikka se olisiin itsestäänselvää.)

Vierailija
46/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun aloitan uudessa työpaikassa tai -pisteessä, kerron että pari päivää tässä seuraan ja sisäistän ja sitten kyselen ja rupean hommiin. Ärsyttää ihmiset jotka kuvittelevat että sitä vaan hypätään täynnä höyryä uuteen työhön höseltämään. Mä olen hyvä siinä mitä teen kunhan saan sen oman ajan asiaan orjentumisessa.

Vierailija
47/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että kyseessä on nuori ihminen, mahdollisesti ujo ja ekassa työpaikassa. Kannattaa sanoa hänelle, että jos jokin on epäselvää tai ei osaa, niin kannattaa kysyä neuvoa ja mielellään tullaan neuvomaan. Itsellä se tuntui vaikealta, kun en tahtonut ketään vaivata. Kerran sitten pomo sanoi, että kannatta kysellä jos ei ole varma jostain, koska ne muut tykkäävät, kun pääsevät välillä pätemään :D

Vierailija
48/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät ole yhtä päteviä kuin sinä tai ainakaan tuo osaamista esiin jatkuvasti. Rankka tulevaisuus mahdollisilla lapsillasi, jos ohjaat yleisestikin noin huonosti. 

Vierailija
49/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, luentun ymmärtäminen.

Jos tulee, vastoin ohjeita, tuntia liian aikaisin, eikä tee mitään, ei voi lähteä tuntia aikaisemmin pois, sen varjolla, että on tullut istumaan tunniksi.

Ei voi lähteä, vaikka töitä tekisikin, jos työnantaja sanoi, että työt alkavat klo 9.00 ja päättyvät klo 17.00.

Menikö jakeluun?

Kumpi on teidän työpaikan ongelma: Perehdyttäjä, joka ei osaa sanoa asioita oikein vai esimies joka ei tee mitään?

Vierailija
50/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ainakin ärsytti kesätoissä ollessani tuo jankutus, että " Kysy sitten rohkeesti, jos on jotain kysyttävää ". Kun mitä jos minulla ei ole mitään kysyttävää ja kaikki mitä täytyy tehdä on ihan selvää minulle. Ja mitä sitten pitäisi vastata jos ei " joo "...

Itsekin tulee jankutettua tuota kesähessuille ja -hennoille, mutta se johtuu siitä, että näitä tämänkesäisiä ennen meillä on ollut kymmeniä aikaisempia, joista osa on säätänyt ihan ihme asioita yksinään/keskenään, kun eivät ole uskaltaneet tai osanneet tulla kysymään, mitä pitäisi tehdä. Usko pois, niitä on vielä ärsyttävämpi ja vaikeampi korjata kuin sinun kuunnella muistutuksia siitä, että tule sitten hemmetti vie sanomaan, kun eteen tulee tilanne, jossa et ole ihan satavarma siitä, mitä tehdä.

Vierailija
51/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka istuu töissä ennen kuin työ alkaa. Kummallista valitusta täällä.  

Vierailija
52/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele ettei työntekijä puhu mitään. Teidän työyhteisö  kuulosta ihan ***

Vierailija
53/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen pitäisi kysyä? Selitätkö asiat niin huonosti, että oletat jonkin jäävän epäselväksi?

Vierailija
54/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika samanlainen kun opiskelin ja olin työharjoitteluissa. Kuuntelin ohjeet ja toimin sen mukaan. Hirveesti jotkut hoki tuota kysy, kysy, mitä kysyttävää, kysy jotain. Joskus sitten esitin etten muka ymmärtänyt jotain, ihan vaan jotta saan esittää sen halutun kysymyksen.

Kyllä niitä kysymyksiä sit toki aika työtä tehdessä välillä tuli. Aika vähän kuitenkin kun työ ei rakettitiedettä ollut...

Vierailija
55/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitähän se on tullut tekemään, eikä sua viihdyttämään, jos ei ole mitään asiaa, ni miks turhia lässyttämään, jo pelkkä työ voi olla uuvuttavaa, ni ei sitä jaksa olla enää mikää höppöttäjä siin ohessa..

Vierailija
56/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kesätyöntekijäkausi. Taas pääse miettimään, miksi en tajunnutkaan erikseen hygieniapassin hankkineille kertoa, että kiireisessä turistiravintolassakaan ei saa pyyhkiä rätillä ensin lattiaa ja sitten asiakkaan pöytää. Tai ettei annoksesta voi nyppiä pesemättömin käsin pois jotain ja vielä laittaa sitä takaisin raaka-ainelaatikkoon. Tai ettei asiakkaan valittaessa annoksesta takaisin kivahdeta vain että itseppä tilasit.

Loistavia tyyppejä on myös, onneksi, ei kesäruljanssia muuten jaksaisikaan.

Vierailija
57/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan ensimmäisinä työpäivinä uudessa paikassa ole sellainen superpuhelias papupata, vaan olen kuuntelija roolissa ja tutustun. Ahdistaa jo ajatus mennä johonkin työyhteisöön, jossa työkaverit määrittelis ammattitaidon persoonan perusteella ja arvostelisi. Hiljainen introverttikin voi olla rautainen ammattilainen siinä missä puhelias extrovertti. Onneksi teen nykyään itsenäistä työtä, jossa minulla on yksin täysi vastuu.

Hiljainen introvertti on usein töissä paljon tehokkaampi kuin ne ekstrovertit, jotka istuvat kahvitauoilla lähes tunnin ja höpöttävät ja nauravat kovaan ääneen niin, että häiritsevät avokonttorissa muiden töitä. Siis niiden muiden, jotka tekevät tekevät töitä sen tunnin kahvitauon sijasta.

Vierailija
58/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkokeilussa puoli vuotta tallilla. Yritin kyllä kysellä työntekijältä asioita ja aluksi sainkin ihan oikeita vatauksia, mutta kun aikaa kului, hän ei enää vastannut kysymyksiini vaan jätti minut yksin vastuuseen hevosista. Olisin vain toivonut että meidän välinen kommunikaatio olisi toiminut mutta kaikki viestintä tapahtui viestikylteillä. Ja jos kysyin missä erään ponin erikoisrehut olivat, vastaus oli "en tiedä". Mistä inä olisin voinut tietää missä niitä säilytetään? Entä jos olisin laittanut ponin purkkiin väärää rehua? Muutenkin tallin yleinen mielipide minusta oli kielteinen. Heidän mielestään olin vain siellä "rapsuttelemassa hevosia", vaikka halusin oppia hevosten hoidosta ja käsittelystä enemmän. Jos minulla oli jokin ongelma jonkin hevosen kanssa, en saanut kuulla, miten parini olisi tilanteen ratkaissut. Ja omaa ajattelua ei sallittu. Jos esitin jotain uutta ideaa, se tyrmättiin heti. Vähättelyä, eristämistä, suoranaista selän takana puhumistakin kuulin. Yritin vain tehdä parhaani. Yritän aina parhaani mutta koskaan minua ei hyväksytä työympäristöön. 

Vierailija
59/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä heti mitään tarvitsekaan kysyä, mutta kyllä minuakin ottaa päähän ne kesätyöntekijät, jotka eivät tule mitään kysymään, vaan tekevät sitten omin päin ihan väärin tai eivät tule kysymään, mitä voisi/ kannattaisi tehdä ja nysväävät nurkissa jotain ihan turhaa, vaikka olisi sata asiaa, joissa olisi kiireellisempää hommaa. Ei voi olettaa, että kesätyöntekijät ymmärtäisivät kokonaisuuksia. Siksi on tärkeää, että he aika ajoin kysyvät, minkä tekeminen olisi sillä hetkellä tärkeintä.

Vierailija
60/106 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vituttaa tuo asenne. Itse en ole mikään ylipirteä papupata mutta hoidan työni, hymyilen asiakkaille ja puhun sen verran kun on tarve. En näprää kännykkää, en tule myöhässä enkä käy tauoilla 10 min välein. Ymmärrän kerrasta enkä puhu "tuntemattomille" ellei ole oikeasti asiaa.

Arvatkaa kuinka paljon töitä saan introverttina kun vastassa on 50 liisa reipasta jotka ovat niitä "megasosiaalisia reippaita iloisia kunnon nuoria!!!!!" joista ei todellisuudessa tiedä ketkä ovat hyviä työntekijöitä koska he ovat hyviä vain pärjäämään haastatteluissa.

Mäkin olen kaltaisesi introvertti, enkä puhu jos ei ole asiaa. Kuitenkin esimerkiksi työhaastatteluissa ajattelen, että siellä rooliin kuuluu puhua ja esittää sosiaalista ja aktiivista ja rupatella mukavia työhaastattelijan kanssa. Samoin työpaikalla yritän vetää tällaista roolia esimieheni seurassa. Ilman jotain tällaista roolia en oikein osaa puhua uusien ihmisten kanssa. Samoin ryhmässä, jossa muut ovat ujoja ja hiljaisia, osaan ottaa vetäjän rooliin. Jos taas muut ovat ihan tavallisen sosiaalisia, jään itse yleensä kuuntelijan rooliin. Haluan vain selviytyä tilanteista niin, että mahdollisimman vähän huomiota kiinnittyy minuun itseeni, ja helpoimmaksi olen kokenut sen käyttäytymällä tilanteen mukaan juuri niin kuin minun odotetaan käyttäytyvän: työhaastattelussa aktiivisesti ja edustavasti, ryhmässä huomaamattomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi