Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se oli sitten jo 6. epäonnistuminen

Vierailija
07.06.2017 |

Luin koko kevään 500 tuntia jo kuudetta vuotta putkeen ja taas näyttäisi tulevan vain 20p kauppiksen pääsykokeesta. Eli ei pääse mihinkään opiskelemaan. Miten tämä on mahdollista? Luulin osaavani kaikki asiat ulkoa kirjasta ja tunsin osaavani ne vielä kokeessakin. Masentaa. 3000 tuntia jo elämästä haaskattu tähän turhaan. Miten tästä nyt eteenpäin? Ikääkin jo 24v mittarissa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua että jaksat kuitenkin vuodesta toiseen nähdä sen vaivan ja hakea. Mutta et kuitenkaan voi hakiessa panostaa sitä 100%. Jos oikeasti haluat sisälle niin ei ole mitään järkeä hakea puolitehoilla ja taas seuraavana vuonna uudestaan. Varsinkin jos haet vielä muihin kouluihin kuin Aaltoon niin sisäänpääsyn ei pitäisi olla ylivoimaista. Mielestäni suorastaan hölmöläisen hommaa käyttää 6 kevättä aina uudeestaan valmistautumiseen, panostamatta kuitenkaan täysillä. Täysillä panostamisella tarkoitan lukulomaa.

Itse hakisin kerran 100% panostuksella ja, jollei ovet aukene niin unohtaisin koko homman tai yrittäisin päästä kouluun muita reittejä.

Mutta olen panostanut 100% ja lukenut kaiken vapaa-aikani ja satoja, tuhansia tunteja ja silti ei ovet aukea. Vika on jossain muussa kuin panostuksen määrässä.

Minä en olekaan sellainen, joka helposti luovuttaa. Ap

Vierailija
42/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla riitä päätä sinne. Ei se ole mikään häpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista lukea tällaisia kommentteja ja keskustelun avauksia. Ite menin erillishaussa suoraan papereilla sisään ja nyt teen väitöskirjaa. En oo koskaan lukenu pääsykokeisiin.

Vierailija
44/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että jaksat kuitenkin vuodesta toiseen nähdä sen vaivan ja hakea. Mutta et kuitenkaan voi hakiessa panostaa sitä 100%. Jos oikeasti haluat sisälle niin ei ole mitään järkeä hakea puolitehoilla ja taas seuraavana vuonna uudestaan. Varsinkin jos haet vielä muihin kouluihin kuin Aaltoon niin sisäänpääsyn ei pitäisi olla ylivoimaista. Mielestäni suorastaan hölmöläisen hommaa käyttää 6 kevättä aina uudeestaan valmistautumiseen, panostamatta kuitenkaan täysillä. Täysillä panostamisella tarkoitan lukulomaa.

Itse hakisin kerran 100% panostuksella ja, jollei ovet aukene niin unohtaisin koko homman tai yrittäisin päästä kouluun muita reittejä.

Mutta olen panostanut 100% ja lukenut kaiken vapaa-aikani ja satoja, tuhansia tunteja ja silti ei ovet aukea. Vika on jossain muussa kuin panostuksen määrässä.

Joo et tosiaan luovuta helposti... Olet saanut päähäsi jotakin ja se on sulle ainoa vaihtoehto, et ilmeisesti suostu edes harkitsemaan muita tapoja päästä päämäärääsi. Susta oikein huokuu se ettet osaa/pysty soveltamaan ja se varmaan näkyy kokeessakin. 

Vierailija
45/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista lukea tällaisia kommentteja ja keskustelun avauksia. Ite menin erillishaussa suoraan papereilla sisään ja nyt teen väitöskirjaa. En oo koskaan lukenu pääsykokeisiin.

Onnekas!

Vierailija
46/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo et tosiaan luovuta helposti... Olet saanut päähäsi jotakin ja se on sulle ainoa vaihtoehto, et ilmeisesti suostu edes harkitsemaan muita tapoja päästä päämäärääsi. Susta oikein huokuu se ettet osaa/pysty soveltamaan ja se varmaan näkyy kokeessakin. 

Ei, vaan vika on epämääräisissä vastausvaihtoehdoissa, joissa aina arvon kahden välillä, valitsen väärän ja saan suuret määrät miinuspisteitä. Ja olen harkinnut muitakin tapoja, tämä on ollut sopivimman tuntuinen väylä minun elämäntilanteessani. Ap

Vierailija
47/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan vika on epämääräisissä vastausvaihtoehdoissa, joissa aina arvon kahden välillä, valitsen väärän ja saan suuret määrät miinuspisteitä. Ja olen harkinnut muitakin tapoja, tämä on ollut sopivimman tuntuinen väylä minun elämäntilanteessani. Ap

Ohje nro 1: jos et ole täysin varma vastauksesta, älä vastaa mitään. Se on 0 pistettä eli 1 piste enemmän kuin väärä vastaus

Vierailija
48/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm..Jos saat suuret määrät miinuspisteitä tarkoittaa, että valmistautumisesi tai tietämyksesi ei ole ollut riittävää. Kannattaa katsella viimievuoden rajoja ja vastailla kokeessa vain niihin, jotka varmasti tietää oikeaksi. Jos tämä ei riitä sisäänpääsyyn niin sitten "arvailla" vastauksia, koska siinä ei menetä mitään.  Millaisia tuloksia harjoitukokeista olet saanut?

Vierailija
49/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta sinulla taitaa olla lukutekniikka pahasti haussa jos ei tärppää. Lisäksi olen samoilla linjoilla aikaisemman kommentoijan kanssa, kannattaa vastata vain niihin kysymyksiin, jotka varmasti osaa. Noin monen epäonnistumisen jälkeen on syytä katsoa peiliin ja miettiä mitä voisi tehdä paremmin.

Vierailija
50/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kirjainta:

S

A

T

Itse pääsin kyseisellä keinolla sisään Helsingin kauppikseen, vaikka oikeastaan halusin vain käydä kokeilemassa. No, ihan kivan kämpän sen Aallon kautta sai. Olisin pahoillani että vein jonkun opiskelupaikan, mutta jos ette ole tarpeeksi hyviä pärjäämään puolivaloilla yrittävälle hepulle niin ette ansaitse päästä sisään.

Kannattaa tosiaan koittaa millaiset pisteet siitä SATista tulee, jos näyttävät riittävän hyville niin sen kiintiön kautta sitten vaan.

Vierailija
51/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varma, pitää jättää vastaamatta. Tuossa monivalintakokeessa on ihan oma tekniikkansa, jota ei Suomen kouluissa juuri opeteta. Itse kävin kokeessa kerran, enkä päässyt sisälle. Menin sitten suoraan maisteriopintoihin. Toinen vaihtoehto on avoimen kautta, jos ei ole tutkintoa pohjalla.

Vierailija
52/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kauppikseen kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta sinulla taitaa olla lukutekniikka pahasti haussa jos ei tärppää. Lisäksi olen samoilla linjoilla aikaisemman kommentoijan kanssa, kannattaa vastata vain niihin kysymyksiin, jotka varmasti osaa. Noin monen epäonnistumisen jälkeen on syytä katsoa peiliin ja miettiä mitä voisi tehdä paremmin.

Jep. Nyt on ollut useampana vuotena samaaa pääsykoekirjallisuutta. Varsinkin kun oikeast vastaukset julkaistaan, niin on helppo tarkastaa missä itsellä meni pieleen. Oletko siis katsonut aiempien vuosien virheitäsi ja treenannut näitä osa-alueita? Jotakin lukemisessasi on kyllä pielessä, jos tolla määrällä et pääse mihinkään kouluun sisään.

Vierailija
53/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen oppii ja sisäistää, mutta se vaatii ehkä sinulta nyt toisenlaista tapaa. Hyvän perustan olet kuitenkin jo saanut lukemalla.  Muistin käyttöön ja asioiden sisäistämiseen liittyvien selvitysten  mukaan paras tapa oppia useimmille ihmisille ei  ole se, että istuu luokkahuoneessa tai yksin kirjastaossa, vaan parityöskentely. 

Kun löytää sopivan tasoisen  parin, hänen kanssaan voi keskustella opittavaa asiaa läpi, haastaa toinen toista oppimastaan, lisätä ja löytää uusia näkökulmia, käydä edellisen vuoden kysymyksiä  läpi jne.  Kun kuulee opittavan asiaa  puhuttuna ts. auditiivisesti, ja kun sitä pähkäilee ja siitä keskustee,  muistijälki vahvistuu. Ja kun tunnettakin tulee mukaan, niin asia vain paranee. Lisäksi toinen voi tuoda mukaan syventäviä kommentteja.

On harmi, että meillä käytetään niin vähän parityöskentelyä oppimisessa ja ylipäätään asioiden luomisessa, vaikka se on tehokas tapa vahvistaa muistissa pysymistä ja tuoda uusia näkökulmia asioihin. Parin kanssa myös ujompikin ihminen uskaltaa keskustella oppimastaan ja tuoda näkökantojaan esiin.

Lisäksi voisit käyttää avoimen ylopiston väylää hyväksesi. Motivaatiosi on kyllä kunnossa ja sinulla löytyy tavoitteellisuutta ja pitkäjänteisyytta.

Vierailija
54/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ensi talvi avoimessa yliopistossa kauppatieteiden perusopintoja. Auttaa paljon pääsykokeissa, koska asiat ovat jo tuttuja. Samalla tulee suoritettua opintoja jo valmiiksi. Jos aikaa riittää, suorita myös sivuaineopintoja. Valmistuminen on lähempänä kuin arvaatkaan.

Vierailija
55/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä haluaisi eximian ylioppilaana mennä amkiin, kun tuntuu käsittämättömältä ettei näin "hyvä oppilas" pääse sisälle yrityksestä huolimatta.

Jos olet liian "hyvä" AMK:hon etkä pääse Kauppikseen, niin sitten pitää miettiä, mikä muu kiinnostaisi kuin kaupallinen ala. Moni "huonompi" on sieltä AMK:sta jo valmistunutkin sillä aikaa, kun itse olet turhaan yrittänyt Kauppikseen sisälle.

Puolisoni valmistui aikanaan AMK:sta. On nykyisin erittäin hyvätuloinen ison yrityksen vastuuhenkilö. Eipä niillä yo-arvosanoilla tosielämässä ole merkitystä.

Vierailija
56/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, kuin ensimmäinen vastaaja. Mieti vielä, mikä sinua kiinnostaa. Pääset varmasti paikkaan, jonne todella haluat. Olet nuori ja voit opiskella elämäsi aikana useamman tutkinnon.

Minä haikailin aikoinaan oikeustieteelliseen ja luin nuorena pari kertaa pääsykokeisiin, mutta lähdin kesken kokeen pois. Osasin teorian, mutta aihe kyllästytti minua. Olisin tylsistynyt alalla. Rikospuolelle minusta ei olisi ja yrityspuolen työt ovat viilaamista ja miettimistä. 

Työskentelen toimittajana ja olen monipuoliseen työhöni erittäin tyytyväinen.

Vierailija
57/57 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla riitä päätä sinne. Ei se ole mikään häpeä.

Niin, tai kaikki ei ole nippelitietoihmisiä mutta pystyvät hallitsemaan isompia kokonaisuuksia kuten minä. En päässyt yliopistoon juuri tuosta syystä mutta amkiin pääsin. Valmistuin 3,5 vuodessa ja siitä asti on töitä riittänyt ja tulotasoni on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme