KUINKA TEIDÄN LAPSIEN MUMMIT JA UKIT HOITAVAT LAPSIANNE
HEI! OLEN 23 VUOTIAS ÄITI. MINULLA ON KAKSI POIKAA 4,V JA 2.V. MINUN VANHEMMAT EIVÄT OTA HOITOON / YÖKYLÄÄN LAPSIANI. AINA ON KIELTEINEN PÄÄTÖS KUN KYSYN EDES PARIKSI TUNNIKSI HOITAMAAN LAPSIA ETTÄ PÄÄSISIN MIEHENI KANSSA EDES ULOS SYÖMÄÄN. ÄITINI VERTAA MINUA SIIHIN ETTÄ HÄNELLÄKÄÄN EI OLLUT KETÄÄN LASTEN HOITAJAA KUN ME OLTIIN PIENIÄ. JA SE ON PASKA PUHETTA. ÄITINI OLI AINA VÄLILLÄ TANSSIMASSA JA MEITÄ OLI AINA JOKU HOITAMASSA. EN OLE PÄÄSSYT MIEHENI KANSSA ULOS KUN VIIMEKSI KESÄLLÄ KUN JUHLITTIIN MEIDÄN HÄITÄ.
ONKO KELLÄÄN SAMANLAINEN KOHTALO?
Kommentit (11)
olisko sulla ystävää,jolla on lapsia niin sit vois vaihdella lastenhoitovuoroja?
Meidän 3 kk poitsu ei ole vielä ollut isovanhempien luona hoidossa. Mutta en usko että tulee olemaan mikään ongelma sitten kun hoitoapua tarvitaan. Tosin molemmat mummot on vielä työelämässä ja sen takia kiireellisiä ja ukit ei oo käytettävissä.
No ei kyllä varmasti ole kiva tilanne. Olisiko mahdollista että miehesi vanhemmat pystyisi hoitamaan lapsianne. Meillä tytön mummit suunnilleen tappelevat, että kukaan saa neidin hoitoon. Ja myös muut läheiset usein patistaa meitä menemään ulos, ym. että saisivat tyttösen hoitoon (minä olen kyllä tosi huono käymään missään ilman neitosta). Että meillä ei ainakaan ole tuommoista ongelmaa.
Minkälaisia lapsesi luonteeltaan ovat? Meidän tuttujen tutuilla on 4- ja 6-vuotiaat pojat, joita kukaan ei huoli koskaan hoitoon sen takia, että pojat ovat kamalan villejä ja tuhoavat lähes kaiken. Vaikea sanoa äitisi perimmäisiä syitä, miksei hän halua lapsenlapsiaan hoitoon. Minusta olisi kyllä kamalaa jos mummit ei haluaisi meidän tyttöä hoitoon, enkä kyllä osaa oikein auttaa sinua. :(.
hei!!! ei lapsissa mitään vikaa ole. pojat ovat iloisia normaaleja lapsia. äiti vain haluaa että kokisin saman minkä se on kokenyt minun ikäisenä ja minusta se on väärin. en minä mitään pahaa ole sille tehny. minun miehen vanhemmat niin emme ole niihin yhteyksissä kun ovat alkoholisteja jne.
ompa hienoa että teitä ihan patistetaan ulos ja saatte lapsen hoitoon koska tahansa. kateeksi käy!
En kyllä mitään pahaa tarkoittanut tuolla kysymyksellä lastesi kiltteydestä, mutta ajattelin vaan, kun tiedän tuommoisen tapauksen, kun jo kerroinkin. Tosi ikävää, että äitisi suhtautuu isovanhemmuuteen tuolla tavalla, meillä on kyllä kaikki mummit niin kiintyneitä tyttöön, että ovat melkein kuin (vara)äitejä meidän tytölle :). Välillä tuntuu että oma äitini liikaakin " omii" tyttöä.
Miten äitisi sitten suhtautuu lapsiisi, kun olette siellä kylässä? Vai onko puhtaasti kysymys vaan sitä, että äitisi haluaa sinulle jollakin tavalla kostaa jotain? Kummallista.
Mulla on vähän semmonen ongelma, että kun ei huvita lähteä mihinkään koskaan ilman tyttöä, ainakaan niinku mihinkään baariin tai vastaavaa. Kerran olen ollut, ja sitäkin kadun. Koko aika oli vaan semmonen olo, että pitäis olla ihan jossain muualla...se on vaan tavallaan harmi, kun se olisi paras mahdollisuus nähdä kavereita.
Että kullakin ongelmansa, minulla tämmöinen erittäin typerä.
en minäkään tarkoitanut sinulle mitään pahaa vaan kerroin vain että pojissa ei ole vikaa =)
ihan hyvin äiti ottaa aina pojat vastaan kun ollaan kylässä tai åiti on meillä. mutta hoitamaan ei ala jos halutaan lähteä johonkin. kerran pyysin sisskoani hoitamaan lapsia kun menimme baarissa käymään niin puhelin soi kokajan että joko tulette oltiin vain 2tuntia poissa. ja se oli viimeinen kerta kun puudän ketään. kai sitä täytyy pyytää lapsille hoitaja mll.tä kun haluuaa mennä vaikka ulos syömään.
olisi kiva jos kirjoittelisit minulle sähköpostiin =)
ihmeperhe69@hotmail.com
t:heidi =)
Joo, voin yrittää jotain raapustella tässä joku päivä, kunhan saan vaan aikaseks :). Tuppaan olemaan vähän laiska ja aikaansaamaton.
Mar_i
Välillä kinuavat hoitoon kun ei aikoihin olla käyty missään....
meilläkään ei ole ollut lastenvahdin saanti siitä kiinni etteikö mummut ja ukit tahtois pikkuista kylään, vaan ennemminkin siitä, että hekin ovat vielä kaikki työelämässä ja kiirettä piisaa enemmän kun tarpeeks!
Kannustaisin sua muumimamma kysymään äidiltäsi ihan suoraan mistä syystä hän ei tahdo lapsianne hoitoon. Kerro hänelle kuinka hyvää vapaailta teille tekisi! Paitsi saattaahan sekin olla turhaa joa hänellä on " kosto" mielessä, tyyliin " niin makaa kuin petaa" , itse olet lapset hankkinut ja nyt on niistä huolehdittava.
mullakin on ollu ongelmia rentoutua sitten kun sinne viihteelle viimein pääsee, ja just tuo jonkun mainitsema tunne siitä että pitäis olla jossain muualla on kovin tuttu!Ei se kovin rentouttava vapaailta ole, jos kokoajan ajatus vaeltaa ja mieli on levoton.
oon 25.v ja tytöt 5.v ja 2.v mun vanhemmat eronnu.. äite ei ota tyttöjä.. ei ees parix tunnix.. on muka kipee tai työ kiireitä... olen yh.
Exän kanssa on tullut ero ja poikani on hänellä, ja minulla on vain tapaamisoikeus kerran kk:ssa yhtenä vk-loppuna vain tapaaminen ja nyt tapaamiset on alkanut menemään pitkälle aika välille. Ja asuvat Keravalla. Ja itse Jyväskylässä nytkin on viiden viikon väli seuraavaan vk-loppuun.
Ja silloin kun saan olla poikani kanssa niin äitini eli lapsen mummon täytyy olla ja on AINA joko meillä taikka meidän täytyy olla nykyisen mieheni kanssa MUMMOLASSA. Koska exäni on päättänyt näin. Mutta itse en haluaisi olla äitini ja isäni luona, koska poika ei saa nähdä omaa toista kotia, joka on äidin koti. Ja se minua tässä enemmän harmittaa. Että miksi näin?